بازدید 6148
۱

دوئل غول نفتی روسیه با رویترز؛ گزارش خبری یا تخریب؟

روز پنج شنبه خبرگزاری رویترز در خبری تحت عنوان "ونزوئلا تحریم‌های ایالات متحده را به وسیله فروش نفت از طریق روسیه دور می‌زند" نوشت: نیکولاس مادورو ریاست جمهوری ونزوئلا در حال تأمین پول و گردش مالی از طریق فروش نفت خام به وسیله شرکت نفتی دولتی روسیه «Rosneft» بوده و بدین ترتیب قصد دارد تا از تحریم‌های ایالات متحده که به قصد برکنار کردن او از قدرت اعمال شده  است، فرار کند.  
کد خبر: ۸۹۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 20 April 2019

تابناک اقتصادیروز پنج شنبه خبرگزاری رویترز در خبری تحت عنوان "ونزوئلا تحریم‌های ایالات متحده را به وسیله فروش نفت از طریق روسیه دور می‌زند" نوشت: نیکولاس مادورو ریاست جمهوری ونزوئلا در حال تأمین پول و گردش مالی از طریق فروش نفت خام به وسیله شرکت نفتی دولتی روسیه «Rosneft» بوده و بدین ترتیب قصد دارد تا از تحریم های ایالات متحده که به قصد برکنار کردن او از قدرت اعمال شده  است، فرار کند. 

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در بخشی از خبر رویترز ذکر شده بود: "طبق اطلاعات کشف شده از سوی رویترز، شرکت نفتی دولتی ونزوئلا PDVSA شروع به ارسال فاکتورهای فروش نفت خود به شرکت Rosneft روسیه کرده است. طبق این اسناد و منابع، شرکت روسی با کسر درصدی، بلافاصله پول را به PDVSA پرداخت میکند و بدین ترتیب از تأخیر 30-90 روزه معمول برای نقل و انتقالات جلوگیری می شود، و بعد از آن، Rosneft کل مبلغ را از خریدار دریافت میکند. این مدارک نشان می دهند که از شرکت های بزرگ انرژی از جمله شرکت های هندی که از بزرگترین خریداران نقدی نفت ونزوئلا هستند، درخواست شده تا با خرید نفت ونزوئلا از طریق Rosneft در این طرح همکاری کنند. البته شرکت Rosneft که تحت نظر ولادیمیر پوتین، سرمایه گذاری کلانی در ونزوئلا داشته، از ارائه پاسخ فوری نسبت به این اسناد خودداری کرد. همچنین وزارت خانه های نفت و اطلاعات ونزوئلا و شرکت ملی نفت ونزوئلا نیز از پاسخ به سوالات رویترز در این باره امتناع ورزیدند."

گزارش خبری یا تخریب؟ روس نفت خواستار ممنوعیت رویترز در این کشور شد

غول نفتی روسیه، روس نفت Rosneft، در پاسخ به مقاله منتشر شده از سوی رویترز، (که می توانید متن آن را در تابناک اقتصادی مشاهده کنید)، ادعاهای این خبرگزاری مبنی بر اینکه این شرکت به ونزوئلا کمک کرده تا تحریم های آمریکا را دور بزند، «تخریب اطلاعاتی» خواند و قول داده تا اقدامات لازم در راستای ممنوعیت این خبرگزاری در کشور روسیه را شروع کند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از راشاتودی؛ روز پنجشنبه، رویترز در یک خبر اختصاصی که تنها بر پایه منابع و اسناد ناشناس نوشته شده بود، شرکت روس نفت را متهم به نقد کردن مطالبات شرکت ملی نفت ونزوئلا PDVSA که تحت تحریم های شدید ایالات متحده قرار دارد، کرده بود. در این مقاله گفته شده بود که شرکت روسی نفت خام را با قیمت پایین تر خریداری کرده و فوراً مبلغ آن را به شرکت ملی نفت ونزوئلا پرداخت میکند و از این طریق بازه زمانی 30-90 روزه معمول برای نقل و انتقال پول را دور زده و بعد از آن، محموله های نفت خام را به قیمت واقعی آن به خریداران می فروشد.

روس نفت در روز جمعه در پاسخ به این اظهارات آنها را «دروغی بی معنی» و «تحریک» علیه این شرکت خواند.

بیانیه این شرکت در اینباره اظهار داشت: رویترز از مأموریت اصلی خود به عنوان یک خبرگزاری خارج شده است. این شرکت تعمداً به نشر اخبار جعلی و اطلاعات گمراه کننده و غلط می پردازد، قانونی کردن شایعات در راستای منفعت بردن اسپانسرهای این شرکت، منجر به نشر اخباری می شود که تنها قصد آسیب زدن به اقتصاد روسیه، شرکت های روسی و همچنین دولت روسیه را دارند.

طبق گفته روس نفت، اینگونه اعمال از سوی خبرگزاری های بین المللی، دقیقاً معنی عنوان «تخریب اطلاعاتی» را دارند.

دوئل غول نفتی روسیه با رویترز؛ گزارش خبری یا تخریب؟

روس نفت اعلام کرد که هیچ راهی جز اینکه از طریق مراجع قضائی روسیه، تحریم فعالیت های این خبرگزاری جعلی (رویترز) در خاک این کشور را خواستار شود، ندارد.

ایالات متحده ونزوئلا را تحت تحریم های شدیدی قرار داده که اصلی ترین منبع درآمد دولت این کشور (صادرات نفت) و بخش های دیگر اقتصاد این کشور را هدف قرار داده است.

واشنگتن همچنین شرکت های خارجی را از از معامله با شرکت ملی نفت ونزوئلا PDVSA منع کرده و در صورت تخلف، برای این شرکت ها نیز تحریم هایی را در نظر گرفته است.

تحریم های ایالات متحده تأثیر زیادی بر این کشور منطقه آمریکای لاتین داشته، چرا که ونزوئلا در حال حاضر از ابرتورم رنج برده و حتی قادر به واردات اساسی ترین منابع غذایی و دارویی هم نیست. با این حال، این فشارها هنوز برای رسیدن دولت ترامپ به هدف اصلیش که جایگزین کردن رهبر سوسیالیست این کشور، نیکولاس مادورو با رهبر مخالفان، خوان گایدو  است، کافی نبوده است. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تنهاترین و البته بهترین کار ونزوئلا در حال حاضر از دستش برمیاد همینه.
آمریکا هم عصبانی میشه و چه بهتر که عصبانی میشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار