بازدید 4486
۱
دبیر کارگروه طرح ترافیک خبرنگاری:

خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک تا ۷ اردیبهشت اقدام کنند و منتظر تمدید نباشند

«بر اساس مصوبه شورای شهر، دو سوم سهمیه موارد خاص به خبرنگاران اختصاص پیدا می‌کند، یعنی از ۳۰۹۰ سهمیه موارد خاص، ۲۰۶۰ سهمیه به خبرنگاران اختصاص پیدا می‌کند که در قیاس با ۲۲۴۰ سهمیه اختصاص داده شده به این قشر در سال گذشته، اندکی کاهش نشان می‌دهد.»
کد خبر: ۸۹۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ 22 April 2019
تابناک اجتماعی -
تنها چند روز تا پایان مهلت ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاران باقی مانده است؛ مهلتی که احتمالا تمدید نخواهد شد.

به گزارش «تابناک»، به رغم آنکه یک ماه از آغاز سال ۹۸ گذشته، هنوز ثبت نام متقاضیان دریافت سهمیه‌های خاص فرجام نیافته و ادامه دارد. تاخیری که ریشه در شکل گیری کارگروهی ویژه به این منظور با حضور نمایندگانی از شورای شهر، وزارت ارشاد و البته نمایندگانی از بخش‌های امور صنفی دارد.

این را فرهاد خوانساری، دبیر کارگروه طرح ترافیک خبرنگاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید که ابراز امیدواری می‌کند تمدید مهلت طرح ترافیک سهمیه‌ها تا پایان فصل بهار، برای آخرین بار رقم خورده باشد و از سال آتی، طرح جدید در ابتدای سال جدید آغاز شود. طرحی که امسال قرار است با شفاف سازی بیشتری همراه باشد، به این صورت که نام خبرنگاران دریافت کننده سهمیه و رسانه هایشان در سایت بارگزاری خواهد شد تا به رویت عموم برسد.

تغییراتی که البته محدود به شفاف سازی نیست و آن گونه که خوانساری به خبرنگار «تابناک» می‌گوید، میزان سهمیه اختصاص یافته به خبرنگاران را هم شامل می‌شود: «بر اساس مصوبه شورای شهر، دو سوم سهمیه موارد خاص به خبرنگاران اختصاص پیدا می‌کند، یعنی از ۳۰۹۰ سهمیه موارد خاص، ۲۰۶۰ سهمیه به خبرنگاران اختصاص پیدا می‌کند که در قیاس با ۲۲۴۰ سهمیه اختصاص داده شده به این قشر در سال گذشته، اندکی کاهش نشان می‌دهد.»

کاهش در سهمیه‌ای که به گفته دبیر کارگروه طرح ترافیک خبرنگاری، قرار است در خصوص اختصاص آن به رسانه‌های مختلف، در کارگروه یاد شده تصمیم گیری شود و از این رو، از متقاضیان درخواست شده تا در صورت بهره‌مندی از این سهمیه در سال گذشته نیز، بار دیگر مدارک مربوطه را بارگزاری نمایند تا مشخص شود آیا همکاری شان با رسانه‌ها ادامه یافته یا خیر.

خوانساری در پاسخ به این سوال که چرا تاکید شده خودروی متقاضیان دارای پلاک انتظامی تهران باشد، می‌گوید: من یک عذرخواهی بابت اتفاقی که در اطلاعیه نخست رخ داده، بدهکارم چراکه در سال گذشته الزام بر این بوده که پلاک خودرو متقاضیان مربوط به تهران باشد و امسال این گونه نیست. این موضوع می‌بایست اصلاح می‌شد که متاسفانه نشد و در اطلاعیه دوم که به زودی منتشر خواهد شد، مورد تاکید قرار خواهد گرفت و تصحیح می‌شود.

وی در ادامه می‌افزاید: بر اساس مصوبه شورای شهر، پلاک تهران اهمیتی ندارد، اما خودرو الزاما می‌بایست به نام متقاضی یا همسر ایشان باشد و این الزام حتما رعایت خواهد شد؛ سال گذشته در این خصوص اغماض‌هایی صورت گرفت که متاسفانه بازخورد خوبی به دنبال نداشت و بر این اساس مصوبه شورای شهر امسال جدی‌تر پی گرفته و اجرا می‌شود.

تاکید کارگروه طرح ترافیک خبرنگاری بر خبرنگار بودن متقاضیان دریافت سهمیه خبرنگاری، نکته مهم دیگری است که خوانساری بر آن تاکید کرده و می‌گوید: سال قبل هم تلاش داشتیم این مورد را رعایت کنیم، چراکه از دید ما این سهمیه اختصاص داده شده، سهمیه "خبرنگاری" است و امتیازی است که برای این قشر و با در نظر گرفتن الزامات کاری شان در نظر گرفته شده؛ امتیازی که به درستی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده و اگر قرار باشد دامنه آن را افزایش دهیم تا دیگرانی را هم شامل شود، نتیجه کاهش ترافیک و نیل به هوای پاک نخواهد بود.

توضیحاتی که دبیر کارگروه طرح ترافیک خبرنگاری در تکمیل شان می‌گوید: آن گونه که آمار و ارقام نشان می‌دهد، با اجرای طرح ترافیک فعلی، کاهش قابل ملاحظه‌ای در میزان ورود به این محدوده رقم خورده تا جایی که سازمان حفاظت محیط زیست بر این امر مهر تایید زده و با انتشار نامه‌ای رسمی، تاکید کرده که یکی از دلایل کاهش آلودگی هوای تهران علاوه بر الطاف الهی و بارش نزولات جوی، اجرای این طرح بوده است.

خوانساری در خصوص مهلت ثبت نام و احتمال تمدید آن می‌گوید: کارگروه آخرین مهلت ثبت نام را ۷ اردیبهشت تعیین کرده و تمدید این مهلت هم در حیطه اختیارات کارگروه است نه افراد، اما خواهش بنده از دوستان این است که حتما در همین مهلت ثبت نام کنند و منتظر تمدید نباشند، چراکه ممکن است تمدیدی در کار نباشد. لازم به تاکید است آن‌هایی که مشمول طرح ترافیک خبرنگاری می‌شوند و محدودیت سهمیه موجب «عدم تخصیص» به ایشان می‌شود، کارت بلیت خبرنگاری دریافت خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خدا عمرشون بده.باید خبرنگاران هم مثل بقیه باشند.شهرداری جهت جلوگیری از ریختن اتش روی شهرداری این رانت رو ایجاد کرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر