بازدید 6301
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تروریست خواندن سپاه وجاهت قانونی ندارد

کد خبر: ۸۹۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶ 08 April 2019

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به شایعات مربوط به پیامد‌های احتمالی برای سربازان وظیفه تحت خدمت سپاه پاسداران، در صورت قرار گرفتن این نهاد در فهرست تروریستی آمریکا می‌گوید: این عمل به‌لحاظ حقوق بین‌الملل از وجاهت برخودار نیست و صرفاً یک اقدام سیاسی است.

علی نجفی، نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی درباره قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سیاه آمریکا و مشکلاتی که گفته می‌شود برای سربازان وظیفه این نهاد به دنبال خواهد داشت، به ایرناپلاس می‌گوید: این عمل به لحاظ حقوق بین‌الملل از وجاهت قانونی برخوردار نیست و صرفاً یک اقدام سیاسی است. به هر حال، سپاه در کنار ارتش، سمبل اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، من امیدوارم آمریکایی‌ها بیش از این وجهه بین‌المللی خود را تخریب نکنند.

وی در همین راستا می‌افزاید: ما باید منتظر جزئیات این ماجرا باشیم تا بتوانیم اقدام متقابل درخوری داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این پرسش که اقدامات متقابل ایران شامل چه مواردی خواهد بود، تصریح می‌کند: مجلس طرحی را در دستور کار دارد که در صورت اجرایی شدن این اقدام آمریکا، طبعاً مجلس هم واکنش نشان خواهد داد و این طرح را به تصویب خواهد رساند. ضمن اینکه ما فهرست بلند بالایی از اقدامات آمریکا در قبال ایران و منطقه، از حمایت گروه‌های تروریستی تا اقدامات مداخله‌جویانه تهیه کرده‌ایم که در حال حاضر، کمیسیون، 14 ایده یا طرح در این باره در دست بررسی دارد. این‌ها می‌تواند افکار عمومی جهان را نسبت به اقدامات آمریکا که خلاف صلح و امنیت بین‌المللی است آگاه کند.

وی درباره قرار دادن ارتش آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی ایران می‌گوید: به لحاظ سیاسی و رسانه‌ای، اقدام بهنگامی است و با توجه به قوانینی که در کشور تصویب می‌شود، می‌تواند در آینده مورد استناد قرار گیرد.

نماینده بابل در تشریح 14 ایده پیشنهادی کمیسیون امنیت ملی برای اقدام متقابل می‌گوید: نقش آمریکا در سایبر و بیوتروریسم، انتقال داعش از سوریه به عراق و افغانستان در منطقه، صدور سلاح‌های کشتار جمعی به کشورها، تحریم کالاهایی چون دارو و به مخاطره انداختن جان بیماران ایرانی، ایجاد محدودیت در ارسال کمک‌های بین‌المللی در سیل اخیر ایران از موضوعاتی است که قابلیت تبدیل شدن به طرح و قانون و حتی پیگیری در مجامع بین‌المللی دارد.

امروز اعلام شد کاخ سفید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به فهرست سازمان‌های تروریستی خود اضافه کرد، این نخستین‌بار است که آمریکا نیروی نظامی رسمی یک کشور را تروریستی می‌خواند.

سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران و مقامات دیپلماتیک ایران نیز بارها در واکنش به این تهدید دولت ایالات متحده گفته‌ بودند دست به اقدام متقابل و شدید خواهند زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر