بازدید 4032

ثبات قیمت نفت پیش از انتشار اطلاعات درآمد بخش انرژی و تولید ناخالص داخلی آمریکا

قیمت نفت خام در هفته آتی یا روند نزولی خود را ادامه داده یا در کوتاه مدت ثابت می ماند. مواردی که بر قیمت این محصول تأثیر منفی دارند عبارتند از روند ثابت تولید نفت خام در ایالات متحده و نگرانی هایی که بانک های مرکزی کشورهای مختلف درباره چشم انداز رشد جهانی بیان کرده اند.
کد خبر: ۸۹۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 21 April 2019

قیمت نفت خام در روزهای گذشته تغییر خاصی نداشته و در شاخص S&P500 نیز در یک بازه محدود معامله شد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از  DailyFX؛ قیمت این کالا در آینده تحت تأثیر کنفرانس امنیت انرژی ایالات متحده و مذاکرات تجاری این کشور با ژاپن خواهد بود.

نفت خام در هفته ای که گذشت

قیمت نفت خام در هفته گذشته عموماً در یک بازه محدود قرار داشت. این محصول در وال استریت نیز عملکردی مشابه داشته، چرا که روند مستحکم صعودی شاخص  S&P500 از دسامبر سال گذشته نیز متوقف شد. عملکرد تقریباً خفیف هر دوی اینها به خصوص قبل از تعطیلات جمعه نیک (The Good Friday) بر درآمدهای ایالات متحده نیز تأثیرگذار بود، چرا که بخش سلامت در این کشور باعث سقوط در بازار سهام شده بود.

تلاش های سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای حمایت از این کالا در حاشیه ادامه دارد. میزان تولید عربستان صعودی که یکی از کشورهای اصلی صادر کننده نفت است، در ماه فوریه به 10 میلیون و 140 هزار بشکه در روز کاهش یافته، این در حالی است که میزان صادرات بنزین نیز به 6 میلیون و 980 هزار بشکه در روز رسیده است. در چارت پایین می توانید افزایش قیمت نفت خام و همچنین شاخص S&P را همزمان با کاهش تولید نفت اوپک مشاهده کنید.

ثبات قیمت نفت خام پیش از انتشار اطلاعات درآمد بخش انرژی و تولید ناخالص داخلی آمریکا

نفت خام در هفته پیش رو

با در نظر گرفتن این موارد، قیمت نفت خام در هفته آتی یا روند نزولی خود را ادامه داده یا در کوتاه مدت ثابت می ماند. مواردی که بر قیمت این محصول تأثیر منفی دارند عبارتند از روند ثابت تولید نفت خام در ایالات متحده و نگرانی هایی که بانک های مرکزی کشورهای مختلف درباره چشم انداز رشد جهانی بیان کرده اند. همچنین تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول سال 2019 که کمی بهتر از میزان مورد انتظار بود نیز نتوانست در هفته گذشته تأثیر چندان زیادی بر روی بازار داشته باشد.

این مسئله کمی نگران کننده است، چرا که دومین اقتصاد بزرگ جهان، یکی از اصلی ترین مصرف کننده های بنزین در جهان است. در روز چهارشنبه هفته آتی، کنفرانس سالانه امنیت انرژی در واشنگتن برگزار خواهد شد. انتظار می رود این مجمع بر روی حقایق ژئوپلیتیک رو به تکامل و روابط تجاری ایالات متحده با سایر کشورهای دنیا متمرکز باشد. همچنین ممکن است علیرغم پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین، نگرانی هایی درباره رشد جهانی نیز در این جلسه ابراز شود.

همچنین در هفته آینده نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه در کاخ سفید با دونالد ترامپ ملاقات خواهد کرد، موضوع این مذاکرات، مسائل تجاری بین این دو کشور می باشد. در همین حال به احتمال دارد که ترامپ مجدداً اتحادیه اروپا را تهدید به وضع تعرفه های گمرکی جدید کرده که ممکن است منجر به ایجاد یک جنگ تجاری دیگر برای ایالات متحده شود. در صورتی که مذاکرات آمریکا و ژاپن نیز به همین سمت و سو پیش برود، تأثیر خوبی بر قیمت نفت خام نخواهد داشت. وزیر اقتصاد ژاپن نیز به اهمیت دستیابی به یک توافق اولیه در این زمینه اشاره کرده است.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان