بازدید 13472
اولین پاسخ ایران به اقدام آمریکا علیه سپاه با نامه ظریف به روحانی؛

نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه در فهرست گروه‌های تروریستی مورد نظر ایران قرار می‌گیرند

وزیر امور خارجه در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، خواستار قرار گرفتن نام نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) در فهرست گروه‌های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران شد.
کد خبر: ۸۹۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶ 08 April 2019

وزیر امور خارجه در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، خواستار قرار گرفتن نام نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) در فهرست گروه‌های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش «تابناک»؛ سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظر به حمایت پنهان و آشکار نیروهای نظامی آمریکا در منطقه از گروه‌های تروریستی و دخالت مستقیم در انجام فعالیت‌های تروریستی توسط نظامیان آن کشور، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، با ارسال نامه‌ای خطاب به دکتر روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی، بر اساس "قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه" مصوب مجلس محترم شورای اسلامی، پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا به نام "سنتکام" را در فهرست گروه‌های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در فهرست گروه های تروریستی مورد نظر ایران قرار می گیرند

در همین زمینه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه ایران در کمتر از چند ساعت دیگر اقدام مقابله به مثل با آمریکا خواهد کرد، گفت: نظامیان آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی گفت: ایران در کمتر از چند ساعت دیگر اقدامی مقابله به مثل خواهد کرد و نظامیان آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند. این تصمیم از حمایت همه دستگاه‌های نظام برخوردار است.

وی توضیح داد: طبق قانون اقدام متقابل ایران در برابر آمریکا دولت موظف است که نظامیان آمریکا را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد و شورای عالی امنیت ملی و دولت آن را اجرایی کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد، مجلس این موضوع را در قالب طرح دوفوریتی دنبال خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیحات تکمیلی گفت: روش اول، اقدام مقابله به مثل با آمریکا اجرای قانون مصوب مجلس درخصوص اقدام متقابل و متناسب در برابر سیاست آمریکاست که اگر اجرای این قانون نظر مجلس را تأمین کند، دیگر طرح دوفوریتی را دنبال نمی‌کنیم، وگرنه با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و نظر مثبت سه فراکسیون سیاسی مجلس قطعاً طرح قرار دادن نیروهای نظامی آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی در مجلس تصویب می‌شود، کمااینکه آقای ظریف در جلسه امروز کمیسیون از این موضوع حمایت کرد.

فلاحت‌پیشه در پایان تأکید کرد، اقدام آمریکا نقض حقوق بین‌المللی است و ایران طبق قوانین بین‌المللی می‌تواند اقدام مقابله به مثل کند.

پیش از این سرلشکر پاسدار «محمد علی جعفری»، فرمانده کل سپاه گفته بود، در صورتی که آمریکا چنین حماقتی مرتکب شوند ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا، دیگرآرامش امروز را نخواهند داشت.

سردار جعفری گفت: «اگر آمریکایی‌ها چنین حماقتی کنند و امنیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، مطابق سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات مقابله به مثل را عملیاتی و در دستور کار قرار خواهیم داد.»

کاخ سفید در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی امروز نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسماً در لیست به اصطلاح تروریستی دولت آمریکا قرار داد.

این اولین بار در تاریخ ایالات متحده آمریکاست که واشنگتن اقدام به تروریست خواندن نیروهای نظامی رسمی یک کشور دیگر می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
زمان یک بازنگری عظیم است. قطعی بدانید که این گروه در کاخ سفید حتی لازم باشد جنگ مستقیم را هم اغاز خواهند کرد. دقیقا روز قبل از انتخابات اسراییل و برای کمک به نتانیاهو این تصمیم گرفته شد.
ایول .نشون دادی ایرانی هستی. درد و بلات بخوره تو سر بعضیها ظریف جان.
این نیز بگذرد!
انشاءا... عدو سبب خیر شود و ایران منسجم تر در سطح خارجی از منافع ملی خود دفاع و در سطح داخلی نیز به معنای واقعی ایران برای تمام ایرانیان باشد.
وقتی دشمن یه برگ رو میکنه شماه باید یه برگ رو کنید تا در ایند این برگ بشه با اون برگ زد
امریکا رسماسپاه راسازمان تروریستی اعلام کرد حالا همه منتظرموضعگیری شما هستند واینکه ایاهمچنان مصربه نگهداری پیکر بی جان ومتعفن برجام واینستکس و اف ای تی اف هستید؟!!!!
حتما آمریکا رو تحریم کنید
چرا فقط در خاورمیانە، غرب اسیا
دمت گرم ایول داری در این زمینه
یعنی داریم رسما وارد یک جنگ می شیم ؟؟؟؟
امیدوارم مسئولان عاقلانه رفتار کنند و احساسی عمل نکنند . به خدا مردم تحمل ندارند . نه مادی ، نه روحی و نه جسمی .
آمریکا بطور مستمر از سوی ایران بعنوان جنایتکار و خونخوار و عامل تمامی بدبختیهای کره زمین معرفی شده ، بنابراین از یک کشور جنایتکار بیشتر از این انتظار نباید داشته باشیم
حرف زدن بس است
ازبرجام خارج شوید
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

فقط همین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی در مقابل زورگو کونتاه بیای هر روز پر رو تر و زورگو تر. میشه
بچرخ تا بچرخیم
کلوخ انداز را پاداش ، سنگ است
سلام
جالبه که سیاستمدارهای ما چه زود میرن تو زمین آمریکا بازی می کنند!
وقتی ترامپ دیوانه هر چی توهین و بی حرمتی که لایق خودشو و دولتشه نثار ملت ایران میکنه و دولت و مجلس فقط نگاه میکنن و فقط رهبری دلسوزه که یک تنه جلوشون در میاد همین میشه دیگه نیروی نظامی و مردمی ی ملتو چطور اماج تهمت قرار میده
این یعنی اعلان جنگ ؟
حال که کارد را به استخوان مان رساندند خیبری دیگر خواهیم ساخت.
و این هم اولین بار است که کشور دیگری شجاعانه، نیروهای مداخله گر آمریکایی را نیروی تروریستی می نامد. منافع این موضوع برای ایران بیشتر است تا آمریکا. در مقابل هر بیانیه و حرکت آمریکا، به همان میزان بایستی واکنش نشان داد.
بهتر است فقط تفگنداران آمریکایی تروریت شناخته شوند
مرگ بر آمریکای دیکتاتور و نفوذ گر در کشورها
یه خورده منطقی باشید
وزارت امور خارجه از دولت عراق سئوال کند تروریستهای امریکایی در عراق چکار می کنند؟
امیدواریم اقدام مسئولین ما با برنامه و دقیق باشد
دستمریزاد!
یعنی الان چند کشور از ما پشتیبانی می کنند؟
آرامش نخواهند داشت؟شما را به خدا قسم آرامششان را به هم بزنید
بعدش؟
من یک سپاهی هستم
معلومه که نامه ظریف برای بازسازی چهره مخدوش وی در استعفای ناگهانی و نابهنگامش در زمان ورود بشار اسد می‌باشد. والا کی هست که ندادند پیشنهاد اعلام تروریستی بودن ارتش آمریکا جزو وظایف وزارت امور خارجه نیست.
وقتی نظرات را درج نمیکنید یعنی قصد انجام این کار را ندارند.
افرین به این مردرشید که پوزه نظامیان امریکایی را یک تنه بخاک خواهد مالید
تروریست ها رو بدنام نکنید! در خاطراتِ خود سربازان آمریکایی از جنگ ویتنام بارها اشاره شده برخی از سربازان ارتش آمریکا به دختربچه های زیر ۱۰ سال ویتنامی طوری تجاوز میکردن که درجا میمردند، فرماندهان و سربازان آمریکایی از تروریست هایی چون داعش هم کثیف تر و وحشی تر هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل