بازدید 13913
۶
پیمانه اقتصادی؛

ارزش املاک بانک‌ها، رقم بالایی تخمین زده می‌شود/ نرخ دلار و یورو در روزی که همتی به بازار ارز رفت/ چرا پیاز به کیلویی ۱۱ هزار تومان رسیده است؟ / خسارت ۱۱ هزار میلیاردی سیل به کشاورزی گلستان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روپیه، بهترین عملکرد ارزی در آسیا را به خود اختصاص داد، همتی: قیمت فعلی ارز واقعی نیست، موانع صادرات را بردارید تا تولید طلا رونق گیرد، افزایش قیمت مرغ ناشی از سودجویی است/مردم مرغ را گران نخرند، دلال بازی در بازار تجهیزات ساختمانی، وزیر اقتصاد: ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر به گلستان اختصاص یافت و قیمت انواع پژو ۴۰۵ در بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴ 23 March 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روپیه، بهترین عملکرد ارزی در آسیا را به خود اختصاص داد، همتی: قیمت فعلی ارز واقعی نیست، موانع صادرات را بردارید تا تولید طلا رونق گیرد، افزایش قیمت مرغ ناشی از سودجویی است/مردم مرغ را گران نخرند، دلال بازی در بازار تجهیزات ساختمانی، وزیر اقتصاد: ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر به گلستان اختصاص یافت و قیمت انواع پژو ۴۰۵ در بازار را در بر دارد.

ارزش املاک بانک ها رقم بالایی تخمین زده می شود

محمود بهمنی با اشاره به تصمیم بانک ها برای فروش اموال مازاد خود از طریق بورس، گفت: ارزیابی اموال بانک ها و فروش آن از طریق بورس بهترین نوع واگذاری است، اما ایرادی که وجود داشته در بورس، قیمت ها بالا تعیین می شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: بانک ها باید املاک و اموال خود را توافقی به فروش برسانند، چون زمانی که  یک‌باره تعدادی ملک و املاک در بازار عرضه می شود قیمت ها کاهش یافته و با توجه به شرایط بازار خریداران آن کم می شود. وی با بیان اینکه باید در بانک ها انگیزه برای فروش املاک ایجاد شود، ادامه داد: باید به بانک ها اعلام شود که املاک مازاد و دارایی آنها پس از فروش تبدیل به سرمایه خود بانک ها می شود، چرا که بانک‌ها عنوان می‌کنند که اگر قرار بوده این املاک  را فروخته و به خزانه واریز کنند هیچ منفعتی برای آنها ندارد. وی درباره افزایش سرمایه بانک ها از طریق فروش اموال و دارایی، اظهار داشت: از آنجا که سرمایه ها و املاک و دارایی بانک ها تبدیل به پول نقد می شود، بانک‌ها می‌توانند با استفاده از این پول تسهیلات پرداخت کرده و گردش کار پیدا کنند، لذا از این طریق وضعیت بانک ها نیز بهبود می‌یابد. وی در خصوص میزان و رقم املاک و دارایی بانک ها، تصریح کرد: ارزش املاک بانک ها رقم بالایی تخمین زده می شود که میزان و عدد آن مشخص نیست، لذا قیمت هر یک از املاک و دارایی ها باید از طریق بورس مشخص شده و سپس به فروش برسد. / خانه ملت

روپیه بهترین عملکرد ارزی در آسیا را از آن خود کرد

در پنج هفته اخیر روپیه هند از بدترین عملکرد ارزی خود در آسیا به بهترین عملکرد ارزی در قاره کهن تغییر وضعیت داد. روپیه به دلیل کاهش ارزش دلار و افزایش گردش مالی در بورس داخلی از ارزهای همتای خود در بازارهای نوظهور پیشی گرفت و بهترین عملکرد را از آن خود کرد. از ابتدای ماه فوریه سال جاری میلادی تا ۷۲ ساعت پیش روپیه از سطح بالای ۷۱ در برابر دلار به تقریبا ۶۹.۱ در برابر ارز آمریکا رسید که قدرتمندترین عملکرد رویپه از اواخر ماه اوت سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد محسوب می شود. برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش شانس پیروزی نارندرا مودی نخست وزیر هند برای دومین دور انتخابات و نیز بالاگرفتن تنش بین هند و پاکستان از جمله دلایل رشد روپیه است. آمارها حکایت از آن دارد که سرمایه گذاران خارجی ۳.۳ میلیارد دلار در بورس هند تا هجدهم ماه جاری میلادی آورده اند که بیش از نیمی از گردش مالی ۵.۶ میلیارد دلاری در بورس هند را تشکیل می دهد که از جمله دلایل تقویت روپیه محسوب می شود. همچنین برخی تحلیلگران بازار معتقدند پیروزی مودی در انتخابات می تواند به افزایش بیشتر ارزش روپیه منجر شود و تا پایان ژوئن هر ۶۷ روپیه به یک دلار برسد. بر پایه این گزارش، کارگزاران ارزهای خارجی بر این باورند پیروزی دوباره نارندار مودی در انتخابات می تواند بانک مرکزی هند را مجبور به مداخله خود در بازار کند. /راشاتودی

قیمت فعلی ارز واقعی نیست/ فروش دلار برای بانک مرکزی سودی ندارد

عبدالناصر همتی امروز در یک گفت وگوی ویژه نوروزی اظهار داشت: در مجلس می گفتند که دولت از خرید و فروش ارز، 18 هزار میلیارد تومان درآمد دارد و من ثابت کردم که سودی وجود ندارد. ممکن است برخی فکر کنند ما این موارد را دنبال می کنیم و من امروز هم اگر امکانش باشد و بتوانم نرخ ارز را هرچند هزار تومان کاهش دهم خدا را شکر می کنم. مطمئن باشید برای 100 تومان پایین آوردن ارز، من هر روز حرص می خورم. ما معتقدیم که قیمت فعلی ارز واقعی نیست ولی فشار روانی وجود دارد. بخشی از ذخایر ارزی کشور در بانک های خارجی است و برای واردات استفاده می شود و ما باید در داخل و خارج اسکناس ارز داشته باشیم و دولت در این زمینه برنامه ریزی انجام می دهد. همتی تأکید کرد: دولت می گوید خرید و فروش ارز توسط مردم انجام نشود و سرمایه ها در تولید هزینه شود. اگر مردم وارد خرید و فروش ارز نشوند به سرعت نرخ ها کاهش پیدا می کند و بعد از ثبات ارزی می توان به سمت ثبات تورم حرکت کرد. رانت خوارها در کشور زیادند و در تمام مسیرها وارد می شوند و در هدف ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای رفاه مردم بود اخلال ایجاد و یا ارز دریافت کردند و کالا وارد نکردند و همچنین با اعمال نفوذ از بانک ها وام گرفتند، ولی در سال ۹۸ نظارت و کنترل جدی در بانک ها داریم.

موانع صادرات را بردارید تا تولید طلا رونق گیرد

ابراهیم محمدولی در رابطه با راهکارهای رونق تولید اظهار کرد: برای رونق تولید، دولت و اصناف باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و تلاش همسو و مناسبی انجام دهند که البته دولت باید اقدامات اولیه و اساسی در راستای رونق تولید انجام دهد. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه عمده اقدامات باید از سوی دولت انجام شود، ادامه داد: در راستای رونق تولید در حوزه طلا باید موانع صادراتی و وارداتی برطرف شود که با ورود طلای خام و ساخته شده حجم مواد اولیه رشد کند و از سوی دیگر، واردات طلای ساخته شده میزان رقابت پذیری تولید را رشد می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: با رفع موانع صادراتی، حجم تولید در کشور افزایش می‌یابد و رشد صادرات را به همراه خواهد داشت که در نهایت منجر به رشد تولید با کیفیت و رقابت پذیر می‌شود.

نرخ دلار و یورو در روزی که همتی به بازار ارز رفت

بر اساس تصمیم بانک مرکزی صرافی‌های ملی، پارسیان، کارآفرین، رفاه، شهر، سینا، مسکن و تجارت طی امروز و فردا، نیازهای ارزی هموطنان را تأمین می‌کنند. در سومین روز سال ۹۸، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به طور سرزده از صرافی‌های منتخب بانکی در تهران بازدید کرد و ضمن تبریک سال نو به کارکنان صرافی‌ها و خریداران با خریداران ارز به گفت وگو نشست. بر اساس اطلاعات صرافی بانک ملی، امروز هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12940 تومان خریداری و به قیمت 12990 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به آخرین روز کاری سال گذشته، 100 تومان افزایش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 14940 تومان در این صرافی خریداری و به قیمت 14990 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. نرخ فروش یورو نیز نسبت به 28 اسفند سال گذشته، 190 تومان گران تر شده است.

خروج ۱.۲ تریلیون یورو دارایی ۷ بانک بزرگ از بریتانیا

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد: هفت بانک بزرگ در حال انتقال تقریبا ۱.۲ تریلیون یورو از دارایی های خود از بریتانیا به منطقه یورو به عنوان بخشی از آمادگی خود برای برگزیت هستند.  بانک اروپا اعلام کرد انتظار ما این است که این هفت بانک مهم تحت نظارت بانک مرکزی اروپا قرار گیرند؛ ضمن اینکه ۱۷ بانک دیگر هم زیر نظر بانک اروپا خواهند بود. این هفت بانک بزرگ تقریبا ۱.۲ تریلیون یورو از دارایی های خود را زیر نظر بانک مرکزی اروپا به منطقه دیگری از اروپا انتقال خواهند داد. بانک های بزرگ سرمایه گذاری تحت نظارت بانک مرکزی اروپا قرار خواهند گرفت و انتظار می رود دیگر دارایی های خود را هم انتقال دهند.

افزایش بهای مرغ ناشی از سودجویی است/مردم مرغ را گران نخرند

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: افزایش قیمت مرغ ناشی از سودجویی است که در مبدأ و توسط مرغداران صورت می‌گیرد. به نقل از صدا و سیما، مهدی یوسف خانی افزود: مرغداران با سودجویی، مرغ را با قیمت بالا به کشتارگاه می‌فروشند که در همین راستا از کشتارگاه‌ها خواسته شده مرغ را با قیمت بالا از مرغداران نخرند. وی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنیم مرغ را از بازار آزاد و با قیمت بالا نخرند تا قیمت مرغ تعدیل شود. یوسف خانی اظهار داشت: مرغ تنظیم بازاری منجمد به قیمت ۱۰۵۰۰ و گرم به قیمت ۱۱۵۰۰ به مقدار کافی عرضه شده و از مردم می‌خواهیم از این مراکز مرغ مورد نیاز خود را تهیه کنند.

سکوت معنادار وزارت راه نسبت به افزایش بی دلیل تجهیزات ساختمانی/ دلال بازی در بازار تجهیزات ساختمانی

حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عدم نظارت بر وضعیت بازار مسکن، گفت: قطعا یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در سال گذشته عدم نظارت متولیان به ویژه وزارت راه و شهرسازی بوده است. نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مسکن، فعالیت دلالان در عرصه تجهیزات و مصالح ساختمانی بوده، به طوری که تجهیزات تولید داخل نیز در یک سال اخیر به بهانه افزایش نرخ دلار، با افزایش قیمت مواجه شده است. وی از افزایش قیمت مسکن در سال 98 خبر داد و گفت: با توجه به افزایش نرخ حقوق و دستمزد کارگران ساختمانی در سال جاری و همچنین افزایش نرخ آب، برق و گاز و تشدید قیمت مصالح ساختمانی این پیش بینی می شود که قیمت مسکن در سال جاری نیز بالا رود. خسته بند افزود: این سوال در یک سال اخیر بارها مطرح شده که چرا نرخ تجهیزات ساختمانی طی چند ماه باید سه برابر شود، این مسأله چه دلیلی جزو دلال بازی دارد. وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان وزارت راه و شهرسازی نیز نسبت به افزایش بی دلیل تجهیزات ساختمانی سکوت کرده اند و تنها نظاره گر افزایش افسارگسیخته قیمت ها هستند. عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اگر مسئولان و متولیان به دنبال تثبیت قیمت مسکن در سال جاری هستند، باید در گام نخست اقدام به با ثبات سازی قیمت تجهیزات ساختمانی کنند و پس از آن، محورهای دیگر بازار مسکن را بررسی و بازبینی کنند. /خانه ملت

وزیر اقتصاد: 300 میلیارد ریال دیگر به گلستان اختصاص یافت

وزیر امور اقتصادی و دارایی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری و برای بررسی وضعیت سیلزدگان به گلستان سفر کرده است، گفت: 300میلیارد ریال دیگر به عنوان تنخواه واسطه در اختیار این استان قرار گرفته است. فرهاد دژپسند روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان گفت: این مبلغ، علاوه بر 50 میلیارد ریالی است که پیش از این به عنوان تنخواه به استان های سیلزده از جمله گلستان اختصاص یافته بود.

چرا پیاز به کیلویی ۱۱ هزار تومان رسیده است؟

طی روزهای اخیر، عرضه پیاز به عنوان یکی از اقلام پر مصرف در سبد خانوار در مغازه‌های سطح شهر کاهش یافته و قیمت آن به کیلویی ۱۱ هزار تومان رسیده است که اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تأیید این موضوع، علت افزایش قیمت این محصول را صادرات آن عنوان کرد و گفت: بارندگی و سیل اخیر در این موضوع کمی تأثیرگذار بوده اما دلیل اصلی کاهش عرضه و افزایش قیمت پیاز در بازار داخلی صادرات است که باید جلوی آن را بگیرند. وی افزود: جلوگیری از صادرات مربوط به ما نمی‌شود و ما تنظیم بازار سطح شهر را بر عهده داریم که وقتی مصرف‌کننده ناراضی باشد، می‌گوییم شرایط از مبدأ این‌طور است و تقصیر فروشنده نیست. کارگر با بیان اینکه در شهرهای دیگر هم وضعیت همین‌طور است، گفت: در همه زمینه‌ها حتی چغندر و کاهو هم افزایش قیمت داشتیم. برای مثال چغندر که مصرف همگانی هم ندارد در سطح شهر با قیمت ۷,۰۰۰ تومان هم به فروش می‌رسد. اما ما فقط نظاره‌گر و توزیع‌کننده هستیم. میوه و صیفی از میدان مرکزی خرید می‌شود و ما پس از آن مسئولیت داریم اگر اعضایی از قیمت تخطی کنند، آن را بررسی کنیم. اما به موضوع صادرات و واردات وارد نمی‌شویم، چون در حیطه کاری ما نیست. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه اعضای اتحادیه به سود منطقی محصولات قانع هستند، گفت: مردم وقتی خرید می‌کنند با اعضای ما برخورد بد و نارضایتی دارند، به همین دلیل برخی فروشندگان وقتی می‌بینند عرضه محصولی موجب جنگ اعصاب است، اصلاً آن را به مغازه‌هایشان نمی‌آورند. برخی دیگر هم برای اینکه مغازه‌شان خالی نباشد، با سود ۱۰ تا ۱۵ درصد می‌فروشند، در حالی که اجازه دارند تا ۳۵ درصد روی محصول سود ببرند.

قیمت انواع پژو ۴۰۵ در بازار + جدول

برای خرید پژو، ۴۰۵ GLX، در بازار مدل ۱۳۸۴ با کارکرد ۱۹۰ هزار کیلومتر به سرمایه ۳۰ میلیون تومانی نیاز است. به گزارش  میزان، برای خرید انواع ۴۰۵ در بازار بسته به سال تولید و میزان کارکرد آن‌ها باید هزینه‌های متفاوتی پرداخت کرد.

ارزش املاک بانک‌ها رقم بالایی تخمین زده می‌شود/ نرخ دلار و یورو در روزی که همتی به بازار ارز رفت/ چرا پیاز به کیلویی ۱۱ هزار تومان رسیده است؟ / خسارت ۱۱ هزار میلیاردی سیل به کشاورزی گلستان

صادرات روزانه ۱.۲۵ میلیون بشکه ای نفت ایران در فوریه ۲۰۱۹

در حالی که مشتریان ایران مذاکرات با آمریکا را در مورد تمدید معافیت ها برای ادامه خرید نفت از ایران آغاز کرده اند، صادرات نفت ایران در مارس نسبت به ژانویه و فوریه کاهش یافت و به میانگین حدود 1 تا 1.1 میلیون بشکه در روز رسید. تخمین زده می‌ شد صادرات ایران در فوریه 1.3 میلیون بشکه در روز باشد. معافیت های آمریکا برای هشت مشتری بزرگ ایران مثل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در اوایل ماه می پایان می یابد. در حالی که دولت آمریکا اعلام کرده همچنان به دنبال صفر کردن صادرات نفت ایران است، تحلیلگران انتظار دارند واشنگتن معافیت ها را حداقل برای چند کشور تمدید کند، چون نمی خواهد قیمت نفت افزایش زیادی داشته باشد. در ژانویه و فوریه سال جاری صادرات نفت خام ایران بیشتر از حد انتظار بود، چون چندین مشتری ایران از معافیت های خود برای ادامه واردات نفت ایران استفاده کردند. طبق اطلاعات ردیاب نفتکشها، میانگین صادرات ایران در فوریه 1.25 میلیون بشکه در روز بود، در حالی که صادرات ماه ژانویه بین 1.1 و 1.3 میلیون بشکه گزارش شد یعنی بیشتر از یک میلیون بشکه ماه دسامبر.

خسارت 11 هزار میلیاردی سیل به کشاورزی گلستان

وزیر جهاد کشاورزی گفت که بروز سیل در گلستان حدود 11 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی، باغبانی و دامی این استان خسارت وارد کرد. محمود حجتی امروز شنبه هنگام بازدید از مناطق سیل زده شهرستان آق قلا در استان گلستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش زراعی 7 هزار و 600 میلیارد ریال، در بخش باغبانی یک هزار و 200 میلیارد ریال، در بخش دام و طیور و آبزیان 600 میلیارد ریال و در بخش آب و خاک و امور زیر بنایی یک هزار و 500 میلیارد ریال خسارت به کشاورزی گلستان تحمیل شد. وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر هکتار زمین زراعی خسارت دیده 20 میلیون ریال، هر هکتار باغ خسارت دیده 50 میلیون ریال، هر راس دام سبک تلف شده 5 میلیون ریال و هر راس دام سنگین تلف شده 30 میلیون ریال کمک‌ بلاعوض پرداخت می کند. حجتی ادامه داد: همچنین به ازای هر هکتار احیای زمین زراعی و باغی 50 میلیون ریال، احیا و بازسازی هر سالن 10 هزار قطعه‌ای مرغداری 200 میلیون ریال و احیا و بازسازی هر واحد آبزی پروری 200 میلیون ریال پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به صاحبان آن ها پرداخت خواهد شد. وی گفت: در پی بروز سیل 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان خسارت دید که از این مقدار حدود 100 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی بالای 90 درصد خسارت دیدند و خسارت 150 هزار هکتار دیگر بین 30 تا 60 درصد است. وزیر جهاد کشاورزی عمده محصولات کشاورزی خسارت دیده گلستان را گندم، کلزا و جو عنوان کرد و گفت: سیل اخیر به بخش کشاورزی شهرستان های بندر ترکمن، گمیشان، آق قلا، گنبد کاووس، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در گلستان خسارت 100 درصدی زده و بقیه شهرها بین 20 تا 50 درصد خسارت دیدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
این مملکت نیاز به متخصص داره نه برادر
یعنی واقعا خجالت نمی کشید از این قیمتها ،بس کنید ان قدر پیاز زیاد است که دارد در انبارها روی دست کشاورزان می پوسد ،،،ان قدر خانه خالی است که دارند می ریزند پایبن،،، ،،سیاست را قاطعی زندگی مردم نکنید ،،بیچاره کردند با این سیاست مردم را،،،،،،،،
چاپ نمی کنید مهم نیست ولی لااقل حرفم را می زنم:
آیا نرخ پیاز، سیب زمینی، مرغ، گوشت، و ... یعنی نیاز بسیار ابتدائی انسان در جوامع مختلف که «تغذیه» می باشد، هر لحظه تغییر می کند و مردم از خرید نیاز ابتدائی خود عاجز هستند؟ من میدانم که «تغییر نمی کند». همه این مسائل ناشی از بی کفایتی است!
منبع اصلی درآمد بانک‌ها برای پرداخت سود سپرده فروش و خرید ملک است و اصلی ترین دلیل گرانی مسکن احتکار آن در شهرهای بزرگ توسط بانکهاست که فشار زیادی رو به مردم وارد می‌کند
در کنترل صادرات و قیمت پیاز مانده ایم و ادعاهای جهانی و منطقه ای مان گوش فلک را کر کرده و فقط مردم مان را کشته و عذاب میدهد .!!؟؟
دوساله دارن پشت سرهم میگن قیمت ارزدرحال حاضرواقعی نیست !!! فقط حرف فقط اظهارنظر ازعمل خبری نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر