بازدید 6476
۷
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس به یک قدمی قله تاریخی رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و یکم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۳۵۵۳ واحدی معادل ۱.۸۷ درصد به رقم ۱۹۳ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. با این جهش، نماگر کل بورس در این هفته، در مجموع ۸۶۹۶ واحد تقویت شده است.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 10 April 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و یکم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۳۵۵۳ واحدی معادل ۱.۸۷ درصد به رقم ۱۹۳ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. با این جهش، نماگر کل بورس در این هفته، در مجموع ۸۶۹۶ واحد تقویت شده است.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند صعودی روز‌های قبل، بازهم شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۲۴ واحدی معادل ۱.۸۷ درصد به رقم ۵۵ هزار و ۹۴۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۹۶ واحدی معادل ۲.۶۸ رصد، عدد ۳۸ هزار و ۱۷۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۹۵ واحدی معادل ۲.۶۸ درصد به رقم ۲۶ هزار و ۶۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۸۹۳ واحد افزایش معادل ۲.۲۸ درصد را رقم زد و به سطح ۲۱۹ هزار و ۲۴۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۷۴۵ واحد افزایش معادل ۱.۹۴ درصد به رقم ۱۴۴ هزار و ۵۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۴۷۴ واحد افزایش معادل ۱.۷۴ درصد همراه بود و عدد ۳۷۸ هزار و ۳۹۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۱:۴۰ داشت و در سطح ۱۹۳ هزار و ۹۸۱ واحد قرار گرفت.
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۹۱ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۳۴۲ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۱۸۵ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۵۵ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۱۴ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۰۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۰۴ واحد و نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۷۹ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل نیز، نماد معاملاتی پرداخت متعلق به به پرداخت ملت و نماد حفارس متعلق به حمل و نقل بین المللی خلیج فارس با ۷ واحد و همچنین نماد دلر متعلق به داروسازی اکسیر با ۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۴ میلیارد و ۵۸۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۷۳ هزار و ۵۴۷ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
بورس به یک قدمی قله تاریخی رسید
در جریان داد وستد‌های آخرین روز معاملاتی هفته، نماد معاملاتی شرکت معدنی دماوند (کدما)، حق تقدم شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکوح) پتروشیمی آبادان (شپترو)، صنایع ریخته گری ایران (خریخت)، صنایع سرما آفرین ایران (لسرما) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه سیمان تهران (ستران) بازگشایی شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت شهد (قشهد ۱)، کارخانجات قند قزوین (قزوین ۱)، قندهکمتان (قهکمت ۱) و شرکت داروسازی امین (دامین ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شدند.

امروز گروه فلزات اساسی، سیمانی‌ها و بانکی‌ها بیشترین حجم و ارزش معاملات بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

امروز اکثر گروه‌های بورسی همانطور که نقشه بورس تهران نشان می‌دهد، سبزپوش بودند و براین اساس شاخص سیمان با رشد ۴.۷۶ درصدی معادل ۶۰.۰۵ واحد، زراعت با ۴.۷۲ معادل ۸۷۶.۰۸ واحد، قند و شکر با ۴.۱۸ معادل ۱۲۱۷.۰۵ واحد، سایر معادن با ۴.۱۲ معادل ۱۱۶۲ واحد، محصولات کاغذی با ۴.۱۱ معادل ۹۸۰.۸۱ واحد، فلزات اساسی با ۳.۹۹ معادل ۵۴۶۷ واحد و مواد دارویی با ۳.۷۵ ودرصد معادل ۵۷۰.۶۴ واحد بیشترین رشد‌ها را ثبت کردند.

بیشترین افزایش قیمت در نماد شرکت‌های پتروشیمی آبادان (شپترو) صنایع‌ریخته‌گری‌ایران (خریخت) سیمان تهران (ستران)، قند نیشابور (قنیشا)، سپنتا (فپنتا)، سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) و قند لرستان (قلرست) شاهد بودیم و در مقابل حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس)، فرآوری‌موادمعدنی‌ایران (فرآور)، کنترل‌خوردگی‌تکین‌کو (رتکو)، تولیدی کاشی تکسرام (کترام)، پارس الکتریک (لپارس)، به پرداخت ملت (پرداخت) و مدیریت صنعت شوینده ت. ص. بهشهر (شوینده) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد‌های برکت، فولاد، سکرما، وپاسار، امین یکم، وبملت، فملی بود و بیشترین افزایش ارزش معاملات نیز درنماد‌های فولاد و فملی، فخوز، اخابر، فارس، پارس و تاپیکو رقم خورد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
جراید:امریکا فلان شخص ونهاد راتحریم کرد
فردای انروز: شاخص کل بورس دوهزارواحدرشدکرد
جراید: امیدی به اینستکس اروپایی هاوجودندارد
فردای انروز: بورس سه هزارواحدرشدکرد
جراید: دوسوم اعضای فلان نهادباتصویب اف ای تی اف مخالفند
فردای انروز: شاخص بورس همچنان درمسیررشد قرارداردوسه هزارواحددیگرهم رشدکرد
جراید: امریکا فلان نهادرادرلیست گروههای تروریستی قرارداد
فردای انروز: بورس رکوردتاریخی زد و۴ هزارواحدرشدکرد !!!
وایییییییییییی چه سرعتی





از چند روز دیگه ریزشا دوباره شروع میشه نگو نگفتی
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
به فضول گفتند اگر فضولی نکنی ، نصف بهشت را به تو می دهند ؛ فضول گفت نصف
دیگرش را به چه کسی می دهند
علی رضا
| France |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
بازار بورس از بازار های موازی خود مانند طلا و مسکن بسیار عقب تر است و حالا حالا ها باید رشد کند تا به آنها برسد.. علت کاهش رشد در مقاطعی نوسان گیری است که طبیعی است
درصورتی که دولت مردم را به سمت بورس تشویق کند مانند کشورهای پیشرفته هم سطح در آمد مردم افزایش میابد و هم تولید در یک فضای شفاف رشد می کند.
شاخص این سری تا مرز 300000 واحد پیش می رود . و این هنوز آغاز راهه.
متاسفانه اکثر مردم هیچ شناختی از بورس ندارند.واقعیت این هست که وقتی قیمت دلار چند برابر بشه و قیمت اجناس و املاک و احشام چند برابر بنابراین حجم تولید و فروش شرکت هایی که کالاهای استراتژیک تولید میکنند چند برابر خواهد شد و از طرفی قیمت کارخانه ها ی با ارزش نیز چند برابر میشود.در حقیقت این اتفاقات در بورس به دلیل بی ارزش شدن پول ملی و تخلیه تورم در بورس هست و سودی در کار نیست.همانطور که ملک قیمتش بالا رفت قیمت کارخانه ها بالا میره تا ارزش دارایی حفظ بشه.بازار بورس اگر ۱۰۰ درصد دیگه رشد کنه قیمت کل بورس با دلار ۱۳ هزار تومنی تازه به سال ۹۲ هم نخواهد رسید آنهم با این همه توسعه و اضافه شدن شرکت های جدید.
سال قبل کمترین رشد بین بازارهای مالی را در بورس داشتیم.قطعا امسال سال حرکت بورس هست.امسال بیشترین بازدهی بین بازارهای مالی قطعا متعلق به بورس هست.نگی نگفت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار