بازدید 4719
۱
بازار سکه در هفته پس از تعطیلات؛

سکه از سقف ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی هفته، فاصله گرفت/ رشد ۱ تا ۱.۵ درصدی سکه

به گفته کشتی آرای، با رشد قیمت انس جهانی قیمت طلا و انواع سکه در بازار داخلی نیز رشد داشته است که به‌طور میانگین رشد قیمت‌ها طی یک هفته ۱ تا ۱.۵ درصد بوده است اما نباید فراموش کرد که بازار از روز شنبه تا ساعت ۱۴ سه‌شنبه رشد ۱۱ درصدی را به ثبت رسانده است.
کد خبر: ۸۹۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴ 12 April 2019
تابناک اقتصادیبازار طلا و سکه در حالی هفته پس از تعطیلات نوروزی را آغاز کرد که تا میانه‌های هفته با روند افزایشی همراه بود، ولی در دو روز پایانی، با افت نرخ ارز در بازار داخلی، شاهد عقب نشینی قیمت‌ها بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در اولین روز هفته، بهای انواع سکه با روند افزایشی همراه شد. بر این اساس، در پایان معاملات روز شنبه، هر قطعه سکه امامی در بازار تهران، به ۴،۷۲۵،۰۰۰ تومان رسید. اما در دومین روز هفته نیز بهای سکه تمام با رشد قیمت همراه شد و اینبار به رقم ۴،۸۴۵،۰۰۰ تومان رسید. در این دو روز که با افزایش نرخ سکه در بازار داخلی روبرو بودیم، بهای جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی، بدون تغییر بود و تنها عامل در جهت افزایش نرخ سکه، نوسان نرخ ارز به ویژه دلار در بازار داخلی بود.

اما در سومین روز هفته، افزایش نرخ اونس جهانی به همراه رشد بهای ارز، به افزایش قیمت طلا و سکه کمک کردند. بر این اساس در پایان روز دوشنبه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد. در این روز اونس جهانی طلا به ۱۳۰۱ دلار و هر اسکناس دلار آمریکا نیز به ۱۴۲۰۰ تومان رسیده بود.

روند روبه رشد در روز سه شنبه دچار تغییر مسیر شد. بر این اساس، در چهارمین روز هفته، تا ساعت ۱۴ شاهد ادامه گرانی انواع سکه در بازار تهران بودیم، به گونه‌ای که سکه امامی تا رقم ۵،۲۵۰،۰۰۰ تومان هم پیش رفت، اما از ساعت ۱۴ روز سه شنبه، سکه امامی ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به رقم ۴،۹۵۰،۰۰۰ تومان رسید. این تغییر جهت بازار سکه، نقطه عطفی بود که در روز‌های پایانی هفته نیز ادامه داشت و کاهش قیمت‌ها را رقم زد. به گونه‌ای که در پایان روز چهارشنبه و پنج شنبه، سکه امامی به ترتیب به نرخ‌های ۴،۸۷۰،۰۰۰  و ۴،۸۱۰،۰۰۰  ارزشگذاری شد.

سکه از سقف ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی هفته، فاصله گرفت/ رشد ۱ تا ۱.۵ درصدی سکه

بر اساس این گزارش، محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با روند بازار طلا و سکه در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، گفت: قیمت انس جهانی در ابتدای هفته ارزش ۱۲۹۲ دلار را برای خود انتخاب کرد و تا پایان هفته به ارزش ۱۳۰۳ دلار رسید که به‌طور متوسط طی یک هفته رشد ۱۱ دلاری برای آن به ثبت رسیده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: طی یک هفته گذشته قیمت نفت در بازارهای جهانی روند صعودی به خود گرفت که این موضوع همواره افت ارزش دلار در بازارهای جهانی را به همراه دارد و با افت ارزش دلار، افزایش قیمت انس جهانی به ثبت می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با رشد قیمت انس جهانی قیمت طلا و انواع سکه در بازار داخلی نیز رشد داشته است که به‌طور میانگین رشد قیمت‌ها طی یک هفته ۱ تا ۱.۵ درصد بوده است اما نباید فراموش کرد که بازار از روز شنبه تا ساعت ۱۴ سه‌شنبه رشد ۱۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

کشتی آرای رشد ۱۱ درصدی طی چهار روز ابتدایی هفته را تأثیر روانی تحریم آمریکا بر سپاه دانست و گفت: در ابتدای روز سه‌شنبه جو روانی از اقدام امریکا تأثیر بسزایی گرفت و عاملی شد تا قیمت ها به اوج خود در هفت ماه اخیر برسد، اما با گذشت زمان بازار و عموم مردم متوجه شدند که این اقدام هیچ خروجی واقعی بر اقتصاد و سیاست ندارد و حرف پوچی بوده که در گذشته نیز اعلام‌شده بود؛ لذا از ساعت ۱۴ سه‌شنبه افت قیمت‌ها آغاز شد که تا پایان روز گذشته نیز ادامه داشت.

این کارشناس بازار طلا و سکه تأکید کرد: در هفته گذشته به دلیل وجود مناسبت‌های مذهبی و مراسم‌ها رشد تقاضا در بازار به ثبت رسید اما حباب قیمتی سکه روند نزولی به خود گرفت. به‌طور مثال حباب سکه تمام به ۴۳۰ هزار تومان کاهش یافت و این در حالی است که قیمت سکه تمام طرح جدید طی هفته جاری از محدوده ۴ میلیون و ۷۶۰ هزار به ۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان افزایش‌یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عجیبه !! توجیه کردن اوضاع به همه جای این مملکت حتی بازار هم رسیده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان