بازدید 3377
وزارت دارایی فرانسه:

جنگ تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا یک اشتباه سیاسی و اقتصادی است

وزیر دارایی فرانسه طی سخنانی اعلام کرد که با توجه به کاهش نرخ رشد جهانی، شروع یک جنگ تجاری بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا عملی اشتباه، هم در زمینه اقتصادی و هم در زمینه سیاسی خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 12 April 2019

تابناک اقتصادیوزیر دارایی فرانسه طی سخنانی اعلام کرد که با توجه به کاهش نرخ رشد جهانی، شروع یک جنگ تجاری بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا عملی اشتباه، هم در زمینه اقتصادی و هم در زمینه سیاسی خواهد بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی» و به نقل از cnbc، برونو لمار، وزیر دارایی فرانسه طی سخنانی در روز پنجشنبه اعلام کرد: با توجه به کاهش نرخ رشد جهانی، شروع یک جنگ تجاری بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا عملی اشتباه، هم در زمینه اقتصادی و هم در زمینه سیاسی خواهد بود.

برونو لمار، وزیر دارایی فرانسه

وی این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا نگران این موضوع نیست که دور بعدی جنگ های تجاری بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا رخ دهد بیان نمود. دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا در طی هفته گذشته با ارسال 2 پیام در حساب کاربری توییتر خود به انتقاد از اتحادیه اروپا پرداخته و آن ها را یک «شریک تجاری بی رحم» خواند. 

لمار گفت: ما باید از وقوع یک جنگ تجاری اجتناب کنیم، ما هم در سطح جهانی و هم در اروپا شاهد رکود هستیم و علت آن این است که در سراسر جهان تنش های تجاری بین کشورها ایجاد شده است. همین حالا هم بین ایالات متحده و چین تنش های تجاری شدیدی وجود دارد، ما نباید تنش بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا را هم به آن اضافه کنیم، این کار چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی اشتباه است.

جنگ تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا

دونالد ترامپ از زمان رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا، از بسیاری شرکای اصلی تجاری خود از جمله چین، اتحادیه اروپا و کانادا انتقاد کرده و معتقد است اعمال تجاری این کشورها ناعادلانه و به ضرر شرکت ها و کارگران آمریکایی است. ترامپ تعرفه گمرکی برخی از واردات ایالات متحده را افزایش داد، که منجر به یک نزاع تجاری در سطح جهانی شده و بسیاری از حکومت ها و تحلیلگران از این کار به علت آسیب زدن به چرخه فعالیت های اقتصادی انتقاد کردند.

طبق گفته صندوق بین المللی پول، اقتصادهای اروپایی بیشترین سهم را در رکورد جهانی به وجود آمده خواهند داشت. پییر موسکویسی، کمیسر اتحادیه اروپا در امور اقتصادی اعلام کرد که این اتفاقات در زمان نامناسبی برای اتحادیه اروپا رخ داده است. وی افزود: منطقه در حال حاضر برای اتفاق بد دیگری نیز آماده می شود؛ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون هیچگونه توافقی.

اوایل هفته گذشته اتحادیه اروپا و بریتانیا به توافق رسیدند که یک بار دیگر ضرب الاجل تعیین شده برای تصمیم گیری درباره برگزیت را تا 31 اکتبر تمدید کنند. موسکوویسی افزود: مذاکرات 6 ماه آتی باید اطمینان حاصل کند که بریتانیا خروج شتاب زده ای از اتحادیه اروپا نداشته و باعث رکود بیشتر اقتصاد کشورهای اروپایی و همچنین بازار جهانی نشود.

وی در ادامه گفت: بیایید از یک برگزیت بدون توافق اجتناب کنیم، ما باید راهی پیدا کنیم تا بتوانیم در کنار هم زندگی کنیم، و برای این منظور، یک توافق، من نمیدانم چه توافقی، این به بریتانیا مربوط است که بگویند دقیقاً چه چیزی میخواهند، چنین توافقی بسیار بهتر از نبود آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل