بازدید 19051
آخرین تحولات خاورمیانه؛

افشای جزئیاتی از طرح معامله قرن آمریکا/حمله تروریستی داعش به عربستان/ادعای روزنامه عربستانی در مورد موشک‌های حزب الله/اهانت تند وزیر اسرائیلی علیه سه کشور عربی

حمله تروریستی داعش به عربستان، ادعای روزنامه عربستانی در مورد موشک‌های حزب الله، کمک سه میلیارد دلاری عربستان و امارات به شورای نظامی انتقالی سودان و اهانت تند وزیر اسرائیلی علیه سه کشور عربی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای جزئیاتی از طرح معامله قرن آمریکا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 22 April 2019

حمله تروریستی داعش به عربستان، ادعای روزنامه عربستانی در مورد موشک‌های حزب الله، کمک سه میلیارد دلاری عربستان و امارات به شورای نظامی انتقالی سودان و اهانت تند وزیر اسرائیلی علیه سه کشور عربی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای جزئیاتی از طرح معامله قرن آمریکا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از پایگاه «Foreign Policy» اعلام کرد، بخش جدیدی از طرح آمریکایی معامله قرن توسط یک سند محرمانه کاخ سفید منتشر شده است.

«جرد کوشنر»، داماد رئیس جمهور آمریکا در این سند محرمانه برای مسئولان کاخ سفید نوشته که هدف ما این نیست اوضاع را به همین شیوه کنونی رها کنیم. باید اوضاع را به سمت بهتر پیش ببریم و بعضاً مجبور خواهیم بود، ماجراجویی و مخاطره کرده و برخی موانع و خطوط قرمز را پشت سر بگذاریم تا به هدف برسیم.

بر اساس این سند، کوشنر به دنبال حذف کلی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به عنوان مقدمه‌ای برای حذف کلی مسأله آوارگان فلسطینی در کشورهای عربی است.

کوشنر گفته که بسیار مهم است برای توقف فعالیت‌های آنروا تلاش کنیم. به ادعای کوشنر، وجود آنروا تنها اوضاع را پیچیده‌تر کرده و کمکی به پیشبرد روند صلح نمی‌کند.

حمله تروریستی داعش به عربستان

گروه تروریستی داعش یکشنبه شب در بیانیه‌ای گفت که مسئولیت حمله تروریستی استان «الزلفی» در شمال ریاض را بر عهده می‌گیرد.

منابع امنیتی عربستان سعودی گفتند، نیروهای امنیتی «حمله تروریستی» به یک مرکز پلیس در ۲۵۰ کیلومتری شمال ریاض را خنثی کرده و چهار مهاجم را کشته‌اند.

سخنگوی دستگاه امنیتی عربستان سعودی در این باره گفت: «صبح روز یکشنبه یک گروه تروریستی چهار نفره به مرکز پلیس استان الزلفی حمله کرده و با اقدام نیروهای امنیتی مهاجمان به قتل رسیدند».

افشای جزئیاتی از طرح معامله قرن آمریکا/حمله تروریستی داعش به عربستان/ادعای روزنامه عربستانی در مورد موشک های حزب الله/اهانت تند وزیر اسرائیلی علیه سه کشور عربی

بنا بر گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، سخنگوی دستگاه امنیتی سعودی به زخمی شدن سه تن از نیروهای امنیتی در این حمله اذعان کرد.

ادعای روزنامه عربستانی در مورد موشک های حزب الله

روزنامه سعودی «الحیاة» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک عربی ـ که به نام‌های آنها اشاره‌ای نکرده است ـ مدعی شد، فرانسه اخیرا از وجود موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله ابراز نگرانی کرده است.

الحیاة به نقل از این منابع نوشت:رژیم صهیونیستی به تازگی اطلاعاتی به آمریکا و فرانسه درباره وجود کارخانه تولید موشک‌های نقطه‌زن در خاک لبنان ارائه و پاریس درباره خطرات آن ابراز نگرانی کرده است.

این روزنامه افزود: پیش از این، تنها طرف آمریکایی به لبنان هشدار می‌داد که صحت این اطلاعات را بررسی کند، ولی اکنون پاریس با جدیت از آن سخن می‌گوید و معتقد است که لبنان باید به منظور دوری از تبعات آن، اقداماتی انجام دهد، چون اسرائیل هرگز در برابر وجود چنین تأسیساتی با حمایت ایران در لبنان سکوت نخواهد کرد.

افشای جزئیاتی از طرح معامله قرن آمریکا/حمله تروریستی داعش به عربستان/ادعای روزنامه عربستانی در مورد موشک های حزب الله/اهانت تند وزیر اسرائیلی علیه سه کشور عربی

الحیاة در ادامه اشاره کرد، «موضع پاریس در خصوص سوریه بیشتر به موضع آمریکا نزدیک شده است».

کمک سه میلیارد دلاری عربستان و امارات به شورای نظامی انتقالی سودان

عربستان سعودی و امارات از کمک سه میلیارد دلاری به سودان و همچنین ودیعه گذاری نیم میلیارد دلاری در بانک مرکزی سودان خبر دادند.

حمایت عربستان و امارات از سودان با هدف تأمین مواد غذایی، دارویی و سوخت و سپرده گذاری در بانک مرکزی سودان نیز با هدف تقویت واحد پول ملی سودان ادعا شده است.

علی بن حسن جعفر، سفیر عربستان در خارطوم با اشاره به دیدار هیأت بلندپایه امارات و عربستان سعودی با شورای نظامی انتقالی سودان درباره کمک‌های این دو کشور گفت این کمک‌ها در چهارچوب دستور‌های سلمان بن عبدالعزیز (پادشاه عربستان) و با هدف حمایت از مردم سودان به منظور عبور از این مرحله سخت تا چند روز آینده وارد سودان می‌شود.

همچنین شورای نظامی انتقالی سودان در بیانیه‌ای به نقل از عبدالفتاح برهان، رئیس این شورا از روابط ممتاز سودان با عربستان سعودی و امارات و پیوند همیشگی میان مردم این سه کشور تمجید کرد و گفت: هیأت بلندپایه سعودی ـ اماراتی با سپهبد محمد حمدان دقلو موسی، نایب رئیس شورای نظامی انتقالی سودان درباره روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

اهانت تند وزیر اسرائیلی علیه سه کشور عربی

اظهارات یک وزیر رژیم صهیونیستی علیه شهروندان چند کشور، باعث خشم و انزجار شهروندان این کشور و عموم عرب‌ها شد.

«آیلت شاکد»، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی اخیراً در اظهارات موهن و نژادپرستانه، شهروندان مغرب، الجزائر و تونس را «جاهل و احمق» خواند که «مستحق مرگ هستند».

او این اظهارات را در جریان دیداری که اخیراً با لابی صهیونیستی «کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل» (آیپک) در واشنگتن داشته، بر زبان آورده است.

به گفته شبکه تلویزیونی «غزه الآن»، این وزیر صهیونیست اعتراف کرده که رژیم صهیونیستی نقشه‌ای برای نابودی سه ‌کشور نامبرده در آینده دارد.

شاکد همچنین شهروندان مغرب عربی را به داشتن نفرت از صهیونیست‌ها متهم کرده و گفته است: «به ‌زودی با نفرتی که مغرب عربی (کشورهای عربی واقع در غرب جهان عرب) از ما (اسرائیلی‌ها) دارند، با محو شدن آن‌ها از پهنه خاکی، با این نفرت مقابله خواهد شد و حتی یکی از آن‌ها نیز زنده نخواهد ماند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۰
زمان تصمیم گیری بزرگ برای کشور فرا رسیده. امریکا رسما می خواد عدم صدور معافیت بیشتر برای واردات نفت ایران را اعلام کنه. خیلی ساده خواهیم بود اگر تصور کنیم پایان باز پرسی مولر و تبرئه ترامپ هیچ ارتباطی به تروریست اعلام کردن سپاه از سوی ترامپ و به صفر رساندن خرید نفت ایران ندارد. کیان میهن در خطر است. الان متاسفانه تمام قدرت در کاخ سفید و امریکا افتاده دست نتانیاهو و به نظر می رسد که شیخ حسن نصرالله هم متوجه شده که نتانیاهو هرگز حاضر نیست این فرصت را از دست بدهد و حتما می خواد با استفاده از توان ارتش امریکا در منطقه علیه حزب الله و ایران مستقیم وارد عمل شود. باید بسیار هشیار باشیم و به سوی نقشه ای که نتانیاهو برای درگیری بین ایران و امریکا کشیده نرویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
قطعا جنگی در راه است من خودم اینجا اعلام خواهم کرد از طرف من حرف نزنید من نه اماده جان فشانیم نه هیچی اقازاده ها رو از اروپا و امریکا جمع کنید که جانشفشانی کنند و شهادت نصیبشون بشه جون مادرت منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
هرچه زودتر تولید نفت به صفر برسه بهتره چون پول نفت رو ما که تا حالا نخوردیم ببینیم چه مزه ای؟ مسئولان و نماینده هایی که دنبال صادرات بدون نفت بودن الان وقت نشان دادن توانمندی های تان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
ناشناس 13:10 مگه در جنگ هشت ساله همه در خدمت دفاع از ایران بودند یا قضیه داعش پیش امد یا گرانی دلار و یورو ... مگه همه در خدمت ایران بودند خیلی فکر کردی این جملات را نوشتی که به مادر قسم دادی تا تابناک منتشر کند؟
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
تابناک عزیز یکبار دیگر این نظر 9:11 و پاسخ فردی که گفته من اماده جان فشانی نیستم اقازاده ها را جمع کنید 13:10 را یکبار دیگر بخوان !! این دو نوشته در کنار یکدیگر خیلی معنا دارد . درمملکتی که یک عده سرمایه داری پیشه کنند و مملکت خصوصی سازی بشود و این وضعیت مافیایی که می بینید برقرار باشد نمی توان انتظار داشت که کسی برای وطن جانفشانی کند ! امثال این نظر 13:10 در جامعه فعلی ما زیاد هستند . این وضعیت که از مردم توقع ایثار دارند اگر از مردم توقع داشته باشید که جانفشانی کنند و شهادت نصیبشون بشه وقتی این میسر است که اکثریت مملکت حس کنند که کشور متعلق به انان است و مصالح مردم به مصالح گروهی و حزبی اولویت داده می شود و مردم رفاهی دارند که برای ا ز دست ندادنش برای خود و فرزندانشان حاضرند جانفشانی کنند و این وقتی است مسولین در ساختار کلیش دولتی باشه و شکاف طبقاتی در آن اینقدر زیاد نباشه . وگرنه احاد مردمی که اکثریت جامع را دارند نمی شود موقع تقسیم منافع ملی یک عده خاص نصیبشون شه و کسی به فکر بدبختی مردم نباشد و بعد موقع خطر از انها توقع داشته باشید که از مملکت دفاع کنند
امریکا الان 18 میلیون بشکه نفت تولید می کند. 12 میلیون بشکه نفت خام و 6 میلیون بشکه میعانات نفت و گاز . اگر به صفر رساندن صادرات نفت ایران قیمت نفت را فقط ده دلار گران کند این یعنی تولید کننده های نفت امریکا که بزرگترین مالیات دهندگان امریکا هم هستند روزی دویست میلیون دلار سود بیشتری می کنند. از انطرف متحدان امریکا یعنی عربستان و کانادا و نروژ و امارات و کویت همه سودهای دهها میلیاردی می کنند. روسیه هم که همه می دانند چه اندازه از گران شدن قیمت نفت خوشحال خواهد شد. از انطرف چین و اروپا و اسیا هستند که باید حسابی بابت عدم همراهی با امریکا و ترامپ زیان ببینند و چون بیست تا سی میلیون بشکه نفت وارد می کنند بزرگترین سود را امریکا و دوستان تولید کننده نفت او و البته روسیه خواهد برد. از انطرف امریکا ظرف دو ماه اینده یک میلیون بشکه خط لوله جدید در مناطق شیل نفتی خود وارد خط بهره بردای خواهد نمود و با این گران شدن نفت تولید نفت شیل امریکا به راحتی تا پایان سال 1.5 تا دو میلیون بشکه یعنی دو برابر صادرات نفت ایران افزایش خواهد یافت. ولی هنوز مسئولان ایرانی متوجه نیستند که دنیا عوض شده و خروج نفت ایران از بازار نه تنها امکان پذیر است بلکه ضروری این قدرتهای نفتی دنیا هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
مسئولان ایرانی خوب متوجه هستند فکر میکنی اشکنه بوخور یه شوخی بود؟
اساتید فکر می کنند فقط خودشان بطور کامل منافع ملت را می بینند و اشراف کامل دارند، ولی هیچ گاه طرح های ضد فساد و اختلاس و طرح حمایت از افراد افشاگنندگان اختلاس را تا به عمل رسانند پیگیری نمی کنند فقط آمار و ارقام اختلاس را در توئیت های شان مزه مزه می کنند، مدام از ضعف مدیریت می گویند مسخره می کنند ولی هیچگاه از نماینده ای یا طرحی که مدیران متخلف را سرجایش بنشاند حمایت نمی کنند فقط مشکلات و عیب ها را مزه مزه می کنند، وقتی هم از استبداد می گویند منظورشان فقط اسد است نه بن سلمان که هم داعش را ساخته هم جنگ و تنش را به منطقه تحمیل کرده و هم پای غربیه ها را به خاورمیانه باز کرده، اساتید استاد مزه مزه کرده عیب ها و ناکامی ها و کمبود ها و مشکلات هستند
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
نقطه جالب این است این اساتید سفر می کنند باوجود اینکه هیچ وقت به عربستان سعودی سفر نمی کنند ولی هیچ گاه از سیاست های بن سلمان انتقاد نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
یمن خان وقتی حرف از مبارزه با اختلاس گران می زنی معلومه خیلی خیلی سیاسی هستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
همین اساتید حق بزرگی به گردن ملت دارند.
چه پست مهمی عربستان سعودی و امارات دارد در گذشته دولت امریکا به مخالفان و هوادارانش کمک مالی می کرد امروز عربستان و امارات کمک 3 میلیاردی به شورای نظامی سودان می کنند. تا همچنان به نوعی راه امثال عمرالبشر ادامه داشته باشد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
بهتر از پست گاو شیرده بودن است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
مگه اشکال داره کمک کردن به مردم تهیدست سودان.
خیلی جالبه عربستان در دورترین نقطه مرزی خودش متوجه حمله تروریستی داعش میشه .از قبل آماده میشه .بلا فاصله وارد عمل میشه ودر دم هر چهار تروریست رو میکوشه .داعش هم در کمترین زمان مسولیت حمله تروریستی رو میپذیره .عجب فیلم هندی خفنی .وجدانا مردم رو چی فرض کردند ؟ داعش برادر قسم خورده دینی عربستان وهابی .با پول عربستان .در خاک عربستان.عملیات نافرجام تروریستس .سرعت عمل نیروهای بزدل عربستانی ؟باورکنید بیشتر به جوک شبیه است تا به یک خبر .شما باور میکنید ؟ این وسط فقط مونده بگن داعش ساخته پرداخته عربستان وآمریکا در خاک آمریکا هم حمله تروریستی نا فرجام داره .باور کن سیاست مدارهای دنیا یه جورهایی خرفت شدن .کارهای بچه گانه میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
جناب حسین خان مگه فیلم ساختن ممنوعه؟
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
لازم باشه فیلمی می سازن که همه جایزه اسکار رو درو کنه.
این وزیر اسراییلی نمی خواهد یه جایزه یا چیزی به مردم سر به راه عربستان سعودی بدهد، بعد از توبیخ مردم الجزایر تونس و مغرب، تا همه ملت های عرب بخواهند نمره انضباط شان 20 شود.
چی شد پس ؟ مگه نمیگفتند که صهیونیست با کسی سر جنگ نداره .مورد ظلم واقع شده .به هیچ کشوری ظلم نمیکنه ؟ الان که میخواد کشور از روی نقشه حذف کنه .اونم نه یکی سه تا.نسل کشی هم که جزء برنامه هاشه . فقط یه سوال دارم کجای نقشه جهان اسراییل بی کشور رو میبینید که حالا بخواد کشور از روی نقشه حذف کنه ؟اول تصویر کشور خودشو روی نقشه نشون بده بعد حرف بزنه .من کار به نظام ایران ندارم .در هر نظامی اسراییل دشمن بشریت بوده وهست وخواهد بود.
تصور دنیای ذهنی یهود سخته. خیلی جالبه توی تورات کنونی وعده آمدن آخرین پیامبر با عنوان "محمدیم" هنوز هم وجود دارد، که پسوند "یم" بیانگر گرامی بودن فرد مذکور در زبان عبری است ولی در ترجمه ها معنی این کلمه را ذکر می کنند تا کسی به حقیقت پی نبرد.
ان اشد الناس عداوة للذین آمنواالیهود والذین اشرکوا
شدیدترین دشمنان مومنین یهود و مشرکین هستند
اینا اگه بتونن کل بلاد مسلمین رو محو میکنن، بعد یه عده ساده چشمشون به رسانه های خبری اونا و داستان های ساخته شده اوناست.
سلام: ایران گفته بود که اسرائیل محو شود و این گفته را تو بوق و کرنا گذاشتند و چه استفاده های اساسی و اقتصادی که نبردند! حال خود مسئول (وزیر دادگستری)اسرائیلی میگوید بنا دارند در آینده الجزائر ، مغرب و تونس را محو کنند و حتی یک نفر را زنده نگذارند . ببینیم آیا کسی از این سخنان انتقاد خواهد کرد یانه.
اسراییل کم کم فهمیدی که داری به سمت نابودی حرکت می کنی داری دست و پا میزنی ولی کارت اخرش تمومه
فرانسه یک کشور بازنده هست که اگر آمریکا و انگلیس در جنگ جهانی کمکش نکرده بودن الان چیزی ازش نمونده بود.
فرانسه همیشه زورش فقط به آفریقایی و آسیایی رسیده.
تاریخ جنگ های فرانسه در 200 سال اخیر رو مطالعه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اگه فرانسه بازنده است مجید دلبندم اونوقت منو تو چی هستیم که در ارزوی ماشینهای سال 1970 فرانسه باشیم یک سال در صف شاید بتونیم ثبت نام کنیم
معامله انجام شه ملت ایران هم راحت شن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اعراب هستند می جنگن، وقت کردی حتما سر سری هم شده تاریخ منطقه رو بخوان.
یهودیان چند صد سال پیش به جای ثروت اندوزی و دوری از درگیری و جای خالی دادن و به حساب خودشان زرنگی، باید به فکر کشور مستقل می شدند و جان برایش فدا می کردند اکنون در قرن حاضر خیلی دیر شده است.
زمانی در مقابل یاوه گویی ها و زیاده طلبی آمریکا اسرائیل روسیه و... پیروز میشویم که مسولین حس کنن ملت یک دل ویک صدا پشتشونه وملت حس کنه که مسولان هدف نهایش ایجاد سربلندی وآرامش وامنیت برای ملت اون هم دراین دنیا است و با ملت صاف و صادق باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
واقعا درست است . چیزی که واقعا در روزهای کنونی مشاهده نمی شود نه مسئولان هدف نهایشان ایجاد سربلند و ارامش و امنیت است هرجا که به یک مشکلی و یک سدی بربخورند که از خودشان باشند راه را کج می کنند و مبارزه برای فساد در اینجا معنا ندارد ولی مبارزه ملت برای دفاع از مملکت و نظام را تبلیغ می کنند وقتی این تبلیغ فایده می کند که مردم هم ببیننند که مسئولین هم از انها دفاع میکنند و در این صورت است که مردم پشت مسولین هستند وگرنه چه لزومی دارد که مردم ازمسولانی پشتیبانی کنند که هیچ دلواپسی برای مردمش ندارد و هیچ اقدام موثری در اینر اه انجام نمی دهد .
دنيا عِوَض شد ما اندرخم يك كوچك ايم،،،،صادرات نفت ايران صفر يعني همين لقمه نآن هم محو وبايد اشكنه شروع كنيم،مردم نسخه ميپيچيم ،،اما براي زن وفرزندان ما نه،،،اشكنه براي مردم ،،خود در راحتي كامل از تمتم جهات زندگي ،،كه جديدا إرسال وصادرات آغا زادهاشون به امريكا واروپا تا در بلد كفر با پول ملت ميخ بكارند،،فكر كرديم همينجوري اغازادهاشون رو صادر ميكنن،،،براي سربلندي ايرانيان صادر ميكنن،بهرحال ما خود را براي اشكنه،،لنگ پيچي يمني،،نآن خشك خوردن إمداده خواهيم كرد واز اين راه صادرات اغازاده ها به دهات هاي اروپا وأمريكا،،
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی