بازدید 3866

بودجه دفاع موشکی آمریکا کاهش یافت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشنهاد کاهش بودجه دفاع موشکی ایالات متحده را مطرح کرده است، تا بدین نحو گسترش مجموعه ای از ابزارهای بازدارنده به مدت دو سال به تعویق افتد.
کد خبر: ۸۸۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 14 March 2019

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که به نظر می رسد کره شمالی قصد دارد برنامه آزمایش موشک بالستیکی خود را از سر گیرد.


سازمان دفاع موشکی آمریکا که وظیفه تولید، آزمایش و استقرار یک سیستم دفاع موشک بالستیکی را برعهده دارد، توسعه یک 'سیستم دفاعی زمین پایه' (GMD) را به دلیل تاخیر در طراحی مجدد سیستم «نابودگر» ساخت شرکت «ریتون»، تا دو سال به تعویق می اندازد. 


هدف از استقرار سیستم نابودگر، از بین بردن کلاهک های موشکی مهاجم است. 


سیستم دفاعی زمین پایه شبکه ای از رادارها، موشک های ضد بالستیک مستقر در آلاسکا و کالیفرنیا و دیگر تجهیزات طراحی شده برای محافظت از آمریکا در برابر موشک های بالستیک قاره پیماست. 


افزایش این ردیاب ها در آلاسکا از 44 ردیاب مستقر روی زمین به 64 عدد تا سال 2023میلادی برنامه ریزی شده است، اما تاخیر در نظر گرفته شده به واسطه مشکلات فنی و بی ارتباط به کاهش بودجه سازمان دفاع موشکی آمریکا، بدان معناست که استقرار 20 ردیاب دیگر تا سال 2025 عملیاتی نخواهد بود. 


در این میان، کره شمالی برنامه تسلیحات هسته ای اش را پس از دیدار اخیر ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هانوی، تداوم بخشیده است.


ترامپ گفته است که در صورتی که پیونگ یانگ اقدام به بازسازی یک سایت موشکی کند، این مساله باعث دلسردی و نومیدی وی خواهد شد. 


بودجه سازمان دفاع موشکی آمریکا به میزان یک میلیارد دلار کاهش یافته و به 9 میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار