بازدید 16460
ویژه نامه ویدیویی نوروزی «تابناک»، روز چهارم؛

«واسونک» رستاک / «رو در و دیوار این شهر» محمد زارع / «سولو شنگ» وو تنگ / «ارواح طبیعت» لئو روخاس / تهران در ۱۳۳۳ / بزرگ‌ترین الماس بی نقص جهان

اتفاقات تلخ به سادگی فراموش نمی‌شود؛ اما می‌توان آنچه را فراموش نمی‌کنیم، نیز ببخشیم و سال را بدون کینه از وقایعی که بسیاری از اوقات به زخم‌های کهنه تبدیل شده و می‌توان روحمان را از پای درآورد، آغاز کنیم. به خودمان رحم کنیم و آن گونه ببخشیم که اگر خودمان در موقعیت مشابهی بودیم، امید داشتیم بخشیده شویم و این بخشش را به پای بزرگواری مان نگذاریم و فروتنانه ببخشیم.
کد خبر: ۸۸۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 24 March 2019

«واسونک» رستاک /آنهایی که این روزها در شیراز قدم می‌زنند، بوی شکوفه‌های گل‌های کوچه پس کوچه‌های زیبای این شهر مست‌شان می‌کند و بی‌شک چهارمین روز بهار هزار و سیصد و نود و هفت را با سرخوشی پشت سر گذارده‌اند. این هوای خوش بهار و این حال خوب مردم ایران، امید را نسبت به روزهای پیش روی مردمان‌مان دو چندان می‌سازد. انگار بهار به جز یک فصل، یک احساس هم هست و این احساس را در کودکان بهتر می‌توان دید.

همچنان توصیه می‌کنیم در دید و بازدید از هم سبقت بگیریم و چه خوب که این دید و بازدیدها بی‌تکلف و ساده بگذرد تا تداومش برای آنهایی که دستشان در این ایام خالی است، ممکن شود و تا آنجا که ممکن است، مراعات کنیم. پس اگر به بازدید دوستی رفتیم که صورتش را با سیلی سرخ نگه داشته بود، لزومی ندارد پیاله‌های لب پر آجیل را تا مشخص شدن کف پیاله بجوییم و چه خوب که با دست پر به بازدید برویم و به جای یک جعبه شیرینی، ناهار خودمان و میزبانِ تنگدست را با خودمان ببریم.

واسونک با نوای رستاک

اتفاقات تلخ به سادگی فراموش نمی‌شود؛ اما می‌توان آنچه را فراموش نمی‌کنیم، نیز ببخشیم و سال را بدون کینه از وقایعی که بسیاری از اوقات به زخم‌های کهنه تبدیل شده و می‌توان روحمان را از پای درآورد، آغاز کنیم. به خودمان رحم کنیم و آن گونه ببخشیم که اگر خودمان در موقعیت مشابهی بودیم، امید داشتیم بخشیده شویم و این بخشش را به پای بزرگواری مان نگذاریم و فروتنانه ببخشیم.

در نهایت این بهاریه را با بخشی از یکی از اشعار بلند منوچهری دامغانی به پایان می‌رسانیم و دعوت می‌کنیم مجموعه ویدیویی امروز «تابناک» را تماشا کنید.

آمد بهار خرم و آورد خرمى
وز فر نوبهار شد آراسته زمى
خرم بود همیشه بدین فصل آدمى
با بانگ زیر و بم بود و قحف در غمى
زیرا كه نیست از گل و از یاسمن كمى
تا كم شده ست آفت سرما ز گلستان
از ابر نوبهار چو باران فروچكید
چندین هزار لاله ز خارا برون دمید
آن حله اى كه ابرمر او را همی تنید
باد صبا بیامد و آن حله بردرید
آن حله پاره پاره شد و گشت ناپدید
و آمد پدید باز همه دشت پرنیان
از لاله و بنفشه همه كوهسار و دشت
سرخ و سپید گشت چو دیباى پایرشت
برچد بنفشه دامن و از خاك برنوشت
چون باد نوبهار برو دوش برگذشت
شاخ بنفشه چون سر زلفین دوست گشت
افكند نیلگون به سرش معجر كتان
آمد به باغ نرگس چون عاشق دژم
وز عشق پیلگوش در آورده سر به خم

 

واسونک ؛ رستاک

قطعه شیرازی واسونک یکی از قطعات بسیار شیرین و مشهور است که رستاک بازخوانی کرده است. موزیک ویدیوی این بازخوانی را در «تابناک» می‌بینید.

 

رو در و دیوار این شهر ؛ محمد زارع

«رو در و دیوار این شهر» یکی از قطعات محمد زارع است. موزیک ویدیویی از اجرای تازه این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

ارواح طبیعت ؛ لئو روخاس

 

سولو شنگ ؛ وو تنگ

«شنگ / Sheng» از سازهای سنتی چینی است که پیش از این یک اجرا از آن را در تابناک دیده‌اید. «وو تُنگ / Wu Tong» برنده جایزه گرمی یک سولو (تک نوازی) با این ساز داشته که در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

تصاویری از تهران در 1333

تصاویر قدیمی از سال 1333 تهران، نمایی از زندگی مردم در آن زمان و خیابان های تهران، نمایی از سفارت ها و پارک‌ها و بازار شهر را در «تابناک» می بینید.

 

بزرگ‌ترین الماس بی‌عیب و نقص جهان

حراج کریستی در لندن بزرگترین الماس بی‌عیب و نقص با دسته بندی رنگی دی را به نمایش و فروش گذاشت. این الماس نادر نوع 2ای «D-coloured» که 163.4 قیراط وزن دارد با دسته بندی رنگی دی که یکی از بهترین رنگ‌ها برای الماس است سال پیش در آنگولا پیدا شد و پس از ماه‌ها کار روی برش و صیقل دادن آن روی یک گردنبند ارزشمند به کار رفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار