بازدید 2998

حضور بیش از ۵۰۰ نفر در جشنواره زن و علم

کد خبر: ۸۹۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ 17 April 2019

غفاری گفت: ۴۷ درصد جمعیت دانشجویی را زنان تشکیل می‌دهند و ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی بانوان هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری دومین جشنواره ملی زن و علم که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: ما امسال دومین جشنواره ملی زن و علم را برگزار می‌کنیم، بنا به سهم و نقشی که زنان در تحولات علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارند، این جشنوراه مهم است؛ در صدد هستیم فعالیت و تلاش زنان را ارج دهیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم ادامه داد: از همه زنانی که مسئولیت‌های دیگری متوجه آنهاست و در عرصه علمی، اجتماعی و فرهنگی نقش آفرین هستند، قدردانی می‌کنیم.

۲۷ درصد اعضای هیئت علمی را زنان تشکیل می‌دهند

وی بیان کرد: هدف ما این است که از شخصیت‌های فاخر کشور به خصوص زنان تقدیر شود، بانوان نه تنها به عنوان مجموعه برگزیده انتخاب می‌شوند بلکه تاثیر و پیامدی مثبت دارند و امید به آینده را تقویت می‌کند؛ ۴۷ درصد جمعیت دانشجویی را زنان تشکیل می‌دهند و ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی بانوان هستند.

غفاری گفت: ما تلاش کردیم از مجموعه‌های علمی و آموزشی و فناوری کمک بگیریم؛ معاونت ریاست جمهوری، ریاست وزارت علوم، معاونت آموزشی و پژوهشی و بخش مشاور وزیر در امور زنان و بخش انجمن‌های علمی کشور در این زمینه فعالیت دارند.

معاون فرهنگی وزارت علوم بیام کرد: امسال برخی بانوان برای جشنوراه خود را کاندید کردند و از آنها دعوت شد در این جشنواره شرکت کنند، بیش از ۵۰۰ نفر دراین رویداد شرکت کردند که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است؛ امید داریم که در سال‌های بعد کاندیدها بیشتر شوند و متقاضیان افزایش یابد.

هفته آینده؛ آغاز رسمی جشنواره علم و زن

وی گفت: هفته آینده جشنواره علم و زن آغاز خواهد شد؛ در این جشنواره از ۱۸ نفر تقدیر می‌شود و شرکت‌کنندگان بر اساس امتیازات در ۶ گروه تخصصی رده بندی شده‌اند.

غفاری افزود: بحث شورای سیاست گذاری مطرح است و تصمیم بر این شد که در سه گروه سنی داوری را انجام دهیم؛ برای اینکه بتوانیم از افرادی که جوان و تازه کار هستند استفاده کنیم آنها را رتبه بندی کرده‌ایم، ما در نقطه شروع باید صحت سنجی انجام دهیم و ۴۱۶ مورد بررسی شدند.

حضور ۳۲۳ جوان در جشنواره زن و علم

وی افزود: با توجه به تغییرات نسلی افراد زیر ۴۰ سال بیشتر مشتاق به شرکت در جشنواره هستند و تعداد آنها به ۳۲۳ نفر می‌رسد؛ نیروی جوان‌تر اشتیاق بیشتری به حضور در جشنواره دارند، ما در این جشنواره امتیاز علمی پژوهشی را در نظر گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: خانم‌ها بنا به چرخه زندگی خلأهایی دارند و زمانی که با آقایان مقایسه می‌شوند می‌توان گفت فاصله‌ای بین آنها وجود دارد پس مشارکت بانوان در جشنوراه امری مطلوب است.

وی گفت: در شورای سیاست گذاری درباره نام جشنواره بحث شد و بیشتر مسئولان و فرهیختگان در این جشنواره شرکت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار