بازدید 6425

اعمال تعرفه‌ برق پرمصرف‌ها به نفع مناطق گرمسیری

کد خبر: ۸۹۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 14 April 2019

معاون توزیع شرکت توانیر با تأکید بر اینکه تعرفه‌ جدید برق از اول خرداد بر روی قبوض اعمال می‌شود، گفت: تعرفه برق پرمصرف‌ها به نفع مناطق گرمسیری است و تغییری نسبت به الگوی مصرف ابلاغی این مناطق در سال ۸۷ صورت نگرفته است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمودرضا حقی‌فام در پاسخ به این سؤال که آیا در ابلاغ افزایش تعرفه‌های برق پرمصرف‌ها، مناطق گرمسیری از این تعرفه‌ها متضرر نمی‌شوند، گفت: اتفاقاً این تعرفه‌های جدید به نفع مشترکان مناطق گرمسیری است و باید اذعان کنم که الگوی مصرف برق برای مناطق گرمسیری که در سال ۸۷ ابلاغ شده بود، همان الگو برای سال ۹۸ که از خردادماه تا شهریورماه اجرا خواهد شد، اعمال خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: به هر حال تلاش شده است، تغییری برای الگوی مصرف برق مشترکان مناطق گرمسیری اعمال نشود، چرا که به هر حال به عنوان مثال تکنولوژی کولرها بهتر از قبل شده و مصرف برق کاهش پیدا کرده است.

حقی فام افزود: این تعرفه‌ها با توجه به این عدم تغییرات مورد اشاره که مربوط به سال ۸۷ بود نشان می‌دهد که به نفع مشترکان پرمصرف مناطق گرمسیری است.

معاون توزیع شرکت توانیر ادامه داد: به هر حال باید اذعان کرد تعداد مشترکان پرمصرف در مناطق گرمسیری زیاد نیست.

حقی‌فام در پاسخ به این سؤال که تعرفه‌های جدید برق پرمصرف‌ها نشان می‌دهد که تعرفه‌ها برای مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی محاسبه می‌شود، گفت: به هر حال تلاش شده سیستم پلکانی حفظ شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،شرکت توانیر تعرفه‌های برق بخش‌های مختلف مصرفی و شرایط عمومی آنها از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۹۸ را براساس مصوبه جدید دولت در این زمینه که ۲۷ اسفند سال گذشته ابلاغ شده بود، اعلام کرد.

براساس این گزارش، هیئت وزیران در جلسه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ مقرر کرد تا بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ سالانه به میزان هفت درصد افزایش یابد.

همچنین با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، از ابتدای خرداد ماه، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی (بدون احتساب آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض) مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می­‌شود. فاضلاب بها، مشمول افزایش موضوع این بند نخواهد بود. به عبارت دیگر، براساس این مصوبه بهای آب و برق برای کم مصرف‌ها ۷ درصد و برای پرمصرف‌ها ۲۳ درصد افزایش یافت.

به علاوه، خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آنها پایین‌­تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش دهند، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش ­یافته با نرخ اولین پله مصرف خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان