بازدید 2399

۶۳ هزار راس دام زنده از بندر چابهار وارد کشور شد

کد خبر: ۸۹۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 14 April 2019

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از ورود بیش از ۶۳ هزار رأس دام زنده از طریق بندر چابهار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، علیرضا رفیعی‌پور اظهار داشت: طبق مصوبه این سازمان دام زنده از طریق دریا حمل و در بندر چابهار مراحل قرنطینه و بهداشتی آن طی می‌شود و پس از کشتار، گوشت استحصال شده به داخل کشور ارسال می‌شود که این موضوع در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مرز آبی سیستان و بلوچستان به عنوان فرصتی برای واردات دام است، گفت: مرز این استان با کشورهای همسایه فعال است و از این قابلیت می‌توان برای سرمایه گذاری و صادرات دام و طیور استفاده کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به آب و هوای مناسب استان برای پرورش شتر و شترمرغ نیز بیان کرد: تلاش می‌شود کشتارگاه‌هایی در این زمینه ایجاد شود تا فرصتی برای اشتغال زایی و صادرات به وجود آید.

وی گاو اصیل سیستانی و گوسفند نژاد بلوچی را یکی از پایه‌های مستحکم صنعت دام و طیور در استان عنوان کرد و افزود: اگر در گذشته به جای تسهیلات اشتغال زایی به خانواده‌های روستایی، به هر خانواده چند نفر شتر داده می‌شد، مشکل مالی و اشتغال در صنایع روستایی را در این بخش شاهد نبودیم.

رفیعی‌پور در ادامه بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۶۳ هزار رأس در دو محموله کشتی وارد شده که بیش از ۵۰ هزار رأس در کشتارگاه‌های استان و نزدیک به ۱۰ هزار در خارج از استان کشتار شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان