بازدید 2333

تلاش پمپئو برای حل اختلافات بین کشورهای عربی

کد خبر: ۸۸۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 20 March 2019

وزیر خارجه آمریکا که به کویت سفر کرده است، تأکید کرد که شکاف کنونی در روابط بین کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به نفع منطقه نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای کویتی خود با اشاره به اینکه شکاف کنونی در روابط کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به نفع منطقه نیست، گفت که «ما برای حل اختلافات بین کشورهای عربی تلاش می‌کنیم».

طبق گزارش شبکه الجزیره، پمپئو همچنین از تلاش‌های کویت برای حل بحران در روابط این کشورها قدردانی کرد و افزود که آمریکا از میانجی‌‌گری کویت حمایت کامل بعمل می‌آورد.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که «ما به وجود کشورهای عربی یکپارچه و متحد نیاز داریم».

وزیر خارجه کویت نیز تأکید کرد که هیچ جایگزینی جز تکمیل تلاش‌های مربوط به حل اختلافات در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس وجود ندارد.

چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

این چهار کشور ازسرگیری روابط خود با دوحه را به پذیرش خواسته‌های ۱۳‌گانه خود از سوی قطر مشروط کرده‌اند که از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط دوحه با ایران، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان