بازدید 10499

چرا گوشت وارداتی بالاتر از قیمت جهانی است؟

کد خبر: ۸۹۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 19 April 2019

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام دلایلی که گوشت وارداتی با قیمت جهانی همخوانی ندارد را توضیح داد، هر کیلو گوشت تقریبا به اندازه قیمتش هزینه‌های جانبی دارد.

به گزارش «تابناک»، حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه برای مردم جای سوال است گوشت که قیمت جهانی آن 5 دلار است و با ارز 4200 تومان وارد می‌شودبایدبه قیمت 21 هزار تومان به کشور برسد چرا قیمت 42 هزار تومان است؟گفت: قیمت گوشت گوسفند تازه از استرالیا چون حمل هوایی انجام می‌گیرد حدود ۷ یورور تمام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: قیمت گوشتی که از کشورهای آسیای میانه وارد کشور می‌شود نیز حدود ۷ دلار است.
وی ادامه داد: برخی افراد با اطلاعات اشتباه که ناشی از عدم تجربه و تخصص در این حوزه است این اعداد و ارقام را اعلام می‌کنند.
ورناصری با بیان اینکه واردات صرفا پرداخت و تحویل کالا نیست، گفت: واردات علاوه بر نرخ ارز، هزینه های ترخیص و عوارض گمرکی و کارمزد انتقال پول و نرخ تبدیل ارز و سود فروشنده هم دارد.

وی با با محاسبه خرید با دلار، حمل هوایی و سایر هزینه‌ها از جمله: ترخیص، عوارض گمرکی و کارمزد انتقال پول و نرخ تبدیل ارز قیمت گوشت را حدودا کیلویی 35574 تومان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: این قیمت تمام شده پس از ترخیص و هزینه های انتقال و تبدیل بدون در نظر گرفتن سود فروشنده و افت بین راهی و هزینهای بسته بندی و غیره است.

به گفته این مسئول گوشت قرمز منجمد گوساله حددود ۳۳ هزارتومان و گوسفند تازه ۴۲۰۰۰ تومان در داخل کشور توزیع می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
بفرمایید کجا توزیع می شود؟ ضمنا چرا گوشت تولید داخل آنقدر گران است
فروشگاه زنجیره ای کوروش در مراغه گوشت گوساله را کیلویی 110 هزار تومان می فروشد و می گوید این گوشت تنظیم بازار است
حتی زمانی که گوشت برزیلی بازار ما 19 تومن بود و کسی طالب نبود همان گوشت را از عراق به بانه می آوردند و حدود 7-8 تومن بود متاسفانه سوئ مدیریت و صد البته دزدی های فراوان دمار از ملت و اقتصاد در آورده است و توجیه های ناشیانه مسئو لین کم اطلاع هم چیزی از آن نمی کاهد
الان قیمت گوشت در فروشگاههای اونجا ۵ دلاره مگه شما گوشت رو از فروشگاه وارد میکنی؟
ضمنا از کی استرالیا با یورو گوشت میفروشه؟
برای اینکه شکم وارد کنندگان (بخوانید رانت خوارها) سیرومانی ندارد.
شما مجوز وارد کردن گوشت را از انحصار باند مافای گوشت خلاص کنید آنوقت خواهیم دید که هزینه های سربار چند است بدیهی است تا این باند مخوف یکصد شرکتی که وابسته به یک جریان مافیائی فاسد هستند وارد کننده انحصاری
گوشت باشند هزینه ها بالا و بالاتر میرود و این باند شکم بزرگ سیر ناپدیرند و همه ارز های 4200 تومانی را خواهند بلعید.
چرا در داخل کشور قیمت گوشت بیست و یک تومان نیست ؟ غیر از این است که اختیار اقتصاد کشور دست آقازاده ها و قاچاقچیان می باشد ؟
کجاست این قیمت؟
چرا پیاز 1500 تومانی را وارد نمی کنید از پاکستان؟
یعنی کشورهای دیگر هزینه های حمل هوایی و سایر هزینه های جانبی که آقای برای بلغور کردن آنها مردم ایران را بی اطلاع و شاید هم بی سواد نامید، ندارند؟
چرا گوشت وارداتی بالاتر از قیمت جهانی است؟
زیرا به کشور جهموری اسلامی ایران وارد می کنند .
گفتی ما هم باور کردیم ...
چون دلالهایی که وارد میکنند مطمئنا وصلن باید توش سود کنند و به همین منظور نرخ مسلما بالاتر از نرخ جهانیست
هزینه لفت و لیس هم به هیچ وجه نداریم.مدیون هستید کسی فکر کنه بهش
عوارض گمرکی؟
ملت کار می کنند سر ماه به دولت مالیات می دهند. بعد با پول مالیات داده شده به خرید گوشتی مروند که دولت عوارض گمرکی را در قیمت آن دخیل کرده است. سپس علاوه بر قیمت نهایی بازهم باید 9 درصد مالیات ارزش افزوده بدهند !!!
فلسفه چینی و فلسفه بافی را کنار بگذارید بروید روی اصل مطلب نحوه توزیع را اصلاح بفرمائید و برای مدتی نیز از صادرات مصرف عموم جامعه جلوگیری کنید تا اوضاع به حال عادی باز گردد و سازمان حمایت از مصرف کننده نیز فقط قیمت گذار نباشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر