بازدید 29398
مهمترین اخبار آذر 97؛

ماجرای مخالفت روحانی با دلار جهانگیری/ فرزند مهدی کروبی: رفع حصر صورت نخواهد گرفت/ اعلام زمان اعدام بابک زنجانی/ حواشی انتصاب داماد روحانی به عنوان معاون وزیر و فحاشی نماینده سراوان

اعتراف به امنیت گردشگری ایران، صداوسیما: پول نداریم سریال بسازیم، تغییر تاریخ‌مصرف داروها در ناصرخسرو، روایتی از نحوه دور زدن تحریم‌ها در دولت احمدی‌نژاد، هاتگرام و طلاگرام را دستگاه امنیتی نظام راه‌اندازی کرده است، جزییاتی از پرونده مرگ زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی ـ کانادایی، نرخ گذاری خودرو به میزان ۵ درصد زیر قیمت بازار کذب است، تکلیف اموال سلطان سکه مشخص شد، افزایش کلاهبرداری‌ از طریق کانال‌ها و سایت‌‌های صیغه‌یابی، دلالان، خودِ خودروسازان هستند...
کد خبر: ۸۸۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 29 March 2019

مرور مهمترین اتفاقات و رویدادهای سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از سبک های مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات نهمین ماه سال 1397 یعنی آذر که در نهمین روز سال 98 پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش های جداگانه برای ایام خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری و اتفاقات سال 97 را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»، اعتراف به امنیت گردشگری ایران، صداوسیما: پول نداریم سریال بسازیم، تغییر تاریخ‌مصرف داروها در ناصرخسرو، روایتی از نحوه دور زدن تحریم‌ها در دولت احمدی‌نژاد، هاتگرام و طلاگرام را دستگاه امنیتی نظام راه‌اندازی کرده است، جزییاتی از پرونده مرگ زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی ـ کانادایی، نرخ گذاری خودرو به میزان ۵ درصد زیر قیمت بازار کذب است، تکلیف اموال سلطان سکه مشخص شد، افزایش کلاهبرداری‌ از طریق کانال‌ها و سایت‌‌های صیغه‌یابی، دلالان، خودِ خودروسازان هستند، رانت جدید برای نمایندگان جهت تردد در خطوط ویژه، خودروی عامل انتحاری چابهار حاوی چند تن تی ان تی بود؟، روایت همتی از دستور رهبری به بانک مرکزی، ماجرای مخالفت روحانی با دلار جهانگیری، فرزند مهدی کروبی: رفع حصر صورت نخواهد گرفت، زمان اعدام بابک زنجانی از زبان معاون قوه قضائیه، اگر ظریف ایرانی نبود دبیرکل سازمان ملل می‌شد!، حواشی انتصاب داماد روحانی به عنوان معاون وزیر، فحاشی نماینده سراوان و درخواست مردم برای استعفای او ... مهمترین اخبار آذر 97 بود.

اعتراف به امنیت گردشگری ایران

یک شرکت معتبر خدمات امنیتی درمان و سفر گزارشی از وضعیت امنیت سفر به کشور‌های جهان منتشر کرده که به موجب آن ایران هم‌سطح با عموم کشور‌های اروپای غربی و آمریکا و کانادا، از امن‌ترین کشور‌های جهان برای حضور گردشگران ارزیابی شده است. مطابق این شاخص که کشور‌های جهان را به لحاظ میزان احتمال خطر امنیتی به ۵ دسته «ناچیز»، «کم»، «متوسط»، «زیاد» و «بسیار زیاد» طبقه‌بندی کرده، کشور‌هایی همچون فنلاند، نروژ، دانمارک، سوئیس و ایسلند در دسته‌ای قرار گرفتند که احتمال وقوع مخاطرات برای گردشگران ناچیز است. ایالات متحده آمریکا، کانادا و قریب به اتفاق کشور‌های توریستی اروپای غربی همچون فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا نیز در دسته کشور‌های «کم‌خطر» قرار گرفته‌اند. به ‌علاوه، نام چین، استرالیا، آرژانتین و شیلی نیز به‌عنوان نقاط کم‌خطر برای سفر به‌ چشم می‌خورد. در خاورمیانه به جز ایران، این عنوان به قطر، عمان، کویت و امارات‌متحده‌عربی اعطا شده است. ترکیه در کنار عربستان سعودی و ترکمنستان کشوری ارزیابی شده که ریسک بروز مخاطرات امنیتی برای گردشگران ورودی آن متوسط است.

صداوسیما: پول نداریم سریال بسازیم

قائم مقام معاونت سیما درباره شرایط تولید سریال‌های الف، ویژه تلویزیون اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت و انگیزه لازم برای ساخت سریال‌های الف. ویژه وجود دارد، اما کمبود شدید منابع مالی دست تلویزیون را بسته است. رضا پورحسین در پاسخ به این پرسش که آیا تولید سریال‌های الف. ویژه تلویزیون متوقف شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند سریال الف. ویژه برای اینکه کلید زده بشود، آماده است، اما منابع مالی اجازه نمی‌دهد؛ البته در این میان تولید دو یا سه سریال همانند «سلمان فارسی» و «موسی (ع)» به‌زودی شروع خواهد شد.

تغییر تاریخ‌مصرف داروها در ناصرخسرو

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان: سوداگران ناصرخسرو بی شرمی را به حدی رسانده‌اند که تاریخ مصرف داروها را به صورت کاملا آشکار تغییر می‌دهند و در مواجهه با اعتراض بیماران، توجیه می‌کنند که تاریخ مصرف داروها تا یک سال قابل تمدید است. این درحالی است که چنین ادعایی، دروغ و کذب محض است. هیچ شخصی حق ندارد تاریخ مصرف یک دارو را تغییر دهد و چنین حرف‌هایی هم که از سوی فروشندگان دارو در ناصرخسرو مطرح می‌شود، خلاف واقع است.

روایتی از نحوه دور زدن تحریم‌ها در دولت احمدی‌نژاد

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از طولانی شدن اجرای مکانیزم مالی اروپا، اظهار داشت: اروپایی‌ها وابستگی تجاری شدیدی به آمریکا دارند، به گونه‌ای که سال گذشته بیش از ۱۲۶۰ میلیارد دلار رابطه تجاری با آمریکا داشتند و دور از باور است که آن را رها کنند و ۲۰ میلیارد دلار رابطه اقتصادی با ما را در نظر گیرند. اروپا مدتی است، وعده طراحی سیستمی را داده تا جایگزین سوئیفت شود که تاکنون اقدام عملی در این زمینه نکرده است و به جای تکیه بر اروپا، این امکان هست که خودمان جایگزین سوئیفت را راه‌اندازی کنیم.

هاتگرام و طلاگرام را دستگاه امنیتی نظام راه‌اندازی کرده است

ذوالنور، نماینده قم می‌گوید دو فیلترشکن «هاتگرام و طلاگرام» از سوی «یک دستگاه امنیتی» در داخل ایران راه‌اندازی شده‌اند و به همین دلیل، یک نسخه از اطلاعات آن‌ها در داخل کشور «ذخیره» می‌شود. پیش از این نیز ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی گفته بود محمود علوی، وزیر اطلاعات در ضیافت افطار این کمیته گفته که تلگرام طلایی «متعلق» به جمهوری اسلامی است و «۲۵ میلیون عضو دارد». کمپین حقوق بشر در ایران هشدار داده بود که تلگرام طلایی و هات‌گرام «محتوای تلگرام را بر اساس دستور مقامات ایرانی سانسور می‌کنند و کد تأیید هویت کاربران را در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد»

جزییاتی از پرونده مرگ زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی ـ کانادایی

‏محمد صحفی معاون مطبوعاتی اسبق وزارت ارشاد و رییس کمیته تحقیق پرونده گفت: اگر زهرا کاظمی به موقع به بیمارستان منتقل می‌شد حتماً نجات می‌یافت. اگر در هر دادگاهی، حتی دادگاه‌های کانادا در حضور وکیل کانادایی قرار می‌گرفتیم جمهوری اسلامی محکوم شناخته نمی‌شد. سعید مرتضوی اصرار داشت که زهرا کاظمی جاسوس است، اما کارشناسان وزارت اطلاعات پس از مصاحبه با وی، رسما اعلام کردند که به لحاظ فنی و علمی، زهرا کاظمی جاسوس نیست.

نرخ گذاری خودرو به میزان ۵ درصد زیر قیمت بازار کذب است

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران: آنچه در بحث خودرو به دنبال آن هستیم فقط موضوع افزایش قیمت ها نیست، بلکه ساماندهی صنعت خودرو را در برنامه داریم که همکاران در حال تدوین آن هستند و از خودروسازان نیز برنامه خواسته ایم. خودروسازان باید چند برنامه را مد نظر داشته باشند و تعهد در آنها ایجاد شود؛ در این راستا تعیین قیمت خودرو فقط یکی از موارد است و علاوه بر آن داخلی سازی خودروها، ارتباط با قطعه سازان، کیفیت خودروها و عمل به برنامه ها و تعهدات نیز باید مدنظر باشد. خودروسازان درخصوص پیش فروش های قطعی باید به تعهداتشان عمل کنند و هیچ تردیدی در آن نیست. آن دسته از خودروهایی که قیمت جدید دارند و مشمول قیمت گذاری اند نیز در دست بررسی هستند و دیروز نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت که به زودی نهایی می شود و بطور قطع «افزایش معقولی» تصویب خواهد شد.

تکلیف اموال سلطان سکه مشخص شد

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به همکاری مطلوب دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی اموال وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی و با بیان اینکه این دستگاه‌ها فهرست‌های گسترده‌ای از اموال را ارسال کرده اند و همچنان به دنبال شناسایی دیگر اموال پراکنده این افراد هستند، گفت: بر اساس رای دادگاه، اموالی که از محل ارتکاب جرم محکومین تحصیل شده مصادره و به نفع بیت المال ضبط خواهد شد. حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر سرنوشت اموال و دارایی‌های وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی، با اشاره به اینکه تحقیقات و محاکمه همه متهمان این پرونده هنوز به اتمام نرسیده و ادامه دارد، اظهار کرد: از آنجاییکه اموال این افراد بسیار گسترده بود، توسط قاضی مربوطه و با همکاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شناسایی می‌شود و حجم قابل توجهی از اموال آن‌ها نیز شناسایی شده است. وی افزود: اموال، زیاد و پراکنده بود و لذا نیاز است که بررسی جامعی در مورد اموال هر دو محکوم انجام شود که در همین زمینه اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت. دادستان کل کشور با اشاره به همکاری مطلوب دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی اموال وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی گفت: این دستگاه‌ها فهرست‌های گسترده‌ای از اموال را ارسال کرده اند و همچنان به دنبال شناسایی دیگر اموال پراکنده این افراد هستند.

دلالان، خودِ خودروسازان هستند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به این که رانت‌خوار و دلالی در بازار خودرو وجود ندارد و دلال و رانت‌خوار، خودِ خودروساز است، گفت: پیشنهاد خوردوسازان مبنی بر این که قیمت کارخانه ۵ درصد زیر قیمت بازار آزاد باشد، تأییدکننده این موضوع است. اگر قرار است آزادسازی قیمت در صنعت خودرو وجود داشته باشد، باید اجازه دهیم رقابت در این صنعت به دور از انحصار صورت گیرد، که در این صورت به سمت کاهش قیمت و افزایش کیفیت خواهیم رفت.

افزایش کلاهبرداری‌ از طریق کانال‌ها و سایت‌‌های صیغه‌یابی

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره استفاده از عکس‌های اشخاص برای تبلیغات در فضای مجازی یا استفاده از آنها برای پروفایل آی‌دی‌های غیرحقیقی، گفت: با توجه به این که این موارد جزء حریم خصوصی است، بر این اساس در صورتی که شاکی خصوصی اعلام شکایت کند، پلیس با مجوز مرجع قضایی می‌تواند در این قضیه وارد شود. پخش تصاویری از آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی برای تبلیغات اگر گستردگی داشته و موارد غیراخلاقی و مبتذل را اشاعه کند، پلیس قطعا اقدامات لازم را در خصوص برخورد با آنها انجام خواهد داد. تبلیغات فروش شارژ ارزان و کلاهبرداری‌هایی که از این طریق با روش‌های مختلفی از جمله خرید شارژ ارزان، صیغه‌یابی، دوست‌یابی و ماهواره جیبی انجام می‌شود. این نوع صفحات جهت سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی اشخاص اقدام می‌کنند متاسفانه به شدت کلاهبرداری از طریق این نوع صفحات در حال گسترش است و ما هر چه برخورد می‌کنیم باز هم ادامه دارد.

رانت جدید برای نمایندگان جهت تردد در خطوط ویژه

محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس: سازمان اداری مجلس در نامه‌ای به نمایندگان اعلام کرده که اگر تمایل دارید خودروی شما از خط ویژه‌ عبور کند شماره خودرو را برای انجام هماهنگی و اقدامات لازم جهت صدور مجوز اعلام کنید.در همین رابطه من در مکاتبه ای موضوع را به رئیس مجلس شورای اسلامی منعکس کردم و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شدم.نمایندگان خدمتگزار مردم هستند و باید برای مشکلات و موانع چاره جویی کنند به همین جهت تبعیض مثبت در مورد آنها نباید اعمال شود. به نظر می‌رسد این تصمیم پوست خربزه انداختن زیر پای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان است.

خودروی عامل انتحاری چابهار حاوی چند تن تی ان تی بود؟

سردار قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: شدت انفجار به حدی بود که ترکش‌های وانت تا شعاع 500متری پخش شد. تحقیقات برای روشن شدن نوع و میزان مواد منفجره ادامه دارد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به‌شدت انفجار دست‌کم 500 کیلو تی‌ان‌تی در وانت نیسان جاسازی شده بود.

روایت همتی از دستور رهبری به بانک مرکزی

همتی یا اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری به دستور ایشان به بانک مرکزی برای تقویت هرچه بیشتر ارزش پول ملی و نیز اهمیت استقلال بانک مرکزی اشاره و اعلام کرد، بانک مرکزی و نظام بانکی تمام توان مدیریتی و کارشناسی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری به‌‌ کار خواهد برد.

ماجرای مخالفت روحانی با دلار جهانگیری

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در گفت وگویی مفصل با نشریه اندیشه پویا از عملکرد روحانی در حوزه های مختلف دفاع می کند و معتقد است که دولت او آخرین فرصت برای عبور از یک گزار سخت است. وی روایتی از ماجرای تصویب ارز 4200 تومانی مطرح کرد و گفت: آقای جهانگیری در آن جلسه گزارشی از جلسات قبلی خودشان با تیم اقتصادی دولت و بیرون دولت ارائه کردند که خلاصه اش این سه نکته بود: یک، ما دیگر امکان این را که دلار را روی ۳۵۰۰ تومان نگهداریم، نداریم دو، چاره‌ای نیست جز این که به سمت تک نرخی کردن ارز برویم. سه. غیر از این نرخ، هر دلاری را که هست باید قاچاق تلقی کنیم. آقای روحانی در آن جلسه، به تک تک اعضای آن جلسه نگاه کرد و پرسید: این جمع بندی همه شماست؟ گفتند: بله. ایشان در آن جلسه گفتند من با این جمع بندی صد درصد مخالفم، اما اگر همه شما موافق هستید و این را تنها راه نجات کشور می‌دانید، من به مثابه «اکل میته» با این پیشنهاد موافقت می‌کنم.

فرزند مهدی کروبی: رفع حصر صورت نخواهد گرفت

محمدتقی کروبی در مصاحبه با اعتماد گفت که تغییری در وضعیت محصوران رخ نداده است. بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانیم: مجتبی ذوالنور اظهار کرده که یکی از عوامل اصلی مانع از رفع حصر نامه‌نگاری‌های اخیر حجت‌الاسلام مهدی کروبی بوده است. آیا رفع حصری در جریان بود که با نامه‌نگاری‌های اخیر به تعویق بیفتد

هیچ گاه بحث رفع حصر به صورت جدی مطرح نبوده است که حال نامه‌های آقای کروبی روی این روند تاثیرگذار بوده باشد. اگر نامه‌های آقای کروبی موجب کند شدن روند رفع حصر شده است، چرا حصر آقای مهندس موسوی و خانم دکتر رهنورد برداشته نمی‌شود؟ این دو بزرگوار که نامه یا بیانیه‌ای پس از آغاز حصر منتشر نکرده‌اند. بنا بر این ادعای اخلال در روند رفع حصر به‌واسطه نامه‌های اخیر آقای کروبی بهانه‌گیری است. آقای ذوالنور با این اظهارات قصد فرار رو به جلو در موضوع رفع حصر را دارند زیرا خودشان بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند که اساسا موضوع رفع حصر هیچ گاه به صورت جدی در میان مقامات عالیرتبه نظام و شورای عالی امنیت ملی که مسئول پیگیری این موضوع شده، مطرح نشده است. شاهد این مدعا خبرهایی است که هر ازگاهی از جلسات خصوصی منتشر می‌شود که بر اساس آن رفع حصر اصلا موافقی در میان مسئولان عالیرتبه کشور ندارد.

نظر شما درباره جمله حسام الدین آشنا که مدعی شده بود حصر به پوسته رسیده است، چیست؟

مقصود آقای آشنا از این جمله آن است که اندک گشایشی در موضوع حصر رخ داده است. منظور از اندک گشایش آن است که اقوام درجه یک می‌توانند به دیدار محصورین بروند که این ادعای درستی است؛ اما محصورین همچنان ارتباط‌شان با بیرون به صورت کامل قطع است؛ بنابراین، تفاوت چشم‌گیری ایجاد نشده است. مقصود ایشان از رسیدن حصر به پوسته دیدارهای اعضای خانواده بدون اجازه قبلی پس از گذشت سال‌ها حصر است. به عقیده من حرف‌های آقای آشنا معنای دیگری نمی‌دهد.

گله تُند محقق داماد از رئیس جمهور

محقق داماد خطاب به روحانی گفت: مشاوران شما باید بروند درسشان را از نو بخوانند. وی با درخواست از نخبگان کشور گفت که برای بهتر شدن کشومان درس بخوانید و ادامه داد: اگر الان رتبه علمی صنعت در دانشگاه به عرش هم رسیده باشد ولی در عمل از این علم استفاده نشود، هیچ مشکلی حل نخواهد شد. این استاد دانشگاه خطاب به مسئولان دولت تأکید کرد: شما که برای ورزش از خارج یک نفر را می آورید خب اگر نمی توانید مشکلات کشور را حل کنید یک نفر را از همان جا بیاورید البته که ما می دانیم دانشمندان بسیاری در داخل کشور داریم که مورد غفلت قرار گرفته اند. وی افزود: اگر برای ترافیک هم بلد نیستند مشکل را حل کنند یک نفر را از خارج بیاورند. الان اقتصاد کشور علمی اداره نمی شود و به همین دلیل الان این مشکلات را داریم.

زمان اعدام بابک زنجانی از زبان معاون قوه قضائیه

حجت‌الاسلام‌ هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به آخرین اقدامات در پرونده بابک زنجانی گفت: این فرد در زمان مناسب اعدام خواهد شد و مردم عجله نکنند. در اغلب پرونده‌های فساد بزرگ که اموالی اختلاس و سوءاستفاده شده است غالباً بازگشت پیدا می‌کند و آن دسته از مبالغ که بازگشت داده نشده پیگیری می‌شود.

اگر ظریف ایرانی نبود دبیرکل سازمان ملل می‌شد!

صادق خرازی در کنگره حزب ندا گفت: توصیه می کنیم موفقیت در حوزه سیاست خارجی را دولتمردان حفظ کنند. همه اعضای دولت این دستاورد را جدی بگیرند زیرا سیاست خارجی نیاز به همبستگی ملی دارد. به گزارش برنا، وی گفت: اگر ظریف متعلق به ایران نبود مستعد دبیر کل سازمان ملل متحد شدن را داشت. دل ظریف بیش از ما خون است. دغدغه هایش برای کشور بیش از کنشگران سیاسی است. او با همه بی مهری‌های داخلی در صحنه های خارجی مقاوم ایستاده است و برای ایران، آرمان های کشورمان و خون شهدا تلاش می کند. ظریف افتخار مردم ایران است. نام او در تاریخ مانند دکتر فاطمی خواهد ماند.

فحاشی نماینده سراوان و درخواست مردم برای استعفای او

یکی از کارکنان گمرک ماجرای درگیری لفظی یک دیگر کارمند گمرک با یک نماینده مجلس را توضیح داد و گفت: موضوع مشاجره مربوط به مراجعه سرزده نماینده مجلس به گمرک و مشکل پارک خودرو در پارکینگ محدود ساختمان گمرک بوده است. یکی از کارکنان گمرک که درخواست کرد نامش برده نشود، در گفت‌وگو با فارس در مورد فیلم منتشره از یک نماینده مجلس هنگام ورود به ساختمان گمرک در خیابان بهشتی تهران و درگیری با یک ارباب رجوع، چنین توضیح داد: ساختمان خیابان شهید بهشتی گمرک جمهوری اسلامی در تهران دارای پارکینگ محدودی است که عمدتاً توسط خودروهای مدیران گمرک اشغال می‌شود و میهمانانی که از قبل هماهنگ کرده باشند، می‌توانند برای پارک خودرو از این پارکینگ استفاده کنند، اما در روز سه‌شنبه هفته قبل یکی از نمایندگان مجلس بدون هیچ هماهنگی قبلی قصد داشت با خودروی خود وارد پارکینگ شده و دیداری با رئیس کل گمرک داشته باشد که چون هیچ گونه هماهنگی از قبل انجام نشده بود از ورود خودروی این نماینده به پارکینگ گمرک به دلیل مشکل ظرفیت پایین پارکینگ جلوگیری شد.

وی افزود: اینکه نماینده محترم مجلس اعلام کرده جلسه با رئیس گمرک از قبل هماهنگ شده و بعدا تغییر یافته بود، صحت ندارد و کارمند انتظامات گمرک موظف بوده به خاطر عدم هماهنگی از ورود خودروی این نماینده به داخل پارکینگ گمرک جلوگیری کند. وی افزود: کارمند گمرک که در فیلم منتشر شده در فضای مجازی اجازه ورود بدون هماهنگی را به نماینده مجلس نمی‌دهد، هیچ گونه سابقه سوئی در مدت خدمت در گمرک نداشته و اتفاقاً خودش از شهروندان اهل تسنن ترکمن صحرا در استان گلستان است و ادعای نماینده مذکور مبنی بر توهین به اهل تسنن از سوی این کارمند و قومیتی جلوه دادن این بحث و درگیری نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

وی تأکید کرد: این جریان در اوج ساعات کاری و شلوغی زمان اداری اتفاق افتاده که اگر آن نماینده مجلس قبلاً حتی با یک تلفن هماهنگ کرده بود، هیچ کدام از این مشکلات پیش نمی‌آمد و از قبل برای جای پارک خودروی ایشان تدبیری می‌شد. همچنین طبق فیلمی که وجود دارد، این نماینده مجلس ۴۵ دقیقه در جلوی درب گمرک معطل نشده و همان ۵-۶ دقیقه‌ای که جر و بحث بین نماینده و کارمند و همچنین دخالت یک ارباب‌رجوع صورت گرفته، واقعیت دارد. پس از انتشار فیلم فحاشی نماینده سراوان به کارمند گمرک درخواست های زیادی در فضای مجازی و حقیقی برای استعفای او از نمایندگی مجلس مطرح شد.

حواشی انتصاب داماد روحانی به عنوان معاون وزیر

وزیر صنعت در اقدامی تامل برانگیز پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس داماد رئیس جمهور را به عنوان معاون خود منصوب کرد، موضوعی ککه حواشی زیادی به همراه داشت و در نهایت باعث انصراف داماد روحانی از پذیرش حکم مذکور شد. رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره انتصاب داماد رئیس‌جمهور در دولت توضیحاتی ارائه کرد. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در حاشیه جلسه امروز (۲۸ آذر) در جمع خبرنگاران در خصوص انتصاب داماد روحانی در وزارت صنعت گفت: دکتر روحانی در جریان این انتصاب نبوده و هیچگاه فردی را توصیه نکرده و نمی‌کنند. وی افزود: دکتر‌مهدی زاده از دوستان قبلی آقای رحمانی بوده و همشهری هستند. عملکرد ایشان روشن بوده است. دکترای زمین‌شناسی دارد، صاحب سبک و علم است، و از چندماه قبل ازدواجشان کارنامه اجرایی خوبی داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵۶
تو ساخت سریال صدا و سیما حق داره . سریالهایی که الآن با دستمزد نجومی چهار تا بازیگرنما بالای 10 میلیارد و 20 میلیارد تموم میشه نه داخل بیننده داره نه خریدار خارجی . دست آخر هم باید دوباره کلی خرج کنن بعربی دوبله بشه مجانی بفرستن عراق و سوریه مثل خیلی از سریالهای اینچنینی
پاسخ ها
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
عجب!؟ حالا که گند دلارجهانگیری درآمد روحانی هم میگه من مخالف بودم!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
مختار نامه و در چشم باد و کیف انگلیسی بیننده نداشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
برایان هوک: معافیت های خربدنفت ایران تمدیدنخواهدشد
نماینده مجلس: کنترل نرخ دلار ممکن است سخت شود
پیش بسوی دلار ۲۰ هزارتومانی !
1 - حيف اين پول هاي نجومي كه خرج سريالهاي تلويزيوني مي شه . 2 - نمي دانم با اين حجم عظيم تخلفات دارو فروش هاي ناصر خسرو ، چرا با آنان مدارا مي شود و برخوردي انجام نمي گيرد ؟ 3 - عملكرد و تصميم نابخردانه سعيد مرتضوي باعث مرگ زهرا كاظمي و در پي آن قطع روابط با كانادا شد كه اين قطع روابط صدمات زيادي به منافع ملي ايران زد (كانادا تبديل به لانه امن اختلاسگران داخلي شده)و مشكلات فراواني براي ايرانياني كه عازم سفر به كانادا مي باشند ، ايجاد كرد . مردم مجبورند براي يك انگشت نگاري به دبي يا ابوظبي يا استانبول يا ايروان بروند و كلي هزينه كنند . سنگي كه اين مرد به چاه انداخت صد تا عاقل نمي توانند در بياورند !
پاسخ ها
دستمریزاد وزیر جوان و تیمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
به شکل مشکوکی عده ای برخلاف جریان جامعه نظرات بدون منطق در حمایت از کارنامه سیاه دولت روحانی منتشر میکنند
باید از برجام خارج بشیم سیاست غرب پلیس بد و خوب هست هم تحریم هم برجام البته خیلی حرفه ای کار کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
چه فایده داشت؟ قبلش دلار ۳۰۰۰ بود الان ۱۳۵۰۰ شده و همه چیز چند برابر شدن ظاهرا طرف ما به هدفش که گرفتن توان تکنولوژیک و هسته ای ما بود رسید اما ما هیچی جز گرونی پاسخ ظریف و روحانی چیه ؟
مهدی
| Germany |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
فرجامی دیگر وجود ندارد که خارج شویم .
باید برجام دوباره از نو شروع کنیم اگر تمایل در کار است ، در غیر اینصورت همینطور پیش مرود تا سرنوشتمان روشن شود.
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
حسنش اینه که به جای مرغ و گوشت به مردم اورانیوم میدیم بخورند تا مرد و زن اتمی بشن
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
همه ما هر روز به برجام وارد و بعد از اتمام کار ازش خارج میشیم
در مورد زنجانی آدم شک می کند ،آیا ایشان در زندان هستند!؟
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
ما اعدام می خواهیم یالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
!مشخص شد
!در زمان مناسب
اخه این دیگه چه خبری؟
بدون شک عصاره منویات رهبری در شعارهای سالیانه متبلور می باشد که فقط بصورت بنر و پستر در معابر و ادارات قابل رویت است و در پایان هر سال مردم عملا عکس آن شعارها را تجربه می کنند.
دکتر روحانی از هیچی خبر نداشتند!کجا بودن؟ قشم؟
پاسخ ها
هردان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
عامل بد بختی این مملکت دولت روحانی هست باید هر چی بد بختیه نثار دولت بشه
فردا زنجانی سر از کانادا در نیاره صلوات!!!
خیلی از خبرها تکراری، بازگشت به گذشته، و کسالت بار شده است.

حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند: «در زمان حال زندگی کنید و مغتنم بشمارید فرصت میان دو عدم را. گذشته‌ای که از دست رفته، قابل بازگشت نیست و نسبت به زمان حال عدم است و آینده‌ای را که هنوز نیامده و نسبت به زمان حال عدم است.»

جناب سعدی هم در این خصوص می فرمایند:
عاشقان دین و دنیاباز را خاصیتیست
کان نباشد زاهدان مال و جاه اندوز را
دیگری را در کمند آور که ما خود بنده‌ایم
ریسمان در پای حاجت نیست دست آموز را
سعدیا دی رفت و فردا همچنان موجود نیست
در میان این و آن فرصت شمار امروز را
پاسخ ها
سراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
بسیار زیبا
صدا و سیما اگرهم فیلم بسازه فرهنگ عربستان و ... رو می سازه وقتی چیزی از ایران نمیسازه همان بهتر که نسازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
مثلا با چندین میلیارد دلار فیلم محمد رسول الله میسازند. فیلمی که قبلا با بهترین هنرپیشه ها ساخته شده
صدا و سیما میخواهد چرخ را از نو اختراع کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
ببخشید چند میلیون دلار
دبیرکل سازمام ملل همیشه وابسته ترین فرد به آمریکا بوده است. ذوق بی خود نکنید.
ایشون رییس جمهور بودند و مسوول تصمیمات دولت هستند. چه اکل میت چه جوجه قشم
اقا اون اکل میته کمان چی هست من نمیدونم فقط هرکی هر مسئولیتی هر رده مملکت داره اگه تمام زیر مجموعش هم دارن مخالفش عمل میکنن بازم مسئول مستقیم خودشه پس کی بود کی بود من نبودمو تعطیل کنید تو کشور
با تشکر
کروبی ول کنید،پیازرابچسب تابناک به پانزده هزارتومان رسید،خدابه مارحم کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
اشتباه همینجاست که افراد کاری در حصر و بی هنرها در پست ومانند.
ناشناس
| Australia |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
همیشه می گفتم پیاز سرخ کرده خیلی خوشمزه هست چرا اینقدر ارزون تموم می شه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
حالا کروبی شد کاری ؟
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
پیاز را ول کن ؛ مرغ را بچسب ؛ کیلویی 25 هزار تومان !!!!!!
هر.چقدر.گرانی.شود.ما.مردم.مقاومت.میکنیم.و مرگ.بر.آمریکا.میگویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
ما مردم فهیم و با فرهنگ ایران هیچگاه برای هیچ شخصی و فردی مرگ را نخواسته و نمیخواهیم. و از طرف دیگه ما با همه مردم در سراسر جهان پیوند دوستی داریم. در ضمن گرانی هم تا یک جایی و تا یک حدی، اگر از حدش بیشتر بشه که شده اونوقت کنه تنها مقاومت الکی نمیکنیم بلکه از طریق هایی مثل نخریدن مخالفت میکنیم مثل نخریدن آجیلی که امسال انجام دادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
از طرف خودت حرف بزن
عجب اکل میته ای کرده آقای روحانی.
بوی میته همه جا رو برداشته. از بازار مرغ تا پیاز و گوشت و...
اولش آب خوردن در گرو برجام بود حالا هم مشغول اکل میته ایم.
خدا رحم کنه تا ۱۴۰۰.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
دیگه زیرشلواری هم صادر بشه همه چی تکمیله چون سفره ها در اثر صادرات خالیه خالی شده
بنده حرفی ندارم همه شما را از تحلیلهایم محروم میکنم
سال نو مبارک
کشور ما باید عقب افتاده باشه چون مردم عقب افتاده ای داریم مردمی که میلیارد ها تومن خرج سینما تلویزون فوتبال میشه هیچی نمیگن ولی خدا نکنه یه میلیارد خر ج علم بشه همه کارشناس میشن و میگن چرا پول ها هدر میره ولی نمیدونن که بانکفقط روزانه هزارمیلیارد نقدینگی تولید میکنن
چرا و با چه قانونی مسوولین پول ملت ایران را بدون اجازه دادن به کشورهای دیگه؟
امثال نماینده سراوان باید برکنار شوند تا انقلاب ما برای افراد سودطلب و دارای مشکل هزینه ندهد.
روایتی از نحوه دور زدن تحریم‌ها در دولت احمدی‌نژاد........
لطفاً مطلب این تیتر رو بازنگری کن تابناک.
سیل میاد، جواب مسئول:مقصر مردم هستن سلفی میگرفتن با سیل میمرن
گوشت گرون میشه، جواب مسئول:عربستان و امریکا پشت کار هستن.
سکه بالا میره ،جواب مسئول:سلطان سکه گرون کرده
دلار بالا میره ،جواب مسئول:مردم نخرن دلار ارزون میشه
سیب زمینی گرون میشه، جواب مسئول:خشک سالی بود
پیاز گرون میشه ، جواب مسئول قاچاق میشه
گرجه گرون میهش،جواب مسئول:مشکل کشاورزان هست نکاشتن


کشوری که هر 4 فصل رو در بیشتر استان ها داره چه جوری نمیتونه حداقل قیمت پیاز رو کنترل کنه .دلمون رو خوش کردیم واللا دیگه بسه
مگه وظیفه وزارت کشاوری چیه؟ که نمیتونه کنترل کنه؟نمیدونه چقدر تولید داشته ؟چقدر مصرف داخله؟چقدر بده دست دلال؟اینا رو نمیدونه؟اگه بی عرضه هستن چرا به مردم فشار میارن.

یه سه به گوگل مپ بزنین عربستان رو ببینید که تماما خشکل و بیابانی هست چه جوری داری مایحتاج کشاورزی رو بر طرف میکنه.


انگاری مرحله به مرحله است هر دفعه نوبت گرون شدن یه کالا میشه.چرا کنترل نمیکننن.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلطان پیاز کی هست عمو
اين آقاي آشنا حاضر شده براي نجات روحاني، جهانگيري را قرباني كند!
ماجرای دلار 4200 تومنی خیلی ساده است ...
یه عده رانت خوار و آقا زاده میخواستن چندین میلیارد دلار مملکت رو بالا بکشند ... آقایون تحت امر هم امرشونو اطاعت کردند

ممنونم تابناک
تالناک محترم خیلی بی جنبه ای ،؟
راه حل عبور از مشکلات تغییر نگاه از بالا به پایین است. این دولتمردان فعلی خیلی فسیل شده اند . خود جهانگیری و روحانی و زنگنه و اردکانی و نعمت زاده و آخوندی و نوبخت حدود ۴۰ ساله وزیر هستند. بس است دیگر، بخدا جوانان زیر ۳۰ سال در خارج از ایران مدیر شرکت و رئیس و وزیر هستند. مثل تیم ملی فوتبال پیرمردها شدیم. اینها افکارشان مال ۴ دهه قبل است.
سلطان سکه با دو تن سکه دستگیر شد. دو تن سکه کجا رفت. بابک زنجانی یک بچه نادان بود که پشت سر او گردن کلفتها قرار دارند. از اعدام این بچه یا اصطلاحا نوچه مشکلی حل نمی شود. خلاصه اینکه اعدام این و آن شاید برای رضایت عوام باشد اما کسانی که سنگک ۱۰۰۰ تومانی از زحمت بازوی خود خورده اند هم می خندند و هم به حال مملکت گریه می کنند. خاک ایران و سنگ کوهها را چه کسی یا کسانی به امارات می فروشند. من یا مادر بزرگ من. جواب مشخص است. رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب ۱۹ هزار تاجر بی اخلاق می رود. حداقل سود واردات ۱۰۰ درصد است. اگر بازار آزاد باشد آن وقت کسانی در بازار دوام می آورند که جنس با کیفیت و با قیمت کمتر در اختیار مردم قرار دهند. پول ۸۰ میلیون هم به جیب ۱۹ هزار نفر تاجر بی اخلاق نمی رود. درد مملکت اساسی است.
من فکر نمیکنم که اکثریت مردم عادی ، برای اعدام زنجانی عجله ای داشته باشند.
چون اکثریت مردم میدانند که امثال زنجانی ها، بیشتر معلولند تا علت !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
دقیقاااا، اینا می خوان بگن ما داریم به خواسته مردم عمل می کنیم!
من فکر میکنم که تا اقتصاد مملکت رو بطور کلی نابود نکردین ، بهتره دست از اکل میته بردارین
جناب روحانی:
ما به شخص شما رای ندادیم که مقهور نظرات دیگران شوید
لطفا هرچه زودتر خودتان و اقتصاد مملکت را از این سردرگمی مسخره ، نجات دهید.
به چه زبانی باید گفت اسم این بیچاره بابک شوهر جانی است نه زنجانی! بابک شوهر مردهایی
است که دمشان به دم از ما بهتران گره خورده و حالا با پولهای قلمبه باد آورده مشغول خوردن علفهای تازه دشتهای اروپا و آمریکا هستند
داماد روحاني دكتراي زمين شناسي و صاحب سبك است؟!!!!! چه سبكي دارن ايشون؟!!!عجب!!!
صداوسیما: پول نداریم سریال بسازیم
تو گفتی و ما باور کردیم
آقا واعظی برای گرفتن مسئولیت در دولت یا افراد باید باهم دوست باشند یا فامیل و تنها چیزی که خریدار ندارد شایسته سالاری!
داماد رئیس جمهور هم ،هم
کاملا موافق سخنان وزیر محترم صمت هستم زیرا تصمیمات وزیر باعث شد قیمت خودرو بالای 50 درصد قیمت بازار از طریق خودرو سازان به مشتریان تحویل داده شود و زیر 5 درصد قیمت بازار عرضه نمیشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر