بازدید 3684

ترسیم نقشه‌ راه بسته‌های تحول علوم پزشکی

کد خبر: ۸۸۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 19 March 2019

نقشه‌ راه بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در سال ۹۸ بر اساس مرور برنامه‌های سال جاری و استفاده از تجربیات متولیان بسته‌ها در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور ترسیم شد.

به گزارش وزارت بهداشت، جلسه ترسیم نقشه راه بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در سال ۹۸ بر اساس مرور برنامه‌های سال جاری و استفاده از تجربیات متولیان بسته‌ها، در دانشگاه علوم‌پزشکی مجازی برگزار شد.

دکتر سید حسن امامی رضوی قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با اشاره به تفاوت ماهیت اجرایی بسته‌ها خاطر نشان کرد: برخی بسته‌ها مانند دانشگاه مجازی و اعتباربخشی، ماهیت اجرایی دارند و به نتایج خوبی رسیده‌اند.

وی گفت: بعضی از بسته‌ها مانند مرجعیت و دانشگاه‌های نسل سوم با ویژگی توسعه‌نگری و آینده‌نگری تدوین شده‌اند و در مرحله نظریه‌پردازی قرار دارند و لازم است به مرحله اجرا برسد.

امامی رضوی با بیان اینکه نهایی سازی برنامه‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در پایان فروردین سال ۹۸ انجام خواهد شد، افزود: منتظر شنیدن انتقادات و پیشنهادات از سوی همکاران در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم تا نقشه راه سال آتی به وضوح و روشنی ترسیم شود.

در ادامه دکتر عطاالله پورعباسی دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با اشاره به ارسال برش برنامه‌های ملی اقدام سال ۹۸ به مناطق آمایشی در بهمن سال جاری گفت: برنامه‌های ملی اقدام، بنای عملیاتی سازی بسته‌های تحول است و امید است با توجه به اهمیت این برنامه‌ها در پیشرفت مقطعی و مستمر فعالیت‌های مناطق آمایشی در سال آینده، مسئولین ذیربط نهایت دقت و توجه را در بررسی این برنامه‌ها اعمال کنند.

پورعباسی افزود: باقیمانده برش برنامه‌های ملی اقدام در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به مناطق آمایشی ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی و ارزیابی در راستای استخراج شاخص‌های کمی سیاست‌ها، از ارزیابی برنامه‌های تحول به‌وسیله شاخص‌های خروجی محور خبر داد و افزود: این شاخص‌ها خودارزیابی ندارند و بر اساس شاخص‌های کشوری شکل می‌گیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان