بازدید 8236
آخرین اخبار از سیلاب در سراسر کشور:

چگونگی پرداخت خسارت به خودروهای آسیب‌دیده از سیل/ سفر رئیس جمهور به مناطق سیل زده شمال کشور/ هشدار مجدد سازمان مدیریت بحران/ تایید مرگ ۲۶ تن در سیل

آن گونه که پیش بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد، موج بارشی که در روز‌های اخیر بسیاری از نقاط کشورمان را در بر گرفته و بحران آفرینی می‌کرد، در حال خروج از جغرافیای میهن مان است، اما پیش از خروج، قرار است بخش‌های دیگری از کشورمان را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۸۸۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 27 March 2019
آن گونه که پیش بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد، موج بارشی که در روز‌های اخیر بسیاری از نقاط کشورمان را در بر گرفته و بحران آفرینی می‌کرد، در حال خروج از جغرافیای میهن مان است، اما پیش از خروج، قرار است بخش‌های دیگری از کشورمان را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش «تابناک»، این در حالی است که ظاهرا اوضاع در نخستین خطه متاثر از سیلاب در روز‌های اخیر، تازه در حال رو به راه شدن است؛ حال و روز مناطق سیل زده استان گلستان در شمال کشورمان که امروز شاهد حضور رئیس جمهور خواهند بود، هر چند یکی از آخرین خبر‌های مخابره شده از این دیار، خبر غرق شدن یک قایق در گمیشان است که نشان می‌دهد.

اعزام ​​​​​​​۴ فروند بالگرد به مناطق سیل‌زده
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۹:۳۵

فرمانده هوانیروز از اعزام چهار فروند بالگرد جهت انجام ماموریت امدادرسانی به مناطق مختلف کشور خبر داد. 

امیر قربانی افزود: چهار فروند بالگرد ترابری ۲۱۴ جهت انجام مأموریت امدادرسانی به هموطنان به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.

وی تصریح کرد: یک فروند بالگرد در گرگان مشغول انجام ماموریت است و سه فروند بالگرد دیگر نیز به درخواست مسئولین استانی به خرم‌آباد، چهارمحال و بختیاری و یاسوج اعزام شدند.

فرمانده هوانیروز گفت: ارایه خدمات به مناطق صعب العبور و برفگیر، انجام ماموریت‌های ترابری، انتقال مجروحین و بیماران، رساندن غذا و داروی مورد نیاز از جمله اقداماتی است که این بالگرد‌ها به انجام می‌رسانند.

فراخوان حضور روانشناسان در مناطق سیل زده
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۸:۴۲

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره توسط تیم‌های مداخله در بحران این سازمان در استان‌های آسیب دیده با کمک نهادهای مجری به آسیب دیدگان سیل خبر داد.

دکتر محمد حاتمی اظهار کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ج.ا.ا. آماده همکاری با ستادهای بحران سراسر کشور و اعزام روان شناسان و مشاوران برای مداخله در بحران به استانهای نیازمند خدمات روانشناسی و مشاوره است.

حاتمی همچنین با تاکید بر سازمان استان‌ها نسبت به نظارت بر فرایند خدمات دهی نهادهای مجری از بعد آرامش دهی روانی به مردم، خواستار ارایه گزارش روزانه به مرکز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، از اعضاء سازمان نظام و روانشناسی و مشاوره کشور که آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند تقاضا می‌شود برای ثبت نام با شماره 09192061789، مسئول اداره روابط عمومی تماس حاصل کنند.

رانش زمین در روستای کاظم‌آباد الیگودرز
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۸:۳۳

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان گفت: رانش زمین در روستای کاظم‌آباد الیگودرز سبب خسارت به 13 منزل مسکونی شد.‌‌صارم رضایی در جمع خبرنگاران از رانش زمین در یکی از روستاهای الیگودرز خبر داد و اظهار داشت: رانش زمین در روستای کاظم‌آباد بخش بربرود غربی شهرستان الیگودرز رخ داد که سبب آسیب به 13 منزل مسکونی شد. وی افزود: اسکان اضطراری برای روستائیان انجام شد به‌طوری‌که 13دستگاه چادر امدادی و نایلون پوششی در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

این ۲۴ محور کشور تا اطلاع ثانوی مسدود است
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۶:۳۶

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از مسدود بودن 24 محور مواصلاتی کشور تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسامی محورهای مسدود در سطح کشور به شرح ذیل است:

1-محور اولنگ– شاهرود در استان های گلستان و سمنان به علت عدم ایمنی کافی.

2-محور دیزین- شمشک در استان های تهران و البرزبه علت عدم ایمنی کافی.

3--استان گیلان، محور پونل - خلخال به علت ریزش کوه پل.

4-استان کهگیلویه و بویراحمد، محور "سی سخت_پادنا" به علت عدم ایمنی کافی.

5-استان همدان، محور "گنجنامه-تویسرکان" به علت عدم ایمنی کافی.

6-استان کردستان محور فرعی "سروآباد –پاوه" (گردنه ته ته) به علت یخ زدگی و عدم ایمنی کافی.

7-استان مازندران محور تنکابن فرعی توکله (پل توکله) به علت سیل و تخریب پل.

8-استان مازندران محور چمستان فرعی در کاپی به علت عدم ایمنی کافی.

9-استان ایلام محور روستایی نسار شهرستان چرداول به علت رانش زمین.

10-استان ایلام محور "زرنه – سومار" به علت عملیات راه سازی.

11- استان خوزستان محور قدیم چذابه به علت بالا آمدن آب دریاچه هور.

12-استان چهارمحال و بختیاری محور "کوهرنگ-مسجد سلیمان"(گردنه چری و شاه منصوری) به علت بارش برف و خطر سقوط بهمن.

13-در استان سمنان محور "شاهرود-آزادشهر" (محدوده خوش ییلاق) به علت ریزش کوه مسدود بوده و مسیر جایگزین محور سمنان-فیروزکوه می باشد.

14-در استان گلستان محور "گرگان-آق قلا" (لاین رفت فرعی "قربان آباد-آق قلا"، فرعی "آق قلا-بدراق ملا"، فرعی پل "قره تپه-بندرترکمن"، فرعی "قلعه جیق-یساقی"، فرعی "آق قلا-پل دو گونچی")به علت آبگرفتگی.

15-استان مازندران (محور "دیباج-گلوگاه") به علت آبگرفتگی .

16-استان گلستان محور فرعی خواجه نفس به گمیشان به علت بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه.

17-استان لرستان محور قدیم "خرم آباد-پلدختر" و محور فرعی "کاکارضا-بیرانشهر "به علت طغیان رودخانه.

18-استان خوزستان محور "اندیکا-شهرکرد" به علت طغیان رودخانه و آبگرفتگی.

19-استان البرز و مازندران محور "کرج-چالوس" به علت عدم ایمنی کافی.

20- استان سمنان محورهای "چاشم-خطیرکوه"، "دهستان-پشتکوه" به علت طغیان رودخانه، "دامغان-جندق" به علت بارش باران و رانش زمین.

21-استان کهگیلویه و بویراحمد محور "یاسوج-شیراز" به علت آبگرفتگی و تخریب آسفالت، محورهای فرعی گچساران به بی بی حکیمه، راه روستایی دارشاهی، پل زردک به کبکیان،دهدشت به قلعه رئیسی و دیسموک به علت طغیان رودخانه.

22-استان بوشهر محور ساحلی محدوده جزیره شمالی و جنوبی به علت آبگرفتگی مسدود است.محور "اهرم-فراشبند" از ساعت:07:00 الی 19:00 هر روز تا اطلاع ثانوی به علت عملیات راه سازی مسدود و مسیر جایگزین کلمه به امام زاده ابراهیم، بوشکان به ده رود و تنگ ارم به پل نمازگاه می باشد.

23- استان خراسان رضوی محورهای "کاشمر-نیشابور(کوه سرخ) "،فرعی رباط سنگ به نیشابور(کدکن)،فرعی "نیشابور– فلیخانه عبدل آباد" و روستایی میدان "بسیج-رامشین" به علت آبگرفتگی.

24- استان خراسان جنوبی محور فرعی "طبس-رباط خان" به علت طغیان رودخانه.

اطلاعیه سازمان هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی جدید
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۶:۳۱

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که سامانه بارشی فعالی از بعدازظهر شنبه (۱۰ فروردین)، وارد کشور می‌شود و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که در غرب و جنوب غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بارش باران قابل ملاحظه باشد و در این مدت برآورد مقدار بارش در حوضه رودخانه‌های غرب و جنوب غرب کشور بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلی‌متر برآورد می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، باتوجه به سیلاب و بارش‌های شدید سامانه قبلی توصیه می‌شود که سازمان‌های مرتبط با مدیریت منابع آب تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات ناشی از سیلاب احتمالی به عمل آورند.

سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرده است که در روز جمعه (۹ فروردین)، با به‌روز رسانی تغییرات سامانه بارشی، اطلاعات لازم با دقت بیشتر به آگاهی هموطنان و مسئولین خواهد رسید.

مرگ 26 نفر در سیل +اسامی
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۵:۲۹

جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور مرگ 26 نفر در پی بارندگی های اخیر و وقوع سیل در استان های مختلف کشور را تأیید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهرداد علی بخشی در خصوص میزان فوتی ناشی از سیل استان ها اظهار داشت: در موج دوم بارندگی ها 18 نفر در شهر شیراز (استان فارس)، یک نفر در استان خوزستان، یک نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد، سه نفر در استان گلستان (واژگونی قایق)، دو نفر در استان لرستان (ریزش آوار) و یک نفر در استان سمنان بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست دادند.

جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور در مورد آمار مرگ های موج اول بارندگی (پیش از حادثه دو روز گذشته شیراز) گفت: در موج اول بارش ها متاسفانه 9 نفر از هموطنان در استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

اسامی متوفیان سیل در استان های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان و سمنان:

گلستان
احمد عبدالحسینی فرزند علی
نازمحمد خالدی، فرزند عبدالله
عبدالعظیم نیانی
کهگیلویه و بویراحمد
محمد امین زرین کلاه، فرزند حسین علی از گچساران متولد 82

لرستان
پرستو مراد پور، 21 ساله کوه دشت
ابوالفضل کاظمی، 25 ساله الیگودرز

خوزستان
فرزاد عالیوند، فرزند محمد زمان از مسجد سلیمان

سمنان
سیف الله ارغوانی بیدختی فرزند احمد 76 ساله استان سمنان

اسامی 18 متوفی سیل شیراز

1. مهدی برامکی فرزند حمزه (شیراز)

2. لیلا رنجبر فرزند مظفر (شیراز)

3. رضا (پویا) برامکی فرزند مهدی (شیراز)

4. نیلوفر گودرزی فرزند هیببت الله (مرودشت)

5. مهدی اکبرزاده فرزند مجید (مرودشت)

6. محمود حقیقت فرزند علی آقا (کرج)

7. یاسین حقیقت فرزند محمود (کرج)

8. ساناز کیانی فرزند عطالله (آمل)

9. محسن استوار فرزند حبیب الله (شیراز)

10. محمودرضا ناصری فرزند قباد (شیراز)

11. سپهر زاهدی فرزند آرش (شیراز)

12. کیامرث قاسمی فرزند اله مراد (شیراز)

13. راحله تیموری فرزند عبدالستار (اصفهان)

14. محمد کریم بردبار فرزند علی اکبر (شیراز)

15. لعیا نریمانی فرزند محمد (اصفهان)

16. خدیجه ابراهیمی فرزند قربانعلی (آمل)

17. زهرا عاقل زاده فرزند عبدالحسین (شیراز)

18. فریده مولودی فرزند علی اصغر (سعادت شهر)

پیام تسلیت فرمانده ناجا
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۴:۳۷

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

وقوع حادثه تلخ جاری شدن سیلاب در برخی استان‌های کشور که موجب جان باختن و مصدومیت جمعی از هموطنان عزیزمان در ایام نوروز شد، باعث تاثر و تاسف بسیار گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم عزیز ایران اسلامی، خانواده‌های داغدار، طلب آمرزش و غفران الهی برای جان باختگان و شفای عاجل برای مصدومان اعلام می‌دارم: در پی فرمان مقام معظم رهبری و فرمانده معزز کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر گسیل امکانات بیشتر از سوی نیرو‌های مسلح به استان‌های سیل زده، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دامنه اقدامات امداد رسانی به اهالی این مناطق را افزایش داد.

قطعا ضمن تلاش برای تامین امنیت مطلوب در این مناطق، با بهره گیری حداکثری از تمام توان و امکانات مهندسی، لجستیکی و ظرفیت‌های موجود تا بازگشت شرایط به حالت عادی برای کمک و امداد رسانی در کنار هموطنان آسیب دیده از سیل خواهیم بود.

آغاز فعالیت مجدد صنوف شمال پایتخت و حاشیه رود دره‌ها
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۳:۳۲

سردار حمید هداوند جانشین رییس پلیس پایتخت اظهار کرد: با هماهنگی رئیس ستاد مدیریت بحران و استاندار تهران، فعالیت واحدهای صنفی در دربند، درکه، فشم، لواسان، فرحزاد، کن و سولقان و حاشیه روددره‌ها که به دلیل شرایط جوی حاکم بر کشور و احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی متوقف شده بود، امروز دوباره از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه این اقدام به منظور حفظ جان و مال شهروندان انجام شده بود، گفت: از همکاری صنوف و شهروندان با پلیس قدردانی می‌کنم و از آنان می‌خواهم کماکان نسبت به عدم حضور در محل‌های پرخطر اهتمام ورزیده و به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس و سایر ارگان‌های مربوطه توجه کنند.

آمادگی پلیس برای مقابله با بحران سیل
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۳:۲۲

سردار حسین ساجدی نیا معاون عملیات ناجا از طریق ویدئو کنفرانس با فرماندهان و مسئولان ارشد انتظامی در استان‌های درگیر با سیل اخیر گفتگو کرد و در جریان آخرین اخبار، رویدادها و اقدامات عملیاتی این استان‌ها قرار گرفتند.

در جریان این ویدئو کنفرانس، فرماندهان و مسئولان ارشد انتظامی استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، گلستان، مازندران، سمنان، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان ضمن تشریح آخرین وضعیت استان، نیازمندی‌های اساسی و مهم خود را اعلام و از آمادگی کامل پلیس برای مقابله با این بحران خبر دادند.

سردار ساجدی نیا با تبریک سال نو به همکاران و عرض تسلیت به مناسبت در گذشت تعدادی از هموطنان در سیل اخیر با ابلاغ دستورات، تدابیر و رهنمودهای لازم بر حفظ آمادگی و هوشیاری همکاران تا پایان وضعیت بحران اخیر تاکید کرد.

معاون عملیات ناجا در این ارتباط ویدئو کنفرانسی، گفت: افزایش اطلاع رسانی و آگاه سازی به موقع در مناطق سیل زده یا در معرض سیل منجر به کاهش خسارات جانی و مالی و کنترل و مدیریت بهتر اوضاع می‌شود.

۲ کشته بر اثر واژگونی قایق موتوری
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۱:۲۰

سخنگوی سازمان اورژانس کشور آخرین جزییات واژگونی قایق موتوری را تشریح کرد.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات واژگونی قایق موتوری، گفت: این حادثه حدود ساعت ۲۱:۲۵ شب گذشته در محور قمیشان -بندر ترکمن حوالی خواجه نفس رخ داد.

خالدی گفت: متاسفانه تا این لحظه از حدود ۲۴ سرنشین، ۲ نفر به نام‌های احمد عبدالحسینی و نازمحمد خالدی جان خود را از دست دادند، تا کنون ۱۸ نفر نجات پیدا شدند و حدود ۴ نفر مفقود هستند.

هشدار مجدد سازمان مدیریت بحران
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۱:۰۰

سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: تعداد استانهایی که دیروز متاثر از شرایط جوی قرار داشتند امروز وضعیت آرام تری دارند اما در تعدادی از استانهای کشور مجدد احتمال وقوع سیل وجود دارد. در استانهای هرمزگان، کرمان، جزایر خلیج فارس و خراسان رضوی و خراسان شمالی احتمال وقوع سیل وجود دارد.

وی افزود: همچنین وزش باد در استانهای سمنان و قم و همراه باگرد و خاک در شرق استان کرمان و سیستان و بلوچستان را امروز شاهد خواهیم بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: هموطنان هشدارها را جدی گرفته و اگر قصد مسافرت دارند حتما تجهیزات کامل به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند. مسافران در مسیرهای حرکتی خود حتما از پلیس راه و دستگاه های امدادی وضعیت جاده را برای ادامه مسیر جویا شوند.

چگونگی پرداخت خسارت به خودروهای آسیب‌دیده از سیل
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۰:۵۱

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه آن دسته از خودروهایی که بیمه بدنه دارند طبیعی است که خسارتشان پرداخت خواهد شد و مشکلی از این بابت نخواهند داشت گفت: برای آن دسته از خودروهایی که بیمه بدنه نداشته‌اند هم در حال بررسی راه حل‌هایی هستیم تا بتوانیم به نحوی از مشکلاتشان کم کنیم.

غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بررسی‌ها از ابعاد خسارت سیل آغاز شده است گفت: اکثر شرکت‌های بیمه‌ای به‌ویژه در استان گلستان و شرق استان مازندران بررسی‌های خود را از ابعاد خسارات وارد شده آغاز کرده‌اند؛ با این حال ارزیابی دقیق خسارات در واحدهای تجاری، مسکن، اثاثیه منزل، واحدهای صنعتی و خودروها زمانی به صورت قطعی می‌تواند انجام شود که آب فروکش کند.

او با بیان اینکه اکیپ‌های شرکت‌های بیمه‌ و شورای هماهنگی بیمه‌ای در مراکز استان‌ها مستقر شده‌اند ادامه داد: واحدهای مسکونی شهرستان‌های آق‌قلا و گنبد و روستاهای اطراف که تحت پوشش کمیته امداد و بنیاد مسکن بوده‌اند، همگی بیمه هستند که از این نظر بخشی از آسیب‌هایی که وارد شده است توسط شرکت‌های بیمه مشمول پرداخت خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی از دستور خود به شرکت‌های بیمه‌ برای ارزیابی سریع‌تر و پرداخت بخشی از خسارات به صورت علی‌الحساب خبر داد و گفت: در استان فارس که خسارات به خودروها مشخص‌تر است، این خودروها به پارکینگ منتقل شده‌اند. خودروهایی که بیمه شخص ثالث دارند، اگر حادثه منجر به فوت یا مصدومیت داشته باشند خسارت آنها محاسبه و پرداخت خواهد شد.

کاهش بارش در کشور
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۰:۲۶

معصومه احمدیکارشناس سازمان هواشناسی از کاهش بارش‌ها در کشور خبر داد و گفت: چهارشنبه هفتم فروردین از گستردگی و شدت بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور کاسته می‌شود. اما در مناطق شرقی کشور همچون استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از خراسان رضوی، بخش‌هایی از سمنان، همچنین جنوب کرمان و گلستان شاهد سیلاب و آبگرفتگی معابر خواهیم بود.

وی افزود: در استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس نیز بارندگی‌های شدید، رعد و برق همراه با وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود. همچنین آب‌های جنوبی کشور مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب کشور گفت: از فردا این سامانه وارد کشور می‌شود و در اوایل هفته آینده تقویت خواهد شد که باید درباره این بارش‌ها به اخطار‌های سازمان هواشناسی توجه شود.

احمدی درباره نوسانات دما در کشور نیز افزود: از فردا روند نسبی افزایش دما در کشور را شاهد خواهیم بود، اما امروز نوسانات دما چندان زیاد نیست. هوا در تهران نیمه ابری و در جاده‌های اطراف آن مه آلود است. بارش‌ها در تهران خفیف خواهد بود و به تدریج قطع خواهد شد، اما با ورود سامانه جدید از فردا منتظر بارش در پایتخت خواهیم بود.

رئیس‌جمهور امروز به گلستان و مازندران سفر می‌کند
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۰۷:۰۰

رئیس‌جمهور به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده به گلستان و مازندران سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز (چهارشنبه، ۷ فروردین) به دو استان گلستان و مازندران سفر می‌کند و از نزدیک در جریان روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.

طی روزهای گذشته به دلیل بارش مستمر باران در برخی استان‌های کشور از جمله استان‌های مازندران و گلستان، مردم شهرها و روستاهای این دو استان با مشکل سیل و آبگرفتگی شدید مواجه و متحمل خساراتی شده‌اند.

طغیان مسیل اصلی شهر مشهد
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۰۶:۵۳

رودخانه اصلی شهر مشهد عصر سه شنبه ۶ فروردین بعد از باز کردن دریچه‌های بند گلستان در پی بارش‌های اخیر طغیان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل