بازدید 4501
۱

بیش از ۱۰۰بازداشتی در تظاهرات محیط زیستی لندن

کد خبر: ۸۹۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 20 April 2019

پنجمین روز از تظاهرات اعتراضی هزاران تن از فعالان محیط ‌زیست در پایتخت انگلیس در حالی سپری شد که تظاهرکنندگان چندین خیابان لندن را تسخیر کردند و با دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر، شمار کل بازداشتی های این تظاهرات به نزدیک ۷۰۰ تن رسید.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روز پنجم از تظاهرات موسوم به «قیام علیه انقراض» زمانی آغاز شد که فعالان محیط زیست با یک قایق صورتی بزرگ میدان آکسفورد در منطقه مرکزی لندن را بستند.

به نوشته روزنامه گاردین، افراد پلیس لندن در ابتدا با تشکیل زنجیره در اطراف این قایق میله های زیر آن را بریده و تلاش کردند از سد معبر جلوگیری کنند اما افزایش لحظه به لحظه تظاهرکنندگان باعث شد پلیس در محاصره آنان در آید.

براساس این گزارش، با پیوستن بازیگر زن سرشناس انگلیسی به جمع تظاهرکنندگان، جمعیت آنان به قدری افزایش یافت که پلیس پس از ساعت ها تنها توانست قایق را دو خیابان آنسوتر ببرد.

تظاهرکنندگان روز گذشته اعلام کرده بودند که مقصد تظاهراتشان فرودگان هیترو لندن است و قصد داشتند با تجمع در آنجا با ایجاد فنس های آهنی مانع فعالیت فرودگاه شوند.

پلیس لندن تایید کرد که از بیم اخلال در فعالیت این فرودگاه درخواست نیروی کمکی از بخش های دیگر لندن کرده است اما پس از ساعتی مشخص شد که تظاهرکنندگان اغراق کرده اند.

در نهایت در پنجمین روز تظاهرات فعالان محیط زیست بیش از ۱۰۰ نفر دستگیر شدند که جمع بازداشت شدگان در چند روز اخیر را به ۶۸۲ تن رساند.

پلیس لندن از دوشنبه گذشته در تلاش است تا تظاهرات را به یک نقطه محدود و از گسترش بی‌نظمی در شهر جلوگیری کند، اما تاکنون موفق نبوده است. صادق خان شهردار لندن ، دولت را به دلیل کاهش بودجه پلیس و تعدیل نیروهای آن مقصر می‌داند.

فعالان محیط‌ زیست از دوشنبه گذشته، ۵ نقطه پرتردد شهر را قرق کرده، روی خیابان، ساختمان‌ها و متروی شهر در حمایت از محیط‌زیست شعارنویسی کرده و شب‌ها را در چادرهایی که وسط خیابان علم کرده‌اند استراحت می‌کنند. آن‌ها امیدوارند که از فردا با آغاز تعطیلات چهارروزه عید پاک، تعداد بیشتری از دوست داران محیط‌ زیست به جمع آن‌ها بپیوندد.

گروه قیام علیه انقراض که سال گذشته تشکیل‌ شده سه درخواست اصلی دارد: از دولت می‌خواهد که درباره تغییرات آب و هوایی حقیقت را بگوید؛ سطح آلایندگی‌های ناشی از گاز سمی دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۲۵ میلادی به صفر برساند و یک گروه از شهروندان نیز بر این فرآیند نظارت کند.
آن‌ها می‌گویند که تا رسیدن به درخواست‌های خود دست از تظاهرات بر نخواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احتمالا میخواستن در قالب فعال محیط زیست جاسوسی کنن.این روش مد شده ها!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل