بازدید 8057
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

پایان سبز بورس در آخرین روز سال؛ شاخص کل در کانال ۱۷۸ هزار واحد بسته شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و هشتم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۷۶۰ واحدی معادل ۱.۵۷ درصد به رقم ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد  ۳۳۷۶ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 19 March 2019
پایان سبز بورس در آخرین روز سال؛ شاخص کل در کانال 178 هزار واحد بسته شدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و هشتم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۷۶۰ واحدی معادل ۱.۵۷ درصد به رقم ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد  ۳۳۷۶ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین و آخرین روز کاری هفته و سال جاری، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۹۶ واحدی معادل ۱.۵۷ درصد به رقم ۵۱ هزار و ۵۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۰۸ واحدی معادل ۱.۲۵ رصد، عدد ۳۲ هزار و ۹۶۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۸۵ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد به رقم ۲۳ هزار و ۱۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۰۵ واحد افزایش معادل ۱.۴۲ درصد را رقم زد و به سطح ۲۰۰ هزار و ۱۲۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۰۱۴ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد به رقم ۱۳۳ هزار و ۸۶۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۵۸۲ واحد افزایش معادل ۱.۶۴ درصد همراه بود و عدد ۳۴۵ هزار و ۱۶۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۱۵ داشت و در سطح ۱۷۸ هزار و ۶۷۳ واحد قرار گرفت.
 
شاخص بورس
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۰۰ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۶۱ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۲۸ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۸۳ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۵۸ واحد و نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۲۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۴۷ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۲۸ واحد، نماد حفاری متعلق به حفاری شمال با ۱۴ واحد، نماد ونوین متعلق به بانک‌اقتصادنوین با ۸ واحد و نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 

امروز بیشتر سهم‌ها در گروه فلزات اساسی، معدنی، پتروشیمی، خودرو و بانک رشد قیمت داشتند و تعدادی از سهم‌های گروه‌های یاد شده توانستند بیش از چهار درصد رشد را تجربه کنند. به نقل از ایسنا؛ در آخرین روز کاری سال ۱۳۹۷ بیشترین ارزش معاملات به گروه شیمیایی با ۷۸ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. در این گروه ۱۴۹ میلیون سهم جابجا شد.

فلزات اساسی بانک‌ها و حمل و نقل دیگر گروه‌هایی بودند که به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بورس تهران امروز شاهد ارزش معاملات ۱,۵۳۲ میلیارد تومان بود که این رقم ناشی از دست به دست شدن حدود چهار میلیارد سهم و اوراق مالی طی بیش از ۱۹۷ هزار نوبت داد و ستد بود.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۵۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۲۵۷ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار رقم ۵۶۰ میلیارد تومان تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۹۱۹ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آمریکا فقط دست روی یک چیز گذاشته است ، نرخ دلار در مقابل ریال ، که با بالابردن و کم یاب کردن دلار در ایران ارزش آنرا در مقابل ایران بالا برده است و این یعنی تضعیف پول ملی ایران و فشار به ایران.
بزودی در سال جدید نتیجه این شاخص سازی دروغین را با بحران بورس خواهیم دید.وقتی خیلی از سهام مثل خودرویها 3 سال قبل با شاخص 89000 4-5 برابر قیمتهای امروز با شاخص 180000 بودن معلومه که شاخص سازها خیلی ناشیانه عمل کردند تا ویترین قلابی به نمایش یگذارند. قیمت مثلا سهام سرمایه گزاری سایپا و رنا اخر 94 و اول 95 بالای 300 تومن بود حالا هم شاخص دو برابر شده هم ارز و دیگر کالاها 5 برابر ولی قیمت ان سهام یکپنجم یعنی 70 تومن شده .شاخص ساز هم گور خود و هم گور بورس را کنده است بعدا خواهید دید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل