بازدید 7834

بازگشت سیل زدگان شعیبیه به روستاهایشان/ اوضاع وخیم در پایین دست کارون/ تخلیه روستاهای دیگر در شادگان

در شرایطی که در غرب خوزستان آب اندکی فروکش کرده و برخی سیل زدگان آماده بازگشت به روستا‌ها می‌شوند، در پایین دست کارون خبر می‌رسد که مناطق جدیدی به محاصره آب درمی‌آیند و گاه غرق می‌شوند. این در حالی است که در لرستان تلاش شدید و پیوسته‌ای برای رفع آثار سیلاب در جریان است و هنوز نمی‌توان گفت، چه زمانی سیل زدگان خواهند توانست به منازل خود بازگردند و زندگی عادی و روزمره را از سر بگیرند.
کد خبر: ۸۹۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 18 April 2019
تابناک اجتماعی -
در شرایطی که در غرب خوزستان آب اندکی فروکش کرده و برخی سیل زدگان آماده بازگشت به روستا‌ها و خانه و کاشانه خود می‌شوند، در پایین دست کارون خبر می‌رسد که مناطق جدیدی به محاصره آب درمی‌آیند و گاه غرق می‌شوند.

به گزارش «تابناک»؛ این در حالی است که در آن سوی مرز‌های خوزستان در شمال، در لرستان تلاش شدید و پیوسته‌ای برای رفع آثار سیلاب در جریان است و هنوز نمی‌توان گفت چه زمانی سیل زدگان خواهند توانست به منازل خود بازگردند و زندگی عادی و روزمره را از سر بگیرند.

سیل زدگانی که بسیاری شان دسترسی به اخبار ندارند که اگر داشتند، احتمالا از وقوع سیلاب‌های متعدد در بسیاری از نقاط کشور متعجب شده و به بی اساس بودن بسیاری از شایعاتی که پیرامونشان پخش می‌شود به سادگی پی می‌بردند؛ شایعاتی که امنیت روانی سیل زدگان و آسیب دیدگان را هدف قرار می‌دهد.

دیدار کوتاه رئیسی و سردار سلیمانی در شادگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۲۰:۳۰

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام رئیسی و سردار حاج قاسم سلیمانی که امروز برای سرکشی و دیدار با سیل زده به خوزستان سفر کرده‌اند، در مسیر روستاهای اطراف منطقه شادگان دقایقی کوتاه با یکدیگر دیدار کردند.

بازگشت سیل زدگان شعیبیه به روستاهایشان/ اوضاع وخیم در پایین دست کارون/ تخلیه روستاهای دیگر در شادگان

کارخانه‌های ‌نیشکر‌ دهخدا و سلمان فارسی زیر آب رفت
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۹:۳۵

برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش وفناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه بازدید از کشت و صنعت های دعبل خزاعی، سلمان فارسی و فارابی گفت: سیل تاکنون به بیش از 45 هزار هکتار از زمین‌های 5 کشت و صنعت شرکت توسعه نیشکر خسارات جدی وارد کرده و در کشت و صنعت‌های سلمان فارسی و دهخدا علاوه بر مزارع، تاسیسات و کارخانه‌ها خسارت جدی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برآورد دقیقی از میزان خسارت‌های سیلاب به کشت و صنعت های نیشکر ممکن نیست، گفت: با توجه به گسترش لحظه‌ای سیلاب، میزان خسارت ها نیز روز به روز در حال افزایش است. در کشت و صنعت نیشکر دهخدا تا چند روز قبل میزان خسارت‌ها کمتر بود، اما با نفوذ سیلاب ، میزان خسارت ها نیز افزایشی چند برابری پیدا کرد و به رقمی بین 1600 میلیارد تومان رسیده است.

معاون آموزش، پژوهش وفناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخشی از خسارت‌های ایجاد شده در اثر سیلاب به کشت و صنعت‌های نیشکر در حال حاضر مشخص نیست و به دلیل آب گرفتگی وسیع پنهان مانده است، از این رو باید منتظر ماند تا سیلاب فروکش کند تا بتوانیم میزان دقیق خسارت‌ها را برآورد کنیم.

وی با بیان اینکه دارایی و سرمایه اصلی کشت و صنعت‌ها مزارع نیشکر است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای تبدیل زمین‌های شوره زار به زمین کشاورزی صورت گرفته و اکنون سیل تمامی این زیرساخت‌های کشاورزی را تخریب کرده است.

قبادیان با اشاره به نفوذ آب به تاسیسات و کارخانه‌های دو کشت و صنعت نیشکر گفت: در کشت و صنعت نیشکر دهخدا و سلمان فارسی، سیلاب علاوه بر خسارت به مزارع، تاسیسات و کارخانه‌ها را نیز در آب فرو برده و بخش صنعت نیز دچار خسارات زیادی شده است. در عین حال در کشت و صنعت حکیم فارابی نیز آب در حال نفوذ به مزارع نیشکر است.

وی اضافه کرد: با توجه به بازدیدهایی که از خسارت‌های وارده به کشت و صنعت‌های نیشکر انجام شد، تخمین شخصی من این است که بین 6 تا 7 هزار میلیارد تومان خسارت به پنج کشت و صنعت نیشکر خسارت وارد شده ‌و با توجه به اشتغال 20 هزار نفری در مجموعه شرکت توسعه نیشکر، باید به دنبال راه حلی برای کاهش خسارت ها در کمترین زمان باشیم.

وی همچنین گفت: جبران خسارت‌های وارده بر اثر سیل به تنهایی از توان دولت خارج است و همه ارکان نظام باید کمک کنند تا این خسارت‌ها جبران شود و یا به حداقل برسد. برای جبران خسارت‌های سیل نیاز به بودجه کلانی است، که پس از فروکش کردن سیلاب در خوزستان باید میزان خسارت به صورت کارشناسی محاسبه شود. تنها توصیه‌ای که دارم است که دانشگاه‌های کشور به کمک دولت بشتابند و راهکارهای علمی و عملی برای کاهش خسارت‌های سیل در کمترین زمان ارائه دهند.

تاکید وزیر کشور بر شفافیت و توزیع عادلانه کمک‌ها
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۵:۰۱

در نشستی که صبح پنج‌شنبه، ۲۹ فروردین‌ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، دبیران پنج کمیته تخصصی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، گزارش اقدامات و پیگیری‌های کمیته‌های تخصصی را ارائه کردند.

در مطالب ارائه شده از سوی هر یک از کمیته‌ها، همچنین شرح وظایف و مأموریت‌های کمیته که در نخستین جلسه کمیته به تصویب رسیده بود، به رئیس قرارگاه نوسازی و بازسازی گزارش شد. دبیران کمیته‌های تخصصی قرارگاه، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی عمل‌کننده در روند بازسازی و نوسازی که به تناسب مأموریت‌های خود در یک یا چند کمیته تخصصی عضویت دارند، جدول‌زمانبندی برنامه‌ها و اقدامات خود را به قرارگاه اعلام کنند. همچنین مقرر شد هر یک از کمیته‌ها با جدیت و دقت وظایف خود را در قرارگاه و با حضور در مناطق سیل زده پیگیری کنند.

رحمانی فضلی، رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، پس از استماع گزارش دبیران کمیته‌ها، جانشین و مسؤول پیگیری مصوبات قرارگاه و اتخاذ تدابیر و تصمیمات جدید متناسب با گزارش‌های ارائه شده، ضمن تکریم همت عالی و روحیه نوع دوستی مردم عزیز و شریف ایران و برخی کشورهای همسایه، بر ضرورت ساماندهی دریافت و توزیع کمک‌ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: به منظور اطمینان از توزیع عالمانه و عادلانه کمک‌ها، باید تمامی کمک‌ها به مناطق سیل‌زده در پایگاه اطلاعاتی قرارگاه ثبت و ضبط شود و همچنین محل هزینه کرد و پرداخت این کمک‌ها نیز مشخص شود تا گزارش دهی شفاف صورت پذیرد. رسانه‌ها باید در کنار قرارگاه، با نظارت مسئولانه خود، به سرعت و سلامت کار کمک کنند و البته از افزایش توقعات و مطالبات خودداری کنند.

آغاز تخلیه روستای صراخیه شادگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۴:۵۶

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس با صدور دستور تخلیه سریع روستای صراخیه گردشگری گفت: زنان و کودکان و تا حد امکان دام‌ها و احشام از روستای صراخیه شادگان خارج شوند. مردان این روستا برای کمک و یاری رسانی در روستا بمانند و همچنین برای تغذیه دام‌ها علوفه لازم تامین شود.

فرمانده سپاه قدس با حضور در آبادان و شادگان، از وضعیت سیلاب در جنوب غربی خوزستان دیدن کرد.

دستگاه قضا علت سیل را بررسی می‌کند
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۴:۰۱

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه بیان داشت: باید بررسی شود که آیا سیل روز‌های اخیر قابل پیش بینی بوده یا خیر و بعد از آرام شدن وضعیت در مناطق سیل زده، مراجع علمی و دستگاه قضا باید علت این سیل را پیگیری و بررسی کنند و اکنون کمک‌های مردمی و تسهیل در روند توزیع آن است و تلاش برای پرداخت خسارت هاست.

وی افزود: با مردم دنیا نیز باید با کرامت رفتار کنیم چرا که فقیر و غنی نیز نزد خداوند جایگاهی دارند و ما در جایگاه انتظار، منتظر آقایی هستیم که دنیا را از زشتی‌ها نجات دهد. ما معتقدیم آینده در اختیار صالحان است و حاضمه هستی باطل را نمی پذیرد و در این دنیا ماندگاری ندارد. آینده یک آینده بسیار روشنی است و وعده الهی این است. سخن و مکتب و انسان‌های باطل بقایی در دنیا و هستی ندارند و قراری است که قرآن برای ما ترسیم کرده است.

وی تصریح کرد: مکتب ظلم پذیری و جریان استکبار بر رسانه‌های عالم به جهان تلقین میکند که راهی جز ما نیست و با سینمایی هالیوود این را منتشر میکنند و، اما مکتب انتظار میگوید با تکیه بر خدا و توکل بر او با ایستادگی و مقاومت و امید میتوان پیشرفت کرد.

مرحله اول مأموریت ستاد معین کرمان در حمیدیه پایان یافت
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۳:۵۴

حجت الاسلام محمد محمودآبادی نماینده استاندار کرمان در امور رسیدگی به سیل زدگان و مسئول ستاد معین شهرستان حمیدیه گفت : پس از ابلاغ دستور وزیر کشور مبنی بر حضور فعال استان کرمان در شهرستان سیل زده حمیدیه، ستاد معین در این شهرستان تشکیل و با انتقال تجهیزات و نیروی انسانی، زمینه کنترل بحران سیل در منطقه را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: اقدامات ستاد معین استان کرمان برای کنترل بحران سیل موجب رضایت مسئولان و مردم منطقه شده و هم اکنون وضعیت سفید در این شهرستان حاکم است. با حاکم شدن وضعیت سفید در منطقه و پس از هماهنگی با مسئولان شهرستان تصمیم گرفتیم بخشی از نیرو‌ها و تجهیزات ستاد را به کرمان بازگردانیم و بدین ترتیب پایان مرحله اول مأموریت ستاد در منطقه اعلام می‌شود.  با پایان یافتن مرحله اول کنترل بحران سیل، ۵۰ درصد از نیرو‌ها و امکانات ترخیص می‌شوند و ۵۰ درصد باقی مانده نیز حداقل تا ۱۰ روز آینده در حمیدیه باقی می‌مانند و این تصمیم شامل نیرو‌های داوطلب و جهادی، نیرو‌های سپاه و موکب‌ها نخواهد بود. در مرحله سوم و بازسازی، نیرو‌های متخصص جایگزین بخشی از نیرو‌های فعلی خواهند شد.

بردسکن بیشترین خسارت سیل را در استان داشته است
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۳:۱۳

حجتعلی شایان فر مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در بازدید از روستا‌های سیل زده بردسکن گفت: بر اثر بارندگی شدید اخیر فقط در یک روز ۱۱۵ میلی متر بارندگی در بردسکن آمد که برابر با بارندگی نیمی از سال بود و بیشترین میزان بارش را در استان داشت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سیل‌های اوایل امسال تاکنون در سطح استان حتی یک مورد تلفات جانی نداشتیم و میزان خسارت وارده ناشی از سیل تا نیمه اول فروردین ماه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است که بخش‌های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی بیشترین حجم خسارت را به خود اختصاص داد. دو سوم پهنه خراسان رضوی خطر سیل خیزی را دارد و بیشترین نقاط حادثه خیز در مناطق کوهپایه‌ای است. متاسفانه در اکثر نقاط تفرجگاهی استان، عده ایی به حریم و بستر رودخانه‌ها تجاوز کرده اند که می‌طلبد با دستور مقامات قضایی این مکان‌ها تخریب شود.

کدام محور ها در خوزستان مسدود است
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۲:۳۴

محور های مسدود استان خوزستان در روز پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه سال ۹۸ به همراه مسیر های جایگزین آن اعلام شد که به شرح ذیل است:

۱- محور قدیم چذابه به علت بالا آمدن آب دریاچه هور و محور جایگزین مسیر جدید الاحداث چذابه است.

۲-محور فرعی شوش به فتح المبین به علت طغیان رودخانه و محور جایگزین سه راهی دهلران – فتح المبین.

۳-محور روستایی حمیدیه به سوسنگرد به علت تخریب جاده توسط نیرو‌های امدادی جهت تخلیه سیل و محور جایگزین محور اصلی حمیدیه-سوسنگرد خواهد بود.

۴-محور فرعی عبدالخان – بستان به علت طغیان رودخانه محورجایگزین محور اصلی اهواز – سوسنگرد – بستان است.

۵-محور اهواز -آبادان به علت طغیان رودخانه و محور اهواز - خرمشهر مسیر جایگزین آن شد.

ایجاد سامانه برای جمع آوری اطلاعات سیل زدگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۲:۱۵

سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سیل‌های اخیر با وجود خسارت‌های وارده، اما برکات زیادی از جمله انسجام ملی را در کشور به وجود آورد. طرح جهاد همبستگی ملی برای بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده کشور با همت مردم، هیأت‌های مذهبی و با محوریت مساجد انجام می‌شود و بنا نداریم جای دولت بنشینیم و کار تصدی‌گری و اجرایی انجام دهیم بلکه هدف ما کمک به دولت است و تا پایان کار نقش حمایتی خود را ایفا خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: سامانه‌ای برای جمع آوری اطلاعات سیل زدگان در تمام حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر کشور فعال خواهد شد تا اطلاعات مناطق سیل زده و همچنین مساجد جمع‌آوری و به صورت منسجم در سامانه برای سهولت بیشتر کار بارگذاری شود. نیت و نقش بسیج مشارکت دادن عامه مردم است تا بتوانیم با هم افزایی و همکاری هم این طرح معنوی را به سرانجام برسانیم.

مناطق سیل زده لرستان بعد از گذشت ۱۷ روز
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۲:۱۲
جلسه ویژه ستاد مدیریت بحران در شادگان باحضور سردار سلیمانی
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۱:۳۹

سردار قاسم سلیمانی به منظور بررسی شرایط حاکم بر منطقه در معرض سیل و سیل زده شهرستان شادگان وارد این شهرستان شد. استاندار خوزستان، سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان و جمعی از مسئولان کشور و استانی وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

مدیریت بحران با حضور سرلشکر قاسم سلیمانی ؛ ابومهدی المهندسی ؛ سردار شاهوارپور و استاندار خوزستان در شادگان، تشکیل جلسه فوری داد. سردار سلیمانی با ورود به آبادان از موقعیت جاده آبادان - ماهشهر و آبادان - شادگان و سایر موقعیتهای سیلاب احتمالی بازدید کرد.

مخازن سد دز سالم است
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۱:۳۳

سعید رئوفی‌نسب اظهار داشت: با توجه به کاهش آورد آب به سد و نیروگاه دز، روند مدیریت آب در شهرستان اندیمشک مطلوب است. پیش‌بینی می‌شود با کاهش میزان ورود آب به سد دز، روند ورود و خروج آب در این مجموعه به‌زودی به حالت عادی بازگردد. سد دز برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی آماده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی خاطرنشان کرد: سد دز شهرستان اندیمشک هیچ مشکلی ندارد، شهروندان نگران نباشند. شهروندان اخبار را تنها از رسانه‌های رسمی و معتبر دنبال کنند و به اخبار کذب و نادرست که با هدف تشویش اذهان عمومی منتشر می‌شوند، توجه نکنند. روند ورود و خروج آب در سد و نیروگاه دز اندیمشک کنترل‌شده و بابرنامه است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

خسارت ۹۷۶ میلیارد ریالی به جاده‌های جنوب کرمان
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۱:۱۹

مسعود جمیلی کرمانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: پس از بازدید‌های کارشناسان این اداره کل از مناطق سیل زده، در مجموع ۸۳۰ میلیارد ریال خسارت به راه‌ها و ۱۴۶ میلیارد ریال خسارت نیز به ابنیه راه‌ها در این منطقه گزارش شد. با توجه به حجم بارندگی‌ها در جنوب کرمان، در مجموع بیش از ۹۷۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی این منطقه همچون آسفالت و شوسه دچار خسارت شده است.

جمیلی ادامه داد: همچنین در این سیلاب، ۹۰ آبنما تخریب و خسارت دید و به ۱۰۷ دستگاه پل نیز به صورت جدی خسارت وارد شد. همچنین ۳۵۴ کیلومتر راه آسفالته بین ۳۰ تا ۸۰ درصد تخریب و به ۶۲۰ کیلومتر راه روستایی خاکی نیز آسیب جدی وارد شده است. عملیات بازگشایی مسیر‌ها بلافاصله پس از فروکش کردن سیلاب آغاز شد.

جان باختن ۲ امدادرسان اردبیلی در مناطق سیل‌زده لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۱:۱۳

مسعود رضاییبا اشاره به جان باختن دو امدادرسان اردبیلی در مناطق سیل‌زده لرستان اظهار داشت: شب گذشته چهار نفر از نیروهای بنیاد مسکن اردبیل به‌عنوان استان معین در شهر معمولان که در حال بازسازی مناطق سیل‌زده هستند، پس از بازگشت از روستا و در حین مأموریت دچار سانحه تصادف شدند.

وی با بیان اینکه دو نفر از آن‌ها جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر مجروح شدند افزود: در این حادثه رضا حبوبی و مهدی صادق‌زاده جان باختند و لطیف عبدالله‌زاده معاون بازسازی استان اردبیل و شهریار اصغر زاده مجروح شدند. مراسم وداع و تشییع پیکر دو نفر از خدمتگزاران بنیاد مسکن استان اردبیل امروز پنج‌شنبه رأس ساعت ۱۴ در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار می‌شود.

افتتاح جاده موقت خرم‌آباد-معمولان
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۱:۱۲

۳۰ کیلومتر از جاده خرم‌آباد-معمولان توسط نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) احداث شد؛ ۱۵کیلومتر از این جاده در مسیر ویسیان به چم حیدر توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و ۱۵ کیلومتر از چم حیدر به معمولان توسط نیروی زمینی سپاه.

تهیه وسایل سرمایشی برای سیل زدگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۰:۳۹

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: مقدم رئیس قوه قضائیه را به خوزستان گرامی می‌داریم؛ سفر وی به این استان در کنار دیدار با عشایر عزیز با هدف دیدار با سیل‌زدگان و بررسی شرایط سیل انجام شده است. تأمین خسارات سیل همانطور که رهبر عزیز تاکید کردند و دولت هم متعهد شده که پرداخت کند هر چند که این سیل برکاتی مانند پر شدن هورالعظیم نیز برای ما دارد.

موسوی جزایری ادامه داد: عزیزان سیل‌زده ما با هجوم گرما مواجه‌اند و زمان زیادی نداریم، آن‌ها که در فضای باز هستند و در هجوم گرما هستند، باید به مکان مسقف منتقل شوند تا با وسایل سرمایشی بتوان آن‌ها را خنک کرد. برخی از این عزیزان خانه‌شان را آب گرفته و دچار آسیب شده که دولت باید در این مورد حساس باشد و اقدامات لازم را انجام دهد، اما مردم، مراجع تقلید و بنگاه‌های اقتصادی نیز از سراسر کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

ساعت شروع به کار مدارس ابتدایی اهواز و کارون تغییر کرد
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۰:۲۱

بنا بر اعلام اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، ساعت شروع به کار مدارس ابتدایی شهرستان اهواز و کارون تغییر کرد. بر همین اساس دانش آموزان ابتدایی نواحی 4 گانه اهواز به همراه دانش آموزان شهرستان کارون از ساعت 8 و 30 روز شنبه در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

در اطلاعیه آموزش و پرورش آمده که ساعت شروع به کار مدارس ابتدایی اهواز و کارون تا اطلاع ثانوی 8 و 30 صبح خواهد بود. بر این اساس دانش آموزان سایر مناطق باید رأس همان ساعت قبلی سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

راه‌اندازی سامانه ثبت خسارت سیل‌زدگان در مازندران
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۹:۵۸

محمد ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت:به دستور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر امکان ثبت خسارت برای اعضای صندوق در سامانه سبا فراهم شد. به منظور شناسایی انواع خسارات و میزان آسیب وارده به اعضای سیل‌زده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حوادث اخیر و امکان برنامه ریزی مناسب برای مساعدت به این قشر تلاشگر و زحمتکش کشور، سیستم ثبت خسارت سیل‌زدگان در چارچوب سامانه بیمه اجتماعی (سبا) تهیه و در دسترس کارگزاران، دفاتر استانی و ستاد مرکزی صندوق قرار گرفت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: با راه اندازی سامانه ثبت خسارات سیل زدگان حوادث اخیر، کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌توانند اطلاعات آسیب دیدگان از سیل ثبت نام کنند. در این سامانه نوع خسارت، محل و تاریخ حادثه، تخمین درصد و مبلغ خسارت ثبت می شود.

مسدود بودن راه ارتباطی ۸۸ روستای لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۹:۳۴

احمد مرادپور،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: راه ارتباطی ۸۸ روستای استان همچنان قطع است. ازابتدای سیل اخیر تاکنون راه ارتباطی بیش از ۷۲۸ روستای لرستان وصل شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه عواملی که در این مدت پای کار بوده به ویژه عوامل راهداری، راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم و... ادامه داد: با پیگیری‌ها و تلاش.‌های شبانه‌روزی عوامل راهداری ۱۸ استان از ۸۱۶ روستای که راه ارتباطی آن‌ها قطع شده تاکنون راه ارتباطی بیش از ۷۲۸ روستا وصل شده است. تلاش‌ها همچنان برای بازگشایی راه‌های روستای و اصلی قطع شده لرستان ادامه دارد.

رئیس قوه قضائیه وارد اهواز شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۹:۰۱

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه به منظور بازدید از مناطق سیل زده و بررسی مشکلات مردم به استان خوزستان سفر خواهد کرد. دیدار با سران عشایر، اقوام و طوایف عرب، بختیاری و لر استان خوزستان، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با اعضای شورای قضائی و قضات دستگاه قضائی از برنامه‌های پیش بینی شده در سفر رئیس قوه قضائیه است.

از دیگر برنامه‌های سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در استان خوزستان، حضور در شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران این استان خواهد بود.

سیل زدگان شعیبیه شوشتر در راه بازگشت به روستا
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۹:۰۰

حسین پنبه دانه پور، فرماندار شوشتر گفت: با فروکش کردن آب در روستاها سیل زدگان بخش شعیبیه این شهرستان که در کمپ ها مستقر بودند حالا در راه بازگشت به روستا هستند. راه ارتباطی بیشتر روستاها بازگشایی شده و در برخی روستاها جاده همچنان زیر آب است اما در این روستاها نیز تردد به کندی انجام می شود.

وی افزود: تمام تاسیسات آبرسانی روستایی در این بخش وارد مدار است اما برخی خطوط انتقال در جریان ترمیم سیل بندها خسارت دیده و همچنان قطع است. تمهیدات لازم برای لجن برداری و ضدعفونی کردن مسکن روستاییان پیش بینی شده و در حال انجام است.

رییس ستاد بحران شهرستان شوشتر ادامه داد:  هم اکنون با تلاش نیروهای آب وفاضلاب روستایی به وسیله هفت تانکر به روستاهایی که شبکه انتقال آب آنها قطع است، آبرسانی می شود. گاز 14روستا نیز همچنان قطع است اما به محض فروکش کردن آب در تاسیسات و ایستگاه پمپاژ، گاز روستاها نیز وصل می شود. برق 34روستای غرب شعیبیه نیز وصل شده اما برق 2روستا به دلیل مسائل ایمنی همچنان قطع است.

انفجار دژ شاخه خروسی شادگان توسط سپاه
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۸:۰۶

از روزهای گذشته بسیاری از روستاهای شادگان در تهدید سیل قرار دارند به همین دلیل دژ شاخه خروسی بخش خنافره شادگان که مانع عبور آب تالاب شادگان به سمت دریا بود، توسط سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان منفجر شد.

تعداد بازدید : 230
۱۰۵۰ نفر از سیل زدگان شادگان در اردوگاه اسکان یافتند
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۸:۰۰

محمدامین کاشی ساز، نماینده ستاد بحران شهرستان شادگان گفت: جابجایی و انتقال 400 نفر دیگر از روستاییان شادگانی در معرض سیل به اردوگاه انجام شده و تاکنون بیش از هزار نفر در اردوگاه پیامبر اعظم (ص) آبادان اسکان یافتند.

وی افزود: روز گذشته 650 نفر از سیل زدگان روستایی شادگان به این اردوگاه منتقل شدند و امروز نیز 400 نفر دیگر به این اردوگاه انتقال یافتند. سایر اردوگاه های آبادان و شهرهای اطراف نیز برای اسکان سیل زدگان شادگانی پیش بینی شده است.

گفتنی است افزایش حجم آب (دبی) رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در استان خوزستان شده و تاکنون سه روستا در بخش مرکزی و ۲ روستا در دارخوین شادگان با ورود سیلاب تخلیه شده اند. با ورود سیلاب به تعدادی از روستاهای شادگان ۲ هزار نیروی بسیجی برای احداث سیل بند و کمک به اهالی سیل زده این شهرستان وارد عمل شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵
یک کشور معطل چند مدیر اصفهانی و یزدی
اگر پروژه انتقال آب به کویر اصفهان برای زیاده خواهی برخی نبود
اگر شرکت های پتروشیمی ، صنایع ذوب آهن صنایع خودرو و ... که به ناحق از برخی استانها کشور که دسترسی به آب دریا داشتند ، منتقل نمیشدند به کویر اصفهان و یزد در حالی که اصفهان نه حتی یک قطره نفت و نه حتی یک ذره سنگ آهن داشت و بالطبع حدود نیم میلیون نفر پرسنل و خانوادهای اونها در اصفهان نبودند که آب احتیاج داشته باشند
اگر بجای میلیارها تومن هزینه انتقال آب به کویر برای شالیزارهای برنج و باغات ، کارون و سد کرخه لایروبی میشد
اگر توسعه کشور به شکل نامتمرکز بود و استانهای ایلام ، هرزگان ، سیستان ، چهارمحال ، لرستان خوزستان و ... توسعه پیدا میکردند و نه عزیز دردانهای کشور استانهای کویری بودجه رو به ناحق به سما کویر نمیکشاندند الان

وضع این نبود
مدیریت فامیلی کشور رو نابود کرد
این مدیریت اصفهانی و یزدی که کشور رو نابود کرد و نه سیل

الان هم رییس جمهور یک اصفهانی رو مسئول تحقیق در مرود سیل و راهکار اون کرده
آقای نیلی یک اصفهانی هست و بعد از شش ماه ببینید نتیجه رو
نتیجه میشه انتقال بیشتر اب ه کویر برای باغات و کشتزارهای برنج و صنایع سنگین و پتروشیمی

جالبه تنها کشور جهان که :
پتروشیمی وسط بیابان درست کرده درحالی که یک قطره نفت یا یک سانتی متر مکعب گاز نداره
صنایع سنگین ذوب آهن وسط کویر درست کرده درحالی که یک کیلو سنگ آهن نداره
برنج کاری وسط کویر درحالی که آب نداره

فقط اصفهان و یزد هست
ببینید نت رو سرچ کنید و نتیجه رو میبینید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
کاملا درسته

الان در تبریز و اراک پتروشیمی دارن در حالی که نفت در خوزستان، ایلام، ، کرمانشاه و لرستان هست و جوانان استان های نفت خیز بیشترین آمار بیکاری کشور را دارند و این استان ها جز فقیر ترین و محروم ترین استان های کشور هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
چه ربطی داره؟ بهانه میارید چون خطا کردید سیل زندگیتون رو برد توجیه کنید. مثلا اگر آرزوتون برآورده میشد و اصفهان از روی زمین محو می شد شما منظم و متحد میشدید و مدیریتتون درست میشد؟ ده تا سد دارید اصفهان ده تا سد داره؟
اتفاقا چون لجبازی کردید جوابش رو گرفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
معلومه که آگاهی کافی نداری. اگر آگاه بودی متوجه میشدی که ذوب آهن را در مناطقی که رطوبت هوا بالاست نمیشه تاسیس کرد

چند سال پپیش پیشنهاد شد که کانالی برای تعدلی رودخانه کارون بین سرچشمه زاینده رود و کارون زده بشه اما متاسفانه نمایندگان استان خوزستان مردم را تهییج کردن که مشکلات زیت محیطی به وجود میااد و فلان و فلان و حلقه انسانی برای مخالفت با این طرح بسته شد و اجازه ندادن این کار انجام بشه. شاید اگر این کانال بین زاینده رود و کارون زده میشد آب کارون تعدیل میشد و احتمال به وجود آمدن سیل در پایین دست کارون به حداقل ممکن میرسید. مقوله دیگر عدم رعایت حریم رودخانه در شهر هایی مثل اتهواز هست که همین مقوله باعث ساخت و ساز اطراف آن شده و تیشه به ریشه آن زده. پس بهتره اول آگاه باشید بعد اظهار نظر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
اصفهان زیباست و اصفهانی سربلند است وطنش را دوست دارد و نگاهش و افق دیدش بلند است وسختکوش و منظم و باهوش است. شما هم به جای حسادت کار کنید و شهرتان را بسازید
ناشناس
| Australia |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
کسانی که دم از علم میزنند
فقط یک مکان در دنیا بیاورید که پتروشیمی صنایع خودرو ذوب اهن باغات برنج کاری رو در وسط بیابان انجام دادند
و برای اون دنبال انتقال آب هستند


فقط نام یک منطقه یا شهر از هرکجای جهان برای من کافی هست


نگردید چون نیست
فقط عقل مدیران اصفهانی و یزدی به این قد میداد و آوردند و انجام دادند و نتیجه شد این

هیچ کجای جهان مدیریت بلد نیستند فقط مدیران اصفهانی و یزدی بلد هستند
ناشناس
| Australia |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
بزودی نتیجه این باند بازی رو میبینند وقتی که با طبیعت بازی میکنید اونهم با شما بازی میکنه

تمام شکور رو دارن فدا میکنند برای آباد سازی یک بیابان
ناشناس
| Australia |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
اصفهان زیباست ولی شمال ایلام هرزمگان خوزستان و ... هم زیباستند
هرکدام برای مردمش زیباست
و شما طوری میفرمایید که انگار تمام ایران بیکار نشسته و فقط اصفهان هست که بودجه مملک رو میده

فقط جهت یاد آوری زیبایی پول نمیشه
و همه میدونند خرج کشور از کدام استان میاد
و بیجای انی صحبت ها منصف باشید و وطنی و دلتون برای کل ایران بزنه نه برای یک منطقه
اگر این قول دادن ساخت پتروشیمی و... در نطق انتخاباتی ریسان جمهور در استادیومهای ورزشی نبود و در برابر ان شعارها هم ملت از خوشحالی نمی رقصیدند . شایداین مشکلات کمتر بود
سایت تابناک شما چه هدفی از منتشر کردن نظرات این شخص که هی ازمدیریت اصفهلنی و بزدی میگوید و از ادبیاتش و نظراتش پیداست یک سر سوزن سواد ندارد تا جایی که اصفهان و یزد را جزو کشورهای حهان به حساب آورده و عقده و تفرقه افکنی و تعصب از سر و روی سخنانش میبارد دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
خوب راست میگه داره اطلاع رسانی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
فکر میکنی تابناک رو کی درست کرده؟
ای خدا جای حق نشستی.
ناشناس
| Australia |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
بله من تعصب دارم نسبت به کشورم
چرا مدیران اصفهانی و یزدی با باند بازی اون رو دارن به نابودی میکشند؟
شما ما که منطق و عقل دارید آیا وسط کویر جای پتروشیمی هست؟ آیا جای صنایع سنگین آب بر هست؟
آیا جای برنج کاری هست؟
آیا جای خربزه کاری هست؟
توسعه استان رو فدای کشور کردید
باید در دادگاه و مقابل پیشگاه خداوند جواب پس دهند

چرا مردم لرستان هرمزگان ایلام و .خوزستان و ... باید چوپ این نوع افعال مدیران اصفهانی و یزدی و باند بازی اونها رو بدهد؟؟
همه جای ایران وطن من هست نه اصفهان و یزد
دل من برای همه هست نه با استان خودم
این باند بازی ها رو تمام کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
این خانم یا آقایی که چنین نظری را درج کرده از نوع صحبتش مشخصه که ابدا آگاه نیست و اظهار نظرش صرفا احساسی بوده و کارشناسی نیست. چون اگر آگاه بود هیچوقت به صراحت این مسایل را باهم قاطی نمیکرد و یقینا حرف قاطعانه نمیزد
ناشناس
| Australia |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
شما که کارشناس هستید بگید چرا کل دنیا هیچ کجا رو نمیشه پیدا کنید که پتروشیمی ، صنایع خودرو ، ذوب آهن کشتزارهای برنج رو وسط بیابان ساخته
باشند
ولی در اصفهان و یزد ساختند؟؟؟؟

شما میفرمایید کل دنیا نمیفهمند ولی شما میفهمید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر