بازدید 2799
اقتصاد در گذر زمان

از وزیر اقتصاد ملی شدن فروغی تا تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفدهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 06 April 2019
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه‌ای است تمام نما از رویداد‌های اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه‌های تاریخی بسیاری از واقعیت‌های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفدهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

۱۷ فروردین ۱۳۰۹، محمدعلی فروغی، رییس الوزرای سابق به سمت وزیر اقتصاد ملی منصوب شد و صمصام الملک بیات را به معاونت خویش انتخاب کرد.

۱۷ فروردین ۱۳۱۰، قنسول امریکا در تهران از دولت ایران خواست اطلاعاتی درباره صادرات، استعداد ومیزان استخراج از معادن ایران به آن کنسولگری ارسال شود.

۱۷ فروردین ۱۳۲۴، هیات وزیران برای اداره امور کارخانه‌ها و موسسات صنعتی و معدنی و بهره برداری از آن‌ها موسسه‌ای به نام بانک صنعتی و معدنی ایران تاسیس کرد.

۱۷ فروردین ۱۳۴۵، یک هیات ۱۵ نفری از کارشناسان شوروی برای مطالعه پیرامون احداث کارخانه ماشین سازی سنگین وارد تهران شدند.

۱۷ فررودین ۱۳۴۸، قراردادی نفتی بین ایران و آمریکا منعقد شد.

۱۷ فروردین ۱۳۵۹، یک مخزن نفت خام در کرمانشاه و لوله گازرسانی پالایشگاه آبادان هدف گلوله‌های خمپاره رژیم عراق قرار گرفت.

۱۷ فروردین ۱۳۷۴، سد عظیم کارون ۳ با حضور آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور، افتتاح شد.

۱۷ فروردین ۱۳۷۹، قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی جمهوری اسلامی ایران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

۱۷ فروردین ۱۳۹۰، رحمت الله حافظی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در طبس، گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که در لایحه بودجه سال ۹۰، پرداخت هفت هزار میلیارد تومان آن پیش بینی شده است.

۱۷ فروردین ۱۳۹۳، محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه «اموال بابک زنجانی پس از جمع آوری به افراد حقیقی و حقوقی واگذار می‌شوند» گفت که شرکت هواپیمایی قشم و باشگاه فوتبال راه‌آهن پس از برآورد‌های مالی اولیه، واگذار می‌شوند.

۱۷ فروردین ۱۳۹۵، احمد توکلی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گوی ویژه خبری از حقوق ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برخی مدیران عامل بانک‌ها خبر داد و گفت: با مصوبه اخیر مجلس مجازات متخلفان امور بانکی کیفری می‌شود. همچنین در این روز، کلیات لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.




منابع: موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل