بازدید 3264
حسینی کیا:

مشکلات لاستیک کامیونداران حل شده است

کد خبر: ۸۹۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 16 April 2019

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس درباره جلسه متبوع خود با حضور وزیر صنعت، گفت: در این جلسه ۴ سوال از وزیر صمت صورت گرفت که رحمانی توانست نمایندگان را پاسخ های خود قانع کند.

مشکلات لاستیک کامیونداران حل شده است

سیدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دستورکار امروز(دوشنبه، 26 فروردین ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، گفت: در این جلسه نمایندگان به طرح سوالات خود از رحمانی پرداختند.

طرح پنجره واحد به زودی راه‌اندازی کامل می‌شود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نخستین سوال از رحمانی عنوان کرد: این سوال درباره علت واگذاری و عدم نظارت بر معادن واگذار شده که تخریب شده اند بود که وزیر پاسخ داد این مورد به وزارت صنعت ارتباطی ندارد و وزارت اقتصاد باید درباره واگذاری ها پاسخگو باشد که نماینده سوال کننده از این پاسخ قانع شد.

وی در ادامه به سوال نماینده دیگری درباره چرایی عدم اجرای طرح پنجره واحد اشاره و بیان کرد: وزیر در این خصوص پاسخ داد که برخی اقدامات در این خصوص انجام شده و تنها اشکالاتی مانده که آنها را رفع می کنیم و در آینده نزدیک به صورت کامل این طرح راه اندازی می شود که نماینده سوال کننده از این پاسخ وزیر قانع شد.

مصالحه برای دریافت خودروی داخلی و یا بازپس‌گیری اصل پول و سود دو راهکار برای خریداران بلاتکلیف خودروی خارجی از خودروسازان داخلی

حسینی کیا همچنین با اشاره به سوال دیگری از وزیر صنعت درباره عدم تحقق تعهدات خودروسازان درباره واگذاری خودروهایی که ثبت سفارش شده اند، اظهار داشت: طبق گفته وزیر حدود حدود یک میلیون خودرو ثبت سفارش شده است که برای صد هزار عدد از این خودروها کاری نمی تواند کرد چرا که خودروسازان خارجی بودند و از ایران رفتند.

وی افزود: درباره راه حل این مشکل مطرح شد که یا با مشتری مصالحه شود و از خودروهای موجود به وی تعلق گیرد، یا سود و جریمه پول سفارش دهندگان به آنها داده شود پس بدهند، یا باب واردات باز شود که وزارت به این مورد رغبتی ندارد البته پیشنهادی نیز از سوی بنده صورت گرفت که از 13 هزار خودروی مانده در گمرک به این افراد داده شود که گفتند هم تعداد این خودروها محدود است و هم صاحبان آنها از قبل مشخص است ضمن اینکه بخشی از آنها مشکلات قضایی دارند از این رو نمی توان از این طریق اقدام کرد.

مشکلات لاستیک کامیونداران حل شده است

حسینی کیا ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی مشکلات انتقال پول به خاطر تحریم ها، آمار تولید خودرو پایین آمده بود که در ماه های پایانی سال گذشته 3 برابر و نیم افزایش تولید داشتیم لذا روند عمل کردن خودروسازان به تعهدات خود راه افتاده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سوال آخر درباره مشکلات حوزه لاستیک صنف کامیونداران بود که گفته شد در این خصوص مشکل ثبت سفارش وجود نداشت و فقط به علت تحریم ها و مشکلات انتقال پول این مسأله به وجود آمد که در حال حاضر با تدابیری حل شده و این مشکل نیز در حال رسیدگی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل