بازدید 10781

چند چالش مهم در مناطق سیل‌زده/ تشویق سرباز وظیفه شناس پاسگاه انتظامی پلدختر/ افزایش شمار فوتی‌های سیل به ۷۶ نفر/ استاندار خوزستان: ما که سوپرمن نیستیم

نبرد وسیع و سنگر به سنگر با سیلاب؛ این خلاصه آن چیزی است که در این روز‌ها در خوزستان در جریان است و همه امیدوارند نتیجه آن پیروزی باشد؛ هرچند پیروزی کامل ممکن نیست و تا همین جا هم سیلابی شدن رود‌ها، کشت و زرع بسیاری را نابود کرده است. تخریب هایی که در لرستان وسیع تر از کشت و زرع بوده و چند هفته ای است تلاش برای رفع آثار آن در جریان است.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 14 April 2019
تابناک اجتماعی -نبرد وسیع و سنگر به سنگر با سیلاب؛ این خلاصه آن چیزی است که در این روز‌ها در خوزستان در جریان است و همه امیدوارند نتیجه آن پیروزی باشد؛ هرچند پیروزی کامل ممکن نیست و تا همین جا هم سیلابی شدن رود‌ها، کشت و زرع بسیاری را نابود کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ با انتشار اخبار سیلابی شدن رود‌ها در بسیاری از شهر‌های کشورمان در ماه اخیر، بارندگی برای شمار بسیاری از هموطنانمان به پدیده‌ای ترسناک تبدیل شده که ظاهرا راه گریزی از آن نیست؛ بارش‌هایی که قرار است به زودی بار دیگر در مناطق وسیعی از شکورمان که با سیلاب درگیر شده اند، رخ دهد.

صحبت درباره لرستان و خوزستان است که در اولی شهرهایی چون معمولان و پلدختر و انبوه روستا‌های خسارت دیده به صحنه پاکسازی خرابی‌ها و انبوه گل و لای بر جای مانده از سیل تبدیل شده و در دومی نبرد سنگر به سنگر با سیلاب در جریان است؛ نبردی از جنس تلاش برای استحکام سیل بند‌ها برای مقابله با سیلاب روز‌های آتی.

تکاپویی که در آن نیرو‌های جهادگر از مناطق مختلف کشورمان با جان و دل حضور دارند و می‌کوشند دوشادوش آسیب دیدگان و حتی جلوتر از ایشان، آثار سیلاب را رفع کرده یا تدابیر لازم برای مقابله با سیلاب را به انجام برسانند و نگذارند خسارات‌ وسعت بیابد.‌
 
بررسی وضعیت گمیشان در سیلاب
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۹:۴۳

توماج فرماندار گمیشان در نشست هماهنگی امام جمعه موقت تهران گفت: لایروبی گرگانرود و کانال‌ها و ایجاد شکاف در جاده‌های دسترسی از اقدامات انجام شده جهت تسریع در هدایت آب به سمت تالاب و دریا می‌باشد. در طول این مدت مردم شبانه روز در کنار دستگاه‌ها و نیرو‌های مسلح فعالیت چشمگیری داشتند.

توماج ادامه داد: در حال حاضر در ۳ درصد از سطح شهر گمیش تپه آب وجود دارد. اجرای لایروبی کامل و اصولی گرگانرود و کانال‌ها و تهیه طرح جامع سیلاب از نیاز‌های مهم می‌باشد.

سیلاب ۸ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۸:۵۴

عبدالرحمن شهنوازی مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ،گفت : مسیر‌های «اسپکه - فنوج»، «نیکشهر به بنت»، «جلگه به چاه اسحق»، «چاهان به زرآباد»، «ایرانشهر به مهرستان»، «ایرانشهر به خیرآباد» و ، «فنوج به رمشک» در جنوب استان سیستان و بلوچستان به دلیل وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه این مسیر‌ها از صبح امروز براثر طغیان رودخانه‌های محلی مسدود شده است، افزود: تلاش نیرو‌های راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیر‌ها همچنان ادامه دارد. در حال حاضر محور « دلگان به ذهکلوت» بسته نیست.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی امروز و فردا برای بیشتر نقاط این استان پیش بینی می‌شود.

آسیب سیل به تعدادی از بناهای تاریخی گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۸:۴۰

کارشناس میراث فرهنگی گنبد کاووس گفت: بندکشی‌های این بنا که بلندترین برج آجری تاریخی جهان است در جبهه غربی سست شده که نیازمند ترمیم است. همچنین سیل اخیر سبب از بین رفتن یکی از کارگاه‌های شهر تاریخی جرجان و فرو ریختن دیواره چند کارگاه شد.

حمید عمرانی، باستان شناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم گفت: ۱۲۰ کیلومتر از طول ۲۰۰ کیلومتری دیوار تاریخی گرگان در سیل اخیر دچار آبگرفتگی شد. وی میزان خسارت وارده را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

پرداخت بالغ بر ۳ میلیارد تومان به آسیب دیدگان سیل شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۸:۳۸

عنایت اله رحیمی استاندار فارس عصر یکشنبه در جلسه تقدیر از گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان فارس اظهار کرد: استانداری بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق فرمانداری به آسیب دیدگان در سیل پرداخت کرده است. خسارت خودرو‌های آسیب دیده در سیل بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است. سیل اخیر شیراز باعث شد خسارت‌های زیادی به شهر و استان وارد کند، اما این بارندگی‌ها باعث شد بعد از ۱۱ سال خشکسالی همه سد‌ها پر آب و تالاب‌های استان احیا شود.

 هزینه سفر به ۲۴۱ مسافر آسیب دیده را از طریق راه آهن پرداخته و کمک نقدی به بازماندگان خانواده متوفی و پرداخت خسارت مسکونی برای ۹۱ نفر انجام شده است.

کانال مرکزی عامل وقوع سیل در شهرستان کوهدشت است
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۶:۴۴

بابک دین‌پرست معاون وزیر کشور در کوهدشت گفت: دولت در حال ارزیابی میزان خسارت وارده سیلاب است و تصمیم لازم را اخذ خواهد کرد؛ چارچوب‌های اولیه مشخص است و به‌دنبال تعیین میزان خسارات در حوزه‌های مختلف هستیم تا میزان دقیق خسارات وارده را ارزیابی کنیم.

وی در رابطه با بازدید خود از شهر کوهدشت افزود: این شهر از نظر جمع‌آوری سیلاب و پاک‌سازی گل‌ولای دارای وضعیت خوبی است، شهرداری موظف است که نخاله‌های سطح شهر را جمع‌آوری کند. نکته‌ای که در مورد شهرستان کوهدشت حائز اهمیت است پیشگیری از وقوع مجدد سیل است، در جلسه ستاد بحران این شهرستان مصوب کرده‌ایم مشکل کانال مرکزی که در سال‌های متوالی منجر به بروز سیل شده ارزیابی شود تا دیگر شاهد وقوع سیلاب نباشیم.

شهر‌های زرند، فاریاب و ارزوئیه د ربحران
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۶:۴۲

شهر‌های زرند، فاریاب و ارزوئیه د ربحرانمجید سعیدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در شهرستان‌های منوجان، رودبار و فاریاب توانستیم برخی جاده‌های روستایی را بازگشایی کنیم. اکنون در منوجان ۱۵، در رودبار ۱۶، در فاریاب ۱۳، در بافت ۶، در قلعه گنج ۱۴ و در ارزوئیه ۳۰ روستا ارتباطشان به طور کامل قطع است.

سعیدی تصریح کرد:در شهرستان‌های زرند، ارزوئیه و فاریاب به دلیل ادامه بارش ها، هنو ز آب فروکش نکرده و وضعیت مطلوبی نداریم. تلاش ها در ستاد بحران ادامه دارد و امیدواریم با فروکش کردن آب در مناطق آسیب دیده بتوانیم راه‌های روستایی را بازگشایی و امداد رسانی را انجام دهیم.

محور مواصلاتی جاسک-بشاگرد مسدود شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۶:۳۰

احمد محمودی فرماندار شهرستان بشاگرد منطقه خلیج فارس، گفت: در پی بارندگی‌های شدید امروز در شهرستان بشاگرد و طغیان رودخانه جگین، ۲۰ مسیر روستایی این شهرستان مسدود است. همچنین به دلیل شدت بارش‌ها و طغیان رودخانه‌های مشترک، محور مواصلاتی بشاگرد به جاسک مسدود و شهروندان از تردد در این مسیر خودداری کنند.

محمودی در پایان با اشاره به اینکه خوشخبتانه حادثه جدی به جز آبگرفتگی چند منزل در شهرستان بشاگرد رخ نداده است، اضافه کرد: تمامی تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

خسارت سیل به راههای شهرستان تربت جام
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۶:۰۲

حمیدی فرماندارتربت جام گفت:به دنبال بارش سنگین باران و تگرگ در ارتفاعات بخش سمیع آباد و بویژه روستا‌های قلعگک و تغز علیا موجب جاری شدن سیلاب در مسیل هاشد و پل معروف به میش مست ورودی شهر سمیع آباد ساعت ۲بامدادشب گذشته تخریب وجاده اصلی مسدود شد. به همت نیرو‌های راهداری جاده اصلی تا ساعت ۸صبح بازگشایی شد.

وی ادامه داد:با جاری شدن سیل به اراضی کشاورزی و ابنیه و منازل مسکونی در روستای کلاته صنم خسارت واردشد و تعداد۲۰ نفر از اهالی این روستا به علت آب گرفتگی منازل در سطح شهر مسجدمهدیه اسکان اضطرای شدند. یک خانواده گرفتار در سیل در مزارع کشاورزی ساعت یک بامداد شب گذشته با تجهیزات خودرو‌های سنگین ارتش و تراکتور از محاصره سیل نجات داده شد.

وی خاطرنشان کرد:مدارس روستا‌های بخش سمیع آباد در شیفت صبح و کلیه مدارس تربت جام در شیفت بعدازظهر روز یکشنبه تعطیل اعلام شد.

خسارت سیل به راههای شهرستان تربت جام
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۶:۰۲

حمیدی فرماندارتربت جام گفت:به دنبال بارش سنگین باران و تگرگ در ارتفاعات بخش سمیع آباد و بویژه روستا‌های قلعگک و تغز علیا موجب جاری شدن سیلاب در مسیل هاشد و پل معروف به میش مست ورودی شهر سمیع آباد ساعت ۲بامدادشب گذشته تخریب وجاده اصلی مسدود شد. به همت نیرو‌های راهداری جاده اصلی تا ساعت ۸صبح بازگشایی شد.

وی ادامه داد:با جاری شدن سیل به اراضی کشاورزی و ابنیه و منازل مسکونی در روستای کلاته صنم خسارت واردشد و تعداد۲۰ نفر از اهالی این روستا به علت آب گرفتگی منازل در سطح شهر مسجدمهدیه اسکان اضطرای شدند. یک خانواده گرفتار در سیل در مزارع کشاورزی ساعت یک بامداد شب گذشته با تجهیزات خودرو‌های سنگین ارتش و تراکتور از محاصره سیل نجات داده شد.

وی خاطرنشان کرد:مدارس روستا‌های بخش سمیع آباد در شیفت صبح و کلیه مدارس تربت جام در شیفت بعدازظهر روز یکشنبه تعطیل اعلام شد.

ادامه رصد شبانه روزی سدها
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۵:۱۶

ستار نوری راد مدیر دفتر ایستگاه های سنجش آب و هواشناسی سازمان آب و برق خوزستان گفت: حجم تمامی رود‌ها و سد‌های استان خوزستان روبه کاهش است و هیچ گونه خطری سد‌ها را تهدید نمی‌کند. آب‌هایی که در سد‌های کارون، کرخه، دز، مارون و زهره ذخیره شده اند پس از گذر از چند شهر، در نهایت وارد تالاب‌های هورالعظیم و شادگان و خلیج فارس می‌شود.

وی در رابطه با حوضه آبریز کرخه توضیح داد: حوضه کرخه از استان‌های ایلام، کرمانشاه و همدان شروع شده و از رودخانه کشکان عبور میکند تا در نهایت وارد سد کرخه می‌شود و پس از عبور از شوش، اردکان، حمیدیه و سوسنگرد وارد تالاب هورالعظیم می‌شود.

یک و نیم میلیارد خسارت مالی سیلاب در خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۵:۰۹

غلامرضا شریعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان اظهار داشت: از آذرماه در رابطه با بارش‌های زیادی که در استان رخ داد، با ورود حجم زیادی آب به استان روبه رو بودیم و مشکلاتی را داشتیم، اما با تلاش بسیار توانستیم وضعیت را کنترل کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: تست بارش‌های خوزستان حاکی از آن است که میزان بارش در سال بابد بین ۲۳۰ تا ۲۶۰ میلی لیتر باشد. این درحالی بود که در سال گذشته ۱۷۵ میلیمتر بوده است، اما در سال آبی ۹۷ و ۹۸ متوسط بارش در استان بیش از ۵۰۰ میلیمتر بوده است یعنی ما با یک ظرفیت بارش بالا در خود استان مواجه بوده‌ایم. از آنجا که خوزستان جلگه‌ای است، خروج آب از مناطق دوماهی طول می‌کشد. همه دستگاه‌ها برای مهار آب و کنترل شرایط در استان هماهنگ شده بودند. سیل اخیر یک و نیم‌ میلیارد خسارت مالی داشته است.

قطعی تلفن همراه ۴ شهرستان در پی بارندگی
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۴:۳۳

صابری معاون شبکه مخابرات هرمزگان گفت: تلفن همراه شهرستان‌های بستک، پارسیان، بندرلنگه و بندرخمیر قطع است.

وی افزود: قطع فیبر زیر ساخت علت قطعی تلفن همراه است.

چهار سد در خراسان رضوی سرریز شدند
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۴:۲۶

رضا نوروززاده مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سد‌های سریز شده را مربوط به آب غیرشرب شامل دو سد 'یام و کمایستان' در سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی، سد 'سده' در خواف واقع در جنوب شرق استان و سد 'دولت آباد' چناران واقع در شمال خراسان رضوی اعلام کرد. سد‌های 'چالی دره' در شمال غرب مشهد، 'چهچه و قره تیکان' کلات در شمال شرق و سد 'فریمان' در مرکز خراسان رضوی در آستانه سرریز شدن هستند.

مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در پی بارش‌های فروردین ماه جاری آب جمع شده پشت سد‌های این استان در مجموع ۳۷ درصد ظرفیت کلی آن‌ها را پر کرده است. این میزان در مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد بود. در مجموع ذخایر کنونی آب جمع شده پشت سد‌های خراسان رضوی هم اینک نسبت به پارسال سال ۱۴ درصد بیشتر است. بر این اساس هنوز ۶۳ درصد از ظرفیت ذخیره سازی سد‌های خراسان رضوی خالی از آب است. این میزان پارسال در همین زمان ۷۷ درصد بود.

وی حجم کنونی آب جمع شده پشت سد‌های خراسان رضوی را ۵۵۷ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: ۲۴۷ میلیون مترمکعب از این حجم آب طی فروردین ماه جاری تاکنون وارد دریاچه پشت سد‌های استان شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مجموع حجم ذخیره سازی سد‌های بزرگ و در حال بهره برداری این استان را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی می‌باشد که بین ایران و جمهوری ترکمنستان مشترک است.

وی به افزایش ۱۵ درصدی حجم ذخیره آب سد دوستی نیز اشاره و بیان کرد: هم اکنون ۳۶ درصد از مخزن ذخیره سد دوستی آب دارد. این میزان پارسال در همین زمان ۲۱ درصد بود. هم اینک ۴۳۶ میلیون مترمکعب آب پشت سد دوستی جمع شده که ۱۸۰ میلیون مترمکعب آن آورد آبی امسال است.

خراسان رضوی دارای ۲۹ سد در حال بهره برداری در شهرستان‌های تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، کلات و فریمان است.

حجم بارندگی در خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ماه ۱۳۹۷) تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان ۲۱۰ درصد بیشتر شده بطوری که از ابتدای مهر ماه پارسال تا پایان بیست و دومین روز فروردین ماه جاری ۲۳۰ میلیمتر باران در خراسان رضوی ثبت شده که نسبت به دوره آماری بلندمدت نشانگر افزایش ۵۲ درصدی است. همچنین از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون هم در حالی ۶۱ میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده که این میزان در دوره آماری بلندمدت ۲۵ میلیمتر و در مدت مشابه پارسال فقط سه میلیمتر بود. میانگین سالانه بارش در خراسان رضوی ۲۱۰ میلیمتر و در کشور ۲۵۰ میلیمتر است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع معادل ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار، هفت درصد مساحت کل ایران را دارد. شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت این استان در ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا سکونت دارند. خراسان رضوی منطقه‌ای خشک و نیمه خشک است، زیرا ۷۵ درصد وسعت آن در اقلیم بیابانی یعنی خشک، نیمه خشک و فراخشک قرار دارد.

همچنین یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۵۱۱ هکتار از زمین‌های خراسان رضوی در مناطق بیابانی متاثر از کانون‌های فرسایش بادی قرار دارد که شامل حدود ۳۰ درصد وسعت استان است.

سیلاب گلستان در بیست و ششمین روز
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۴:۱۸

امانگلدی ضمیر فرماندار آق قلا گفت: طبق بازدیدی که امروز انجام شد حدود ۸ تا ۱۰ درصد برخی از منازل و معابری که گودی دارد هنوز دچار آبگرفتگی و لجن است. بر این اساس، نیرو‌های جهادی استان‌های دیگر، عوامل شهرداری تهران، شهرداری گرگان، برخی دستگاه‌های دولتی و سپاه در محل‌ها حضور دارند و در تلاش هستند.  خانه به خانه و نقطه به نقطه اقدام به بازدید ودر صورت نیاز با استفاده از پمپ، لجن و آب خالی می‌شود.

وی گفت:در حال حاضر ۵۰۰ خانوار در اماکن موقت مستقر هستند که در صورت تایید کارشناسان فنی مهندسی استحکام بنا از منازل هریک از آن‌ها، به خانه هایشان باز می‌کردند. سم پاشی محلات، به صورت مه پاش هر روز انجام می‌شود تا محیط از وجود حشرات و حیوانات بیماری زا پاکسازی شود.

تقویت سیل بندها در روستاهای ام نوشه و مکسر
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۴:۱۱

مسعود کعبی بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: در مجموع سه کیلومتر سیل بندبه ارتفاع سه تا چهار متر در روستا‌های ام نوشه و مکسر احداث شد. در این راستا برای تقویت سیل بند‌های روستا‌های غرب کارون ۷۰ دستگاه لودر و کمپرسی مشغول به کار هستند.

بخشدار مرکزی خرمشهر سرعت بالای آب و فرسایش حاشیه رودخانه را از مشکلات عمده در احداث سیل بند‌ها بیان کرد و گفت: سرعت بالای آب باعث فرسایش حاشیه رودخانه شده و به همین منظور سیل بند‌ها را در ۲ ردیف احداث شد تا از ورود آب به این روستا‌ها جلوگیری شود. تا اعلام وضعیت عادی تقویت و احداث سیل بند‌ها در روستا‌های غرب کارون ادامه خواهد داشت.

روستای سورگلم جاسک در محاصره آب
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۳:۴۷

محمد رادمهر فرماندار جاسک گفت: با سیلابی شدن رودخانه‌ها روستای سورگلم جاسک در محاصره آب قرار گرفته است. درصورت جاری شدن آب دشت یکدار مجبور به تخلیه روستا می‌شویم. این روستا ۱۰۰ خانوار با ۶۵۰ نفر جمعیت دارد. روستای سورگلم جاسک در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد.

فرماندار جاسک گفت: در حال حاضر با سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی راه ۲۰ روستای شهرستان قطع شده است. با نشست آب راه ارتباطی این روستا‌ها وصل می‌شود.

استاندار خوزستان: ما که سوپرمن نیستیم تا مزارع زیر آب نرود
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۳:۳۴

استاندار خوزستان در نشست خبری با اصحاب خوزستان در خصوص چرایی تدبیر نکردن برای زیر آب نرفتن مزارع گفت: آورد آبی استان خوزستان در سال 28 میلیارد متر مکعب است که در سال آبی جدید در شش ماه این میزان آورد آبی داشته ایم.

وی در ادامه افزود: بر این اساس ما تنها می توانستیم اهم و مهم کرده و برای آنکه نگذاریم هیچ شهری زیر آب برود، مزارع که اهمیت شان کمتر از شهرهاست را فدا کنیم. ما که سوپرمن نیستیم تا بتوانیم با روشی محیرالعقول این میزان آب ورودی را رد کنیم.

مسدود بودن برخی محورهای استان کرمان
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۳:۰۸

سرهنگ یوسف نجفی؛ رییس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به استان کرمان و بارش‌های بسیار در تمامی محور‌های استان، گفت: هم اکنون در اکثر محور‌های استان شاهد بارندگی هستیم. هم اکنون محور زرند-راور گردنه ده علی ضیا به دلیل ریزش کوه و طغیان رودخانه مسدود است.

سرهنگ نجفی افزود: همچنین محور راور-دیهوک (کیلومتر ۵۰)، محور شهربابک به هرات به دلیل طغیان رودخانه شور و محور ارزوئیه (روستای تیرآباد) به دلیل طغیان رودخانه مسدود است. هم اکنون در محور‌های رفسنجان، راور، زرند، انار و بم بارش شدید گزارش شده است.رئیس پلیس راه شمال استان کرمان از مردم خواست از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و انجام سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند. وی حفظ آرامش در رانندگی و توجه به مسائل ایمنی و رانندگی را مهمترین عوامل برای جلوگیری از حوادث عنوان کرد.

مسدود شدن محور سربیشه – درمیان به دلیل سیلاب
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۳:۰۶

سارانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سربیشه گفت: محور سربیشه – درمیان از سمت پاسگاه حسین آباد (جاده درح) مسدود است. با توجه به اینکه آسمان اکثر جاده‌های استان ابری و نیمه ابری و جاده‌ها لغزنده است، رانندگان با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

سارانی ادامه داد: با توجه به ناپایداری‌های جوی مردم قبل از سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مسدود شدن چند محور در جنوب سیستان و بلوچستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۳:۰۵

شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:بعلت طغیان رودخانه ملوران مسیر مواصلاتی بنت به نیکشهر و بالعکس تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

همچنین مسیر نیکشهر به کوچینک بعلت طغیان رودخانه تنگ سرحه و محور اسپکه به فنوج نیز مسدود است.

قطع آب ۲۳ روستای جنوب کرمان
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۲:۵۳

علی رشیدی مدیر آبفار کرمان گفت: به دلیل بارش‌های شدید در جنوب کرمان ۲۳ روستا‌ها در شهرستان‌های فاریاب و ارزوییه دچار مشکل شدند که از صبح امروز تلاش برای وصل شدن آب این روستا‌ها ادامه دارد. نیرو‌های ما با کمک و همراهی آبدار‌های در روستا‌ها در حال وصل کردن آب در روستا هستند.

رشیدی با بیان اینکه تا کنون در مورد آسیب دیدن تاسیسات آبی گزارشی نداشتیم اظهار کرد: نیرو‌های ما در حالت آماده باش برای خدمات رسانی به مردم در مناطق روستایی هستند.

۳۶ درصد ظرفیت مخزن سد‌ها پر شده است
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۲:۴۶

محمد علایی در خصوص آخرین شرایط استان خراسان رضوی گفت: در بحث سد‌ها شاخصی به عنوان سد بزرگ و کوچک مطرح است که سد بالای ۱۵ متر را به عنوان سد بزرگ نام می‌بریم که در این استان ۳۵ سد بزرگ وجود دارد. سال آبی گذشته یکی از کم سابقه‌ترین خشکسالی‌های استان بوده، به گونه‌ای که میانگین بارش ۵۰ ساله در حدود ۲۲۱ میلیمتر ثبت شده که این رقم در سال آبی گذشته تنها ۱۵۹ میلیمتر گزارش شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه تا امروز میزان بارش‌ها به رقم ۲۲۱ میلیمتر رسیده و همچنان ۵ ماه از سال آبی باقی مانده که ۲ ماه از آن میزان بارش قابل توجه است. این مورد سبب آن می‌شود میزان بارش‌ها به راحتی از میانگین بلند مدت افزایش یابد.

تمامی مسیل‌های شمال استان کرمان درگیر سیلابند
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۲:۳۵

احسان عراقی‌زاده معاون راهداری اداره کل راهداری شمال استان کرمان گفت: تمامی راه‌های استان به جزء یک محور باز و همه مسیل‌های شمال استان سیلابی شده‌اند. همچنان محور هرات – شهربابک به دلیل طغیان رودخانه بسته است ودر مسیر‌های ارزوئیه – وکیل آباد و ارزوئیه – حاجی آباد که به علت افزایش سطح آب در این مناطق اعلام مسدودی شده بود، به علت کاهش سطح آب هم اکنون این دو محور باز شده و تردد در آن به صورت محدود صورت می‌گردد.

وی با تاکید برآنکه شدت بارندگی‌ها در شمال استان افزایش پیدا کرده است، افزود: تنگه کرمان-چترود- راور نیز به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده بود که خوشبختانه با کمک نیرو‌های راهداری و فرمانداری، این مسیر نیز هم اکنون باز شده است.  این سامانه بارشی حداکثر تا فردا در استان کرمان خواهد بود. بارندگی‌ها از بعدازظهر امروز بیشتر می‌شود.

اردوگاه اسکان اضطراری در چابهار و کنارک راه اندازی شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۲:۲۹

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک ۲۷ تیم عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تمامی امکانات و تجهیزات برای مقابله با سیل احتمالی در سراسر سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل بسر می‌برند. همچنین ۲۷ پایگاه امداد و نجات و تمامی نیرو‌های این جمعیت در آماده باش کامل هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی خدمات را در کمترین زمان ممکن به مردم ارائه دهند.

وی گفت: با توجه به احتمال جاری شدن رواناب و وقوع سیلاب در استان مردم این مناطق از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند. جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با شماره تلفن ۱۱۲ در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل پاسخگوی سئوالات و درخواست‌های عموم مردم است.

هنوز ۲۴ درصد شهر گمیشان دچار آب‌گرفتگی است
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۷

امیرشیر توماج با اشاره به آخرین وضعیت شهر گمیشان پس از بارندگی‌های اخیر بیان داشت: هم اکنون ۲۴ درصد آبگرفتگی در سطح شهر گمیشان وجود دارد و ۱۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی داخل آب هستند. ارتفاع آب در برخی از نقاط شهر تا حد ۲۵ سانتی متر می‌رسد؛ با استفاده از پمپ‌ها در حال تخلیه آب‌های سیلاب به سمت تالاب و دریا هستیم.

فرماندار گمیشان عنوان کرد: موضوعات بهداشتی خانواده‌ها پس از سیلاب و استحکام بنا‌ها پس از سیل، از جمله مواردی است که در دست بررسی داریم.

همه مقاطع تحصیلی تایباد در نوبت بعداظهر تعطیل شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۱:۴۴

محمود آریامنش مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: مدارس این شهرستان در تمام مقاطع ابتدایی و متوسطه در نوبت عصر امروز تعطیل می‌باشد. مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی این شهرستان نیز در تمام مقاطع در نوبت عصر امروز تعطیل است.

بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش‌های شدید باران که از شب گذشته در این استان آغاز شده است تا صبح سه شنبه ادامه دارد و در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به صورت پرحجم در بیشتر مناطق استان گسترش خواهد یافت.

اعلام نقاط پرخطر مشهد در برابر سیلاب
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۱:۲۶

حجت شایانفر مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: یکی از نقاط پرخطر شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان و خیابان سرخس و خیابان‌های اطراف آن است که امکانات و نیرو‌ها توسط ستاد مدیریت بحران برای مقابله با خطر‌های احتمالی در آن مناطق توزیع‌شده تا شاهد کمترین خسارت باشیم.

وی افزود: اگر بارندگی روز‌های آینده منجر به جاری شدن سیلاب شود اماکنی برای اسکان اضطراری در مشهد و سایر شهرستان‌های استان در نظر گرفته‌ایم که سوله‌های سپاه و اماکن ورزشی و آموزشی ازجمله این موارد است.

قطع راه ارتباطی ۳۹ روستا
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۱:۱۳

مجید سعیدی در گفت و گوی تلوزیونی گفت: در کرمان بارش شدید باران از مناطق جنوبی آغاز و به غرب و شمال استان گشیده شد. هم اکنون در شمال استان بارندگی شدید داریم. راه ارتباطی ۳۹ روستا قطع است. سه روستا در فاریاب تخلیه شده است.

مدیر کل مدیریت بحران کرمان در ادامه بیان کرد: در مناطق شمالی و مرکز کرمان با آب گرفتگی شدید رو به رو هستیم. در بالا دست کرمان در حال تخلیه آب معابر هستیم.

اعلام آماده باش کامل در خراسان شمالی
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۱:۱۱

جواد نظری شیرین سو مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی در گفت وگوی زنده تلوزیونی گفت: با توجه به اخطاریه های هواشناسی جلسات مدیریت بحران تشکیل شده و تمامی اعضای مدیرتیت بحران در آماده باش کامل هستند. مشکل خاصی نداریم تمامی راه‌های اصلی و روستا ها باز است.

نظری افزود: اطلاع رسانی لازم را انجام داده ایم. شارژ انبارهای امداد انجام شده و آماده باش نیروهای امدادی صورت گرفته است.

دانشگاه آزاد در بندرعباس، شرق و غرب هرمزگان تعطیل شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۰:۴۳

برابر اعلام ستاد بحران استان به دلیل ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع سیل، کلیه کلاس‌های صبح و بعد ازظهر یک شنبه ۲۵ فروردین شهرستان‌های بندرعباس، جاسک، میناب، رودان و سیریک، بندر خمیر، قشم، جناح و بستک تعطیل است.

لازم به ذکر است؛ بخش اداری این دانشگاه در سراسر استان هرمزگان دایر است.

آخرین وضعیت شهر بندرعباس در صبح امروز
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۰:۳۷

حمیدرضا حیدری پوری با اشاره به آخرین وضعیت شهر بندرعباس تا ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه، اظهار کرد: با وجود بارندگی‌های شدید در شب گذشته و صبح امروز خوشبختانه خسارت جانی و همچنین خسارت مالی قابل توجهی نداشته ایم.  تنها در چند نقطه از شهر که پیش‌بینی آن صورت گرفته بود، تعدادی منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شده بود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: این منازل که پیش از وقوع باران هشدارها و تذکرات لازم به ساکنین آنها داده شده بود، دچار آب گرفتگی جزئی شده و اکنون با تلاش نیروهای شهرداری وضعیت آنها سامان بخشی شده است. آبگرفتگی معابر با وجود بارش باران شدید دور از انتظار نیست، اما در حال حاضر اغلب معابر اصلی و فرعی شهر مشکل خاصی برای ترددها ندارند و تنها در برخی بخش‌ها شاهد آبگرفتگی هستیم.

آب شرب ۷۹۳ روستای سیل زده لرستان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۰:۰۹

مهندس علیرضا کاکاوند گفت: در سیل اخیر لرستان ۷۹۶ روستای استان با قطع آب، شکستگی شبکه و از تخریب تاسیسات و ایستگاه همراه بوده که با تلاش های انجام شده در حال حاضر تنها ۳ روستا در شهرهای پلدختر و دلفان با مشکل قطع آب همراه هستند.

وی تصریح کرد: نبود راه دسترسی و قطع برق دلیل اصلی بروز مشکلات در این روستاه بوده که با اقدامات انجام شده تاکنون چهار دستگاه دیزل ژنراتور برای برق رسانی به شبکه و تاسیسات آبرسانی بکارگیری شده است. در سیل بهار امسال ۳۰۸.۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۱۶ ایستگاه در استان آسیب جدی دیده که از این تعداد ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال و ۸۶ ایستگاه مربوط به سیل اخیر بوده است. شرکت آبفار لرستان با بکارگیری ۳۷ اکیپ عملیاتی و آبرسانی با ۳۰ تانکر سیار توانسته است ضمن وصل کردن آب این روستاها، نیازهای ضروری روستا نشینان را در خصوص آب رسانی تامین کنند.

نیازهای جدید سیل‌زدگان بعد از امدادرسانی اولیه
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۰:۰۱

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از کمک حدود ۹ میلیاردی خیرین به این سازمان برای کمک به سیل‌زدگان خبر داد.

محمدعلی کوزه‌گر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خیرین بیشتر تمایل دارند تا کمک‌هایشان را در قالب غیر نقدی به این سازمان تحویل دهند، گفت: از بین کمک‌های جمع آوری شده حدود ۱.۵ میلیارد تومان نقدی بوده است.

وی با بیان اینکه تعیین میزان دقیق خسارات وارد شده به منازل مددجویان در حال حاضر امکان پذیر نیست، افزود: ارقام اعلام شده شامل خسارت دیدگی ۲۸ هزار مددجوی بهزیستی به دنبال سیل، فعلاً تقریبی است و با فروکش کردن سیل و پایان مراحل اولیه امداد رسانی تعیین رقم دقیق این خسارت‌ها امکان پذیر خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه همزمان با پایان گرفتن مراحل ابتدایی امدادرسانی، به سمت نیازهای اساسی‌تر سوق پیدا می‌کنیم، تصریح کرد: در مراحل اولیه و بحرانی نیاز به اقلامی مانند آب معدنی، پوشک، بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و… بیشتر است. این درحالیست که بعد از این مرحله نیاز به اقلامی مانند وسایل توان بخشی و تأمین هزینه مورد نیاز برای ساخت مسکن این افراد بیشتر می‌شود. همچنین با آغاز گرم شدن هوا لازم است وسایل اسکان موقت سیل زدگان و وسایل خنک کننده برای آنها فراهم شود.

اعلام موعد پایان تعطیلات مدارس و دانشگاه در خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش تابناک، این را کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفته و شرح داده: بر اساس تصمیم گیری شورای تأمین استان خوزستان، مدارس اهواز، شوش، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه و شعیبیه که مناطق سیل زده استان به شمار می‌روند تنها تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.

وی افزود: تعطیلی دانشگاه‌های استان نیز بر همین اساس تا پایان هفته جاری تمدید شده و از هفته بعد فعالیت این مراکز از سر گرفته می شود.

توقف سفرهای دریایی بنادر مسافری هرمزگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۹:۴۱

علی اشتری با علام این خبر تصریح کرد: در حال حاضر، بنادر لافت و پل در حال ارائه خدمات به هموطنان عزیز برای سفر در مسیر دریایی بین سرزمین اصلی و جزیره قشم با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت است.  با توجه به اخطاریه هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی و همچنین وزش بادهای تند غربی در محدوده دریایی قشم، فعلاً تردد شناورها در بندر شهید ذاکری به مقصد بندر شهید حقانی و بندرگاه هرمز، متوقف شده است.

اشتری خاطرنشان کرد: تا رسیدن به شرایط مناسب جوی برای بازگشایی مجدد این بندر، پایش دریا نیز توسط شناور ناجی، ادامه خواهد داشت. در مورد فعالیت شناورهای تفریحی و گردشگری نیز به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، دریاروی قایق‌های تفریحی در اسکله‌های کندالو و شیب دراز برای سفر به جزیره هنگام تا پایان امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین) ممنوع است.

هشدار هواشناسی به مردم ۵ استان
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۹:۳۷

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی جدید خبر داد و افزود: هموطنان در استان فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان های رضوی و جنوبی این هشدار را جدی بگیرند.

به گزارش تسنیم، احد وظیفه گفت: سامانه هم اکنون فعال است و جنوب استان های بوشهر، فارس، سیسان و بلوچستان و کرمان را در برگرفته است و در بسیاری از این نقاط و خلیج فارس شاهد رگبار و رعد و برق هستیم.

وی گفت: انتظار داریم در ارتفاعات شمالی استان خوزستان بارش ها شدت گیرد. در چابهار و بند جاسک بارندگی شدید پیش بینی شده و امکان سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

او افزود: امروز بعد از ظهر این سامانه خراسان رضوی و جنوبی را در برمی گیرد که در این مناطق نیز شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود. در استان کرمان و یزد نیز شاهد بارش باران و رگبار خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد: در جنوب فارس، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، مناطق جنوبی خراسان رضوی و جنوبی امروز بعداز ظهر حجم بارش ها سنگین خواهد بود. توصیه می شود مردم و کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند و پیگیر اخبار هواشناسی باشند.

برخی مدارس شهرستان بندرعباس، یکشنبه تعطیل است
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۹:۳۱

مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول شهرستان بندرعباس به علت بارندگی در روز یکشنبه ۲۵ فروردین تعطیل اعلام شد. همچنین مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های میناب، سیریک، جاسک، بشاگرد و رودان به دلیل بارش شدید باران تعطیل خواهند بود.

در غرب استان نیز به جز تمامی مدارس شهرستان بندرخمیر، مدارس سایر شهرستان‌ها باز است. بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان، وضعیت تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس متوسطه دوم در شهرستان بندرعباس متعاقباً اعلام خواهد شد.

آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌های خوزستان از هفته آینده
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۹:۰۹

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان  اظهار کرد: بر اساس تصمیم‌گیری شورای تأمین استان خوزستان، مدارس اهواز، شوش، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه و شعیبیه تنها تا پایان هفته جاری تعطیل هستند. دانشگاه‌های استان نیز بر همین اساس فعالیت خود را از ۳۱ فروردین آغاز می‌کنند.

طغیان رودخانه‌های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالادست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شده است.

هشدار سیل در ۴ محله شهر خاش
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۹:۰۴

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش گفت: ۴ محله آسیب‌پذیر خاش شامل حیدرآباد، محمدآباد، آبترش و اسلام آباد (کهن حبش) در صورت وقوع سیل دچار آبگرفتگی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از دو هفته قبل یک دستگاه بولدوزر ارتش مشغول لایروبی و پاکسازی رودخانه مهران است، افزود: ۲۰۰ خانوار در این محلات آماده تخلیه اند و به ساکنان اطراف رودخانه و سد مهران هم تذکر داده شد در موقع بارندگی منازل خود را ترک کنند و به محل‌های امن پناه ببرند.

تازه‌ترین آمار کشته‌های سیل در کشور
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۸:۲۱

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: با درگذشت ۵ نفر در حوادث سیل استان خوزستان و یک نفر در استان ایلام، کشته‌های سیل اخیر در کشور به ۷۶ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر احمد شجاعی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ۵ نفر از هموطنان با مشخصات فرزاد عالیوند (۴۰ ساله - شهرستان مسجد سلیمان)، حسین نیسی (۱۸ ساله - شهرستان شوشتر)، قاسم ضمیری (۱۷ ساله - شهرستان الهایی)، عنایت حسن پور (۳۹ ساله - شهرستان پلدختر) و یک مرد مجهول الهویه (شهرستان اهواز)، ۵ نفری بوده اند که در سیل خوزستان، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: یک زن مجهول الهویه (سن ۲۵ تا ۳۰ سال) نیز در بخش هلیلان رودخانه سیمره استان ایلام به پزشکی قانونی این استان ارجاع شد که با اضافه شدن وی، آمار فوتی‌های سیل در استان‌های کشور به ۷۶ نفر رسید

شهردار تهران: هنوز زود است درباره پایان ماموریت در مناطق سیل زده حرف بزنیم
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۷:۱۹

پیروز حناچی که برای بازدید از اقدامات شهرداری تهران در مناطق سیل‌زده به خوزستان سفر کرده است، گفت: اساسی‌ترین اقدامی که باید در موقعیت‌های بحرانی و سیل‌زده صورت گیرد، جلوگیری از نفوذ سیل به مناطق مسکونی است که تاکنون البته اقدامات خوبی صورت گرفته است و منطقه حمیدیه، بستان، سوسنگرد از خطر سیل حفظ شده‌اند.

شهردار تهران در ادامه و با اشاره به گفت‌وگوهایی که با اهالی مردم منطقه ‌داشته است نیز گفت: بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی و مناطق روستایی در این سیل آسیب دیده است. قدم اول ما تکمیل سیل بندها و دژها در اطراف رودخانه‌هاست که آب را روانه جاده هم کرده است، خوشبختانه نیروهای سپاه و بچه‌های شهرداری اقدامات مثبتی در این زمینه صورت دادند و به زودی تمام این دژها تکمیل خواهد شد.

وی افزود: مرحله دوم کمک رسانی است، بزرگترین نارضایتی‌ها نیز مربوط به همین مرحله است. به طور مثال مردم مناطقی که دامدار هستند، به کمک رسانی متفاوتی نیاز دارند؛ این روستاییان در این شرایط به علوفه برای تامین غذای دام‌هایشان نیاز دارند، تا بیسکوییت و مواد غذایی. همکاران ما در حال تلاش هستند و از همه ۲۲ منطقه شهرداری تهران به کمک خوزستان آمدند.

حناچی با بیان اینکه به مردم دشت آزادگان وعده یاری رسانی داده است، تاکید کرد: شهرداری تهران به عنوان شهرداری معین منطقه دشت آزادگان انتخاب شده است، ما وعده همیاری دادیم و سر پیمان خود برای کمک‌رسانی به این منطقه هستیم. درباره زمان پایان ماموریت مان هم باید بگویم بعد از اتمام سیل میزان خسارات مشخص خواهد شد، بنابراین برای قضاوت درباره پایان ماموریت شهرداری تهران زمان زیادی باقیست.

تشویق سرباز وظیفه شناس پاسگاه انتظامی پلدختر
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۷:۰۰

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرباز وظیفه شناسی که برای خدمت به سیل زدگان مسیر ۳۵ کیلومتری مسدود خانه تا پادگان را پیاده و با عبور از مناطق کوهستانی و صعب العبور سپری کرد مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با فارس با اعلام خبر فوق اظهار داشت: هزاران نفر از سربازان با حضور در مناطق سیل زده حماسه آفریدند که تلاش این عزیزان کمتر دیده می شود.

سردار کمالی گفت: محمد جواد کریمی پویا سرباز وظیفه شناسی که عشق خدمت به سیل زدگان وی را بر آن داشت تا برای برگشتن به محل خدمت مسیر ۳۵ کیلومتری خانه تا پادگان را با عبور از مناطق کوهستانی و صعب العبور سپری کند مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

چند چالش مهم در مناطق سیل‌زده

چند چالش مهم در مناطق سیل‌زده
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۶:۱۳

رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ارایه خدمت به مردمی که در کمپ‌ها حضور دارند برایمان راحت است، اما یکی از چالش‌های ما پراکندگی برخی تجمعات در مناطقی است که ما از آنها اطلاعی نداریم، اما اگر اطلاع داشته باشیم حتی اگر در سخت‌ترین منطقه هم باشد، به سرعت در آنجا حاضر می‌شویم. چالش دیگرمان این است که با توجه به گرم شدن هوا و شیوع برخی بیماری‌ها باید توجه بیشتری در حوزه آموزش مردم و جلب همکاری آنها داشته باشیم و بتوانیم از بیماری‌های احتمالی پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: چالش دیگری که وجود دارد این است که با توجه به اینکه در این سیل‌ها تعداد زیادی از طیور و دام‌ها تلف شده‌اند، بعد از فروکش آب، لاشه آنها در منطقه وجود دارد و باید به سرعت جمع‌آوری شود. البته خوشبختانه در این زمینه دامپزشکی، شهرداری و وزارت کشور همکاری خوبی را انجام داده‌اند. به عنوان مثال در گلستان تعداد زیادی از لاشه دام و طیور با سرعت خوب جمع‌آوری شده است حتی در برخی مناطق مجبور شدند از طریق قایق و با تورهای ماهیگیری لاشه حیوانات را جمع‌آوری کنند و بعد هم آنها را به صورت بهداشتی دفع کنند.

رئیسی تاکید کرد: در عین حال مردم باید در زمینه گزش‌هایی که ممکن است توسط مار، عقرب و یا سگ‌های ولگرد اتفاق افتد، هوشیار باشند. این موضوع جزو چالش‌هایی است که باید حتما به فکرش باشیم. در عین حال امیدوارم هر چه سریع‌تر مردم اسکان مناسب پیدا کنند که در این صورت خدمات رسانی هم برایشان بهتر خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
هنور محبت هست مهربانی هست چون خدا هست.
درود بر سرباز غیور وطن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
اگر راست میگین بقیه سربازیش رو ببخشید و ترخیصش کنید.
ای سرباز پلدختری
بنازم به غیرتت
چه بزرگانی که باید از روی تو خجالت بکشند
کاش روزی بیاید سکان دولت به دستان تو بچرخد
یه عده رو نگاه نکن که توی منجلاب فساد غرق شدند و مسابقه پولداری میدن هنوز اکثریت ایرانیان مثل قدیما مهر و محبت تو ذاتشون هست وزنده باد تمام ایرانیان بجز فاسدین ومفتخوران
اگه به موقع اقدام میکردید و سرریز اب خوزستان را روانه اصفهان میکردید نه شما الان میخواستید سوپر من شوید و نه نماینگان به اصطلاح دلسوز مردم خوزستان بتمن میشدند و بجای کفن پوشیدن برای اب خوزستان که به استانهای همجوار میخواستید بدهید الان مردم هم از این بحران هم میگذشتند و کسی هم اسیب نمیدید شما مدیون این مردم وخسارات ببار امده هستید آن از گرد وغبار و این هم از سیل و بدبختی امیوارم در دوره بعدی مجلس افراد مردمی وذلسوز به مجلس وارد شوند تا بخاطر بی تدبیری وعدم مدیریت تمام کشور را در گیر بی لیاقتی خود نکنید .
پاسخ ها
مالک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
بعنوان یه کشاورز اصفهانی چرا خیالبافی میکنید . آخه چطور از کرخه و دز آب و بیارند اصفهان !چطور می خواهید با این اختلاف سطح و هزینه گزاف آب رو بیارید تو فلات مرکزی یه حرفی نزنید مایه تاسف بشه .مگه اصفهان از انتقال آب ضربه نخورد چرا بخواهیم یه منطقه دیگه رو به همین طریق دچار مشکل کنیم
ناشناس
| Australia |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
پس چرا شما از انتقال آب به یزد جلوگیری میکنید؟
مگر ائنها انسان نیستند؟
هرچی مصیبت هست در کشور از همین زیاده خواهی مدیریت اصفهانی هست
صنایع آب بر رو بردن وسط کویر و باغ و شالیزار درست کردند در صحرای بیابان اصفهان بعد درخواست آب میکنند
هیچ کشوری در دنیا تایید میکنم هیچ کشوری در دنیا پتروشیمی در وسط بیابان درست نکرده فقط ایران اونهم در اصفهان
هیچ کشور در وسط کویر ذوب آهن درست نکرده الا ایران اونهم در اصفهان
بجای اینکه در هرمزگان باشه یا سیستان به زور از هرمزگان آوردنش اصفهان
مالک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
نا شناس جان
استان اصفهان محض اطلاعتان استان فقط با آب و هوای کویری نیست . شهرستان های پر بارشی ایران مثل چادگان بویین و فریدون شهر داخل استان اصفهان است . ذوب آهن و فولاد خوزستانی ها باید بگی تا ذوب آهن اصفهان به دلیل استخدام مهاجران و رانت بازی در استخدام این ارگان ها . بعد ذوب آهن اصفهان در زمان شاه ساخته شده و هیچ رانتی تو اون زمان نبوده محض اطلاع شما استان اصفهان یک منطقه سفید از لحاظ بلایای طبیعی است
استاندار خوزستان عزیز شما سوپر من نیستید ولی مسول که هستید .به نظرم یک درو شرح وظایف خود را مرور کنید تا بدانید چه کارهایی باید می کردید وچه کارهایی باید بکنید که مشکل رفع شده وجلوی مشکلات بعدی گرفته شود .مثلا جلوگیری از تشویش اذهان عمومی وبرخورد درست با عام مردم .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
پس چرا از اول قبول کردید که استاندار یکی از مهم ترین و پیچیده ترین و ثروتمند ترین استان کشور شوید ؟
یا نمی دانستید و قبول کردید و یا میدانستید که در هر دو صورت قابل گذشت و اغماض نمی باشد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
اگر سوپر من نیستی استعفا بده ما تا بحال روی سوپرمنی ات حساب باز کرده بودیم ،مثل بقیه مسئولان سوپرمن+
بسم الله/ با سلام/ درود خدا بر استاندار پرتلاش و زحمتکش خوزستان آقای شریعتی خیلی ها خواستند این چند روز علیه این مرد خستگی ناپذیر خوزستان(اعم از دولتی ها و غیره) لجن پراکنی کنند ولی تیرشان به سنگ خورد خدا پشت پناهت ای مرد سرزمین های نور
سوپر من چرا اسم امریکایی بکار میبری یک دوما زبانت که خوب کار میکند دعا میخواندی سیل را میفرستادی امریکا
پشت سد آب بود ومانع انتقال آب اضافه به اصفهان شدید وقتی حجم سدها پر هست وقتی چنین بارونی بیاد نتیجه اش این میشه .چقدر مردم خوزستان ولرستان الان باید متضرر بشدند چقدر اینها سختی کشیدند آدم گریه اش میگیره .زندگی خیلی ها نابود شد کی میخواد جبران کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
پس چرا شما از انتقال آب به یزد جلوگیری میکنید؟
مگر ائنها انسان نیستند؟
هرچی مصیبت هست در کشور از همین زیاده خواهی مدیریت اصفهانی هست
صنایع آب بر رو بردن وسط کویر و باغ و شالیزار درست کردند در صحرای بیابان اصفهان بعد درخواست آب میکنند
هیچ کشوری در دنیا تایید میکنم هیچ کشوری در دنیا پتروشیمی در وسط بیابان درست نکرده فقط ایران اونهم در اصفهان
هیچ کشور در وسط کویر ذوب آهن درست نکرده الا ایران اونهم در اصفهان
بجای اینکه در هرمزگان باشه یا سیستان به زور از هرمزگان آوردنش اصفهان

اینهمه صنایع در کویر اگر نبود اینقدر آب مصرف نمیشد
پتانسیل اصفهان صنعت آب بر نیست
پتانسیل اون چیزی دیگیر هست
مطمئن باشید اینها دامن اصفهان رو خواهند گرفت بازی با طبیعت و حق الناس چیزی نیست که انسان

نادیده بگیره بعد منتفع بشه وسود کنه
شما برای مردم یزد گریه کن که زدی لوله اب اونها رو قطغ کردید برای مردم خوزستان گریه نکن لطفاً
اونها به گریه های شما نیازی ندارند
اختیاااار داری سوپرمن کجا مدیرانی چون شما کجااا شما پرواز نمیخواد بکنی فقط یه گزارش یکساله بده ببینیم بابت چی حقوق میگیری اصلا
اختیاااار داری سوپرمن کجا مدیرانی چون شما کجااا شما پرواز نمیخواد بکنی فقط یه گزارش یکساله بده ببینیم بابت چی حقوق میگیری اصلا
سوپر من که قطعا نه اما ناکارامد قطعا بله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر