بازدید 6183
۲

مسافران اتوبوس گرفتار در سیل طبس نجات یافتند

کد خبر: ۸۹۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 15 April 2019

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی گفت: شب گذشته بر اثر بارش ‌ها یک دستگاه اتوبوس که در محور عشق ‌آباد به بردسکن در حال حرکت بود، واژگون و در سیلاب طبس - تپه طاق گرفتار شد.

به گزارش «تابناک»، سرهنگ محمد باقر توفیقی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: شب گذشته بر اثر بارش ‌ها یک دستگاه اتوبوس که در محور عشق ‌آباد به بردسکن در حال حرکت بود، واژگون و در سیلاب طبس - تپه طاق گرفتار شد.

وی افزود: این اتوبوس 9 سرنشین داشت که در سلامت بودند اما به دلیل وجود سیلاب راه ارتباطی به آنان قطع شده بود و مسافران به سقف اتوبوس پناه برده بودند.

مسدود بودن برخی محورها

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه با تلاش نیروهای امدادی و پلیس تمام مسافران این اتوبوس نجات یافتند، تصریح کرد: در حال حاضر محور عشق‌آباد به تپه طاق و بردسکن مسدود است.

توفیقی‌نیا ادامه داد: همچنین بارندگی شدید محور دیهوک به راور و محور حاجی‌آباد به آهنگران و همت‌آباد را مسدود کرده است.

وی با بیان اینکه همچنین محور روستایی آهنگران به همت‌آباد، حاجی‌آباد به آبیز و کال شور و محور روستایی فردوس به کجی نیز بسته است، افزود: محور ماهیرود که روز گذشته مسدود شده بود بازگشایی شده است.

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: سایر محورها باز و ترافیک روان است و آسمان در اغلب محورها ابری و نیمه ابری و در بعضی نقاط با ریزش پراکنده باران همراه است.

باتوجه به هشدارهای هواشناسی و احتمال شدت گرفتن بارندگی، از شهروندان می ‌خواهیم از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت رانندگی در محورهای استان، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تابناک ! بسیاری از اتومبیل داران در هنگام مواجهه با سیل دچار خطای خطرناکی می شوند و آن احتمال فراموشی اینکه چهار تایر زیر ماشین دارند که مملو از هوای فشرده است که شاید هر کدام از آنها به اندازه نیم بشکه یا بیشتر هواییمئ معادل با یک اتمسفر فشار را داشته باشند در اينصورت حداقل معادل دو بشکه هوا عادی در تایرها وجود دارد علاوه بر این یک زاپاس نیز در صندق عقب اتومبیل وجود دارد و بعلاوه اینکه ساختار زیر ماشین ممکن است بنحوی باشد که مقدار دیگری از هوا را حبس کند موادی ساخته شده از مشتقات نفتی که سبک است و سبب میشود سیلاب هر چه بیشتر اتومبیل را در بربگیرد، بیشتر سبکتر بشود.

پس رانندگان نباید گمان کنند که مثلا وزن اتومبیل شان ١٠٠٠ کیلو است و چهار نفر هم در آن هستند مثلا مجموعاً میشود ١٣٠٠ کیلو لذا عمراً سیلابِ اینچنینی بتواند ماشین را با خود ببرد و خدای ناکرده بزنند به دل سیلاب برای عبور.
باید توجه داشته باشید که وزن محاسبه شما ماشین شما در خشکی چنین است.
خوب بخاطر داشته باش آقای راننده ماشین شما با مختصات فوق ممکن است ٥٠ یا ٦٠ کیلو درون سیلاب بیشتر وزن نداشته باشد !!
با سلام این محور در حد یک جاده روستایی هم نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر