بازدید 13191
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

‌می‌شود با یک چهارم یارانه پنهان، کشور را اداره کرد/ حذف برخی معافیت‌های مالیاتی مؤثر است

سال گذشته، سال بسیار سختی برای مردم ایران بود؛ بدعهدی های غرب و خروج ترامپ از برجام و وضع تحریم های ثانویه، باعث شد، فروش نفت به پایین ترین سطح خود برسد، مراودات پولی و مالی کاهش پیدا کند و همه اینها باعث شود تا چرخ اقتصاد آن گونه که باید نچرخید و دولت و ملت را با مشکلاتی روبه رو کرد.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 24 March 2019

سال گذشته، سال بسیار سختی برای مردم ایران بود؛ بدعهدی های غرب و خروج ترامپ از برجام و وضع تحریم های ثانویه، باعث شد، فروش نفت به پایین ترین سطح خود برسد، مراودات پولی و مالی کاهش پیدا کند و همه اینها باعث شود تا چرخ اقتصاد آن گونه که باید نچرخید و دولت و ملت را با مشکلاتی روبه رو کرد.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از پیش بینی ها بر این است که در سال 98 نیز این مشکلات ادامه خواهد داشت و حتی برخی بر این باورند، احتمالا اوضاع قدری سخت تر نیز خواهد شد؛ اما در این میان، برخی از اقتصاددان ها و نمایندگان مجلس بر این اعتقادند که می توان با صرفه جویی و اصلاح ساختار، نه تنها بسیاری از این مشکلات را حل کرد، بلکه می توان کل هزینه ها را نیز کنترل نمود.

بیشتر بخوانید

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: اتفاقی که قرار است در مورد اقتصاد رخ دهد، بر اساس بودجه است؛ اما اقتصاد ما بر اساس بودجه نیست و بودجه تنها یک سند درآمد و هزینه ای است که مشخص می کند دولت منابع خود را از کجا به دست می آورد و کجا هزینه می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چون ما در دولت عادت کرده ایم، عمده منابع خود را بر اساس نفت به دست آوریم، بنابراین، این پیش بینی وجود دارد که سال 98 سال سختی خواهد بود، چون احتمال اینکه در فروش نفت با مشکل مواجه شویم وجود دارد؛ اما ما در کمیسیون اقتصادی این اعتقاد را نداریم و اعتقاد ما بر این است که می توانیم این تحریم ها را تبدیل به فرصت طلایی کنیم.

وی افزود: ما می توانیم یک خانه تکانی اساسی در نظام اقتصادی داشته باشیم و در واقع بودجه خود را بدون اتکا به نفت ببندیم؛ برای مثال حجم زیادی از منبع دولت درگیر مسأله ای به نام یارانه هاست و چیزی حدود 900 هزار میلیارد تومان که معادل دو برابر بودجه عمومی کل کشور است، هزینه یارانه سال 98 خواهد شد. کافی است دولت و مجلس در این حوزه، تصمیم جدی بگیرند و از این فضای پوپولیستی که پیرامون ارکان نظام شکل گرفته و در حال سوق دادن کشور به جهت های نامناسب است، اجتناب کرده و راه‌های بهتری را امتحان کنیم.

این نماینده در ادامه یادآور شد: اگر دولت تنها 20 درصد از هزینه های یارانه ای کشور ـ چه یارانه پنهان و چه آشکار و نقدی و غیر نقدی ـ را کم کند، یک دوم بودجه نقدی کشور ـ که الان مشکل اساسی کشور است ـ تأمین خواهد شد و می تواند بیش از درآمد نفتی درآمد مستیم ایجاد کند که کل مشکلات ما را حل می کند.

این نماینده مجلس گفت: هم اکنون بین 40 تا 50 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و 50 هزار میلیارد تومان نیز معافیت های مالیاتی در کشور داریم که باید اصلاح شود؛ علاوه بر اینها، عدد و ارقام جدیدی در پایه های مالیاتی داریم که تنها برای اغنیا می شود آن را وضع کرد تا اوضاع را بهتر کند. زمانی که اینها را یک به یک کنار هم بگذاریم، متوجه خواهید شد که منابع ما حتی در بودجه هم مشکلی ندارد و فقط نیاز به اصلاح ساختاری دارد؛ بنابراین، ما سال 98 را سال سختی نمی دانیم، به شرطی که خانه تکانی اساسی صورت گیرد.

وی در پاسخ به این که چه میزان از این گفته ها عملیاتی می شود، گفت: طبق تکلیفی که دولت در بودجه 97 داشته و رهبری نیز تأکید کرده اند که اصلاح ساختاری باید صورت گیرد، این از وظایف دولت است و ما باید لایحه آن را به مجلس بیاوریم و ببینیم راهکاری دیگری جز این نداریم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در سایر مجموعه ها نیز باید این اتفاق رخ دهد؛ برای مثال، ما سال 97 در تراز بازرگانی بدترین شرایط را داشتیم، ولی تراز بدون نفت مثبت بود؛ بنابراین ظرفیت ما بسیار بیشتر از این میزان است و نمی توان به این راحتی گفت که سال 98 سال سختی است. البته برخی سال آینده را سال سختی می دانند که بر اساس بودجه است، ولی بودجه یک سند است و می تواند تغییر کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۹
پس امسال از پارسال بدتر خواهد شد یارانه را بر میدارند و همه چیز گرانتر و کرانتر . خواهد شد .......
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
اگر پول نفت رو مستقیم بین مردم پخش کنن، هم فساد کمتر میشه هم مردم خودشون انتخاب میکنن چه کالایی رو بخرن و پولشون میره توی جیب تولیدکنندگانی که بهره وری بالاتر و فساد کمتری دارند و شرکتهای بزرگ موفق شکل میگیره.
ناشناس
| Austria |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
اگر یارانه رو بردارن و کلش رو بدن به افراد نیازمند وضع خیلی بهتر میشه ولی خوب میدونی که ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
یارانه بردارند ولی عوضش درامد سرانه شما با کشورهایی که یکی نیست و کمتر است برابر و یا بیشتر می شود ولی خوب در قبال ان اجناس هم گرانتر می شود و طبیعی است ولی دولت دستش باز تر می شود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
با هزار برابر بودجه کل کشور هم با این مدیرانی که ۴۰ سال امتحان خود را بارها پس داده و رفوزه شده اند هم نمی توانند مشکلات کشور را حل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
آقای باسواد هیچ کشور پیشرفته ای یارانه به مردم نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
تابناک ۵فروردین ۲۳۹۸
هشدارهای دولت آمریکا به شرکت‌های اروپایی در خصوص همکاری با بازار ایران موجب شده بانک‌های خارجی حتی از انجام تراکنش‌های مجاز برای مبادلات مربوط به ایران هم حذر کنند.!!!!!!!!
هنوزوقت اتش زدن برجام نرسیده؟!!!
تا کی باید حرفهای کلی و بی معنی بخوانیم و بشنوین؟ اگر شما آقای پورابراهیمی راه مشخص و برنانه مدونی برای اداره موثر و اصلاح اوضاع نا به سامان کشور و ارتقای کیفیت و کمیت زندگی مردم دارید چرا آنرا اجرا نمی کنید؟ از کلی گویی و سردرگمی در کشور خسته شدیم دیگر به نظر می رسد باید دنبال یک آدم با برنامه مشخص و پاسخگو و مسئولیت پذیر بگردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
گشتم نبود نگرد نیست
سراب
| France |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
حتی مدل چین هم بخوای ممعکت داری کنی باید سود رو بدی به مردم که اینا غیر ممکنه ولکن پول باشن
حسنعلی
| Germany |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
جناب مولوی می فرمایند:
دی شیخ با چراغ همی‌گشت گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
گفتند یافت می‌نشود جسته‌ایم ما
گفت آنک یافت می‌نشود آنم آرزوست
هر چند مفلسم نپذیرم عقیق خرد
کان عقیق نادر ارزانم آرزوست
آقای پور ابراهیمی بفرموده امام مجلس در راس امور است ، پس چرا دست بکار نمی شوید و مشکل این مملکت رو اگرشما مجلسیها نتوانید حل کنید، پس مردم باید از کی انتظار حل مشکل را داشته باشند.دیگر تئوری بس است ، خداوکیلی یه مقدار همت از خودتان نشان بدهید.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
کسی که انتظار دارد. با چندر غاز کمک به مردم میتوان کشور را اداره کرد ظاهرا ضرب معمولی را هم یاد نگرفته است تا چه رسد که اقتصاد دان باشد!.
همیشه بهانه برای حذف یارانه ها و افزایش قیمت ها انواع وعده های اشتغال و تولید بوده است تا چه زمانی قرار است این کارشناسان حل مشکلات اقتصادی را به حذف یارانه و کم بودن مالیات ربط دهند
دولت نباید شکست های مفتضحانه سیاست خارجی و اقتصاد داخلی را با مالیات و از جیب مردم جبران کند.
با این وضعیت اقتصادی هرگونه افزایش مالیات خیانت است به تولید و کسب و کار.
آقای پورابراهیمی:
قبل از جنابعالی یک نفر دیگه در راس کمیسیون اقتصادی مجلس بود و از این شعارها می داد، وقتی خودش در راس نهادهای اقتصادی کشور (از جمله سازمان برنامه و بودجه) قرار گرفت، دولت و ملت رو ورشکست کرد.
شعار دادن آسان هست، اما در عمل افتضاح آقای نوبخت در انتظار شماست!
بیایید واقع بین باشیم. دولت، نهادهای غیر پاسخگو، نهادهای (به اصطلاح) فرهنگی و ... آنقدر در ریخت و پاش بودجه مهارت دارند که این چاه ویل با هیچ بودجه ای پر نمی شود!
آفرین فقط قسمتایی که به مردم میتونین فشار بیارین رو بگین!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
چرا ارز را شناور مدیریت شده تک نرخی نمی کنند و چرا به پتروشیمی ها رانت انرژی داده میشود و چرا پیمان ارزی را کنترل نمیکنند
حرف زدن خیلی راحته

من هم میتونم بگم اگر دولت ، مجلس و شوراها و تمامی وزارت خانه ها و دانشگاه ها تعطیل شوند و کشور مثل شیخ نشین ها اداره بشه با اون پولی که صرفه جویی میشه همه مردم ایران ملیاردر میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
شیخ نشین ها هم وزارتخانه دارند و هم دانشگاه
مفتخور ندارند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
پس این همه مفت خور کجا برند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
والله قسمت آموزش که چیزی نداره اما فلان نهاد هر موقع اراده میکنه به دستور مجلس از دولت پول می گیره
با مشاده جامعه و بازار می توان گفت با بلای تورم 97 فصلی جدید در اخلاق جامعه مثل حرص و ولع و ............ایجاد شد خدا به فرزندان ما رحم کنه
یعنی شما این حرفها رو باور میکنید !؟
ﻣﻤﻠﻜﺖ ﺩاﺭﻱ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻴﺨﻮاﺩ.ﺑﻪ ﻳﻚ ﭼﻬﺎﺭﻡ اﻳﻦ ﻳﺎ ﭘﻨﺞ ﺳﻮﻡ اﻭﻥ ﻧﻴﺴﺖ.ﺑﻪ ﺷﻤﺎﻫﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺑﺮاﺑﺮ ﻳﺎﺭاﻧﻪ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺭﻭ ﻫﻢ ﺑﺪﻥ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺴﺎﻁ ﻫﺴﺖ.
ﻣﮕﻪ ﺯﻣﺎﻥ اﺣﻤﺪﻱ ﻧﮋاﺩ ﺗﻮﻱ ﻫﺸﺖ ﺳﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﻫﻔﺘﺼﺪ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺩﻻﺭ ﻧﻔﺖ ﻧﻔﺮﻭﺧﺘﻴﺪ?!! ﺩﺭﺩﻱ اﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﻪ ﺣﻞ ﻧﺸﺪ ﻫﻴﭻ ﺑﻪ ﺧﺎﻙ ﺳﻴﺎﻩ ﻫﻢ ﻧﺸﺴﺘﻨﺪ.
نگفتید اگر اختلاس نکنند و دلارها را کانادا و اروپا و ترکیه نبرند حتما وضع مردم درست می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
بیشتر این اختلاس ها علتش برمی گرده به دور زدن تحریم ها
خیلی ها دارند خیلی حرف مفت میزنند خدایا فک اینها رو قفل و بست بزن الهی آمین
دولت وقتی به برق یارانه میده، یک ثروتمند که خونه بزرگی داره خیلی بیشتر از یک روستایی برق مصرف میکنه. اینجوری ثروتمندان یارانه بسیار بیشتری هم میگیرن! یعنی دولت داره به ثروتمندان بسیار بیشتر از فقیران کمک میکنه. بجای این کار باید همه یارانه های غیرمستقیم تاجای ممکن برداشته بشن و بجاشون یارانه مستقیم به افراد نیازمند خیلی بیشتر بشه. اینجوری امنیت اجتماعی هم بیشتر میشه.
این اختلاس ها و بخور بخور ها و........ کمک به کشور های مختلف را جمع کنید دیگر احتیاجی به فشار بر مردم ایران نیست
شما و بانک مرکزی در بازار ورو می کنند هر روز باز کار اقتصااد تجارت را قفل می کنید و همه رابیکار و بیکارتر می کنید
زمانی که یارانه بنزین رو بر میداشتن خیلی حرف ها زده شد!

زمانی که بقیه یارانه ها رو بر میداشتن هم از این حرف ها زدن.

اما متاسفانه فقط قسمت برداشتن یارانه رو انجام دادن اما پولی که بابت این قضیه رفت تو چیب دولت معلوم نشد چی شد.
اگه دولت بجای رانت سازی پول رو مستقیم بده به افراد نیازمند، آقازاده ها خرج کانادا رو از کجا دربیارن؟
واقعا حالت خوبه.!!!!؟؟؟!!؟؟! چی میگی؟؟؟!!!*!#؟؟؟
اینا که چیزی نی
من اقتصاد دان نیستم ولی تنهایی فهمیدم اگر مشکل تولید مملکت ما حل بشه مشکلات تولید حل میشن
باید همه معافیتهای مالیاتی لغو شوند. چه معنی دارد هر ماه از حقوق من کارمند مالیات کسر شود ولی بسیاری از بنیادها و آستانها با کسب و کارهای میلیاردی رسما معاف از مالیات باشند؟ تازه باید فکری برای فرار مالیاتی صاحبان مشاغل ازاد بشود. وضعیت مالیاتی فعلی ظلم به حقوق بگیران است.
با وجود مسئولان فعلی بهبود اوضاع کشور ممکن نیست و هر تصمیم اینها منافع گروه خاصی را تامین و اوصاع کشور و ملت رو همچنان بدتر و بدتر خواهد کرد.
خوبه یارانه رو از حقوق کارگر و کارمند هم بردارن تا همانند حقوق نجومیخوران و رانتخواران و مدیران نالایق و مختلسین افزایش یافته و واقعی گردد. البته به شرطی که نجومیخورا همه بیکار و محاکمه و سینه دیوار اعدام بشن اونوقت همه مسائل بخودی خود حل میشه.
میشود با حذف نمایندگان از صفحهه روزگار تا یک عمر راحت بود
این حرفها موقعی درست است که اقتصاد باز و روابط بین الملل عادی باشد.
بدون پول نفت اداره کنین؟
اونوقت با پول نفت می خواهید چکار کنید؟؟
همه صحبت های شما فرار رو به جلو است ،در زمان هشت سال جنگ تحمیلی کشور ما نه تنها توسط آمریکا بلکه توسط تمام دنیا تحریم بود ولی هیچگاه چنین مشکلی که حال حاضر توسط دولت برای مردم ایجاد شده نداشتیم .
در زمان جنگ مردم نه تنها تمامی کمبود ها را با پوست وخون خودشان لمس می کردند هیچ فرزندان خودشان را هم راهی جبهه ها می کردند تا در برابر دشمن بجنگند ،چرا؟؟؟؟
چون تمامی مسئولان دلسوز کشور بودند، چون تمامی مسئولان دنبال آباد کردن کشور بودند تا خانه های خودشان ، چون تمامی مسئولان در خط مقدم در حال جنگ با دشمن بودند، چون تمامی مسئولان به دنیا پشت کرده بودند و ارزشی به آن قائل نبودند، تمامی مسئولان همه امکانات رفاهی را برای دیگران می خواستند تا خودشان بالاخره مسئولان زمان جنگ مدیران رزم بودند. ولی اکنون مسئولان واکثر مدیران کشور شدند مدیران بزم ، عامل اصلی عدم کارایی، عدم مدیریت خودشان را تحریم های آمریکا معرفی می کنند!!!!!
در حالیکه مردم و کشور قبل از اینکه از تحریم های آمریکا آسیب ببینند ، از همین دولت و مدیران بی تدبیر وبی رمق وبی امید است که اسیب دیده ومی بینند. به مردم می گویند اگر گرانی کمبودی هست بخاطر تحریم آمریکاست. اما خودشان با رانت رانت خواری در پولهای حرام شنا می کنند حیاط خلوتشان شده کانادا ، چهل سال است آمریکا نتوانسته هیچ غلطی بکند اما شما مسئولان بزمی کشور را در عرض 6سال نابود کردید خدا شما را با عدلش هدایت کند به راه راست، توبه کنید قبل از آنکه دچار عذاب الهی شوید به دامن مردم بر گردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
؟؟؟؟/
شما عرضه اداره مملکت را ندارید لطفا کنارروید
بالاغیرتا دست از این ادعاهای مزخرف بردارید! مردم کم گرفتاری و مصیبت ندارند و شماها هم با این خزعبلات نمک بر زخمشان می پاشید! شماها اگر کاری می توانستید بکنید تا الان کرده بودید!
تمام حقوق رو باید برای اجاره یه آپارتمان پنجاه متری بدم هر روز شما نماینده های بی کفایت که یک قانون ساده مالیات بر خانه دوم و خانه های خالی رو‌نمیتونید وضع کنید و میلیون ها ایرانی رو نابود کردین این که تقصیر آمریکا نیست
میشه می‌شد می‌شود باید شاید من نبودم دستم بود تقسیر‌استینم بود بشه دیگه ای داستان‌ها
باسلام با کلی گویی بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم چیزی حل نخواهد شد مثلا یارانه را برداریم اقتصاد متحول میشود متاسفانه وقتی صحبت چنین افرادی را آدم می بیند مشاهده میشود که هیچ برنامه ای در جهت بهبود امور انجام نگرفته و فقط با اما و اگر و حدثیات و تحلیلهای بدون کارشناسی فکر میکنند معضل اقتصاد حل میشود به عنوان یک تولید کنند ه در خدمات رسانی بر مردم ما بیشترین فشار را تحمل کردیم با اینکه در امد ما ثابت بود مواد اولیه ای که می خریم چندین بار ودر چندین نوبت گران شده و امروز نیز وقتی برای خرید اقلامی رفته بودم اصلا با قیمت گران شده نیز موجود نبود و تمام فروشندها به اتفاق از نبود آن در بازار حرف میزدند در صورتی که همین اجناس تولید داخل است و هیچ ربطی به واردات با ارز و فلان ندارد و متاسفانه استارت گران شدن زده شده است تا زمانی که سلامت نفس در مسئولین و انصاف و مروت در تولید کننده و وارد کنندگان اجناس و قانع بودن به حق و حقوق حلال در افراد مختلف نباشد اقتصاد با هیچ ترفندی درست نخواهد شد آنکس که اجناس را به خاطر اینکه گران بفروشد انبار میکند باید بداند که تیشه به ریشه اقتصاد کشور میزند کسی که مالیات نمیدهد یا اظهار درستی نمی دهد خیانت به امور کشور میکند آنکس که ارز را میگیرد ولی جنسی وارد نمی کند دارد کشور را فلج میکند ما باید بین قانونمندی و درست کاری و یا عدم پایبندی به حق و حقوق خود که دو نتیجه مخالف هم است یکی را انتخاب بکنیم اولی کشور و مارا به سعادت و امنیت اقتصا دی و دومی ما را به ورطه سقوط اقتصادی و کم ارزش شدن پول ملی سوق خواهد داد و برماست که نگذاریم بیش از این تعادل عرضه و تقاضا بر هم بریزد و اقتصاد کشور بیش از این فلج شود .
برید تو زندگی این آقا و از خانمش بپرسید که ایشون زندگی خودشو میتونه اداره کنه. که برای کشور نسخه میپچه
بسم الله اگر اگر نکنید یک تصمیم اساسی برای رفاه ملت و پایان دادن به این وضعیت فلاکت بار کنونی بگیرید
فقط حرف و نظریه های قرن ۱۹!! بابا مشگل ایران عدم اعتماد هست! از نظر قدرت مردم همان گروه اندک هوادارانش هستند،و این اصل و اساس مشگلات است،اگر دولت دایره خودیها را به همه ملت کسترش دهد مشگلات حل خواهد شد و ریال همان ارزشش را خواهد داشت،
البته که چنین چیزی ممکنه نیست
بهترین روش برای اداره مملکت توسط اقتصاد دانان مجلس و دولت مرگ موش است مردم بخورند بمیرند تا کشور مردگان را بتوانند اداره کنند چقدر کلی گوئی و شعار . خسته شدیم ؟
خواهشا برای حرف مفت زدن مالیات بزارن و دولت و مجلس و ... را هم معاف نکنند اونوقت ببینید چه مالیاتی وصول میشه دیگه به نفت هم نیازی نیست.
سر جنون سلامت،که بهترین علاجه
در انتظار ماست مالی
همین الان هم کل مملکت داره با ۲۰درصد درآمد کشور میچرخه.بقیه درآمد کجا میره??اینو باید به مردم توضیح بدین.اگه بهتون بر نمیخوره هاااا
آیا شما راه حلی بهتر دارید
حقوق و مزایای کلیه مقامات و مسئولین و مدیران دولتی و شبه دولتی و خصولتی و صدا و سیما و نهادها و ارگان و مجلس و ... را صفر کنید همه مشکلات کشور حل می شود.
مشکل ناتوانی و ناکارآمدی مدیران و نبودن برنامه و عزم جدی برای توسعه کشور و رفاه مردم است
با هزار برابر این بودجه هم نمی توانند کار مثبتی انجام بدهند
مارا به خیر شما امیدی نیست
شر مرسانید لطفا
آقای پور ابراهیمی بخشی از این حرفهای شما فقط حرفه وبخش بزرگتر طبق روال دولت و مجلس پوپولیست باز هزینه کردن از جیب ضعفا
خیلی چیزها می شد بشه اما نشد با این حرفها چهار دهه گذشت و هر سال مشکلات مردم را بیشتر کردند.
ما در مجلسیم یا شما. انگار شما بیرون مجلس و دولتید و ما باید اجرا کنیم.
نماینده ۴۵۰۰۰ تومان چیست که بخوای مقداری از ان را کم کنی
نماینده مردم!!!!!
مسئول نابساماني اوضاع اقتصادي كشور افرادي مانند همين پور ابراهيميها هستند كه سكوتشان به مراتب سودمندتر از تئوريها و سياستهاي شان است ،
ميليارد ها دلار ارز ٤٢٠٠ تومانى داديد تنها بنفع واردكنندكان خصوصا رانت خواران شد و تقريبا ميتوان كفت هيج وارد كننده اى كالا به ارز دولتى عرضه نكرد و با فاكتور سازى ودر چند دست. ازاد فروختند و ميليارد ها مابه التفاوت ارز را بجيب زدند حتى ماليات اين سود وحشتناك را هم ندادند
اول اينكه ارز دولتى را به هيج كس اعم دولتى و خصوصى ندهيد
آقا لطفاً از همه مالیات بگیرید و در بودجه به آن‌ها برگردانید. لااقل شفاف شود که بودجه چگونه مصرف می‌شود.
حسن روحانی و کا بینه اش عامل گرانی مسکن
دوستان لطف کنند در قدم اول ، عدالت اجتماعی را در کشور اسلامی برقرار نمایند
با یک چهارم تعداد مدیران کنونی می شود کشور را بهتر هم اداره کرد
سلام
اقاى پور ابراهيمى درست كفته ايد بايد خانه تكانى اساسى در نظام اقتصادى كرد ولى ايا اراده اى هست ؟
این آقا مشابه یک حرف تاریخی زد
بله
عجب
برای مثال حجم زیادی از منبع دولت درگیر مسأله ای به نام یارانه هاست و چیزی حدود 900 هزار میلیارد تومان که معادل دو برابر بودجه عمومی کل کشور است، هزینه یارانه سال 98 خواهد شد.
80 میلیون نفر
12 ماه
45000 تومان
80*45= 3600 میلیارد تومان
3600*12= 43200
چهل و سه هزار ودویست میلیارد تومان
شاد و پیروز باشید.
این یارانه 900 هزار میلیاردی بخش زیاد آن مربوط به سوخت و انرژی است. حالا سوخت انرژی آزاد بشود کارخانه هایی که با این یارانه و کارگر ارزان توان رقابت ندارد در آن صورت باید تعطیل بشود.
ضمن تشکر از انتشار نظرات در صورت امکان نظرات مردم را برای آقایان ارسال کنید .
كراوات بدرد اينروزها ميخوره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان