بازدید 4106
۲

نامگذاری ۶ خیابان شمالی پایتخت به نام ۶ هنرمند

کد خبر: ۸۹۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 16 April 2019

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران ۶ خیابان پایتخت را به نام ۵ بازیگر و یک خواننده در دوره معاصر نامگذاری کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر تهران در یکصد و سی‌و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، ۶ خیابان شهر تهران را به نام ۵ تن از بازیگران (اساتید هنری ایران) و یک خواننده در دوره معاصر نامگذاری کردند.

گفتنی است؛ اعضای شورای شهر تهران در این نامگذاری‌ها خیابان سپند در محدوده اقدسیه را به نام عزت‌الله انتظامی، بلوار سلامت در شهرک قدس را به نام محمدرضا شجریان، خیابان معارف در محدوده اوین را به نام داوود رشیدی، خیابان ۲۴ متری در سعادت‌آباد را به نام محمد علی کشاورز، خیابان کوکب در محدوده شهرآرا را به نام غلامحسین امیرخانی و خیابان نیلوفر در اختیاریه را به نام علی نصیریان نامگذاری کردند.

این پیشنهادات با ۱۶ رأی موافق اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
باسلام
محمدرضا شجریان که زنده است
عجله کردید
1-هیچ مشکل فرهنگی اجتماعی با این نامگذاریها حل نمیشود2-ملاک نامگذاری مبتنی بر ارزشهای پایدار فرهنگی تاریخی و نه یک دوره محدود زمانی و نه حسب سلیقه های سیاسی گروهی و یا عوام پسند میباید باشد3-شوراهای متعدد بنام مفاخر فرهنگی و فرهنگ عمومی و وزارت ارشاد و... کجای کار هستند و اساسا این کار هیچ ربطی به شورای شهر ندارد و در نبود فهم درست از جایگاه شورای شهر وفقدان نظارت مؤثر،سطح کار تنزل یافته4-اگر هر نسلی به تشخیص خود بخواهد نامگذاری مجدد بنمایدبدلیل افزایش تعداد یا خیابان کم میآوریم یا تغییرات تکرار میشود.5-موافق و مخالف سازی در جامعه موجب بر خورد عوامانه با موضوع گردیده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل