بازدید 2083

سفیر آمریکا: دور دوم انتخابات اوکراین دموکراتیک باشد

سفیر آمریکا در اوکراین ابراز امیدواری کرد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که امروز یکشنبه در سراسر این کشور برگزار می‌شود، دموکراتیک و مسالمت‌آمیز باشد.
کد خبر: ۸۹۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶ 22 April 2019

سفیر آمریکا در اوکراین ابراز امیدواری کرد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که امروز یکشنبه در سراسر این کشور برگزار می‌شود، دموکراتیک و مسالمت‌آمیز باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شعبه‌های اخذ رای از ساعت هشت صبح به وقت محلی اوکراین کارشان را آغاز کردند تا رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری انجام شود. براساس نتایج نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری کنونی با حمایت ۲۵ درصدی رای‌دهندگان مواجه است و ولودیمیر زلنسکی، رقیب او از حمایت ۷۰ درصدی اوکراینی‌ها برخوردار است.

ماری یوانوویچ، سفیر آمریکا در کی‌یف تاکید کرد: من و همکارانم در سفارتخانه آمریکا، هم ‌پای مردم اوکراین انتظار داریم انتخابات امروز دموکراتیک و مسالمت‌آمیز برگزار شود تا بیانگر اراده شهروندان اوکراینی باشد. امید دارم تا تمام اوکراینی‌های واجد شرایط به صورت فعال با انداختن رای خودشان در روند دموکراسی امروز مشارکت داشته باشند.   

امسال اولین بار است که به ناظران روس اجازه حضور در انتخابات اوکراین داده نشد. از همین رو، مسکو نسبت به مشروعیت انتخابات اوکراین و نتایج آن ابراز نگرانی کرده است. از آنجایی که کی‌یف شعبه‌های اخذ رای در روسیه و همچنین منطقه دونباس را بسته است، ۷ تا ۱۰ میلیون شهروند اوکراین نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس‌جمهوری اوکراین برای یک دوره پنج ساله انتخاب می‌شود. کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین تا اول مه به صورت جامع نتایج دور دوم انتخابات را اعلام می‌کند. مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید اوکراین هم باید پیش از سوم ژوئن برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار