بازدید 7641

سناتور ارشد جمهوریخواه از ترامپ ابراز انزجار کرد

کد خبر: ۸۹۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱ 20 April 2019

سناتور ارشد ایالت یوتا و نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 گفت که رفتار ترامپ باعث «انزجار» او است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «میت رامنی» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 از بی صداقتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش و اطرافیان او آنگونه که در گزارش رابرت مولر آمده، ابراز «انزجار» کرد.

رامنی که اکنون سناتور ایالت یوتا و منتقد گاه و بی گاه ترامپ است، این اظهارات را در واکنش به انتشار گزارش مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بیان داشت.

گزارش مولر که روز پنجشنبه منتشر شد حاکی از تلاش ترامپ برای پیشگیری از روند تحقیقات این پرونده بود اما ستاد انتخاباتی او را از تبانی با مسکو تبرئه کرد.

این گزارش ترامپ را متهم به پیشگیری از اجرای عدالت نکرد اما جزئیات گسترده ای از تلاش های او برای مداخله در روند تحقیقات مولر ارائه داد.

رامنی با ابراز خرسندی از تبرئه ترامپ از تبانی با یک دولت خارجی که دشمن آمریکا به حساب می آید، گفت: با این حال، از میزان و گستردگی بی صداقتی و گمراهی در افرادی که در بالاترین مقام های کشور هستند از جمله خود رئیس جمهوری منزجر شدم.

رقیب باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین دمکرات آمریکا همچنین تاکید کرد دیدن افرادی که در ستاد انتخاباتی ترامپ از کمک روسیه استقبال کرده اند و رئیس این ستاد انتخابات که فعالانه منافع مسکو را در اوکراین پیگیری می کرده، باعث تنفر او شده است.

انتقاد صریح رامنی از ترامپ در حالی است که دیگر جمهوریخواهان آمریکا گزارش مولر را پیروزی برای او دانسته اند.

این در حالی است که انتشار متن کامل اما ویرایش شده گزارش مولر نتوانست دمکرات ها را راضی کند و «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار انتشار متن بدون سانسور این گزارش تا اول ماه مه (11 اردیبهشت) شد.

با وجود آنکه گزارش مولر اتهام تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه را رد کرده و اتهام پیشگیری از اجرای عدالت نیز توسط وزیر دادگستری آمریکا رد شد، دمکرات ها همچنان به دنبال استیضاح ترامپ هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل