بازدید 6802
۱

اختصاص سهمیه به سیل زدگان منتفی شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: با توجه به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۹۸، سهمیه‌ای برای داوطلبان مناطق سیل زده در نظر گرفته نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ 17 April 2019
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از منتفی شدن سهمیه برای داوطلبان مناطق سیل زده خبر داد و دلیل اتخاذ این تصمیم را به تعویق افتادن زمان آزمون ارشد امسال ذکر کرد.

به گزارش «تابناک»، منصور غلامی در حاشیه برگزاری گردهمایی اعضای کارگروه تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی در دانشگاه تربیت مدرس در خصوص تعیین تکلیف سهمیه کنکور برای داوطلبان مناطق سیل زده گفت: به علت تغییر ایجاد شده در زمان برگزاری کنکور، بحث سهمیه‌ها دیگر مطرح نیست. تعویق در برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، کار را برای سازمان سنجش سخت کرد.

وزیر علوم در ادامه افزود: در این آزمون، برخی رشته‌ها نیمه متمرکز بوده که آزمون عملی و مصاحبه دارند و بعد از اعلام نتایج، فرایند مصاحبه‌ها یک ماه به طول می‌انجامد. این رشته‌ها عموماً بعد از اعلام نتیجه بیش از یک ماه طول می‌کشد که نتیجه آن حاصل شود تا سازمان سنجش بتواند نتایج آن را تا شهریورماه اعلام کند.

تاخیر در شروع کلاس‌ها در سال تحصیلی آتی دیگر دلیلی بود که غلامی ذکر کرد و در توضیح آن گفت: در سال‌های گذشته پذیرفته شدگان دوره‌های مختلف از جمله دوره کارشناسی ارشد، روز‌های ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ شهریورماه کلاس‌های خود را آغاز می‌کردند، اما امسال به سختی می‌شود تا اول مهرماه پذیرفتگان دوره‌های ارشد را معرفی کرد؛ بنابراین تعویق آزمون کار بسیار دشواری بود که برای کمک به داوطلبان مناطق سیل زده صورت گرفته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این حرفا الکی هست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی