بازدید 10360
پیمانه اقتصادی؛

توقف واردات گوشت با دلار ۴۲۰۰ تومانی/ سکه در ایستگاه ۵ میلیونی / پیش بینی رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در ۲۰۲۰/ نماینده مجلس: قیمت واقعی دلار، بین ۷ تا ۹ هزار تومان و نه بیشتر

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلار پس از پنج ماه به کانال ۱۴ هزار تومان بازگشت، تقویت ۵۱۸ واحدی دماسنج بورس تهران، سهام آسیایی در بالاترین سطح هفت ماهه قرار گرفت، احتمال افزایش تولید نفت اوپک و هم پیمانانش در نشست ماه ژوئن، واردات کاغذ سیگار ۱۵ میلیون دلاری شد، نفت از ۷۱ دلار عبور کرد و فراخوان ۲۰ هزار خودرو به ‌دلیل نقص فنی در موتور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 09 April 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلار پس از پنج ماه به کانال ۱۴ هزار تومان بازگشت، تقویت ۵۱۸ واحدی دماسنج بورس تهران، سهام آسیایی در بالاترین سطح هفت ماهه قرار گرفت، احتمال افزایش تولید نفت اوپک و هم پیمانانش در نشست ماه ژوئن، واردات کاغذ سیگار ۱۵ میلیون دلاری شد، نفت از ۷۱ دلار عبور کرد و فراخوان ۲۰ هزار خودرو به ‌دلیل نقص فنی در موتور را در بر دارد.
 
توقف واردات گوشت با دلار ۴۲۰۰ تومانی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی گفت: هدف این مصوبه هیأت وزیران، جلوگیری از کاهش تولید گوشت قرمز در داخل کشور و ایجاد انگیزه برای افزایش تولید از سوی تولیدکنندگان سنتی و صنعتی دام بود که رانت ناشی از اختلاف قیمت گوشت را از بین می‌برد. کلامی در عین حال، تحقق اهداف سیاست جدید دولت را منوط به اجرای اقداماتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، از جمله واردات دام مولد و بره پرواری و توزیع آن بین تولیدکنندگان صنعتی و سنتی دانست و افزود: با اجرای این سیاست از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مقادیر تولید و عرضه دام در بازه زمانی شش ماهه پیش روی به تعادل می‌رسد و حتی با افزایش عرضه، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. کلامی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی هر شرکت صلاحیت‌دار می‌تواند گوشت با ارز نیمایی وارد کشور کند، گفت: در این بین، وزارت کشور، مرزبانی‌ها، گمرک و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه قاچاق نیز باید اقدامات خود در حوزه قاچاق دام را تشدید کنند تا با مشکل خروج دام زنده و در نتیجه کاهش عرضه داخلی مواجه نشویم.

دلار پس از پنج ماه به کانال ۱۴ هزار تومان بازگشت

در بازار روز دوشنبه، نوزدهم فروردین ماه ۹۸ هر اسکناس دلار آمریکا به نقل از سامانه سنا، به نرخ ۱۳۵۹۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۱۳۶۹۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این در حالی است که مشاهدات خبرنگار تابناک اقتصادی از صرافی‌های محدوده میدان فردوسی تهران، حکایت از نوسان بهای دلار در صرافی‌های مختلف داشت. برخی از صرافی‌ها دلار را به نرخ ۱۳۷۰۰ تا ۱۳۷۵۰ تومان به فروش رساندند و برخی دیگر نرخ فروش دلار آمریکا را ۱۳۸۵۰ تومان مشخص کرده بودند. اما در دقایق پایانی بازار دیروز، گزارش‌های رسیده از بازار حکایت از دلار ۱۴۲۰۰ تومانی داشت.

قیمت واقعی دلار، بین ۷ تا ۹ هزار تومان و نه بیشتر

سید حسن حسینی شاهرودی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس توانایی دولت را در مدیریت بازار ارز در سال جدید را ارزیابی کرد و گفت: اگر سیاست‌های ارزی که اخیرا در پیش گرفته شده به نوعی عمل شود که بتواند اعتماد عمومی و فعالان اقتصادی را جلب کند، قطعا بهبودی جدی در وضعیت ارز، ثبات قیمت و نزدیک شدن نرخ ارز به قیمت واقعی را خواهیم داشت. اقداماتی از جمله ایجاد بازار متشکل ارزی، تضمین سپرده‌های ارزی توسط بانک مرکزی که می‌تواند ارز‌های موجود خانگی را به سمت بانک‌ها و بانک مرکزی سرازیر کند، سیاست‌های ارزی در مباحث واردات و صادرات و سیاست‌های واردات بدون انتقال ارز می‌تواند اقدامی باشد در جهت انتقال سرمایه‌های ارزی سرگردان فعالان اقتصادی که امکان انتقال به داخل کشور ندارند، تأثیرات مثبتی دارد.

حسینی شاهرودی در ادامه گفت وگو با خانه ملت، تأکید کرد: اگر سیاست اقتصادی را اصلاح کنیم نرخ ارز به پایین‌تر از قیمت واقعی خود و همان طور که رئیس جمهور گفت: به ۶ هزار تومان می‌رسد. وی در خصوص نرخ واقعی دلار و تأثیر تحریم و نوسان ارزی گفت: قیمت واقعی دلار، را بین ۷ تا ۹ هزار تومان‌ می‌بینیم و نه بیشتر، طبیعتا مقداری تحریم‌ها و مقداری سیاست‌های اشتباه بانک مرکزی در گذشته باعث این جهش نابهنگام شد.

سکه در ایستگاه ۵ میلیونی

محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اظهار داشت: دیروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴،۷۵۰،۰۰۰ تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان، هر نیم سکه بهار آزادی ۲،۷۴۰،۰۰۰ تومان، هر ربع سکه بهار آزادی ۱،۷۶۰،۰۰۰ تومان، هر سکه یک گرمی ۹۳۲،۰۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱،۹۸۰،۰۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۵۷،۰۰۰ تومان بود. وی در خصوص حباب سکه در بازار امروز نیز اظهار داشت: در شرایط کنونی هیچگونه عرضه سکه به بازار نداریم و تنها همین سکه‌هایی که در اختیار مردم هست در بازار داد و ستد می‌شود در نتیجه با توجه به افزایش تقاضا برای خرید سکه، امروز حباب سکه در ابتدای معاملات (صبح) ۵۵۰ هزار تومان، ولی در حال حاضر به ۵۱۰ تومان رسیده است.

تقویت ۵۱۸ واحدی دماسنج بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه نوزدهم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۵۱۸ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۱۸۸ هزار و ۵۹۲ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۴۹ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۵۴ هزار و ۳۸۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۵ واحدی معادل ۰.۳۴ رصد، عدد ۳۶ هزار و ۷۴۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۷ واحدی معادل ۰.۳۴ درصد به رقم ۲۵ هزار و ۶۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۰۲ واحد افزایش معادل ۰.۲۴ درصد را رقم زد و به سطح ۲۱۲ هزار و ۳۸۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۴۶ واحد افزایش معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۱۴۰ هزار و ۵۷۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۶ واحد افزایش معادل ۰.۰۷ درصد همراه بود و عدد ۳۶۷ هزار و ۷۷۴ واحد را به نمایش گذاشت.

توقف واردات گوشت با دلار ۴۲۰۰ تومانی/ سکه در ایستگاه ۵ میلیونی / پیش بینی رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در ۲۰۲۰/ نماینده مجلس: قیمت واقعی دلار، بین ۷ تا ۹ هزار تومان و نه بیشتر

سهام آسیایی در بالاترین سطح هفت ماهه قرار گرفت

روز دوشنبه، با تازه شدن امید‌های سرمایه‌گذاران پس از تصمیم چین برای اعمال مشوق‌های مالی بیشتر، سهام آسیایی با اندکی رشد، در بالاترین سطح هفت ماهه خود قرار گرفت. هرچند در آستانه آغاز فصل اعلام درآمد‌های شرکت‌ها، که چندان خوب به نظر نمی‌رسند، احتیاط بر بازار‌ها حاکم شده است. در مستنداتی که در اواخر روز یکشنبه در سایت دولت مرکزی چین منتشر شد، پکن اعلام کرد، به کاهش هدفمند نسبت ذخیره اجباری بانک‌ها ادامه خواهد داد تا تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط را تقویت کند.

سهام شرکت‌های برتر چین ۱.۴ درصد جهش کرد و به قلمرویی وارد شد که از ماه مارچ سال گذشته تا به حال دیده نشده بود. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا ـ اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن هم این روند را با رشدی ۴ درصدی دنبال کرد تا به بالاترین سطح خود از آگوست گذشته تا کنون برسد. شاخص نیکی ژاپن بالاترین سطح امسال خود را ثبت کرد و ۰.۱ درصد رشد کرد. شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۴ درصد بالا آمد، درحالی که ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۵۲ درصد رشد کرد. کوسپی کره‌جنوبی فعلاً با تغییری جزئی ۰.۰۵ درصد رشد داشته است.

احتمال افزایش تولید نفت اوپک و همپیمانانش در نشست ماه ژوئن

یکی از مقامات مؤثر در انجام توافق کاهش عرضه نفت با اوپک در روسیه گفت: «باتوجه به بهبود وضعیت بازار و کاهش ذخایر، احتمال دارد که اوپک و هم پیمانانش در ماه ژوئن امسال تصمیم بگیرند که کاهش تولید را متوقف و افزایش تولید انجام دهند.» دیمیتریو، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم دولتی روسیه، نخستین مقام روس بود که توافق اوپک در سال ۲۰۱۶ را پیش‌بینی کرد و از آن زمان به مدافع کلیدی این توافق علی‌رغم فشار‌های شرکت‌های نفتی داخلی برای خروج از توافق تبدیل شد. دیمیتریو، نماینده مسکو در غرب آسیا به طور کلی و در عربستان به صورت ویژه، در ماه‌های اخیر گفته بود، هنوز زود است که به توافق کاهش تولید پایان داده شود. اما در یک تغییر موضع آشکار، دیروز گفت: توافق کاهش تولید احتمالا پس از ژوئن نیاز نیست.

واردات کاغذ سیگار ۱۵ میلیون دلاری شد

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۱ ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۴ هزار و ۲۳۶ تن کاغذ سیگار از ۱۳ کشور جهان وارد ایران شده است. واردات این حجم کاغذ سیگار باعث خروج ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۹۶ دلار ارز از کشور شد که رقم ریالی آن حدود یا به عبارتی ۶۷۰ میلیارد ۷۴۱ میلیون و ۶۹۲ میلیون و ۹۱۱ ریال شده است. به گزارش میزان؛ طبق آمار گمرک واردات کاغذ سیگار از ۱۵ کشور از جمله چین، سوئیس، اسپانیا، امارات متحده عربی، اتریش و ترکیه انجام شده است.

فراخوان ۲۰ هزار خودرو به‌ دلیل نقص فنی در موتور

دنیای اقتصاد: شرکت هیوندای در بیانیه‌ای اعلام کرده است، بنا دارد تا فراخوان ایمنی را برای ۲۰ هزار دستگاه از خودرو‌های ولستر خود اعلام کند. فراخوان مذکور که برای کانادا و آمریکا صادر خواهد شد، به‌ دلیل نقص فنی در موتور این خودرو‌هاست که می‌تواند به توقف فعالیت خودرو یا حریق در آن منجر شود. براین اساس ممکن است بخشی از سوخت این خودرو‌ها به‌طور دائمی در سیلندر‌های اطراف پیستون‌ها به دام بیفتد. این وضعیت می‌تواند موجب ایجاد فشار مضاعف در موتور و آسیب به آن شود. این فراخوان تنها ولستر‌های تولید شده در سال ۲۰۱۳ با پیشرانه‌های ۶/ ۱ لیتری را شامل می‌شود. هیوندای خاطرنشان کرد، شکایت‌های مالکان در مورد احتراق در خودرو را بررسی کرده و نتیجه آن را به سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا ارسال خواهد کرد. این سازمان پیشتر در ماه دسامبر خواستار تحقیقات در مورد خودروی ولستر شده بود.

وزیر انرژی عربستان سعودی: در سیاست تجارت نفت به دلار تغییری ندادیم

خالد الفالح در پاسخ به این که آیا احتمال حذف دلار در تجارت نفت عربستان وجود دارد، گفت: به هیچ وجه. هیچ تغییری در سیاست بلندمدت ما وجود ندارد. منابع آگاه از سیاست انرژی عربستان سعودی هفته گذشته به رویترز گفتند: ریاض تهدید کرده است اگر قانون نوپک در آمریکا تصویب شود، نفت خود را به ارز‌های دیگری غیر از دلار آمریکا خواهد فروخت. تصویب قانون نوپک به دولت آمریکا اجازه می‌دهد از تولیدکنندگان عضو اوپک بابت دستکاری در قیمت‌ها شکایت کند و آن‌ها را تحت پیگرد قرار دهد. فالح همچنین گفت: هنوز زود است درباره تمدید توافق کاهش تولید میان کشور‌های اوپک و غیراوپک صحبت شود، اما دیدار این تولیدکنندگان در ماه می مهم خواهد بود، زیرا تأثیر کاهش تولید فعلی تا آن زمان روشن‌تر می‌شود. وی در ادامه افزود: ذخایر نفت بالاتر از میانگین معمول مانده‌اند، اما بازار در مسیر دستیابی به تعادل مجدد قرار دارد.

نفت از ۷۱ دلار عبور کرد

تسنیم نوشت: به دنبال اقدام دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، قیمت جهانی نفت افزایش یافت و از ۷۱ دلار در هر بشکه عبور کرد. هر بشکه نفت برنت با رشد ۸۲ سنتی در معاملات دیروز به ۷۱ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با افزایش ۱.۱۶ دلاری به ۶۴ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید.

پیش بینی رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در ۲۰۲۰

بانک جهانی در گزارش ماه آوریل ۲۰۱۹ خود ارقام مربوط به رشد اقتصادی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) را بررسی کرده است. بر این اساس، انتظار می‌رود متوسط رشد اقتصادی کشور‌های در حال توسعه صادرکننده نفت منطقه منا (شامل الجزایر، ایران، عراق، لیبی و یمن) که در سال ۲۰۱۸ به منفی ۰.۳ درصد تنزل کرده بود، در سال ۲۰۱۹ بار دیگر کاهش یافته و به منفی ۰.۹ درصد برسد. براین اساس احتمال دارد متوسط رشد اقتصادی این کشور‌ها در سال ۲۰۲۰ به ۳ درصد و در سال ۲۰۲۱ به ۱.۶ درصد تغییر یابد. بانک جهانی علت اصلی افزایش ۳.۱ واحد درصدی رشد اقتصادی این گروه کشور‌ها در سال ۲۰۲۰ را جهش رشد اقتصادی یمن به ۱۰ درصد، عراق به ۸.۱ درصد و لیبی به ۶ درصد عنوان کرده است؛ بنابراین، پایان جنگ و آغاز کار دولت جدید در عراق به همراه سرمایه گذاری بالا در زمینه ساخت و ساز علت عمده جهش رشد اقتصادی عراق در سال‌های پیش رو خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود بهای نفت طی ۵ سال آینده بین ۶۰ تا ۶۵ دلار در هر بشکه باشد که ریسک‌های روبه پایین مانند کاهش رشد اقتصادی چین و اتحادیه اروپا و افزایش تولید نفت در آمریکا و ریسک‌های روبه بالا مانند تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و محدود شدن دسترسی این کشور‌ها به بازار‌های بین المللی و پتانسیل نهفته در ایجاد اختلال در عرضه نفت در کشور‌هایی مانند لیبی، در کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت نفت، در صورتی که تقاضای نفت تغییری نکند، مؤثر خواهند بود. /ایبِنا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۹
دلار رو ۷تومن قیمت زدن؟؟؟؟ !!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
اینها همه روانی و حبابه. نه ترامپ وجود داره نه امریکا غلطی می تواند کند. همه چیز خوبه.دقیقامانند ونزویلا که همه چی خوبه. اگر بد بود که مادورو شکست خورده بود!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
من که خیلی خوشحالم. بابام با اینکه معلمه ولی خیلی با غیرته و چند ده هزار دلار به من داده تا برم امریکا و در دانشگاه امریکا تبلیغ امریکا ستیزی کنم. من هم گفتم چشم.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
بدبخت شدیم رفت .تو رو بخدا به فکر جوانایی که میخوان ازدواج کنن باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
من نمیدونم این آقایون چطور حساب میکن که هفت هشت تومن در میاد اقتصاددان هاشون که میگفتن میره تا بیست ا
سنگ مفت گنجشک مفت اصلا بگو سه تومن نه دو تومن
قیمت دلارساعت به ساعت ودقیقه به دقیقه بالاترمیره هنرشماهم همینه که ساعت به ساعت به مردم گوشزدکنیدقیمت واقعی چقدره!!!اقایان عمل کنیدشعاروحرف بس است کمرملت زیربارگرانی شکست
پاسخ ها
مفسر کبیر
| Netherlands |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
الکی نگو
نزدیک یک و نیم ساله مردم راضی هستن
بیخود شکست پکست راه نندازید ای اسلاحطلبا . دلار ۳۰ هزار تومان هم شود ما راضی هستیم
روزی 1500 میلیارد تومان پول بی پشتوانه چاپ می کنید بعد می خواهید قیمت دلار هم کاهش یابد؟شما فردا 1400 هزار میلیارد تومان از 2000 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور که به صورت سپرده بانکی رسوب کرده و مازاد بر ظرفیت اقتصاد کشور است را نابود کن دو هفته بعد دلار می شود 5000 تومان
پاسخ ها
مفسر کبیر
| Netherlands |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
احسنت دوهزار میلیارد تومن رو باید پوکوند
به این ترتیب تعداد زیادی از مردم سکته خواهند زد نهایتا ۴ نفر بیاید ییرون
جمعیت هم به تعادل میرسد
طرح بسیار دل انگیزی بود
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
نه برادر اشتباه شما همین جاست اگر پول شما یک سوم شود ولی نرخ ارز هم یک سوم شود هیچ فرقی به حال صاحب سرمایه نخواهد کرد چون همه ارزش پول خود را با ارز و طلا می سنجند و اگر بعد این کار سود بانکی و افزایش دستمزد سالانه هم به نزدیکی صفر برسد دیگر پولی هم خلق نخواهد شد و اقتصاد مملکت ثبات می گیرد تا بتوان در آن کسب و کاری متناسب با ظرفیت واقعی اقتصاد انجام داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
پول مردم رو مگه میشه نابود کرد؟ البته با افزایش نرخ ارز عملا دولت این کار را می کند اما هر چیزی حساب داره داداش
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
مثل آب خوردن می شود پول مازاد بانک ها را نابود کرد چرا که نه در ضمن عمده این پول به افراد صاحب نفوذ با تعداد محدود تعلق دارد که حتی ایشان هم ضرری نخواهند کرد بلکه بواسطه حرکت اقتصاد سود هم می کنند
زمانی ادعای شمادرموردنرخ واقعی دلار تاثیرگذارمیشودکه بتوانیدبه همان نرخ به هرفردمتقاضی هرچقدرخواست دلار واگذارکنیددرغیراینصورنرخ موردادعای شماوجودخارجی ندارد و واقعی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
نرخ ارز می‌تونه بر اساس تاثیر روانی مشخص بشه. تاثیر روانی یعنی عرضه و تقاضا. یعنی شما برای دلار بدون پشتوانه اون قدر تقاضا می‌کنید که ممکن هست قیمت آن از طلا هم بیشتر شود و به همین شکل آمریکا تورم خود را به تمام جهان صادر می کند.
سه شنبه ۲۰ فروردین ۹۸
دلار ۱۴۸۰۰
سکه ۵۲۰۰۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
شما هم بازارگرمی کن و اعصاب خورد کن! نمیدونم چرا تابناک شمارو حذف نمیکنه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
حقیقت تلخ است عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
آگاهی و استفاده ازاطلاعات واقعی ودستکاری نشده حق مردم است
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
هنوز قیمتها نرفته بالا تو بزن بالا... این خودش جرم حساب میشه! جنگ روانی راه ننداز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
دلار داری زود ابش کن میاد پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
چندساله که مدام میگیدمیادپایین میادپایین پایین که نیومدهیچ همینطورداره میره بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
حذف این دلال از همه چبز مهمتر است ،تابناک عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
از صبح تا غروب ادرس دلار می ده،تابناک رو عوضی اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
این آقا ترامپ با زنش هم دعواکنه،می گه اندازه یک دلار دعوا کردن؟اصلا قیمت سکه چنده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
یادتون هست میگفتید شب عید دلار میشه پنجاه تومن و این همه نفر خونشون رو فروختن و دلار خریدن و الان به خاک سیاه نشستن؟
آرزو بر آرزومندان عیب نیست.
خوب ظاهرا دوستان دولتی منطق اقتصاد را پذیرفتند که همه کالاها از جمله گوشت قیمت جهانی دارد که این قیمت در داخل کشور از ضرب کردن قیمت جهانی گوشت در نرخ دلاری که ازادانه قابل مبادله است به دست می اید یعنی همین 120 هزار تومان فعلی. اگر هم نرخ نیما از بازار آزاد فاصله بگیرد باز آش همین خواهد شد و کاسه همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
قیمت جهانی چیه خانواده من در کانادا دو پوند معادل یک کیلوگرم گوشت یخ زده رو میگیرند یک دلاراونم یک دلار کانادا نه آمریکا .چون رفاه ملت براشون مهمه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
اخوی من نمی دانم شما از کجا در کانادا خرید می کنید در کانادا که من هم 15 سال است زندگی می کنم گوشت مرغ 3 دلار و گوشت قرمز بسته به کیفیتش بین 10 تا 15 دلار بر کیلوگرم است لابد این گوشتی که می گویی برای خوراک حیوانات یا نزدیک به تاریخ انقضاء بوده است یک سر به وال مارت و مترو بزن این قیمت ها را می بینی
و حتی با افزایش عرضه، قیمت‌ها کاهش می‌یابد!!! در ایران!!! شوخی می کنید!!!
قیمت هرکالایی براساس میزان عرضه وتقاضای ان کالاتعیین میشود اگرشمامدعی هستیدقیمت واقعی دلار ۷ تا ۹ هزارتومان است ونه بیشتر ! پس چرانمیتوانیدبه همین قیمت انراعرضه کنید ولودرحدهمان ۲۲۰۰ دلار که باکارت ملی وفقط سالی یکبار قابل دریافت است؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
هر چقدر خواست بگیرید اما در تولید بکار بزنید . نگه داشتن پول نقد در خانه هم در همه جای دنیا جرم تلقی می شود. این را هم به خاطر بسپارید
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
به غیر از شوروی سابق تاحالا نشنیدم جایی جرم باشد. چرا حق صاحب سرمایه رو انقدر نادیده می گیرید. صاحب سرمایه حق دارد به آن شکل که صلاح می داند و در جایی که صلاح می داند از سرمایه خود نگه داری کند. یا اینکه ما یک کشور کمونیستی بودیم و تاحالا خبر نداشتیم؟
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
عزیزم اینجاباهمه جای دنیا فرق داره
بعنوان مثال کجای دنیا فلان ماشین رومیخرن مثلا ۴۰ میلیون تومان ۵ سال سوارش میشن وبعد همون ماشینو میفروشن ۲۰۰ میلیون تومان؟!!!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
مردم مریض نیستندکه بیخودی دلاربخرن وتوخونه نگهدارن اونم با کلی نگرانی که نکنه دزد ببرتش اگه اینکارو میکنن دلیلش بی ارزش شدن ساعتی ارزش پول ملی هست اگه ارزش پول ملی مثل بقیه کشورها ثبات داشته باشه هیچکس ریسک خریدونگهداشتن دلار رابجان نمیخره
مردم از بس خبرهای مثبت می بینیم ازتون!
یادش بخیر همتی میگفت دلار ۸ تومن بر میگردد. بعدش گفت دلار ۱۱ تومن میماند الانم که دلار شد ۱۴ تومن فقط خواهش میکنم سکوت کنید مسئولین اینجوری از اعتبار حرفهاتون کاسته میشه فقط هیچی نگین اظهار نظر نکنین
از بچه های دهه پنجاهی چی مونده؟
سختیهای زندگی رو خوب دیدیم و چشیدیم... با سختی بزرگی شدیم... با سختی درس خوندیم... با سختی کار پیدا کردیم... با سختی ازدواج کردیم... با سختی زندگی میکنیم... با سختی قسطهای عقب افتاده را به بانکهای بدون ربا (!!) میدهیم... با سختی فرزند خود را بزرگ میکنیم...
شنیدن این خبرها هم هر روز ما را افسرده تر و اندوهناکتر میکند!
کجایی ای مرگگگگگ...
پاسخ ها
مفسر کبیر
| Netherlands |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
تحملتان کم است
در غرب هم همینه
خیلی هم اوضاع خوبی دارید
لبخند بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
دهه پنجاهی که خوبه حداقل کار میتونستین گیر بیارین یا به موقش مهاجرت کنین ما دهه شصتیا چی نه کار داریم نه امید تازه میگن جمعیتم زیاد کنین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
باور کنید ما از دهه شصتیها بدتریم! حداقل اینه که همه میدونن دهه شصتی بدبخته ولی کسی نمیدونه ما بدتریم. ما هم کار و زندگی نداریم. در محرومیت کامل بزرگ شدیم! گریه ام گرفته...
منم دهه 50 ام
اقایان ظاهرا کاری جزقصه گفتن ندارند همش حرف همش شعار همش توصیه وهشدار اما عمل صفر
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
مفسر کبیر فرانسوی تشریف بیارید ایران بعدش اظهار نظر کنید
بنده شرایط دلار را مساعد پیش بینی میکنم
دلار بزودی ۷ تومن خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
شما بخواب استراحت کن تب داری
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
شکم سیر
آقای وینچستر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
خوبه که آدم در کشور خارجه و با پول ملت در جلوی اینترنت و لپتاپ و ... از سر شکم سیری نظر بده!
این تابناک هم که پیامهای جنابعالی رو غیر قابل انتشار نمیداند!!!
نماینده مجلس قیمت دلارتعیین میکنه...یادش بخیرزمانی...قیمتش 7تاتک تومنی بود...سالیان درازهم تکون نمیخورد..مردم هم اصلاکاری به قیمت دلارنداشتن...اصلانمیدونستن چیه؟...شهرستانیهاودهاتیهاکه هیچی...ملت زندگیشون میکردن...بی دغدغه ونگرانی...اما حالا...هی هرروزدلاراین...دلاراون..
قيمت واقعي دلار ٧ تا تك تومني بود ....
قیمت واقعی دلار ۷ تا تک تومان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
داداش سیزده گذشته تاخیر داشتی
حسرت یک زندگی عادی رو داریم!!
خدایا نمیشد کمی اینورتر (عراق) یا کمی اونورتر (افغانستان و پاکستان) بدنیا میومدیم! بیشتر از اینم نمیخواهیم!
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
به خدامن هم به زندگی دراین کشورهاراضیم
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
عشق من ایران من با همه کم و کاستی هاش
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
ماشالا این سه تا کشور چه زندگی عادی ای با داعش و طالبان و القاعده دارند
قیمت واقعی دلار، بین ۷ تا ۹ هزار تومان و نه بیشتر!!! میگن واقعیت نان در خوردن آن است واقعیت آن است مه الان نزدیک ۱۵ تومان بدیم‌ که یک دلار بخریم.
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست . آقایان مسئول تا کی میخواهید بدون مطالعه و دانش صحبت کنید . امور مملکت که دستوری حل نمیشه . عرضه و تقاضا رو بازار مشخص میکنه نه حرف و دستور شما . اینقدر روی اشتباهاتتون پافشاری و اصرار نکنید . تنها را درست شدن اقتصاد اینه که پول های اضافی (نقدینگی) که حاصل سود سپرده های چند درصدی بانکهای ورشکسته بوده و هر روز در حال رشد هست رو بسوزونید . از کارشناسان خبره و کار کشته استفاده کنید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
چاپ اسکناس میتونه به علت بالا رفتن مطالبات از دولت باشه و ضمنا صرفا حفظ ارزش پول کمکی به اقتصاد نمیکنه. به عنوان مثال یونان از یورو استفاده می کنه و پورتوریکو از دلار ولی خروج سرمایه به حدی رسیده که عملا فقط بازنشسته ها توی اون جا باقی می مونن و تموم مشاغل از بین میره.
خروج ارز از کشور اثرات تورمی داره.
سکه در ایستگاه ۵ میلیونی
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلار را گران کردید جلو قاچاق دام زنده را نگرفتید گوشت کردید100هزارتومن تورم شد50درصد جوانان بیکارهستند...
دلار داره میره برای 15تا 16هزار تورم داره روز به روز داره بالا میره گوشت رفت تا 120هزار و.و..و..هزاران بدبختی دیگر بعد مسئولین می گن ؟/...همه چیز ارومه ...اما نمی دانم که ما ملت چرا داریم می میریم؟/..
عنوان (پیش بینی رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در ۲۰۲۰) کاملا اشتباه است. رشد متوسط کشورهای منطقه ۳ درصد خواهد بود و ایران احتمالا منفی است با توجه به رشد بالای عراق
ایکاش جناب آقای حسینی یاخودشان آستین بالامیزدندواقدام به تائسیس یک صرافی زیباکه دلاررابقیمت واقعی که مدنظرایشان بفروشدمینمودندویااظهارلطف میکردندومحلی که دلاررابقیمت واقعی بفروشدمعرفی میفرمودندچون اگرقیمت دلاربااظهارنظرتعین ومعامله میشودهرکسی میتواندنظری ارائه دهدواینجانب قیمت آنرادربدترین شرائط حدودسه هزارتومان برآوردمیکنم مااینیم!!
برای من جای سواله که وقتی اعتقاد دارند دلار بین 7 تا 9 هزار تومان هست چرا اقدامی نمی کنند؟ آیا واقعا نمی توانند یا فقط بدنبال آرام کردن جو عمومی هستند؟ به هر صورت کشوری که ادعای مقابله با آمریکا و استکبار را دارد نباید در کنترل بازار داخلی خود تا این حد ضعف داشته باشد.
این رشداقتصادی روخوب اومدی واقعا !!!!
مافیای قدرت نخواهد گذاشت قیمت گوشت که 90% اش تولید داخله کاهش یابد و قطعاً قیمت آنرا 10% گوشت وارداتی تعیین خواهد کرد آنهم با قیمت متغییر ارز نیمائی! یعنی قیمت گوشت 90 درصدی تحت تأثیر قیمت گوشت وارداتی 10 درصدی قرار خواهد گرفت نه بر عکس!!!!!!
-از کدوم طرف دلار نگاه میکنین که 7-9 تومن میبینین؟ از هر جایی که ما نگاه میکنیم 14 و خرده ای نشون میده!
به جای اینکه واردات گوشت را قطع کنید واردات کاغذ سیگار را ممنوع کنید ....
آقاي نماينده محترم ، شما از كدام صرافي دلار را 7000 تومان مي خري ؟ بگو من هم براي پسر دانشجويم كه يك سال است شهريه دانشگاهش را نداده ، بخرم !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
کارت بازرگانی داشته باشی بهت میدن ولی بخوای بگیری بذاری زیر بالشت باید از بازار آزاد بخری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار