بازدید 3970

احتمال بازگشایی سفارت اتریش در سوریه

کد خبر: ۸۸۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 14 March 2019

وزیر امور خارجه اتریش گفت وین در حال بررسی امکان بازگشایی سفارت خود در پایتخت سوریه است.

به گزارش «تابناک» به نقل از وزیر امور خارجه اتریش پنجشنبه (۲۳ اسفند) از احتمال بازگشایی سفارت این کشور در پایتخت سوریه خبر داد.

به گزارش شبکه «روسیا الیوم»، «کارین کنایسل»، وزیر خارجه اتریش طی نشست مطبوعاتی خود در شهر بروکسل بلژیک گفت که وین امکان بازگشایی سفارت خود در شهر دمشق را بررسی می‌کند.

او گفت: «بازگشایی سفارت [در دمشق]، مهم است. ولی ما هم‌اکنون در لبنان سفری داریم که هر از گاهی به دمشق نیز سفر می‌کند. ما به این مسئله فکر می‌کنیم. ولی همه چیز به شرایط سیاسی در دمشق بستگی دارد».

پیشتر وزیر امور خارجه ایتالیا نیز گفته بود که کشورش قصد دارد امکان بازگشایی سفارتخانه خود در پایتخت سوریه را بررسی و در صورت امکان آن را باز کند.

از ابتدای آغاز بحران سوریه و جنگ داخلی در این کشور، برخی از کشورهای عربی و غربی با انتقاد از سیاست‌های دولت سوریه، سفارت‌خانه‌های خود را در شهر دمشق تعطیل کردند.

اولین کشوری که اقدام به بازگشایی سفارت خود در سوریه کرد، امارات بود. این کشور بعد از هفت سال، سفارت خود در شهر دمشق را بازسازی و ششم دی ماه، آن را رسما باز کرد.

به دنبال پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدان آن در آزادسازی مناطق عمده این کشور از تروریست‌ها و بازگشت امنیت نسبی به شهرهای سوری، کشورهایی که در ابتدای بحران سوریه سفارت‌های خود را بسته بودند، تمایل به بازگشایی سفارت‌های خود در پایتخت سوریه نشان داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار