بازدید 6102
۱

کشف سه جسد از حادثه واژگونی قایق در گمیشان

کد خبر: ۸۸۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 27 March 2019

سرپرست فوریت‌های پزشکی گلستان از کشف جسد سومین حادثه دیده واژگونی قایق در گمیشان خبر داد.

به گزارش «تابناک»، علیرضا کمالغریبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: جسد سومین حادثه دیده واژگونی قایق در گمیشان دقایقی پیش کشف شد.

وی ادامه داد: تاکنون جسد سه نفر از جانباختگان این حادثه پیدا شده است.

سرپرست فوریت‌های پزشکی گلستان گفت: «عبدالعظیم نیانی» نام سومین فرد فوت شده است.

کمالغریبی بیان کرد: جستجو برای یافتن افراد گمشده دیگر همچنان ادامه دارد.

گفتنی است یک فروند قایق امدادرسانی در محور «گمیشان» به «خواجه‌نفس» بر اثر برخورد با سیل‌بندها در استان گلستان واژگون و برخی از نیروهای کمک‌رسان در این قایق مفقود شدند.

این قایق پس از برخورد به بدنه بتنی یک پل در محور گمیشان واژگون شد و به شدت آسیب دید و تمام سرنشینان آن به داخل آب سقوط کردند.

شب گذشته روز غمباری در ترکمن‌صحرا است هفت روز مردم و گروه‌های امدادی با سیل ویرانگر در شهرستان آق‌قلا جنگیدند با همه تلخی‌ها، این پیروزی و قدرت بلامنازع نیروهای مردمی و نیروهای امدادی بر سیل ویرانگر باعث شد شیرینی در منطقه احساس شود.

در این میان حادثه تلخ واژگونی یک فروند قایق امدادرسان در محور گمیشان به خواجه‌نفس که منجر به کشته شدن دو تن و مفقودشدن سه الی چهار نفر از هموطنان شد کام همه را تلخ کرد.

بالگردهای هلال‌احمر و ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای امدادی و مردمی شهرستان آق‌قلا به صورت خودجوش به دنبال مفقودشدگان حادثه واژگونی قایق هستند.

فرماندار گمیشان گفت: متاسفانه شب گذشته در حادثه واژگونی یک فروند قایق دو نفر به نام‌های نازمحمد خالدی و احمد عبدالحسینی جان خود را از دست دادند و احتمال مفقود شدن سه الی چهار نفر در این حادثه وجود دارد.

امیرشیرتوماج با بیان اینکه جستجو برای یافتن مفقودشدگان در حادثه تلخ واژگونی یک فروند قایق امدادی در محور گمیشان همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون 17 نفر از سرنشینان قایق امدادرسان در محور گمیشان نجات پیدا کردند تلاش می‌کنیم مابقی افراد مفقودشده را پیدا کنیم.

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعیت هلال احمر و تکاوران مستقر در منطقه بلافاصله وارد عمل شده و جان 17 سرنشین قایق را نجات دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در وقوع این سیل علاوه بر اینکه بارندگی بیش از حد عامل اصلی بوده عواملی مانند جنگل تراشی ها و خالی نکردن به موقع سدها نیز بودند که فکر کنم باید پس از فروکش کردن سیل به آنها رسیدگی کرد و اگر کسی یا کسانی در این امر مقصر هستند باید جوابگو باشند و همچنین کوتاهی صدا و سیما در اطلاع رسانی به موقع در روزهای اول این سیل و نبود استاندار در استان (که در روز دوم شروع سیل به سفر خارج رفته بودند)، نبود پلهایی برای عبور آب در راه‌آهن و جاده‌های منطقه، کوتاهی در کمک رسانی توسط ارگانهای مسئول به عمق فاجعه افزود که حتماً باید در دادگاهی صالح بررسی شود و مقصرین مجازات بشوند.

در ضمن یک نکته هست که در این مورد باید گفته شود و آن اینکه اگر به نقشه محلهای قرارگیری سدهای اصلی استان نگاه کنید به غیر از سد وشمگیر که برای استفاده گارد شاهنشاهی سابق ساخته شده بقیه سدها در مناطقی قبل از ورود رودخانه ها به ترکمن صحرا ساخته شدند و در این سالهای اخیر که میزان بارندگی ها کم بوده در بیشتر رودخانه های کوچک و بزرگ استان آب رودخانه ها به مناطق ترکمن صحرا نمی رسید و به خاطر همین امر کشاورزی ترکمن صحرا ضربه های زیادی دید و در مواردی مثل حالا که بارندگی شدید داریم نیز سرریز و رها کردن آبهای سدهای بالادستی از ترس شکستن بلای جان ترکمنها می شود. امیدوارم در تعیین محل ساخت سدهای استان تنها مسایل توپوگرافی مدنظر باشد و نه مسایل دیگر.... الله اعلم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار