بازدید 4349

تشریح آخرین اقدامات ارتش در مناطق سیل‌زده

کد خبر: ۸۸۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 25 March 2019

سخنگوی ارتش آخرین اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده گلستان و مازندران را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»، امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح اقدامات ارتش در مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: صبح امروز تمامی تجهیزاتی که از روزگذشته تا به امروز از مجموعه ارتش وارد استان گلستان و مناطق سیل زده شده بود مورد بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش و وزیرکشور قرار گرفت. بلافاصله بعد از بازدید و تشریح ماموریت‌ توسط فرمانده نیروی زمینی برای این واحدها؛ عازم شدند تا ماموریت‌های خود را انجام دهند.

تازه‌ترین اخبار از سیل گلستان|ورود سیلاب به فرودگاه گرگان/آغاز بارش باران در مناطق سیل‌زده/ نبود امکان امدادرسانی با بالگردها+ تصاویر

وی درباره آنچه هم‌اکنون و بعد از بازدید فرمانده نیروی زمینی و وزیرکشور در حال انجام است، افزود: بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش در آق‌قلا مستقر شده و هم‌اکنون مشغول خدمت‌رسانی، ویزیت مردم و تامین مایحتاج دارویی مردم است.

سخنگوی ارتش ادامه داد: سه تیم پزشکی سیار نیز برای حضور در روستاها آماده شده‌اند و با خودرویی که در اختیار دارند به روستاها می‌روند و از لحاظ درمانی و بهداشتی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

امیر تقی‌خانی تصریح کرد: سه پل بیلی از گروه 444 مهندسی ارتش مستقر در استان خراسان که الان در منطقه است؛ در حال برپایی و برقراری اتصال جاده بندر ترکمن به گمیشان است و تا ساعاتی دیگر برقرار می‌شود و این ارتباط را برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه پل دیگری در راه است تا روستای آق‌دنیل را به آق‌قلا متصل کند، اظهار کرد: دو بیل مکانیکی و دو لودر توسط سه تریلی کمرشکن نیروی زمینی به مقصد رودخانه گرگان‌رود برده شده و در نقطه‌ای که باید آب گرگان‌رود به خزر تخلیه شود را پیاده شده تا سطح رودخانه را لایروبی کنند و سرعت ورود آب به دریا بیشتر شود و سطح آب پخش شده در سطح شهر کاهش یابد.

سخنگوی ارتش خاطرنشان کرد: تیم‌های امداد و نجات تیپ 65 با وسایل کوهستانی در منطقه حضور دارند تا کمک‌رسان مردم باشند و تعدادی از خودروهای نفربر زرهی «بی‌تی‌آر» و کامیون‌های توپ‌کش «کراس» نیز برای جابجایی نفرات و وسایل منزل در مناطق مختلف شهرهایی که زیر آب هستند حضور دارند تا بتوانند کمک‌رسانی کنند.

امیر تقی‌خانی ادامه داد: 10 فروند قایق از مجموعه نیروی زمینی و 10 فروند قایق از مجموعه نیروی دریایی ارتش به همراه 10 تیم غواصی نیروی دریایی در منطقه هستند تا کمک‌رسانی ادامه پیدا کند. یک فروند بالگرد نیز بنابر درخواست ستاد بحران به بالگردهای موجود در منطقه اضافه شده است. 14 دوش حمام سیار در محل اسکان اضطراری در نمایشگاه دائمی شهرستان گرگان به صورت کانکسی به دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش برپا و مردم در حال استفاده از آن هستند.

وی با بیان اینکه اینها خلاصه‌ای از اقداماتی است که از دیروز تا به حال انجام می‌شود، تصریح کرد: در جلسات مشترک، تقسیم‌بندی خوبی بین مجموعه نیروهای مسلح شده و هر ارگان و دستگاهی بر اساس تقسیم کار صورت گرفته، کار خود را انجام می‌دهد.

سخنگوی ارتش اظهار کرد: اقداماتی که در روزهای گذشته به عهده ارتش بود در حال انجام است؛ ازجمله توزیع موادغذایی، پخت نان، توزیع غذای گرم که همین امروز غذای گرم توسط قایق‌های «چیمینی» نیروی دریایی به برخی روستاها توزیع می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر