بازدید 5343

حمایت مخفیانه فرانسه از ژنرال حفتر برای تصرف طرابلس

کد خبر: ۸۹۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰ 21 April 2019

یک رسانه عربی به نقل از منابع آگاه در لیبی نوشت که اخیرا افسران فرانسوی برای کمک به ژنرال حفتر وارد لیبی شده‌اند و قرار است آن‌ها به او در عملیات تصرف پایتخت این کشور کمک کنند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وب‌سایت خبری «الخلیج الجدید» به نقل از منابعی در لیبی افشا کرد که دولت فرانسه به شکل پنهانی در حال کمک به ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده موسوم به ارتش ملی لیبی جهت تصرف پایتخت این کشور است.

این وب‌سایتِ نزدیک به قطر شنبه ( ۳۱ فروردین) به نقل از این منابع نظامی حاضر در منطقه نفت‌خیز «الهلال النفطی» مدعی شد که افسران فرانسوی در عملیات ارتش حفتر برای تصرف شهر طرابلس مشارکت دارند.

به گفته این منابع، افسران فرانسوی از ساعات اولیه صبح شنبه (امروز) تحت تدابیر شدید امنیتی به منطقه نفتی «السدره» منتقل شده و به محض ورود به این منطقه، کار تجهیز فرودگاه السدره را آغاز کرده و دستگاه‌های جاسوسی در این فرودگاه نصب کرده‌اند.

در همین ارتباط، شبکه قطری الجزیره به نقل از کارمندانی در منطقه «رأس لانوف» گزارش داد که آن‌ها روز جمعه از نزدیک از ۷۰ نفر نظامی فرانسوی در این منطقه استقبال کرده‌اند که از منطقه الرجمه واقع در «الجبل الاخضر» که تحت کنترل ژنرال حفتر است، آمده بودند.

سرهنگی در نیروی هوایی لیبی که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت که در بین افسران فرانسوی مذکور، کارشناسان و مهندسان نیروی هوایی فرانسه نیز وجود دارند و برای تجهیز فرودگاه نظامی السدره جهت پرواز هواپیماها و جنگنده‌ها وارداین فرودگاه شده‌اند.

طی روزهای اخیر نیروی هوایی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج»، توانستند با حملات هوایی خود علیه مواضع ارتش حفتر و به‌کارگیری ضد هوایی علیه جنگنده های او، مانع از پیشروی این ارتش به سمت شهر طرابلس شوند.

دولت وفاق ملی لیبی پنجشنبه گذشته، به شدت از مواضع دولت فرانسه در حمایت از عملیات ارتش حفتر جهت سیطره بر پایتخت انتقاد کرد(جزئیات بیشتر).

عملیات تصرف شهر ساحلی لیبی که پایتخت رسمی و مهمترین شهر ساحلی لیبی است، از پنجشنبه (۱۵ فروردین) بعد از فرمان ژنرال حفتر صادر شد.طی این مدت، دو ارتش (ارتش حفتر و ارتش وفاق ملی) در اطراف شهر طرابلس به شدت درگیر شده‌اند.

دولت وفاق ملی لیبی که با حمایت اروپا و آمریکا در سال ۲۰۱۵ تشکیل شد، این روزها شاهد حمایت غرب و آمریکا از خلیفه حفتر است. رئیس جمهوری آمریکا دیروز برای اولین بار اعلام کرد که با حفتر تلفنی صحبت کرده است

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار