بازدید 21851
گزارش اختصاصی از زوایای گوناگون یک خبر غیررسمی؛

یورگن کلینزمن ـ تیم ملی ایران؛ منتظر یک امضا / بررسی دقیق صحت و سقم شایعه کلینزمن در تابناک / چرا سرمربی سابق آمریکا نمی‌تواند روی نیمکت ایران بنشیند؟ / همه راه‌ها به برانکو ختم می‌شود!

سرمربی سابق تیم ملی ایالات متحده آمریکا که در این کشور هم زندگی می کند، در صورت امضای قرارداد همکاری با تیم ملی ایران، رسما تحریم های ترامپ را دور زده است. آن طور که گفته می شود، پسر یورگن کلینزمن هم تابعیت آمریکایی دارد و اکنون عضو تیم ملی رده های سنی آمریکاست. در واقع مهاجم سابق و گلزن ژرمن ها باید در قبال همکاری و اقامت در تهران، قید سفر به ینگه دنیا و دیدار با خانواده اش را بزند! حتی شاید حساب بانکی و دارایی هایش هم مسدود شود.
کد خبر: ۸۹۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲ 15 April 2019

چرخه گزینه های سرمربیگری تیم ملی چرخید و چرخید و گویا دوباره این گردونه به نقطه استارت، بازگشته است؛ جایی که مدیر روبط عمومی وزارت ورزش، سه گزینه سرشناس را در صف هدایت تیم ملی ما قرار داد. از میان مورینیو، زیدان و کلینزمن، حالا نام نفر سوم جدی تر مطرح شده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در تازه ترین خبرهای غیررسمی و شایعات قوی، یورگن کلینزمن مهاجم دهه 90 میلادی فوتبال آلمان و سرمربی سابق تیم تاتنهام و تیم ملی آمریکا، مذاکراتی با فدراسیون فوتبال ایران داشته است و طرفین به توافقات اولیه هم رسیده اند.

در حالی که مهدی تاج، پروژه معرفی سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران و انتخاب جانشین کارلوس کی روش را با هنرنمایی استثنایی خود از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا روزهای پایانی فروردین ماه طول داده و در این مدت هم بارها به شیوه های مختلف رسانه های رسمی، خبرگزاری ها و افکار عمومی را با جملات زیرکانه اش بازی داده است، و در آخرین اظهارنظرش طرفداران تیم ملی را به نیمه اردیبهشت ماه حواله کرده، برخی منابع غیررسمی از آن سوی آب خبر می دهند که رئیس فدراسیون با یکی از سه گزینه مازیار ناظمی صحبت کرده است.

Image result for ‫یورگن کلینزمن و ایران‬‎

منبع شایعه سرمربیگری کلینزمان در تیم ملی ایران

مدیرعامل اسبق باشگاه خصوصی شده استقلال خوزستان ـ که گفته می شود این روزها در انگلیس به عنوان مشاور اقتصادی باشگاه استوک سیتی فعالیت می کند ـ در استوری اینستاگرام خود عکسی معنادار از یورگن کلینزمن، سرمربی سابق تیم‌های ملی آلمان و آمریکا منتشر کرد.

بیشتر بخوانید

امیر سلطانی که گویا از طریق منابعی موثق از این خبر آگاه شده است، در صفحه اش نوشت: «کمی قدیمی، اما هنوز طلا... به ایران خوش آمدی مربی.»

با انتشار این پست در فضای مجازی، خیلی از رسانه های رسمی داخلی ایران با احتیاط با موضوع مواجه شدند و یقینا دنبال گرفتن تأیید از تاج رفتند؛ اما رئیس اصفهانی فدراسیون، بسیار زیرک تر از آن بود که سریع دم به تله رسانه ها بدهد. او که این چرخه را تا امروز کش داده و تا همینجا هم سه ماه دستمزد یک مربی تراز اول جهانی یعنی چیزی حدود نیم میلیون دلار برای فدراسیون بی پول ایران صرفه جویی کرده است، هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده و بعید است تا زمان قطعی شدن قرارداد چیزی در این باره بگوید.

شواهدی که شایعه کلینزمن را تأیید می کند

قرارداد یک سرمربی تراز اول در کلاس جهانی فوتبال، رقمی نیست که فدراسیون به تنهایی بتواند از عهده پرداخت آن برآید و شکی نیست وزارت ورزش که در ماه های پایانی در زاویه ای تند با کارلوس کی روش قرار گرفته بود، برای پوچ نبودن وعده هایش هم که شده، سهمی از دستمزد جانشین مرد پردردسر پرتغالی را تقبل کند. با آمدن کلینزمن، وزارت ورزش هم می تواند سرش را بالا بگیرد و به ادعایی که ماه هاست به سوژه طنز مردم و رسانه ها تبدیل شده است، جامه عمل پوشانده و عکس لبخند سلطانی فر با کلینزمن در یک قاب را برای کی روش در کلمبیا بفرستد.

نکته مهم دیگر، ادعایی است که مرزبان سرمربی تازه برکنار شده نفت مسجدسلیمان، در نشست خبری پایان هفته اش مطرح کرده بود. علیرضا مرزبان دستیار سابق پرسپولیس که سالها در آلمان زندگی و کار کرده است و با بسیاری از چهره های نسل قبلی فوتبال ژرمن ها آشنایی نزدیکی دارد، گفته بود، نام سرمربی بعدی تیم ملی را می داند اما به خودش اجازه نمی دهد که بگوید! احتمال اینکه یکی از رفقای آلمان نشین مرزبان، از توافق کلیزمن باخبر شده و به رفیق ایرانی اش گفته باشد کم نیست. بعد از همه این موارد، سکوت فدراسیون و عدم تکذیب این گزینه نیز می تواند دال بر وجود خبرهایی در پسِ پرده باشد.

چرا توافق با کلینزمن نمی تواند نهایی شود؟!

آنها که فضای بین المللی فوتبال را می شناسند و همچنین دستی بر سیاست دارند، می گویند توافق احتمالی فدراسیون فوتبال ایران با کلینزمن، به سرانجام نخواهد رسید! دلیل هم واضح است: سرمربی سابق تیم ملی ایالات متحده آمریکا در صورت امضای قرارداد همکاری با تیم ملی ایران، رسما تحریم های ترامپ را دور زده و این چیزی نیست که هیچ چهره سرشناسی بین مربیان فوتبال در دنیا حاضر به پذیرشش باشد.

یورگن کلینزمان-تیم ملی ایران؛ منتظر یک امضا / بررسی دقیق صحت و سقم شایعه کلینزمان توسط تابناک /  چرا سرمربی سابق آمریکا نمی تواند روی نیمکت ایران بنشیند؟ / همه راهها به برانکو ختم می شود

آن طور که گفته می شود، پسر یورگن کلینزمن هم تابعیت آمریکایی دارد و اکنون عضو تیم ملی رده های سنی آمریکاست. در واقع مهاجم سابق و گلزن ژرمن ها باید در قبال همکاری و اقامت در تهران، قید سفر به ینگه دنیا و ملاقات با خانواده اش را بزند! همچنین حساب های بانکی و دارایی های کلینزمن در آمریکا هم با خطر توقیف روبه رو خواهند شد.

در این میان، بعید است وقتی کمپانی آلمانی آدیداس و برند معروف نایکی، علنی اعلام می کنند اجازه عقد قرارداد با فدراسیون ایران و تأمین لباس تیم های ملی ایران را ندارند، کلینزمان بتواند چنین مجوزی بگیرد. همچنین اگر چنین قراردادی بسته شود، فدراسیون چگونه و از چه راهی می خواهد پول سرمربی تازه اش را پرداخت کند؟ اگر راهی هست چرا همین حالا پرداخت باقی مانده طلب کی روش به گره کوری تبدیل شده که چهار ماه است با دندان هم باز نمی شود و موجب شکایت وی شده است؟!

همه راه ها به برانکو ختم می شود

تیم ملی ایران تا فیفا دی بعدی فرصت زیادی ندارد و به نظر می رسد، همه تقلاهای تاج و دوستانش به نوعی پیدا کردن پاسخی قانع کننده برای افکار عمومی و اهالی فوتبال باشد که بعدها نگویند فدراسیون دنبال گزینه های معروف تر نرفت.

واقعیت این است که دسته معدودی از مربیان سرشناس فوتبال در دنیا به خصوص آنها که به کلاس ممتاز کی روش نزدیکند، حاضر می شوند در میان انبوهی از موانع و مشکلات برای کار به ایران بیایند. البته گروهی از مربیانی که از بورس خارج شده و فعلا مدتی است کنار مانده اند، شاید صابون همکاری با فوتبال ایران را به تنشان بمالند؛ اما فوتبال ایران در این دور باطل، گویا ناچار به پذیرش همکاری با یکی از مربیان بزرگ خارجی دم دستی است؛ شفر، لیکنز و البته پروفسور برانکو ایوانکوویچ... .

آنها با فوتبال و فرهنگ بازیکنان ما آشنا شده اند و به زمانی برای شناسایی نفرات نیاز ندارند. با نداری ما ساخته اند و خوب می دانند، اینجا شاید دستمزد و حقوقشان را حتی در صورت قهرمانی برای ماه ها دریافت نکنند. تعویق پرداخت ها به کنار، خودشان را با امکانات و تأسیسات فوتبال ما هم وفق داده اند و هر روز از کمبودها نمی گویند و آرامش مدیران فدراسیون را با غرولندهایشان به هم نمی ریزند. حالا خودتان انتخاب کنید: از این غذای حاضری کدام یک برای فوتبال ایران لذیذتر و با ذائقه فدراسیون ما سازگارتر است؟ اگر پاسخ تان گزینه کروات است، ما هم با شما هم نظر هستیم.

نویسنده : بهنام شریفی

Image result for ‫یورگن کلینزمن و ایران‬‎

صحنه گل یورگن کلینزمن به احمدرضا عابدزاده و تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
خلایق هر چه لایق...!!
سرمربی سابق تیم ملی ایالات متحده آمریکا در صورت امضای قرارداد همکاری با تیم ملی ایران ، رسما تحریم های ترامپ را دور زده
چرا انوقت ؟ اصلا هم کاری به ایشان نخواهند داشت. مگه قراره به سپاه فوتبال یاد بده؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
دوست عزیز مسئله جابجایی دلار هست
کلینزمنی که آمریکا رو با امکانات زیادی که در اختیارش بود نتونست بیاره جام جهانی با ایران میخواد چیکار کنه؟!!!
بسه شما چقدر پرسپولیسی هستی واقعا داره حالمون بهم میخوره با این فرمون برید جلو به زور مخاطبتون رو کم میکنید. تتیتر میزنید برانکو برای اینکه بنویسیسد بی طرفید تو متن هم مینویسید شفر!! بسه کمی ضریب هوشیتون رو تو نویسندگی بالا ببرید.
آزموده رو آزمودن خطاست! این آقا امتحان پس داده به کار تیم ملی نمیاد چون تیم باشگاهی داخلی نیست که با کمک های داخلی بتونه قهرمانی بیاره! خواهشا از جو خود بکاهید.
ماکلینزمن میخوایم یالا
دوباره یکی میارن گند میزنن به تیم ملی البته مسائل خیلی مهم تری از فوتبال دارم فرهنگی اقتصادی صنعتی علمی دانشگاه کاغذ بازی قیمت پیاز...
هنوز صحنه ای که کلینزمن تور دروازه ایران را بعد از گل در یک حرکت غیر ورزشی در دست گرفته و تکان میداد از یاد نرفته با ترسی بی دلیل از پیرمردهای آلمان (عنوانی که اون روزها روزنامه های ورزشی به تیم ملی آلمان داده بودند) شکست خوردیم.
يادم مياد وقتي كلينزمن گل رو به ثمر رساند ، داخل دروازه عابدزاده شد و تور دروازه را با شدت تكان داد صحنه جالبي بود...
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
جالب بود واقعا براتون ؟؟؟؟
خدایی یه آدم عاقل(فارغ از زندباد و مرده باد قرمز و آبی) بیاد و یه مقایسه ساده بین برانکو و کیروش در تیم ملی انجام بده و بگه میراث هرکدام برای فوتبال ایران چی بوده؟
به نظر من که فقط تماشاچی فوتبال هستم ، در دوران برانکو ما فقط آرام خوابیده بودیم و برای خالی نبودن عریضه یه بازی هایی هم می کردیم ولی در زمان کیروش :
1-روحیه میل به پیشرفت و تحویل در فوتبال ایران بوجود آمد.
2- فوتبال ملی ایران به هیچ کس چه مربی ، چه بازیکن و چه حریف باج نمی داد.
3- امکانات و سخت افزار زیادی فقط با فشار کیروش برای تیم ملی آماده شد و به میراث ماند.
4- در دنیا همه برای فوتبال ایران احترام قایل شدند...
و ده ها مورد دیگر


حالا شاید دوباره وقت خوابیدن رسیده چون الان کلاس کار تیم ملی ایران بسیار فراتر از برانکو و امثال اوست و حتی مربی ناموفقی مثل کلینزمن هم دردی از فوتبال ایران دوا نمی کند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
موافقم. برانکو چون تونسته پرسپلیس را به یک جاهایی تو لیگ برسونه مطرح شده. اونم صدقه سر بازیکنان ایرانی و خارجی این تیمه و گر نه مربی خیلی سطح بالایی نیست
چرا مهاجرانی رو نمیارین
لیاقت کی روش را نداشتند .
تسلیت به بیت المال مردم فلک زده که با این قرارداد نصفش میپره
به نظر من باید یه مربی اسپانیایی بیارن. چون اگر به آمار نگاه کنیم، بهترین نتایج و بیشترین جام ها رو کسب کردن. سبک بازی اکثر مربی های اسپانیایی هم تهاجمی هست و بازی تماشاگر پسند و حساب شده ای ارائه میدن.
سرمربی امیر قلعه نوعی دستیار مایلی کهن و چراغپور
الان دور دوره مربیان کرواته
تو بایرن هم مرب کروات آوردن
هم کم توقعن و هم پردانش
البته یه مربی مثل دالیچ سرمربی فعلی کرواسی البته برانکو هم واقعا خووبه حداقلش مثل کیروش ثبات داشت و تازه ژاپن رو هم برد و الان هم دیگه کسایی مثل دایی یا فردوسی پور نیستند که خواسته هاشونو بهش تحمیل کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر