بازدید 3610
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی:

راه های ارتباطی پلدختر و معمولان قطع است

کد خبر: ۸۸۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 07 April 2019
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه های ارتباطی پلدختر و معمولان با مرکز استان قطع است، گفت: متاسفانه زیرساخت ها از بین رفته و هنوز تعیین خسارت نشده است.

به گزارش خانه ملت، سیدحمیدرضا کاظمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 18 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان ارائه گزارش وضعیت سیل از سوی نمایندگان استان های سیل زده به مجلس در خصوص وضعیت کنونی شهرهای استان لرستان پس از سیل، گفت: اگر می دانستم جلسه امروز قوه مقننه با حضور دولتمردان برگزار نمی شود به هیچ عنوان مردم پلدختر و بخش معمولان را رها نمی کردم و به تهران نمی آمدم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این بین باید از رهبر انقلاب به دلیل دستور به موقع ایشان برای رسیدگی به سیل زدگان کشور خصوصا پلدختر و معمولان قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه در 12 فروردین پلدختر با 167 میلی متر بارندگی بیشترین بارش را در 12 فروردین داشت، ادامه داد: براین اساس دبی رودخانه کشکان به 5 هزار مترمکعب در ثانیه رسید که سبب وقوع سیل شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: سیل باعث ویرانی و تخریب نیمی از شهر پلدختر و بخش معمولان و 20 روستا شد.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس با اشاره به اینکه سیل زدگان به غیر از لباس تنشان آهی در بساط ندارند، افزود: بیش از 30 هزار نفر در حوزه انتخابیه پلدختر حتی کفش برای پا کردن ندارند و تمام اموال خود را از دست داده اند.

کاظمی گفت: ارتباط شهرستان پلدختر، معمولان و روستاها با مرکز استان و سایر نقاط قطع شده و براین اساس بالگردها به صورت هوایی به بیش از 60 روستا امدادرسانی می کنند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زیرساخت ها در حوزه انتخابیه پلدختر از بین رفته، بخش کشاورزی، باغات و دامداری ها آسیب جبران ناپذیری دیده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل شرایط کنونی دستگاه های اداری هنوز نتوانسته اند خسارات وارده را تعیین کنند و این در حالی است که شاهد هزاران میلیارد خسارات ناشی از سیل در پلدختر هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مردم سیل زده دسترسی به امکانات اولیه را ندارند، تصریح کرد: در این راستا به عملکرد هلال احمر انتقاد جدی وارد است و حتی از رئیس جمهور انتظار می رفت شخصا در پلدختر حاضر می شد تا با مشکلات مردم از نزدیک آشنا می شد.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس با اشاره به اینکه از نیروهای نظامی درخواست پل شناور شده که باید این موضوع تسریع شود، افزود: اگر مردم به خاطر بی عرضگی مسئولان تلف شوند خداوند و مردم هیچ گاه ما را نخواهند بخشید.

کاظمی با اشاره به اینکه اگر شرایط به همین شکل پیش برود لجن و گل و لای از خانه ها و سطح شهر پاک نمی شود، گفت: قوه مقننه باید دستگاه ها را مامور به رسیدگی امور مردم کنند زیرا داد مردم در آمده است.

وی با اشاره به اینکه احداث دیوارهای ساحلی علمی و تخصصی جهت نجات جان مردم یکی از راهکارهای مواجهه با سیل محسوب می شود، اظهار کرد: جانمایی مناسب برای مناطق آب گرفته و بازسازی جاده پلدختر به معمولان از دیگر موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود.

در ادامه علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات نماینده مردم پلدختر گفت: قرار بود نشست امروز با حضور 4 وزیر کشور، راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی برگزار شود اما به دلیل شرایط خاص استان خوزستان و دستور رئیس جمهور این وزرا در منطقه حاضر شدند لذا نشست مذکور منتفی شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان