بازدید 2837

یک مهاجر دیگر در مرز آمریکا جان باخت

کد خبر: ۸۸۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ 20 March 2019

یک مرد مهاجر ۴۰ ساله مکزیکی در مرکز مرزی آمریکا جان خود را از دست داد تا آمار مهاجران کشته‌شده در مراکز مرزی ایالات متحده در ماه‌های اخیر به ۴ نفر افزایش یابد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در حالی که انتقادهای بین‌المللی درباره شرایط زندگی مهاجران مستقر در مراکز و اردوگاه‌های مرزی آمریکا ادامه دارد، رسانه‌های این کشور از جان باختن یک مهاجر مکزیکیِ دیگر در یکی از این مراکز خبر می‌دهند.

بنا بر گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، این مرد ۴۰ ساله و مهاجر مکزیکی در یک مرکز وابسته به «اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا» در شهر «ال پاسو» تگزاس جان خود را از دست داده است.این رسانه آمریکایی خبر داد که با مرگ این مهاجر مکزیکی، این چهارمین بار است که در ماه‌های اخیر یک مهاجر در اردوگاه‌ها و مراکز وابسته به دولت آمریکا جان می‌دهد.

اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا اعلام کرده که ماموران این نهاد، روز یکشنبه این تبعه مکزیکی را به دلیل ورود غیرقانونی به آمریکا بازداشت کرده بودند.به ادعای این نهاد آمریکایی، بعد از بازداشت مهاجر مکزیکی علائم آنفلوآنزا، نارسایی کبدی و نارسایی کلیوی در او دیده شد و وی به مرکز بهداشتی منتقل شد، اما او روز دوشنبه در این مرکز به دلیل بیماری جان خود را از دست داد.

اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا نام این مهاجر مکزیکی درگذشته را منتشر نکرده، اما مدعی شده که مقام‌های این اداره رفتاری انسانی با او داشتند و تلاش خود را برای درمان او انجام دادند.در ماه فوریه هم یک مرد مکزیکی ۴۵ ساله بعد از بازداشت توسط ماموران گشت مرزی در «ریو گراند ولی» و انتقال به بیمارستان، جان باخته بود.

پیش از آن هم، دو کودک اهل گوآتمالا در مراکز نگهداری مرزی آمریکا جان خود را از دست داده بودند.«فیلیپه گومز آلونزو» دختر هشت ساله گوآتمالایی، ۲۵ دسامبر ۲۰۱۸ بعد از دو بار انتقال و ترخیص از یک مرکز پزشکی وابسته به اداره گمرک آمریکا جان خود را از دست داد.

هشتم دسامبر ۲۰۱۸ هم «ژاکلین کال ماکین» دختر هفت ساله مهاجر گوآتمالایی دو روز در یک مرکز درمانی مرزی آمریکا درگذشت.پیش از این، سازمان‌های بین‌المللی بارها از شرایط مراکز نگهداری مهاجران و همچنین اقدامات دولت آمریکا در زمینه جداسازی اجباری کودکان مهاجر از والدینشان و خشونت علیه آنها انتقاد کرده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر