بازدید 9704
۳
رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰؛

ایران ۳ - یمن صفر / برد پراسترس در آزادی زیرِ سیلاب باران ـ برای صدرنشینی محکوم به شکست عراق شدیم

با پیروزی امروز، صعود تیم زیر ۲۳ سال ایران به دور بعد مسابقات گزینشی المپیک توکیو قطعی شده و حالا دیدار پایانی گروه در روز آخر بین ایران و عراق جنگ صدرنشینی خواهد بود. تیم المپیک عراق هم پیش از بازی ایران در ورزشگاه پاس قوامین تیم ترکمنستان را با نتیجه دو بر صفر مغلوب کرد تا صدرنشین بماند و مصاف روز آخر در آزادی برای تصاحب صدر جدول باشد.
کد خبر: ۸۸۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶ 24 March 2019

تیم‌ ملی امید ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ موفق شد، ضعیف ترین تیم گروه یعنی یمن را به سه گل از پیش روی بردارد؛ اما با توجه به تفاضل گل کمتر نسبت به عراق، نیازمند پیروزی مقابل این حریف سرسخت در بازی نهایی این گروه است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ شاگردان زلاتکو کرانچار بازی را بسیار پر استرس و بدون برنامه آغاز کردند و به رغم برتری و تصاحب توپ و میدان در نیمه نخست نتوانستند، قفل دروازه یمنی ها را باز کنند؛ اما در نیمه دوم و زیر بارش شدید باران بهاری، قرمزپوشان کشورمان روی ارسال های هوایی، سه بار پیاپی دروازه حریف عربی را به ضربه سر گشودند تا دست خالی به رختکن نروند.

ترکیب تیم ملی امید ایران
معراج اسماعیلى، امید نورافکن، علیرضا آرتا، ابوالفضل جلالى، محمد آقاجان پور (۴۵ ساکی)، ابوالفضل رزاق پور (۴۵ رضا شکاری)، محمد خدابنده لو، مهدى مهدى خانى، مهدى قائدى (۸۰ حمیدرضا طاهرخانی)، رضا جبیره و محمدرضا آزادى

سرمربی: زلاتکو کرانچار

ترکیب امید یمن
محمد میهوب - المایسی، الساروری، احمد ماهر (۷۷ عبدالله زهرا)، ناصر الگهواشی، محمد خیرالله، سعید سعد، محمد سالم، عثمان، عبدالله الدهی و جمال
سرمربی: سامی نعاش

ایران ۳ - یمن ۰ / برد پراسترس درآزادی زیرِسیلاب باران - برای صدرنشینی محکوم به شکست عراق شدیم

این بازی که با قضاوت سیوارکورن از تایلند برگزار شد، در پایان به همین سه گل به سود ایران پایان یافت تا صعود تیم زیر 23سال ایران به دور بعد قطعی شده و حالا دیدار پایانی گروه در روز آخر میان ایران و عراق جنگ صدرنشینی خواهد بود. عراق پیش از بازی ایران در ورزشگاه پاس قوامین تیم ترکمنستان را با نتیجه دو بر صفر مغلوب کرد تا صدرنشین بماند.

پس از توقف ایران پشت سد اتوبوسی یمنی ها، در نیمه دوم کرانچار برای تغییر شرایط خیلی زود دست به کار شد و دو تغییر در ترکیب تیم ایجاد کرد تا سیستم تیم از ۱-۳-۲-۴ به ۱-۴-۱-۴ تغییر کند. این تغییرات خیلی خوب و زود جواب داد و تا قبل از دقیقه هشتاد امید‌های ایران سه گل به حریف با دفاع بسته زدند، ولی باز هم تیم ایران در رتبه دوم گروه قرار دارد و در بازی سوم برای صدرنشینی محکوم به شکست عراق است.

محمد مهدی خانی و مهدی قائدی در این بازی نمایش بسیار خوبی داشتند. مهدی خانی یک گل زد و یک گل ساخت و قائدی دو بار پاس گل داد تا دو مهاجم تیم ملی روز خوبی را تجربه کنند.

شرح گل ها

دقیقه ۵۴/گل اول برای ایران توسط شکاری: ارسال کرنر مهدی قائدی دقیقا روی سر رضا شکاری تازه وارد فرود آمد و شلیک این بازیکن با ضربه سر قفل دروازه یمن را باز کرد.

دقیقه ۶۲/گل دوم برای ایران توسط جبیره: ارسال مهدی خانی روی سر جبیره با ضربه این بازیکن و دفع ناقص دروازه بان حریف همراه شد و در ادامه جبیره دروازه خالی یمن را باز کرد تا حساب کار ۲ بر صفر شود.

دقیقه ۷۲/گل سوم برای ایران توسط مهدی خانی: ارسال مهدی قائدی از ضربه کاشته‌ای حوالی میانه‌های میدان و جناح راست خط دفاعی یمن، روی سر مهدی‌خانی فرود آمد و این بازیکن در حالت پشت به دروازه با روی سر به زیر توپ ضربه فوق‌العاده‌ای زد و با سوپرگل زیبایی کار را ۳ بر صفر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
پیروزی ایران مبارک باشد اما بچه ها در مقابل یمن استرس زیادی داشتند و باید در مقابل عراق با آرامش بازی کنند و مراقب باشند مصدوم نشوند تا در بازیهای آینده مشکلی نداشته باشند .
محکوم به شکست عراق یعنی چه ؟ از شکست عراق ناراحتی با از برد احتمالی ایران ؟ چرا از لفظ مجبور با لازم استفاده نکرده اید ؟ این دیدگاه بیگانه پرست عقیدتی نیست ؟
هنر کردید به یمن گل زدید؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر