بازدید 14561

پشت پرده سندسازی جدید جنگ‌طلبان آمریکایی علیه ایران!

یکی از بهانه‌ها و دستاویز‌های آمریکایی‌ها برای راه اندازی جنگ علیه کشور‌های دیگر و یا اعمال فشار حداکثری بر آن ها، ادعای تولید و تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی از سوی کشور مورد هدف است؛ مسأله‌ای که در جنگ آمریکا علیه عراق شاهد بودیم و دولت جورج بوش پسر، سندسازی‌ها و تبلیغات گسترده‌ای را در مورد دستیابی صدام به سلاح‌های کشتار جمعی راه اندازی کرد؛ مسأله‌ای که در نهایت منجر به حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 18 April 2019

یکی از بهانه‌ها و دستاویز‌های آمریکایی‌ها برای راه اندازی جنگ علیه کشور‌های دیگر و یا اعمال فشار حداکثری بر آن ها، ادعای تولید و تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی از سوی کشور مورد هدف است؛ مسأله‌ای که در جنگ آمریکا علیه عراق شاهد بودیم و دولت جورج بوش پسر، سندسازی‌ها و تبلیغات گسترده‌ای را در مورد دستیابی صدام به سلاح‌های کشتار جمعی راه اندازی کرد؛ مسأله‌ای که در نهایت منجر به حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ شد.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، بسیاری از ناظران بین المللی بر این باورند که واشنگتن در حال پیاده سازی همین سناریوی تکراری و مجعول در مورد ایران است.

در همین راستا، روز پنجشنبه رویترز در گزارشی عنوان کرد، در میان مقامات آمریکایی در مورد لحن و محتوای گزارش مربوط به فعالیت‌های اتمی و موشکی ایران اختلاف نظر بروز کرده و بعضی از آنان سیاه‌نمایی فعالیت جمهوری اسلامی را با گزارش برنامه تسلیحاتی عراق قبل از حمله آمریکا به آن کشور مقایسه کرده‌اند.

وبسایت وزارت خارجه آمریکا متن کوتاه شده گزارش سالانه «پیروی و اجرای توافق‌نامه‌ها و تعهدات مربوط به کنترل، منع گسترش و خلع سلاح‌های کشتار جمعی» را منتشر کرده که بخشی از آن به برنامه‌های اتمی و موشکی ایران اختصاص دارد. این گزارش توسط اداره کنترل، راستی‌آزمایی و پیروی از تعهدات تسلیحاتی تهیه شده و به گفته رویترز، بعضی از کارشناسان بر این باورند این متن گزینشی بوده و بیش از اندازه‌ بر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی تمرکز کرده است.

سندسازی جدید جنگ طلبان آمریکایی با هدف عراقیزه کردن ایران!

این خبرگزاری گفته در مقایسه با گزارش چهل و پنج صفحه‌ای سال گذشته، گزارش اخیر در دوازده صفحه منتشر شده و این شبهه را پیش آورده که ممکن است هدف از انتشار آن، زمینه‌سازی برای وارد کردن فشار بیشتر بر حکومت ایران باشد. در مقدمه متن منتشر شده در وبسایت وزارت خارجه آمریکا آمده است، متن تفصیلی و طولانی‌تر پس از ارزیابی امنیتی و تعیین بخش‌هایی که می‌تواند از طبقه بندی محرمانه خارج شود، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه روز سه‌شنبه متن طبقه بندی نشده و کوتاه گزارش را در وبسایت خود قرار داد و سپس آن را حذف کرد و این اقدام باعث انتشار اخباری در این مورد شد که بین کارشناسان این وزارتخانه در مورد محتوای منتشر شده و اینکه آیا عمدا بر خطر ایران تأکید بیشتری گذاشته، اختلاف نظر بروز کرده است. پس از چند ساعت، همان متن بار دیگر در وبسایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر شد که ایالات متحده، ورود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی را رسما اعلام کرد. رویترز یادآور شد، سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و یک رشته تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور به اجرا گذاشت.

این خبرگزاری افزود: برخی ناظران این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا دولت دونالد ترامپ در نظر دارد به سیاه‌نمایی در مورد فعالیت‌های ایران دست بزند و برای منظورهای دیگری، تصویری تاریک را ترسیم کند. همان طور که دولت جورج دابلیو بوش با استناد به اطلاعات جعلی، حمله و اشغال عراق در سال ٢٠٠٣ را توجیه کرد.

یکی دیگر از مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا گفته، معتقد است این گزارش ظاهراً قرار است دیدگاه‌های ترامپ درباره ایران را ارائه کند، نه اینکه بازتابی از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سازمان‌های اطلاعاتی باشد.

با این همه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از انتشار این متن و نحوه ارزیابی فعالیت اتمی و موشکی ایران دفاع کرده و گفته است که این گزارش «پس از ارزیابی آگاهانه و دقیق تمامی اطلاعات موجود» تهیه و منتشر شده است.

گزارش سالانه پیروی و اجرای توافقنامه‌ها و تعهدات مربوط به کنترل، منع گسترش و خلع سلاح‌های کشتار جمعی باید هر ساله تا ١٥ ماه آوریل تهیه شود و در اختیار کنگره قرار گیرد و متن تفصیلی آن بعدا پس از ارزیابی و تعیین بخش‌های محرمانه و غیرمحرمانه آن منتشر خواهد شد.

در خلاصه منتشره در وبسایت وزارت خارجه، به ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا یا آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد برنامه اتمی ایران اشاره‌ای نشده؛ اما نگهداری پرونده‌های حاوی اطلاعات قدیمی مربوط به برنامه تسلیحات اتمی که سال گذشته به ادعای اسرائیل کشف و افشا شد، بازگو شده است.

رویترز به نقل از یکی از کارشناسان کنگره آمریکا ـ که از او نامی نبرده ـ گفته است: این گزارش «در صدد انباشتن استنتاج روی استنتاج است» تا در نهایت به ترسیم «تصویری ترسناک» از اقدامات ایران منجر شود.

این گزارش در مورد ایران چه می گوید؟

متنی که در وبسایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، با اعلام اینکه در سطح جهانی در مجموع پیروی کلی از پیمان منع گسترش جنگ افزارهای اتمی محکم بوده افزوده است، نگرانی‌هایی در مورد فعالیت چند کشور وجود دارد. این گزارش سپس با اشاره به «نگهداری بایگانی مرتبط با برنامه تسلیحات اتمی قبلی ایران و همچنین تلاش این کشور برای حفظ تعدادی از کارشناسان و تکنیسین‌های مرتبط با برنامه‌های قبلی» ابراز نگرانی کرده که ممکن است ایران در صدد از سر گرفتن برنامه‌های تسلیحاتی پس از پایان موعد برجام در سال ٢٠٢٥ باشد.

سندسازی جدید جنگ طلبان آمریکایی با هدف عراقیزه کردن ایران!

سال گذشته، نخست وزیر رژیم اسرائیل مدعی شده بود، مأموران اطلاعاتی آن کشور توانسته‌اند به بایگانی این اسناد دست یابند و آنها را به اسرائیل منتقل کنند.

گزارش منتشره در وبسات وزارت خارجه آمریکا نسبت به گسترش برنامه‌های موشکی در سراسر جهان به خصوص در منطقه خاورمیانه ابراز نگرانی کرده و ظاهرا در اشاره به قرار گرفتن تسلیحات موشکی در اختیار گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان، حماس و حوثی‌های یمن، گفته است که این گونه تسلیحات حتی در دست عناصر غیر دولتی هم قرار دارد و آن را باعث نگرانی دانسته است.

این گزارش مدعی شده، «چالش‌های ناشی از گسترش برنامه‌ها و افزایش توان موشکی در هیچ جایی بیش از ایران واضح نیست» و افزوده است: «ایران دارای بزرگترین برنامه موشکی در خاورمیانه است و به تلاش برای افزایش ابعاد، پیچیدگی فنی، بُرد، دقت هدفگیری و قابلیت کشتار زرادخانه موشکی خود ادامه می‌دهد.»

در این گزارش همچنین آمده است: برخی عرضه‌کنندگان چین به فروش فناوری و اقلام قابل استفاده در برنامه موشکی ایران ادامه می‌دهند و حکم بازداشت لی فنگول، به ظن فروش این نوع فناوری و تجهیزات و تعیین جایزه پنج میلیون دلاری برای اطلاعات منجر به بازداشت او را یادآور شده است.

در بخش مربوط به تسلیحات شیمیایی این گزارش آمده است، ایالات متحده پیشاپیش نگرانی علنی خود را نسبت به برنامه روسیه و ایران در استفاده از مواد شیمیایی و دارویی برای مقاصد تهاجمی ابراز داشته است.

 

سندسازی جدید جنگ طلبان آمریکایی با هدف عراقیزه کردن ایران!

عراقیزه کردن ایران؟!

بسیاری از مقامات آمریکایی هشدار داده اند که دولت ترامپ به مانند دولت جورج بوش در ماجرای حمله به عراق، به دنبال سندسازی، گزارش های غیرواقعی و تحریف و دستکاری اسناد برای حمله به ایران است.

گزارش سالانه ای که از سوی وزارت خارجه منتشر شد نیز تمرکز ویژه ای بر تسلیحات و موشک های بالستیک ایران و همچنین برنامه هسته ای ایران داشته و در جایی نیز مدعی گام نهادن ایران به سوی تولید تسلیحات شیمایی است.

آنچه در مورد حمله به عراق بر همگان آشکار شده این است که جنگ عراق بر بنیاد دلایل دروغین آغاز شد. کالین پاول وزیر خارجه آن وقت ایالات متحده امریکا، شش هفته پیش از آغاز جنگ عراق، در سخنرانی ۷۶ دقیقه ایش در شورای امنیت، بیشتر بر این تأکید کرد که صدام حسین سلاح های کشتار جمعی بیولوژیکی و شیمیایی در اختیار دارد، حکومت صدام حسین از تروریسم بین المللی حمایت می‌کند و برای ساختن سلاح های اتمی تلاش می‌ورزد.

یکی از دلایلی که سخنرانی پاول را فراموش ناشدنی ساخته، این است که همه این ادعاها بعداً نادرست ثابت شدند. خود پاول هم در سال ۲۰۰۵ این اظهارات خود را لکه شرم آور در تاریخ زندگی کاری اش خواند.

عراق در اواخر سال ۲۰۰۲ قبول کرد بنا بر مفاد قطعنامهٔ ۱۴۴۱ شورای امنیت به بازرسان سازمان ملل اجازهٔ حضور بدهد. سومین گروه بازرسان سازمان ملل به سرپرستی دیوید کِلی توانستند با همکاری عراقی‌ها از یک آزمایشگاه سیار که مشکوک بود، بازرسی کرده و از آن عکس‌برداری کنند. بعد از بازرسی مشخص شد، این آزمایشگاه یک کارگاه تولید گاز هیدروژن برای پر کردن بادکنک بوده ‌است.

دولت عراق موظف بود بنا بر مفاد لازم برای بازرسی‌ها همهٔ ظرفیت ساخت جنگ‌افزارهای خود را اعلام کند. در همین راستا عراق در دوازدهم آبان ۱۳۸۱ (۳ نوامبر ۲۰۰۲) گزارشی ۱۱٬۸۰۰ صفحه‌ای به شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه و در آن عنوان کرد هیچ جنگ‌افزار کشتار جمعی ندارد. نسخه‌های روگرفت این گزارش، غیررسمی در اختیار چندین روزنامه‌نگار اروپایی قرار گرفت. کلمبیا که در آن زمان رئیس دوره‌ای شورای امنیت بود، به سران ایالات متحده اجازه داد مخفیانه هشت هزار صفحه از این گزارش را پیش از آن که در اختیار تمام اعضای شورا قرار گیرد، حذف کند. از همین روی، شورا این گزارش را ناقص اعلام و عراق را ناقض مسئولیت‌های خود اعلام کرد. صفحات حذف‌شده مشتمل بر جزئیات کمک‌های شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی آمریکایی و اروپایی بود که در گذشته در توسعهٔ جنگ‌افزارهای شیمیایی و میکروبی به عراق کمک کرده بودند.

هانس بلیکس، بازرس ارشد سازمان ملل پیش از یورش آمریکا و متحدانش به عراق، به شورای امنیت توصیه کرد که عراق در حال همکاری با بازرس‌ها بوده و می‌توان در صورت ادامهٔ این همکاری، از طریق بازرسی‌ها به درستی خلع سلاح این کشور صحه گذاشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۴۴
مشاور امنیتی ترامپ کیست؟ جان بولتون که چند سال پیش گفته بود ایران را بمباران کنید!

دوستان و حامیان انتخاباتی و تجاری ترامپ چه کسانی هستن؟ کارتل های اسلحه و مهمات سازی امریکایی

رفقای خارجی و شرکای تجاری ترامپ چه کسانی هستن؟ عربستان و اسرائیل و امثال اینها

ما دو راه داریم، یا باید یک تصمیم استراتژیک بگیریم و چیزی بسازیم که الان نداریم و از این گردنه عبور کنیم، یا اینکه سازش کنیم. بنده تصمیم اولی را توصیه میکنم. در این جنگل که نامش جامعه جهانی است باید قوی و قوی تر بشی.
همه چیز به جنگ آخر غرب با صدام شباهت داره

بوی جنگ میاید

آقازاده ها خیلی زود برگردید

ما بدون آقازاده ها به جبهه نمی ریم

قول میدم پشت سر آقازاده ها برم بجنگم.
دور اول ترامپ آغاز تحریم علیه ایران بود، و دور دوم اگر رای بیاورد احتمالا شرارت هایی در سر دارد. امیدوارم شکست سختی در انتخابات بخورد. با اینهمه رسوایی اخلاقی تعجب میکنم مردم امریکا چرا هنوز بهش اقبال نشون میدن.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
دور دوم هم رای میاره و چه دوره ای شود
نترس حاجی
خخخ
همه نماینده های مجلس و مجریان تلویزیون و همه کسانی که لباس سپاه را پوشیدند برای جنگ آماده باشند

میدان جنگ تنها جایی است که فرق بین مرد و .....مرد معلوم میشه.
اگر طالبان آمریکایی است پس چرا ایران اصرار بر حضور آنها در مدیریت افغانستان دارد؟ مردم می فهمند.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
طالبان یه طرز فکره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
طالبان را امریکا و عربستان درست کرد
در ضمن الان همه کشورهای درگیر یک جورایی دارند می کویند که طالبان را نمی توان حذف کرد و دارند مذاکره می کنند
کسانی که از جنگ می ترسند نگران شروع جنگ نباشند ما اینقدر امتیاز می دیم تا جنگ نشه خیالتان راحت راحت.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
سید جان اون قبول نمیکنه و ما خوب میدانیم که در شرایط سخت شما طبق گفته خودتان همه چیز را حراج میکنید ولی خدا رو شکر که طرفتون زیاده خواهه و البته ما خیالمون راحته سید

یا حق
موضوع امنیت ملی فقط اینه که مردم یه کشور پشت حکومتش هستن یا نه بقیش داستانه
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
میبینیم
فقط میشه گفت علی برکت الله
یرو بابا

ما برجام داریم

امضای کری رو داریم

اعتدال داریم

اینها سایه جنگ دور میکنه
نون وپیاز هم نمی تونیم بخوریم.
قبل از حمله امریکا به عراق به خاطر اینکه تمام تجهیزات نظامی اصلی را داده بود حمله کرد و گرنه امریکا جرات حمله نداشت
تا زمانی که ایران این حماقت را انجام ندهد عمرا امریکا جرات بکند
تابناک عزیز فقط یه راه هست برای پیشگیری از جنگ

اینکه موشک هامون کنار بزاریم
این ها که۲۰ سال است که می گویند ایران دنبال سلاح هسته ای هست
ان وقت چرا حالا نتوانستند کاری بکنند و حمله نکردند و همین طور در مورد کره شمالی؟
اگر اطلاعات دشمنان ما از ما کامل شود و تدریجا ما را توسط خودمان خلع سلاح کنند حمله به کشور حتمی است
پس باید به داد و فریاد انان وقعی نگذاریم به تولید انواع سلاح پیشرفته ادامه دهیم و مخفی کاری را بیشتر از قبل داشته باشیم
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
کم جاسوس دارند تو کشور نمونش همین نماینده مجلس که همه چیو براشون گفت
همه اینا شوی تبلیغاتی است
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
میبینیم
بورس شنبه ۱۲۰۰۰ هزارواحددیگه جهش میکنه !!!!
عده ای عمدی میخواهند ایران را ویران نمایند ؟،
جنگ در راهه
دوستانی که قصد نابودی امریکا رو دارن اماده باشن که وقته عمله کار از شعار گذشته
امریکا دستش خالی شده داره تهدید الکی میکنه.
من که میگم تادیر نشده به طور غافلگیرانه به نیروهای امریکایی حمله کنید و تنگه هرمز رو ببندید
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
باشد چشم
رمضون ونت رو روشنش کن
یدالله گازو بیگیرون
شعبون فرمونا بیپیچون
شکرخدا دنده را بچلون
ماشاالله گازا تخته کن

خخخخ
به خداوند سوگند اگر جنگی را به ایران تحمیل کنید چنان پشیمان خواهید شد که روزی صد بار آرزوی به درک واصل شدن کنید. ایران یک کشور صلحطلب است. همسایگان ایران مراقب باشند فریب دشمنان بشریت را نخورند. صلحطلبان جهان به پا خیزند وگرنه دنیا در آتش این بیخردی خواهد سوخت. پاینده ایران.
کلاوس ویتز ژنرال جنگی آلمان جمله معروف که از اصولیات است را بیان کرد: «جنگ ادامه سیاست با وسایل دیگر است».
در ارتباط با برنامه ریزی و سناریو سازی قدرتها علیه ملت ها خصوصاً آمریکا که نمونه بارز آن حمله به عراق است نمیتوان به سادگی از نقش مزدوران و جیره خواران اجنبی در داخل که خوراک تبلیغاتی برای اجنبی ها فراهم و آنها را در طبیعی جلوه دادن سناریوها یاری می دهند غافل شد !
کثیف ترین حکومت دنیا اسراییل و آمریکا است
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
یک مثبت بهت دادم و قبول ولی چرا کامل نمیگی حاجی
آمریکا با هر ترفندی بود توانست افکار عمومی دنیا را قانع کند که صدام برای صلح جهانی خطرناک است البته صدام سابقه به کار گیری سلاح شیمیایی را داشت و کار آمریکا سخت نبود در مورد ایران نیز کار آمریکا دشوار نیست
اشتباهی که عراق کرد این بود که تمام سایت‌‌های پدافندی خودش رو لو داد و تمام اطلاعات رو در اختیار شورای امنیت گذاشت. واسه همین آمریکا به سرعت تونست تمامی اهداف مهم رو مورد اصابت قرار بده.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
آخه جاسوس کم نداریم که اون طرف نماینده مجلس که درباره هلال احمر بهشون گرا داد ییک موردشونه
امریکایی ها می دون الان هم ما در حال ساخت بمب اتم ایرانیزه هستیم...بمب داریم اما الان حتی دنبال بمب های هیدرئژنی هستیم..مشکل برد موشکهاست که با کمک خداوند متعال اونهم حل میشه..اما امریکا هیچوقت به ما خمله نمیکنه..هر وقت اقازاده ها رو بیرون کرد اونوقت دشمن ماست...مثل فرانسه که همیشه باید خودروسازیش باشه چون بهش بدهکاریم چرا........
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
امان از رائفی پور و حسن عباسی و حرف بی سند و مدرک و هویت
از طرف خودم و رفیقای خودم که نه دولتی ایم نه سپاهی بچه هییتی هستیم حرف میزنم نه یک سری ستون پنجم و وطن فروش و عشقه آمریکا .آماده ایم که واسه ناموس و خاک و وطنه 7000 ساله مون. ایران امام زمانمون (عج) رو قبرستون متجاوزین کنیم . ای سگ بچه کش واق واق نکن وجود داری حمله کن که نداری . ترسوها هم سوراخ موش میدن متری 1000 تومن بفرماااااااااایید.
نیازی به سند سازی نیست افراد نادان داخلی با افشای روابط با القاعده و نفوذ در پوشش هلال احمر و نبستن دهان مبارکشان بهانه را بدست آمریکاییها میدن
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
خیلی هم خوب میدونن که دارن وطیفه جاسوسیشون رو بجا میارند
راستی اون پرچمه تایوانه اون بالا قشنگه
یه مثبت دادم
آمریکا به محض اطمینان از عدم حمایت مردمی ، حمله خواهد کرد و به نظر میرسد هر روز یک گام جلوتر می آید
چرا باید آمریکا به ایران حمله کند. به گمانم بهانه جویی های آمریکا برای ساکت کردن متحدان سنتی آمریکا نظیر عربستان و اردن و امارات وبحرین است. حتی اعتراضات اسراییل و تهدید به حمله هم برای اسراییل کاربرد داخلی دارد تا واقعی و صادقانه بودن آن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر