بازدید 11569
رئیس کل بانک مرکزی:

اگر مردم وارد خرید و فروش ارز نشوند به سرعت نرخ‌ها کاهش پیدا می‌کند/ ثبات نسبی اقتصادی در سال ۹۷ بزرگترین اتفاق بود/ برخی با حقه بازی وام سنگین گرفتند/ فروش دلار برای بانک مرکزی سودی ندارد

عبدالناصر همتی امروز در یک گفتگوی ویژه نوروزی با تبریک سال نو به مردم و با بیان اینکه طبق مصوبه اخیر مجلس، نظام بانکی برای افزایش وام ازدواج تلاش می کند گفت: برخی فکر می کنند وقتی مسئول شدیم باید جدی باشیم. تجربه چند دهه من در مسئولیت نشان می دهد که با امید می توان مشکلات را حل کرد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 23 March 2019

تابناک اقتصادیرئیس کل بانک مرکزی با تشریح برخی برنامه های اساسی نظام بانکی در سال ۹۸، از تلاش دولت برایی بهبود شرایط زندگی مردم در سال جدید خبر داد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عبدالناصر همتی امروز در یک گفتگوی ویژه نوروزی با تبریک سال نو به مردم و با بیان اینکه طبق مصوبه اخیر مجلس، نظام بانکی برای افزایش وام ازدواج تلاش می کند گفت: برخی فکر می کنند وقتی مسئول شدیم باید جدی باشیم. تجربه چند دهه من در مسئولیت نشان می دهد که با امید می توان مشکلات را حل کرد.

رییس کل بانک مرکزی اظهارداشت: هر کسی همین امروز هم بیاید و مسئولیت بانک مرکزی را تحویل بگیرد مشکلی نیست. من مدیران زیادی در بانک ها و صداوسیما تربیت کردم و من اگر دوباره انتخاب کنم صداوسیما را انتخاب می کنم، برای اینکه صدا و سیما قدرت خیلی زیادی دارد شما اگر ایده ای داشته باشید راحت می توانید پیش ببری البته اگر بخواهی خراب هم کنی خیلی خوب می توانی خراب کنی.

اگر مردم وارد خرید و فروش ارز نشوند به سرعت نرخ‌ها کاهش پیدا می‌کند/ ثبات نسبی اقتصادی در سال ۹۷ بزرگترین اتفاق بود/ برخی با حقه بازی وام سنگین گرفتند/ برخی مدیران برای ماندن در میزشان به یک سری افراد وام‌هایی دادند/ فروش دلار برای بانک مرکزی سودی نداردبچه های من تاکنون بانک مرکزی نیامدند

همتی با اشاره به اینکه مسئولان تلاش می کنند ولی حجم مشکلات بالا است، ادامه داد: فرزندان ما در مسئولیت ها محدودیت بیشتری دارند و من مجبورم برخی تلفن ها را پاسخ ندهم ولی بچه های من تاکنون بانک مرکزی نیامدند. من اگر بخواهم انتقاد کنم می گویم در طول چند دهه به دلیل استفاده های نادرست از سیستم بانکی برای تامین طرح های ناکارآمد و یا وام دادن به کسانی که صلاحیت نداشتند، مدیرانی آمدند که متاسفانه به خاطر ماندن در میزشان به یک سری افراد وام هایی را دادند و یا استفاده از مدیران کم صلاحیت که مشکلاتی ایجاد شد ولی باید بدانیم که سیستم بانکی ۹۰ درصد تامین مالی کشور را بر عهده دارد و امروز طرح هایی مانند برق، نیروگاه، سد و ... با تامین مالی بانک ها شکل می گیرد ولی نواقضی هم وجود دارد.

افرادی که وام های سنگین گرفته اند، چرا پس نمی دهند؟

وی درباره حل مشکلات مربوط به وام گیرندگان کلان از نظام بانکی خاطرنشان کرد: خیلی از این ها که نتوانسته اند وام ها را پس بدهند به خاطر مشکلات اقتصادی و رکود بوده است ولی یک سری از آن ها حقه باز هستند، به طوریکه شما الان نمونه هایشان را در دادگاه ها می‌بینید، این ها مشخص است که وام گرفته اند که پس ندهند و نحوه وام گرفتن آنها مشخص است و البته این مسائل در بانک هایی شکل گرفته که صاحب جدی نداشته و این یکی از مشکلات سیستم دادن مجوز و نظارت بر بانک هاست. ما امیدواریم در سال ۹۸ برای وصول این مطالبات به صورت جدی وارد عمل شویم.

گواهی سپرده در مقابل ملک مردم

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: در سال گذشته موسسات غیرمجاز را داشتیم که خیلی برای بانک ها اذیت داشتند و اینها سودهای بالای ۳۰ درصد پرداخت می کردند و برخی از این موسسات از مردم ملک می گرفتند و در مقابل گواهی سپرده می دادند و فرد خانه بدون کاربرد را به بانک ارائه می کرد و گواهی سپرده می گرفت و ماه به ماه هم سود به حساب فرد واریز می شد و این در حالی است که آن ملک هنوز به اسم موسسه نشده است. این موارد واقعا بی سابقه است. این مدیران خدمت به مردم را دوست ندارند و خدمت به خودشان را دست دارند.

بیشتر بخوانید

به گفته همتی، این موارد باعث شد که بانک مرکزی هر اقدامی که خواست انجام دهد اینها نگذارند و از مشکلات بانک مرکزی این بود که نظارت کافی نکرده ولی حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بانک مرکزی برای جمع کردن اینگونه موسسات هزینه کرد و البته بخشی از این هزینه با فروش اموال موسسات و تعیین تکلیف شعب تامین می شود.

محیط نظام بانکی باید سالم شود

وی افزود: برنامه داریم بانک های ناتراز را نیز بررسی کنیم و اگر لازم باشد مدیریت آن را بر عهده می گیریم و به صورت جدی کنترل و نظارت خواهیم داشت و محیط نظام بانکی باید سالم شود. من ۱۰ روز سفیر شدم ولی هر جایی که حس شود برای مردم کاری می توان انجام داد وارد می شوم. در سال ۹۷ مشکل ارز بزرگترین مشکل بود و من در روزی که معرفی شدم ارز ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان بود و بعد ارز به حدود ۲۰ هزار تومان نیز رسید ولی بعد از آن با تمهیدات و مصوباتی که داشتیم به سرعت مهار افزایش نرخ ارز اتفاق افتاد و کنترل صورت گرفت و می توان گفت ثبات نسبی اقتصادی در سال ۹۷ بزرگترین اتفاق بود.

قیمت فعلی ارز واقعی نیست/ فروش دلار برای بانک مرکزی سودی ندارد

رییس کل بانک مرکزی گفت: در مجلس می گفتند که دولت از خرید و فروش ارز، 18 هزار میلیارد تومان درآمد دارد و من ثابت کردم که سودی وجود ندارد. ممکن است برخی فکر کنند ما این موارد را دنبال می کنیم و من امروز هم اگر امکانش باشد و بتوانم نرخ ارز را هرچند هزار تومان کاهش دهم خدا را شکر می کنم. مطمئن باشید که برای 100 تومان پایین آوردن ارز، من هر روز حرص می خورم. ما معتقد هستیم که قیمت فعلی ارز واقعی نیست ولی فشار روانی وجود دارد. بخشی از ذخایر ارزی کشور در بانک های خارجی است و برای واردات استفاده می شود و ما باید در داخل و خارج اسکناس ارز داشته باشیم و دولت در این زمینه برنامه ریزی انجام می دهد.

همتی تاکید کرد: دولت می گوید خرید و فروش ارز توسط مردم انجام نشود و سرمایه ها در تولید هزینه شود. اگر مردم وارد خرید و فروش ارز نشوند به سرعت نرخ ها کاهش پیدا می کند و بعد از ثبات ارزی می توان به سمت ثبات تورم حرکت کرد. رانت خوارها در کشور زیادند و در تمام مسیرها وارد می شوند و در هدف ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای رفاه مردم بود اخلال ایجاد کردند و یا ارز دریافت کردند و کالا وارد نکردند و همچنین با اعمال نفوذ از بانک ها وام گرفتند ولی در سال ۹۸ نظارت و کنترل جدی در بانک ها داریم.

وی بیان داشت: من می دانم رفاه مردم آسیب دیده و امیدوارم در کوتاه مدت بتوان شرایط را اصلاح کرد. مسئول بانک مرکزی باید به نحوی صحبت کند که دشمن سوء استفاده نکند ولی برخی برای مردم نگرانی ایجاد می کنند و مسئولان باید با امید باشند. من از مردم به خاطر مشکلات غذرخواهی می کنم و ما بهتر از این می توانستیم کار کنیم و صادقانه می گویم شرایط در کنترل است و امیدوارم با اقدامات و سیاست های دولت و کمک سایر قوا بتوانیم شرایط بهتری برای زندگی مردم در سال ۹۸ ایجاد کنیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
شما که مسلط بودی به بازار ارز چی شد دوباره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
مردم نخرند تا فقط خودشون بخرند و انبار کنند
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
شنبه سوم فروردین ۱۳۹۸
دلار ۱۴۰۵۰ تومان
سکه ۴۷۷۰۰۰۰ تومان
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
اگر
اما
درصورتیکه
شاید
احتمالا
میشود
خواهدشد
فقط حرف فقط شعار فقط وعده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
اقای همتی مردم ارزمیخرندتاارزش سرمایه شان حفظ شود اگرشماوامثال شماکارشان رادرست انجام دهند وارزش پول ملی ساعت به ساعت کم نشودمردم دلیلی برای خریدارز پیدانمیکنند !!!
احمد
| United States of America |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
رییس بانک مرکزی: اگه مردم ارز خرید و فروش نکنند، ارز ارزان میشود.
مردم: اگه شما ارزش پول ملی رو حفظ کنی، مردم وارد خرید و فروش ارز نمیشوند.
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
ناشناس 15 15 قیمت الکی نده دلار اصلا 14 تومن نشده13400
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
دوستان خیلی ربط داره به اینکه مردم نخرن نمونش مردم ترکیه آگه مردمش مثل ما دلار میخریدن ارزش پولشون مثل ما خیلی افت میکرد ولی چکار کردن نخریدن که هیچ دلاراشونم تحویل دادن تا قدرت پولشون و نگه دارن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
مردم را به رگبار ببندید چون مقصرند و دلار میخرند!
خداخیرت دهد واقعا اقدامات مثبتی انجام دادی ای کاش از اول دولت تو بودی تا کشور وارد چنین وضعیتی نمیشد.
افتتاح حساب ارزی توسط بانکها و دریافت سود بالا به ازاء وام ها توسط بانک مصداق حقه بازی نیستند ؟
خرید املاک توسط بانکها حقه بازی نیست ؟
آقای همتی بنده آن موقع که روحانی گفت ارز قطعا از اینی که هست بالاتر نمی رود حدود صد میلیون تومن سرمایه ۱۱ سال کارم را در بانک نگهداشتم تا اندکی دیگر پول تهیه کنم و خانه ای چیزی بخرم. هم اکنون ارز و قیمت خانه چندین برابر شد و فقط ۲۰ درصد به سرمایه من اضافه شد الان در بهترین حالت با این پول میتونم یک خانه رهن کنم که معلوم نیست تا آخر امسال همین صد میلیون چیزی از ارزشش باقی میماند یا خیر.
اگر من هم ارز تهیه کرده بودم و در زیر بالشتم نگه میداشتم الان حداقل ارزش پولم حفظ میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
من ارز داشتم و پول رحمت کسیده در خارج کشور را به ایران آوردم و تبریل کردم. 500 هزار دلار. امروز 20 هزار دلار هم برام نمونده. باید شکایت کرد. عمل دولت فرقی با جاعلین اسکنای نداره. طی دوبار کاهس ارزش پول ملی، دارابی نقدی من 1/15 شد
شما وقتی سود سپرده را کاهش می دهید چه توقعی دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
سود این سپرده ها از کجا میاد؟. از فعالیت صنعتی یا تجاری نیست. بانک مرکزی آنها را تامین میکنه. آنهم با پول بی پشتوانه! نتیجه همین هست که شاهدش هستی.
دمت گرم !
خدا کنه بگذارند کار هات را انجام بدهی!
اگر را با مگر ، تزویج کردند / از او فرزندی آمد ، کاشکی نام!
پاسخ ها
حسنعلی
| France |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
رئیس‌کل بانک مرکزی
اگر را با مگر تزویج کردند از او طفلی برو شد کاشکی نام
چرا ان افرادی که بار حقه وام سنگین گرفتند معرفی نمی کنید و به دست داده تحویل نمیدهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برخی؟!!!
محیط نظام بانکی باید سالم شود
الان ٣٠ ساله داريد اين حرف رو ميزنيد
خوب شروع كنيد و حرف ديگه بسه
جناب آقای همتی آیا چند درصد مردم خرید و فروش ارز میکنند ؟ ایرانیان خارج 6 میلیون نفر هستند که نیازی به ارز ندارند و ایرانیان داخل هم بغیر از کار خانه داران و برخی ها که قصد مسافرت دارند کسی در سیتم ارزی کشور دخالت نمیکند. و اگر نیاز مردم به ارز را محاسبه کنید شاید نهایتا در طول سال بیش از ده میلیارد دلار نباشد. در صورتی که درامد کشور بیش از این ارقام است. شما از احترام مردم و سکوت مردم به نظام متاسفانه سو استفاده میکنید و حاضر به جواب گوئی و شفاف سازی نیستید.
سال ۹۸ و اعلام لبیک به منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در سال رونق تولید:
لزوم عزم راسخ دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد بانکی بعنوان یکی از گلوگاههای اصلی فساد در کنار اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی در ارائه و تصویب هرچه سریعتر لایحه اصلاح نظام بانکی در صورت تعلل مسئولین دولتی و انحلال موسسات و تعاونی های مالی و اعتباری قارچ گونه براساس منویات مقام معظم رهبری در آغاز سال ۱۳۹۸ در آستان مقدس حرم رضوی در راستای گام دوم انقلاب و نام گذاری سال ۹۸ بنام سال رونق تولید بمنظور ارائه کارنامه قابل قبولی در پایان سال کاری مجلس دهم.

رونق تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری در سال ۹۸ در صورتی عملی و اجرایی خواهد گردید که با اقدام جدی در حمایت عملی از تولید همراه گردد و حمایت عملی از تولید یعنی به جریان انداختن نقدینگی کشور و سرمایه های مردمی از بانک ها به سمت تولید و حمایت از کسب و کارهای جوانان بجای برج سازی ،مال سازی -مجتمع های تجاری و پاساژ سازی- و خروج سرمایه کشور بشکل ارز به اسم واردات کالاهای اساسی و ورود غذای سگ و گربه و ماشین های سواری لوکس و فرار سرمایه های مردم برای خرید املاک در خارج از کشور.

یک نمونه بارز از موسساتی که با فریب افکار عمومی خسارات جبران ناپذیری را به سرمایه های مردمی و اعتماد عمومی به بانک ها در سالیان گذشته وارد آورده و با توسل به شیوه های متقلبانه و کلاهبردارانه سرمایه های مردم را در ساخت مجتمع های تجاری و املاک مسکونی لوکس و ماشین های لاکچری در شمال تهران حیف و میل نموده موسسه مالی ... بوده که متاسفانه در سایه نبود نظارت از سوی بانک مرکزی موفق به اقدامات مجرمانه خود گردیده است. از آن ناگوارتر عدم برگزاری دادگاه متهمین این موسسه علارغم فریادهای مردمی و نمایندگان مردم در خانه ملت و سازمانهای مردم نهاد و رسانه های داخلی و معاند خارجی است ...
یکی نیست به این همتی بگه که قیمت ارز یا توجه به این قیمت نجومی املاک چقدر باید باشه ؟؟!!!
اگه قیمت ارز باید پایین تر از این باشه ، پس چرا روی قیمت املاک و مستغلات نمیتونین کاری کنین که مثلا نصف بشه ؟؟؟!!!
قیمت ارز زیر صد هزار تومن ،یک خیانت ملی است و بعد ها ملت اینو خواهند فهمید.
آنهایی که از تصمیمات غلط بانک مرکزی و آقای همتی سود میبرند ، کسانی نیستند جز آنها که املاک مولتی میلیاردی هایشان را در تهران میفروشند و به دلار و طلا تبدیل میکنند.
دلار من و شما و باقی ملت بدبخت ایران !!!???
آقای همتی و دیگر ارکان اگر قدرتی دارند ، قیمت ملک و خودرو را به قیمت زمان ذلار ۱۰ عزار تومنی برگردانند ، یعنی نصف همینی که هست ، و بیخود چوب حراج به دلار های نفتی و ملی نزنند.

ممنونم تابناک عزیز
پاسخ ها
بینام
| Germany |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
کلا تو باغ نیستی با همین قیمت دلار ملک هنوز سه برابر جا داره بره بالا و باید بره بالا تمام کسایی که ملک گرفتن تو ضررن
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
من فعال ساختمانی هستم و هیچ ربطی ساختمان‌سازی به دلار و ارز نداره و برخی اقلام ساختمانی وابسته به نرخ ارز است نه همه و مصالح ساختمانی که در داخل تولید میشوند به اندازه دلار رشد قیمت نداشت ولی ام دی اف و چوب دلاری گران شد که فرض ۱۰ درصد ساختمان هزینه یک واحد را شامل میشود و درضمن ارزش هر مترمربع ملک از شمال تا جنوب شهر متفاوت از قیمت دلار و طلا است و در همه جای دنیا ارزش مکانی ملک فرق داره و در امریکا هم بعضی مناطق ممکن است ۱۰ برابر مناطق دیگر ارزش املاک ان باشد و این طی فرض ۱۰۰ سال ارزش مکانی ملک تفاوت کرده در یک منطقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
عجب .قیمت دلار 200 تومن باشه بد نیست نه ؟/همه اموالتو دلار خریدی؟همین الانم مردم نمی تونن با این اوضاع زندگی کنن . چه دل خجسته ای داری.حتما سال بعدم باید 300 تومن باشه تا خیانت نباشه به جیب تو
جالبه از نظر اینها ثبات یعنی دلار ۱۳تومنی
اینقدر حرف نزنین ، عمل کنین. در ضمن اگه اونایی که برای ماندن وام غیر قانونی دادن اسمشون را میدونی بگو. آه و ناله هم نکن.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
بیچاره ها در حال عمل هستند ولی جواب نمی دهد ،چرا؟
چونکه همه چیز را هوایی وبدون در نظر گرفتن علمش انجام میدهند.
مردم از خرید فروش ارز دست بردارند زیرا هر کسی به فکر سرمایه خویش هست اما چندین بار دلار توسط بانک مرکزی پایین کشیده شد و همه ما از اقتدار بانک مرکزی حرف می زدیم
گویا بزرگترین دلال خود بانک مرکزی می باشد که هر وقت اراده کند و بقول خود آقای همتی ضروری باشد ارز پایین خواهد آمد به نظر من فعلا سکه های خریداری شده یک ساله توسط خودی ها ،تحویل داده نشده است بعد از تحویل سکه ها و آب کردن آن در بازار مجددا ارز مقداری پایین خواهد آمد
اقای همتی گوشمان ازاین حرف هاو وعده هاپره
یادتان هست اقای جهانگیری چقدربااعتمادبنفس میگفتند ارزنخریدتاضررنکنید؟!! انهایی که به حرفهای ایشان اعتمادکردند همه ضررکردند
همتی جان همین امسال شما ۲۵۰‌هزار میلیارد تومان سود بانکی می پردازید و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان هم هزینه افزایش حقوق ۴۰ درصدی کارگران کارمندان و بازنشستگان است که در شرایط رشد منفی اقتصادی منبعی جز چاپ پول بی پشتوانه برای تامین انها ندارید حالا یک بجه ۵ ساله هم می فهمد ظرف یک سال اینده هیچ چیز به اندازه ارز و کالاهای ارزی افزایش قیمت نخواهد داشت حداقل ۵۰ درصد حال کدام فعالیت موجه اقتصادی این همه سود دارد؟
الان سالهاست که که ثبات اقتصادی داریم شما چرا می خواهی کشور را بی ثبات نشان دهید. تو این سالها قیمت ها ریالی تغییر نداشته.
جناب رئیس چرا به شعور مردم توهین میکنی؟؟ شماها خودتون عامل همه نابسامانیها هستید..
امسال چیزی که در بانکها به وفور میشد شب عید دید امار بالای تراولهای مسافرتی چاپ شده بود که در اختیار بانکها گذاشته بودند و ایا اینها را امارش را دارند؟
اینها تورم زا نیست و باعث افت ارزش پول نمیشود؟؟؟؟؟؟
اسم ان را بگذارند پول رایج در گردش و اسم تراول را از روی ان بردارند چرا که تراولها حداکثر باید ۴ دست بگردد و بعد در اختیار شبکه بانکی قرار گیرد و باطل شود منتهی چیزی که در واقعیت شاهد ان هستیم حجم بالای تراولهای مسافرتی و در چرخه پولی کشور بودن انها وشاید ۲۰۰ دست چرخیدن انها است.
اگر اعتقاد دارند به کارکرد ان باید نام انها به اسکناس ۵۰هزار تومانی تغییر یابد چون حذف تراول در کار نیست و تازه امسال تراولهای جدید هم چاپ شده توزیع کردند که صد در صد تورم زا است این حجم خلق نقدینگی.
رو رو برم ثبات اقتصادی سال 97 بزرگترین اتفاق بود ماشالله به این اعتماد به نفس ماشالله
اقای عسگراولادی و دیگر فعالین تجارت و صادرات و واردات وقتی از ناقصی سامانه نیما گفتند شما با ان بیانیه تهدید امیز جوابش را دادید در صورتی که حرف ایشان ان بود بانکهای خارجی نیما نمیشناسند تا ارز را برگردانند.
امروز دقیقا صحبتهای فعالین اقتصادی و همین اشکال بیان شده منتهی اقای عسگراولادی هشدار را ۴ ماه زودتر دادند و شما ان را مسخره کردید و گفتید ۱۶ میلیون یورو داری و فلان و بهمان در صورتی که ایشان چیز دیگری گفت.
ثبت سفارش را بسته اید و باز میگویید مردم ارز نخرند و سرعت اقتصاد را کند کند کردید با محدودیتهای فراوان پوزها در داخل و خارج کشور و باز میگویید مردم ارز نگیرند(که نمیگرفتند)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقت حساس مقابله با تحریمها را دارید با سیاستهای غلط خود تلف میکنید و خود تحریمی های فراوان انجام دادید و باز میگویید مردم وارد بازار ارز نشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا به داد کارهای شما برسد .
تمام اجناس در بازار دلارش خیلی خیلی بالاتر از نرخ ارز صرافی ملی داره درمیاید و شما راحت میگویید نرخ ارز این نیست؟؟؟؟
شما مسئول هستید ارزش پول ملی رو حفظ کنید.وقتی نمی توانید چه انتظاری از این ملت بدبخت دارید که می خوان با خرید ارز و طلا قدرت خریدشان را حفظ کنند.فکر می کنید مردم نمی فهمند و فقط شما می فهمید که چه بلایی سر ارزش دارایی های ریالی مردم دارید میارید.
اولین شرط حل مسأله پذیرفتن آن و صداقت است. تورم حداقل 150% را%20-%30 اعلام میکنند:لطفا به تغییرات در لیست قیمت کالاهای اسسی ( و نه لوکس) زیر نگاه کنید که برای همه ملموس است:
- گوشت از 40 هزار به 140 هزار تومن یعنی 250% تورم
- مرغ از حدود 6 هزار به 17 هزار تومن یعنی حدود 200% تورم.
- سیب ( تولید داخل) از 4 هرا تومی به 11 هرار تومن یعنی حدود 200% تورم.
- ماست از 8 هزار به 23 هزار تومن یعنی حدود 200% تورم.
- حبوبات و موار شوینده هم همینطور.
- میانگین مسکن تهران از 3.8 میلیون به 10.5 میلیون یعنی حدود 180% تورم و کشوری هم همینطور.
- پسته از 70 هزار تومن به 230 هزار تومن یعنی 220% تورم و سایر آجیل و خوراگی همینطور.
- خودرو پراید از 18 میلیون به 38 میلیون یعنی حدود 110 % تورم و خورورهای خرجی250% تورم.
- رشد هزینه های درمانی و بیمارستانی و در پی آن آمار سکته و فوت سرسام آور.
- اختلاس، رانت و فساد و اعتیاد از .... به ...... یعنی .... تورم.
- ........
- رشد آمار و دارائی آقازاده ها از ..... به ....
این چه حرفی است مردم دلار نخرند که ارزان شود ؟ کاش امکان مناظره بود، با اینهمه مشاوران مفت خورت از یکی نظر می پرسیدی
مردم ارز نخرند پس هنر تو و دیگر مسؤلین چیه برای کنترل اوضاع
بابا یه این نابغه اقتصاد یه نوبل بدین. اتفاقا مردم از دست ندانم کاریها و دروغهای شماست که وارد بازار ارز میشوند بلکه بتوانند تا مدتی قدرت خرید خود را حفظ کنند.
واقعا باید یه نفر مغز دایناسور خورده باشه و بیاد آپارتمان توی تهران مثلا متری ۲۵ یا ۳۰ میلیون بخره ، که میسه متری ۲ هزار دلار !!!
اگع همین دلار رو از ایران خاذج کنه ، مثل یه شاه میتونه زندگی کنه ، اونم توی یه کشوری که توش برای انسانها و شهروندانشون از همه نظ ارزش قائل میشن ، نه این آلودگی تهران رو داره و نه خطر صد در صد زلزله در تهرانو .

ممنونم تابناک
هر کس نخره ضرر کرده، چرا؟ چونکه اعتمادی به حرف مسئولین نیست بنده نخریدم و الان باید ۳سالدیگه پس انداز کنم تا خونه ۵۰متری بخرم،حرجی بر مردم نیست برید؟ بخرید تا به روز من نیفتید به بانک ها اعتماد نکنید فایده ای نداره. قیمت دلار بالاتر از نرخ الان است.
آقای همتی وقتی قانون و شرع برای یک درخواست خواستگاری و چند تا موی باز بانو ایرانی 22 ارگان رسیدگی می کننند. بازی با سرنوشت 81 میلیون ایرانی قانون و شرعی وجود ندارد؟ خنده دار و شرم آور نیست!
سالها است مسولين همين حرفها را تكرار ميكنند فقط بفكر خود هستند
اگر کسی گوشت و مرغ و خرد و خوراکی نخرد، حتما قیمتها پایین می آید و اقتصاد عالی!
جناب همتی پارسال بخاطر سپرده بانکی ۲۳۰ میلیون ضرر کردم ، مردم هیچ وقتدنباید گول شماها رو بخورن
تابناک چرا نظراتی که در جهت بالا بردن ارز هست میزاری ولی نظرات مارو نمیزاری .همه تون لنگه همید
اقای همتی بادقت کامنت های مردم رابخوانید اینهانظراکثریت مردم درموردعملکردشماست حتی یکنفرهم ازسیاست وعملکردشماوبقیه تیم اقتصادی وکلا دولت روحانی راضی نیست
من نمی گویم سمندر باش یا پروانه باش / گر برای سوختن آماده ، مردانه باش .
آیا ایشان واقعا هنوز فکر میکند قیمت ارز باید توسط دولت تعیین شود، و نه بازار؟ اگر ایشان و ایشانها اینگونه فکر میکنند، پس باید منتظر قیمتهای خیلی بالاتر دلار باشبم!
شیخ ما رطب خورد و گفت عجب شیرین است خوب مرد حسابی همه میدانند بحران عرض بخاطر مردمی است که بخاطر سیاستهای غلط حکومت ثروتشان در حال نابود شدن است و برای حفظ قدرت پولشان به هر کاری دست میزنند این وظیفه شما است که با داشتن قدرت در دستتان نگذارید کار به اینجاها برسد
پدرم هم گول حرفهای شمارا خورد و من هم گول حرفهای شما را خوردم اما دیگه بسه همه پولهام را موقعی چه دلار هشت تومن بود تبدیل به دلار کردم . حالا هرچقدر میخواهی وعده و ....بده .با اون سود بانکی 20 درصد خیلی ها رو گول زدید و اموال مردم را غارت کردید .و برای خودتون حقوقهای انچنانی و سفر های خارجی و کیف ....میکنید بچه هاتون هم همه خارج از کشور تشریف دارند
جناب ریٔس بانک دلار را شما میفروشید اگر دلار را تنها بوسیله بانک وبا دلیل مناسب داده شود مسئله تمامه اما شما دنبال فراهم کردن حقوق کارمندان دلار را گران میفروشید به صرافیها در همه جای دنیا صرافیها تنها میتوانند ده در صد از بانک گرانتر بفروشند وگرنه تعطیل میشوند ماصغیریم اما بچه نیستیم منبع دلار بانکه نه کس دیگه
می توان گفت ثبات نسبی اقتصادی در سال ۹۷ بزرگترین اتفاق بود. چه جالب !!!!!!!!
قطعا اقاى دكتر همتى بهتر از همه ميدانند كه زبان اقتصاد بكلى متفاوت از نصيحت كردن ميباشد و مردم بر اساس مشاهدات و تجربيات قبلى در صدد حفظ قدرت خريد دارايى هاى خود هستند. ولى اقاى همتى ميتوانند با توجيه مسولين ارشد دولت و نمايندگان محترم مجلس با حذف دلار رانتى ٤٢٠٠ تومانى و روانه كردن اين دلار ها به بازار نيما يك قدم اساسى براى نزديك كردن نرخ دلار دولتى به نرخ بازار ازاد بردارند. مطمئن باشيد قيمت كالاهاى اساسى تغيير محسوسى نخواهد كرد چون دريافت كنندگان دلار ٤٢٠٠ تومانى جنس خود را با نرخ دلار ازاد عرضه ميكنند. با مديريت بهينه ريال حاصل از مابه التفاوت دلار ٤٢٠٠ با دلار نيمايى ( حدود ٨٠٠٠ تومان ) دست دولت براى سوبسيد ٣-٢ دهك كم در امد بازتر خواهد بود و از ان مهمتر در امد اضافى حاصله ميتواند براى اجراى طرح هاى عمرانى بكار گرفته شود و با ايجاد اشتغال موجب رونق اقتصادى پايدار بشود.
فقط حرف
ضعف مدیریت بانک مرکزی ببیند که اگر مردم وارد ارز نشوند .ارز درست میشود. تمام بی برنامگی و آینده نگری هاشون راانداخت گردن مردم .
همش تقصیر مردم هست که هنوز وجود دارند و منقرض نشدند...خوب دولت چیکار کنه که مردم اینقد پوست کلفت نباشن؟
امیدوارم دلار یهو بیاد پایین تا حال اوتایی که رفتن دلار خریدن جا بیاد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر