بازدید 3988

سال ۹۷ سال خوبی برای حوزه پرستاری نبود

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر اینکه سال ۹۷سال خوبی برای حوزه پرستاری نبود، گفت: در سال ۹۷ جذب پرستار و کمک پرستار نداشتیم، فشار کاری پرستاران چندین برابر شد و همچنین ارائه کیفیت خدمات پرستاری نیز زیر سوال رفت.
کد خبر: ۸۹۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 20 April 2019

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه 97 سال خوبی برای حوزه پرستاری نبود، گفت: در سال 97 جذب پرستار و کمک پرستار نداشتیم، فشار کاری پرستاران چندین برابر شد و همچنین ارائه کیفیت خدمات پرستاری نیز زیر سوال رفت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: به دلیل فشارهای اقتصادی در سال 97 دانشگاه های علوم پزشکی با کاهش نقدینگی روبرو شدند این در حالی است که بیمارستان ها باید از درآمد خود پرستار استخدام می کردند که برخی بیمارستان ها مقاومت و به ندرت آن هم به صورت شرکتی پرستار استخدام شد.

آمارهای بسیار اندک استخدام رسمی پرستار در سال 97

وی آمارهای استخدام پرستار در سال 97 به صورت رسمی را بسیار اندک دانست و گفت: آمار دقیقی از میزان مهاجرت پرستاران وجود ندارد؛ زمانی که فرد لیسانس پرستاری خود را اخذ و پشت دیوار استخدامی باقی بماند به طور قطع تعدادی از آنها برای استفاده از مدرک تحصیلی به مهاجرت روی می آورند و این یکی از آسیب های جدی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در واقع برای تربیت پرستار هزینه های زیادی به کشور و وزارت بهداشت متحمل می شود اما متاسفانه جذب آنها مورد غفلت قرار می گیرد این در حالی است که بیمارستان های کشور نیاز شدیدی به نیروی پرستار دارند.

عابدی یادآور شد: بر اساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر تخت بیمارستانی 2 تا 3 پرسنل وجود داشته باشد به عنوان مثال در بیمارستانی با 100 تخت بیمارستانی باید 300 کادر پرستاری وجود داشته باشد اما در اغلب بیمارستان های ما کمتر از 150 پرستار وجود دارد.

وجود 120 هزار تخت بیمارستانی و 180 هزار پرستار در کشور

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری وجود 120 هزار تخت بیمارستانی در کشور، گفت: باید حداقل 120 هزار نیروی پرستار و کمک پرستار در کشور داشته باشیم تا به حدی از استاندارد برسیم البته مطلوب بیش از 300 هزار کادر پرستاری است اما در حال حاضر 170 تا 180 هزار نیروی پرستار داریم و در واقع بیش از 120هزار کمبود نیروی پرستار داریم.

اگر مجوز استخدام داده شود پرستار به میزان کافی برای رفع نیازها در کشور وجود دارد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری افزود: اگر مجوز استخدام داده شود پرستار به میزان کافی برای رفع نیازها در کشور وجود دارد؛ اگر کیفیت خدمات پرستاری افزایش یابد نه تنها پرستاران مهاجرت نمی کنند بلکه ممکن است از خارج نیز پرستار وارد کنیم تا کیفیت خدمات پرستاری افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار