بازدید 5342

سیل اصلاح ساختار اقتصادی را به تعویق انداخت

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس می گوید کارهای اصلاح ساختار قتصادی انجام شده اما سیل رسیدگی به آن را به تعویق انداخت.
کد خبر: ۸۹۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 21 April 2019

قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی که به تاکید مقام معظم رهبری باید چهارماهه صورت گیرد، گفت: دولت به دنبال اصلاح ساختار اقتصادی کشور، کارهای آن را در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا پیش برد و از سوی دیگر سازمان برنامه و بودجه متناسب با وظایف خود تنظیم و تدوین لایحه اصلاح ساختار را انجام داده است تا در نوبت بررسی در هیات وزیران قرار گیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس ادامه داد: از آنجایی که ابتدای سال 98 کشور با حادثه سیل در 12 استان مواجه شد، بررسی این لایحه در هیات دولت به تعویق افتاد، در واقع برای مدیریت سیل در کشور ستادهای مختلفی تشکیل شد و مسئولان مشغول مدیریت این موضوع هستند به این جهت موضوع اصلاح ساختار موقتا کنار گذاشته شد.
سیل

 

نماینده مردم فیروزه و دماوند در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: به محض اینکه مسائل سیل رفع شود و این استان ها روی آرامش را ببیند، اصلاح ساختار اقتصادی مجدد اولویت اول کشور می شود، رئیس مجلس نیز به دنبال بررسی لایحه مذکور است.

وی در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز حمایت از سیل زندگان، اظهارداشت: برداشت از صندوق توسعه ملی و تامین منابع مورد نیاز منوط به اصلاح ساختار اقتصادی کشور است اما موضوع اینجا است که این اصلاح زمان بر بوده و باید هر چه زودتر برای تامین منابع جبران خسارات سیلاب کاری کرد.

به محض اینکه مسائل سیل رفع شود و این استان ها روی آرامش را ببیند، اصلاح ساختار اقتصادی مجدد اولویت اول کشور می شود، رئیس مجلس نیز به دنبال بررسی لایحه مذکور است.

میرزایی نیکو در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به خسارت 3 و نیم میلیارد دلاری سیلاب، بیان داشت: این خسارت حتی با برداشت از صندوق توسعه ملی نیز قابل جبران نیست با این حال از عهده بخشی از خسارت می آید در دو ماه ابتدای سال منابع دولت هنوز تحقق پیدا نکرده زیرا شرکت ها هنوز فعالیت نداشتند و مالیاتی دریافت نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان