بازدید 3705
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی شاخص کل با چاشنی افزایش ارزش معاملات

شاخص کل بورس تهران در دومین روز معاملاتی در حالی با رشد 1539 واحدی درارتفاع 188 هزار و 74 واحدی ایستاد که برخی از صفوف خرید بورس تهران در معاملات امروز در ساعات پایانی عرضه شد که دلیل آن برخورد شاخص کل به سطوح مقاومتی و شناسایی سود از سوی برخی فعالان بازار بود.
کد خبر: ۸۸۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 07 April 2019

شاخص کل بورس تهران در دومین روز معاملاتی در حالی با رشد 1539 واحدی درارتفاع 188 هزار و 74 واحدی ایستاد که برخی از صفوف خرید بورس تهران در معاملات امروز در ساعات پایانی عرضه شد که دلیل آن برخورد شاخص کل به سطوح مقاومتی و شناسایی سود از سوی برخی فعالان بازار بود.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 443 واحدی در کانال 54 هزار و 238 واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم وزن نیز با رشد 590 واحدی رقم 36 هزار و 618 را به نمایش گذاشت و شاخص قیمت هم وزن با افزایش 412 واحدی در ارتفاع 25 هزار و 559 واحدی ایستاد.

نماگر کل بورس تا تراز ۱۸۸ هزار و ۷۵ واحد بالا رفت

شاخص آزاد شناور با رشد 2165 واحدی در ارتفاع 211 هزار و 887 واحدی قرار گرفت و شاخص بازار اول با افزایش 1201 واحدی در ارتفاع 140 هزار و 33 واحدی قرار گرفت، شاخص بازار دوم نیز با جهش 2747به کانال 367 هزار و 514 واحدی وارد شد.

ارزش معاملات امروز بورس تهران نسبت به روز گذشت جهش قابل توجهی داشت و از حدود 600 میلیارد تومان در روز شنبه به 988.4میلیارد تومان رسید، این رقم ناشی از جابجا شدن بیش از 3 میلیارد و 797 میلیون برگه سهم و اوارق مالی قابل معامله طی 289 هزار و 516 نوبت معاملاتی بود.

امروز نماد معاملاتی شرکت های فولاد مباركه اصفهان «فولاد»، بانك ملت «وبملت»، پالايش نفت بندرعباس «شبندر»، صنايع پتروشيمي خليج فارس «فارس» بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص کل بورستهران داشتند و در مقابل نماد معاملاتی لابراتوارداروسازي‌ دكترعبيدي‌ «دعبيد»، پتروشيمي مبين «مبين»، پتروشيمي پرديس «شپديس» بیشترین تاثیر کاهنده را بر دماسنج بازار داشتند.

در معاملات امروز همچنین نماد معاملاتي شركت های نيروكلر «شكلر1»، گروه مديريت سرمايه گذاري اميد «واميد1»، بانك‌پارسيان‌ «وپارس1»، با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، سيمان‌ سفيدني‌ريز «سنير1» با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام ، فرآوري‌موادمعدني‌ايران‌ «فرآور1» و شركت سيمان‌ تهران‌ «ستران1» با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتي شركت گروه مديريت سرمايه گذاري اميد (واميد1) با توجه به عدم رعايت ضوابط افشاي اطلاعات با اهميت حداكثر براي 2 روز كاري متوقف خواهد بود

در مقابل نماد معاملاتی حق تقدم شركت كارت اعتباري ايران كيش(ركيشح) با توجه به اعلام مهلت پذيره نويسي، مهندسي تكنوتار(تكنو)پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه، شركت هاي سرمايه گذاري بوعلي(وبوعلي)، سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي ايران(شيران) و بانك پارسيان(وپارس) بازگشایی شدند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات همچون دیروز در اختیار گروه خودرو بود که شاخص آن با رشد 3.45 درصدی مواجه شد و 16نماد این گروه رشد بیش از 2 درصدی را ثبت کردند ، شیمیایی و بانکی ها بود و شاخص گروه وسایل ارتباطی با سبزپوشی همه نمادهای آن با رشد 5 درصدی معادل 186.69 واحد همراه شد، پس از آن گروه قند و شکر بیشترین رشد شاخص کل را داشت و با 1152 واحد معادل 4.50 درصد رشد همراه بود و 8 نماد این گروه افزایش بیش از 2 درصدی را تجربه کردند و تنها یک مورد افزایش کمتر از 2 درصدی را ثبت کرد و یک نماد نیزکاهش بیش از دو درصدی را نشان داد. گروه انتشار و چاپ و محصولات چوبی نیزبا سبز بودن همه نمادهای خود رشد 4.45 و 4.03 درصدی را تجربه کردند .

بیشترین افزایش قیمت در نمادهای معاملاتی شرکت های تكنوتار «تكنو»، بانك‌پارسيان‌ «وپارس»، توليدي‌مهرام‌ «غمهرا»، فرآورده‌هاي‌ نسوز پارس‌ «كفپارس»،سيمان آرتا اردبيل «ساربيل»، دشت‌ مرغاب‌ «غدشت»، سيمان‌ سفيد ني‌ريز «سنير» رقم خورد و بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به شرکت های سامان‌ گستراصفهان‌ «ثامان»، داروسازي‌ كوثر «دكوثر»، پارس‌ سرام‌ «كسرام»، لابراتوارداروسازي‌ دكترعبيدي‌ «دعبيد»، توليدمحورخودرو «خمحور» فنرسازي‌خاور «خفنر» و پشم‌شيشه‌ايران‌ «كپشير» بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار