بازدید 7003

اگر نان را گران نکنید وزن چانه را کم می‌کنیم!

کد خبر: ۸۹۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 12 April 2019

رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران گفت: اگر قیمت‌ها افزایش پیدا نکند نانوا مجبور خواهد شد که از کیفیت محصول خود کم کند و وزن چانه خمیر را کاهش دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا کرمی رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران در خصوص افزایش قیمت آرد گفت: این افزایش قیمت که برای واحدهای صنفی و صنعتی اعمال می‌شود شامل اتحادیه ما نخواهد شد، اصطلاحا نانوائیان از این مصوبه مستثنی است اعم از نانوایی‌های سنتی و نانوایی‌های حجیم.

وی ادامه داد: البته ما خواهان افزایش قیمت هستیم زیرا چهار سال است با وجود افزایش قیمت مواد اولیه و تمام مولفه‌های اقتصادی هیچ گونه افزایشی در قیمت نان نداشتیم امسال نیز ۳۵ درصد فقط هزینه کارگری افزایش پیدا کرده است و آب و برق و حتی گاز نیز افزایش پیدا خواهند کرد. با توجه به اینکه در ابتدای سال قرار داریم بهترین زمان است تا دولت قیمت‌ها را افزایش دهد.

کرمی با اشاره به اثرگذاری قیمت بر کیفیت نان گفت: اگر قیمت‌ها افزایش پیدا نکند نانوا مجبور خواهد شد که از کیفیت محصول خود کم کند و وزن چانه خمیر را کاهش دهد. هم اکنون ما شاهد هستیم که نان‌ها هر روز کوچک‌تر می‌شود مسئولین هم کاملا این موضوع را می‌دانند پس بهتر است برای جلوگیری از ادامه این روند با یک کار کارشناسی و دعوت از نماینده نانواهای سنتی و صنعتی یک قیمت متعادل را برای نان اعمال کنند.

وی تصریح کرد: قیمت روغن قبلا ۷۰ هزار تومان بود اما اکنون ۱۳۰ هزار تومان شده است. قیمت خمیرمایه دو برابر و بهبود دهنده‌ها نیز سه برابر شد. در پخت نان مواد اولیه فقط آرد نیست که بگوییم که قیمت آن افزایش پیدا نکرده پس قیمت نهایی نیز نباید بالا برود بلکه این موارد را نیز شامل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۷
نانوا مجبور خواهد شد که از کیفیت محصول خود کم کند و وزن چانه خمیر را کاهش دهد؟؟؟//
این کیفیت نیست بلکه کمیت است بیسواد....
برادر کار از این حرف ها گذشته و سیاست های پوپولیستی پدر اقتصاد را دراورده است وقتی در اول سال حقوق ها ۴۵ درصد اضافه شد برای خود من یک معما ایجاد شد که وضعیت واحد های نانوایی با ۵۰۰ هزار نفر کارگر و ۴ سال تثبیت دستوری قیمت چه خواهد شد؟حالا شما ذکر می کنید که مشگل بسیار فراتر از حقوق کارگر است ولی دیگر برای کم کردن وزن چانه هم ظرفیتی باقی نمانده است و چیزی از نان باقی نخواهد ماند.فکر کنم عن قریب داستان رانندگان تریلی در واحدهای نانوایی و بعد ان هم در اصناف دیگر تکرار شود تا مسئولین ما بفهمند اقتصاد دستور بر دار نیست و نباید در امر قیمت گزاری چه نیروی کار،چه نرخ خدمات و چه محصول دخالت کنند
مخرب تهدید کننده .
چندسال است قیمت نان ثابت است تمام هزینه 3_2 برابر شده
دولت تمام محصولات خود را در سال گذشته 4_3 برابر کرده مثل پتروشیمی ; مس و .... اما جایی که خودش ذینفع نیست اجازه افزایش قیمت نمیدهد و در جایی مثل شرکتهای لبنیات افزایش یک ونیم برابری را میلیاردی جریمه میکند
چرا دامدار باید علوفه خود را با دلار 14000 تومانی بخرد ولی شیر را با دلار 4000 تومانی بفروشد
چرا گندم را با 40_30 درصد افزایش قیمت از کشاورز میخرد ولی با 400 درصد افزایش قیمت وارد میکند
تمام كالاهاي كه در روزهاي اخير گران شده علاوه برگران شدن كم فروشي هم صورت مي گيره
هركالاي به طريق دزدي توش هست يا وزن كم مي كنند يا از كيفيت ان مي زنند در كل مملكت گل وبلبل داريم فقط راه كار رهايي از گراني ها وماندن در بازار وورشكست نشدن توليد كنندها دزدي شده ديگر علني شده كسي هم جلودار ان نيست واجازه دادند هركس هرطوري دلش مي خواهد خيانت كند همه ديگه يك جوري به جيب مردم فلاكت زده دست درازي مي كنند درضمن خيلي وقته وزن چونه ها ي نان كمترشده هرروز هم كوچكترمي شه اين ديگه به تهديد نيازي نداره نانواهاي عزيز بازهم مي توانند كوچكتركنند كسي كاري به كارشان نداره مملكت كلا بي صاحب شده واقعا مسئولين ديگه مملكت به حال خودش رها كردند
درحال حاضر در خیلی از نانوایی ها کم فروشی صورت میگیرد که ظلم برزگی هم به نانوا وهم خریدار نان پناه می بریم بخدای رحمان
به نظرم مثلا سنگک ازاد پز هر عدد ۱۰ هزار تومن کاملا معقوله همه چی سه برابر شده مگه خون اجناس دیگه از خون سنگک رنگین تره؟
قیمت آرد گندم هم از هفته گذشته از کیلویی 900تومان به کیلویی 1800تومان افزایش یافت. چه بخواهیم و چه نخواهیم قیمت اواع اقسام خوراکیهئیکه با آرد تهیه میشود مثل انواع نان، شیرینی ، کلوچه ، ماکارونی ، بیسکویت و...... افزایش خواهدیافت. علی برکت الله.
اگر یه نفر زنده بود الان ، جلوی این نابسامانی قیمت ها و افسارگسیختگی فروشندگان میگرفت.
وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ. انگار ترفند جدیدیه. اینها که همیشه کم فروشی کردند و از این به بعد خواهند کرد. مثلا ما ایرانی نیستیم و ندیدیم چطور چانه های نان مرتب اب میروند و کیفیت نان دائم در حال تزلزل است. بی خیال اخطار خداوند. اصلا آخرت رو کی دیده!
وقتي همه چيز گران مي شود چرا نان نشود ؟
چه تهدید جالبی؟! دیروز نان فانتزی را 1300 تومان یعنی 300 تومان بیش از روزهای قبل گرفتم.در ضمن سالهاست سر خود وزن چانه ها را هم کم کرده اند و هم قیمت را افزایش داده اند. نانهای سنتی هم هر 3 قرص نان فعلی برابر با یک قرص نان چند سال پیش است.
سنگک 100 درصد افزایش داشته ، بسته دیگه بخدا ، مردم را بیچاره کردید
مدیر اداره ای به کارمندش گفت: چرا صبح دیر میای اداره؟
کارمند گفت: چون بعد از ظهرم زودتر میرم خونه مون!!
مگر الان اندازه چانه ها کمتر از نصف نشده است
مگه کشور بی صاحبه...! وقتی در چهارتاشون رو ببندید آدم میشن به پابوس شما هم میآن ...شما هم بهترء باجخواهی سیاسیستون رو برای خودتون نگهداری...مگه آرد دولتی بهتون نمیدن..! پس بهتر حرف حرفِ دولت باشه و قیمت رو هم دولت تایین میکنه...!
دزدی دیگه داره بیداد میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی