بازدید 5437
در آستانه عرضه «ومعلم» در فرابورس مطرح شد؛

افزایش ۶ برابری پرتفوی بیمه معلم طی ۵ سال / تسویه مالیاتی سنوات گذشته تا پایان سال ۹۷ / برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران

رئیس هیات‌مدیره بیمه معلم گفت: پرتفو و سودآوری بیمه معلم طی ۵ سال اخیر حدود ۶ برابر رشد داشته و از ۲۶۰ میلیارد تومان به ۱۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۸۸۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 15 March 2019

تابناک اقتصادیرئیس هیات‌مدیره بیمه معلم گفت: پرتفو و سودآوری بیمه معلم طی 5 سال اخیر حدود 6 برابر رشد داشته و از 260 میلیارد تومان به 1650 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل بیمه معلم درنشست خبری که به همین منظور برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار بورس تابناک با بیان سهم 48 درصدی بیمه ثالث در پرتفوی این شرکت، درخصوص وضعیت کلی صنعت بیمه گفت: در صنعت بیمه حدود 70 درصد پرتفوی اکثر شرکت های بیمه ای از دو رشته بیمه ای شخص ثالث یعنی اتومبیل و درمان تشکیل می شود، شرکت های بیمه ای در قیمت گذاری این دو رشته مستقیما نقشی ندارند و تنها مجری آن هستند لیکن مزیتی که این دو رشته بیمه ای برای بیمه گزار دارند جریان نقدینگی است که از طریق آنها به شرکت سرازیر شده و منجربه کسب درصد بالایی از درآمدهای غیرعملیاتی شرکت های بیمه ای می شود و در حقیقت ضریب خسارت بالایی این دو رشته را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: دو رشته شخص ثالت و درمان ضریب خسارت بالایی دارند و تمام توان شرکت های بیمه متمرکز بر این است که ضمن گرفتن سهم خود از این دو بازار با گرفتن سهم بیشتری از بیمه های کم ریسک تر سعی می کنند این مسئله را جبران کنند همچینن درآمدهای غیرعملیاتی برای شرکت های بیمه مثل سرمایه گذاری در سهام، املاک و مستغلات و سپرده گذاری در بانک ها حایز اهمیت است.

مدیر عامل بیمه معلم همچنین در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار تابناک در خصوص وضعیت مالیات سال های گذشته، گفت: گزارش مربوط به این مسئله در ساعات آتی در کدال منتشر خواهد شد و پرونده های مالی میزان مالیات تشخیص داده شده توسط کارشناسان امور مالیاتی رقم بالایی بود ولی این گزارشات مجددا بررسی شد و به میزان قابل توجهی کاهش یافته و فکر می کنم برای صورت های مالی سال 97 صدرصد این بند را نخواهیم داشت و با توجه به اقدامات انجام گرفته در جهت تسویه بیمه معلم جزو معدود شرکت های بیمه ای باشد که تا پایان سال 97، مالیات تا پایان سال 95 کلا تسویه شود.

به گفته مدیرعامل بیمه معلم، این شرکت بیمه ای در ابتدا با عنوان اولیه «شرکت بیمه صادرات و سرمایه‌گذاری» در سال ۱۳۷۳ با مشارکت نظام بانکی و به منظور توسعه فعالیت‌های صادراتی و ارائه پوشش‌های بیمه‌های اعتباری در مقابل ریسک‌های موجود تاسیس شد و در تیرماه سال ۱۳۸۶ پس از واگذاری بخش عمده سهام شرکت و بر اساس تصمیم سهامداران جدید نام شرکت به «بیمه معلم » تغییر یافت.

تحسیری ادامه داد: این شرکت توانست به تدریج دامنه فعالیت‌های خود را توسعه داده و موفق به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تمامی رشته‌های بیمه زندگی و غیر زندگی و اتکائی شود.

وی افزود: بیمه معلم به عنوان قدیمی‌ترین شرکت بیمه خصوصی در حال حاضر در تمامی خدمات بیمه‌ای فعال است و شمار زیادی از فعالان اقتصادی کشور و آحاد مردم از محصولات و خدمات این شرکت بهره می‌برند.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس هیات‌مدیره بیمه معلم نیز در این نشست با اشاره به اینکه این شرکت ظرف 5 سال گذشته جهش بسیار خوبی داشته، گفت: پرتفو و سود شرکت از حدود 260 میلیارد تومان به حدود 1650 میلیارد تومان رسیده و رشد بیش از 6 برابری را در پرتفو شرکت تجربه کرده است.

کرد زنگنه با بیان اینکه توانگری شرکت در حال حاضر رتبه ۲ بوده و سال گذشته ۹۰ درصد تقسیم سود داشته‌ایم، عنوان کرد: بیمه معلم سال ۹۱، ۴۰ میلیارد تومان سرمایه با ۶۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشته ولی ما سرمایه را افزایش دادیم به گونه‌ای که اکنون این سرمایه به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی بیمه معلم که شرکتی زیان‌ده بوده با عملکردی مثبت و رو به رشد در چند سال گذشته سودده شده و شفافیت در حساب‌های بیمه معلم و حرکت این شرکت در مسیر استراتژی‌های تعریف‌شده برای این مجموعه از عوامل زمینه‌ساز این موضوع بوده است.

کرد زنگنه با بیان اینکه بازارعراق سه میلیون دلار برای ما ارز آوری داشت، گفت: ما اولین شرکت بیمه ای در عراق هستیم که ثبت شدیم و هم در بغداد هم در بصره و حتی مدتی در کردستان عراق فعال بودیم.

آرش بیگلریان معاون مالی و اقتصادی بیمه معلم نیز در این نشست در خصوص مطالبات شرکت گفت: طبق آئین‌نامه‌های شورای عالی بیمه سه کمیته اصلی شامل ریسک، تطبیق قوانین و مقررات و حسابرسی در شرکت بیمه معلم وجود دارد که یکی از کمیته‌های فرعی تحت آن کمیته وصول مطالبات است، این کمیته در تمامی شعب شرکت تیم‌هایی دارد که پیگیری وصول مطالبات را انجام می‌دهد.

بیگلریان همچنین درخصوص برنامه افزایش سرمایه و پیش بینی بودجه سال جاری گفت: سود شرکت در روزهای پایانی سال در پیش بینی بودجه محقق می شود و روند رو به رشد آن ادامه دارد. همچنین افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی برای رساندن سرمایه از ۱۵۰ به ۳۰۰ میلیارد تومان در دو مرحله در برنامه وجود دارد و مقدمات مرحله اول آن بعد از ورود به بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی انجام می شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که در پرتفوی صورت گرفته ، برنده دو پروژه مناقصه دو شرکت مخابرات و ملی نفت کش طی دو هفته گذشته شدیم. برای سال آتی پیش بینی می شود در مناقصات مهم شرکت کرده و با قیمت مناسب مورد تایید بیمه مرکزی برنده مناقصه شویم.

بیگلریان با اشاره به پیگیری مطالبات توسط کمیته وصول گفت: بدهی ها در پایان سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که بخش عمده آن به دلیل فروش اقساطی خدمات بیمه و بیمه‌نامه‌ها به معلمان و کارکنان کشتیرانی بوده و نسبت به فروش ۱.۲ هزار میلیارد تومانی در همان سال مقداری زیاد است اما بیمه نامه ها اقساطی است و ۹۰ درصد اقساط سررسید عادی این ۵۵۰ میلیارد تومان مربوط به سال ۹۷ بوده و وصول شده و پرونده معوق نداریم.

در این نشست همچنین مبینا بنی‌اسدی مدیر روابط عمومی فرابورس ایران در مورد وضعیت شرکت‌‌های بیمه‌ای و عرضه اولیه بیمه معلم، گفت: گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی نزدیک به 2.5 درصد از ارزش کل بازار فرابورس ایران را به خود اختصاص داده است و در این گروه در حال حاضر سهام 18 شرکت در حال معامله است و روز شنبه 25 اسفندماه با عرضه 20 درصد از سهام شرکت بیمه معلم این شرکت نیز به تابلو معاملات فرابورس اضافه می‌شود.

وی دامنه قیمتی در عرضه اولیه سهام شرکت بیمه معلم را از 2600 تا 2700 ریال اعلام کرد که حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در این عرضه اولیه 750 سهم تعیین شده است.

لازم به ذکر است کل سهام شرکت بیمه معلم به تعداد یک میلیارد و 500 میلیون سهم است که از این میزان 75 میلیون سهم عادل 5 درصد از سهام آن شنبه 25 اسفندماه برای نخستین بار به عموم عرضه می‌شود.

مدیرعرضه این شرکت کارگزاری امین آوید و متعهد خرید آن نیز شرکت سرمایه‌گذاری سامان فرهنگیان است که سقف تعهد خرید آن مجموعا 50 درصد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار