بازدید 3836

بعیدی نژاد: انگلیس به برجام متعهد خواهد ماند

کد خبر: ۸۸۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸ 04 April 2019

سفیر ایران در لندن تصور این که انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید وضع خواهد کرد را اشتباه خواند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «حمید بعیدی نژاد» تاکید کرد انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا نیز به مفاد توافق هسته‌ای ایران متعهد می‌ماند.

وی در پیامی توییتری نوشت برخی افراد در مورد وضع تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران در صورت خروج این کشور از اتحادیه اروپا اشتباه می‌کنند.

به نوشته بعیدی نژاد یکی از قوانین آماده سازی مجلس انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، ترتیبات وضع تحریم‌ها در آینده است. اما برخی به اشتباه افتاده اند که انگلیس قرار است تحریم‌هایی علیه ایران وضع کند.

سفیر ایران در لندن خاطرنشان کرد: جزئیات قانون جدید با مقررات اتحادیه اروپا هماهنگ بوده و در آن تصریح شده است که انگلیس به مفاد برجام متعهد خواهد بود.

گفتنی است با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بسیاری از مقررات و قوانین اتحادیه اروپا باید به مقررات و قوانین داخلی تبدیل شوند. پارلمان انگلیس در «قانون خروج از اتحادیه اروپا» مصوب سال ۲۰۱۸ به‌طور یکجا همه مقررات و قوانین اتحادیه اروپا را به قوانین داخلی تبدیل کرده است.

با این حال برخی رسانه‌ها گزارش داده اند دولت انگلیس به‌طور ویژه سندی برای تبدیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به قوانین داخلی خود آماده کرده که در ۵۲ صفحه و ۷۸ فصل در ۷ مارس به پارلمان ارائه‌شده و بلافاصله پس از خروج از اتحادیه اروپا رسمیت می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل