بازدید 14207

اگر این شرکت هزینه هشتاد برنامه‌ تلویزیون را می‌دهد، بودجه صداوسیما کجا هزینه می‌شود؟!

این پرسش مطرح است که اگر توسکا نبود، واقعاً تلویزیون توان تأمین مالی خندوانه، برنده باش، کودک شو، فرمول یک، نود، حالا خورشید، به خانه برمی‌گردیم، عصر جدید، تب‌تاب، جام جهانی، ماه عسل، ستاره‌ساز، فوتبال‌های داخلی و خارجی و... را نداشت و شماری از این برنامه‌ها روی آنتن نمی‌رفت؟!
کد خبر: ۸۸۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 14 March 2019

اگر این شرکت هزینه هشتاد برنامه‌ تلویزیون را می‌دهد، بودجه صداوسیما کجا هزینه می‌شود؟!پس از موضع‌گیری وزیر ارتباطات پیرامون ناعادلانه بودنِ قرارداد یک شرکت با صداوسیما ـ که از قضا نام آن در جریان رسوایی تقلب در آرای مردمی جشنواره جام جم به میان آمد ـ این شرکت ادعا کرد، هزینه 79 برنامه پربیننده تلویزیون را پرداخت می‌کند؛ برنامه‌ای که گرانقیمت‌ترین تولیدات رسانه ملی محسوب می‌شوند و اگر این ادعا دقیق باشد، این پرسش را در پی خواهد داشت که در این صورت، بودجه صداوسیما مشخصاً صرف تولید چه اثری می‌شود؟!

به گزارش «تابناک»؛ پس از افشاگری وزیر ارتباطات درباره ابعاد بزرگ تقلب در نظرسنجی صداوسیما برای انتخاب بهترین برنامه تلویزیون و تلاش مسئولین سازمان صداوسیما برای انداختن توپ تخلف به زمین وزارت ارتباطات، وزیر ارتباطات افشاگری تازه‌ای کرده که نشان می‌دهد، تقلب در آرای مردمی بر خلاف گفته مسئولان صداوسیما، نه یک روز بلکه طی سه روز مداوم رخ داده است.

این اتفاق با سکوت مسئولان صداوسیما همراه شد؛ اما وزیر ارتباطات به افشاگری خود تداوم بخشید و جزئیات فنی این تقلب که نشان می‌دهد این اقدام نه بر اثر تحرکاتی نظیر هک بلکه بر اثر اقدام سازمان یافته رخ داده است. در نهایت پرونده به پلیس فتا رفت و اعلام شد، شرکت برگزارکننده این نظرسنجی، عامل چنین تقلبی است. البته این امر از همان ابتدا بدیهی بود و آنچه شفاف اعلام نشده و انتظار می‌رفت، پیش از برگزاری اختتامیه جشنواره جام جم تکلیفِ آن مشخص شود و مشمول مرور زمان نشود، شناسایی و برخورد با «آمر» چنین اتفاقی است.

اگر این شرکت هزینه هشتاد برنامه‌ تلویزیون را می‌دهد، بودجه صداوسیما کجا هزینه می‌شود؟!

در این میان، نام شرکت توسکا که بهره بردار انحصاری تبلیغات ارزش افزوده تلویزیون است، به میان آمد و به تازگی در همین رابطه، محمدجواد آذری جهرمی در توییتی نوشت: «از ابتدای دولت دوازدهم به د ونماینده دولت، از پنج عضو در هیأت مدیره همراه اول اعلام کرده‌ایم که قرارداد تجاری شرکت توسکا با صدا و سیما با مدل فعلی برای کسب و کارهای نوپا مضر و به لحاظ اقتصادی تماما به ضرر همراه اول است و خاتمه یابد. در مورد حق‌الناس کوتاه نمی‌آیم.»

این موضع گیریِ مجازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با واکنش توسکا مواجه شد و این شرکت در اطلاعیه‌ای از خود دفاع کرد. در بخشی از این اطلاعیه که اسباب ابهامات تازه‌ای را فراهم کرد، آمده است: «...شرکت توسکا... تمامی هزینه‌های تولید برنامه‌های پربیننده‌ای چون خندوانه، برنده باش، کودک شو، فرمول یک، نود، حالا خورشید، به خانه برمی‌گردیم، عصر جدید، تب‌تاب، جام جهانی، ماه عسل، ستاره‌ساز، فوتبال‌های داخلی و خارجی و... در مجموع 79 برنامه تلویزیونی را می‌پردازد...»؛ گزاره‌ای که با گذشت یک روز از انتشار این اطلاعیه از سوی مسئولان تلویزیون رد نشده است.

پس از اطلاعیه توسکا، این پرسش پیش آمد که اگر واقعاً این حجم برنامه پربیننده که از قضا گرانقیمت‌ترین و پرهزینه‌ترین تولیدات تلویزیون محسوب می‌شود توسط این شرکت پرداخت شده، بودجه چند هزار میلیارد تومانی صداوسیما در هر سال صرف تولید چه محتوای ارزشمندی می‌شود و دقیقاً در کجا هزینه می‌شود؟! همچنین این پرسش مطرح است که اگر توسکا نبود، واقعاً تلویزیون توان تأمین مالی خندوانه، برنده باش، کودک شو، فرمول یک، نود، حالا خورشید، به خانه برمی‌گردیم، عصر جدید، تب‌تاب، جام جهانی، ماه عسل، ستاره‌ساز، فوتبال‌های داخلی و خارجی و... را نداشت و شماری از این برنامه‌ها روی آنتن نمی‌رفت؟!

از سوی دیگر این پرسش مطرح است، آیا چنین تأمین مالی برای برنامه‌های صداوسیما، منجر به تأثیرگذاری توسکا قدرتی در بدنه این سازمان به وجود آورده یا باید باور کرد که این شرکت با وجود این میزان اثرگذاری در تأمین مالی تولیدات رسانه ملی، نقشی در روندها ندارد؟ انتظار این است که پس از ادعای این شرکت، شاهد توضیحات کاملی از سوی مسئولان امر باشیم که مشخص کنند، چه روندی باعث شده نزدیک هشتاد برنامه تلویزیونی متکی به تأمین مالی یک شرکت خاص باشند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۹
حضور آقازاده ها و سفارش شده های کم سن و سال و بی تجربه روزهای ناگوارتری را هم برای صدا و سیما در پی خواهد داشت.
خوبه دیگه چند سال دیگه گند این شرکت هم در میاد.
حیف این اسم قشنگ درخت های شمالی نیست که پای هرزه شرکتی خرج شد
همه جا شده رانت ، دزدی ؛ کلاه برداری و .... به نظر من بهتر است از این به بعد اعلام کنید کجا درستی و صداقت است حداقل کمی به اینده دلگرم شویم.
خداوکیلی عدالت کجاست ؟
داداش شرکت مال حضرات است سودش هم به جیب خودشون میره کجا حاضرند از منافع جیبشان بگذرند واین قرار داد را به کس دیگری بدهند
این شرکت ها شرکت های موازی با صدا وسیما وپشت پرده وسهامداران آنها مدیران قسمت های مختلف صدا وسیما هستند ونمونه قانونی تخلف هستند. این شرکت برای رضای خدا که کا رنمیکنه .تواکثراداره ها فساد همینطور نهادینه میشه
اخبار سال ۱۳۹۹. مدیر عامل توسکا با سی میلیارد دلار اختلاس از کشور فرارکرد.
خخخخخخخخ
امسال عید که مردم خونه نشین هستند خدا کنه برنامه های تی وی ادقات فراقت پر کن باشه اگر چه عصر عصر گوشی و موبایله
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
خدا زنده بزاره منو تو و گروه چم را فکر کنم نیازی به تلویزیون میلی خودمان نداشته باشیم
به کجا داریم می ریم؟
اون پولها و بودجه ها هم میره پهلو خونه خاوری تبدیل به ملک میشه
افشاگری خود وزارت ارتباطات که نمی تواند جلوی تقلب بگیرد در مجموعه پیامکی اسمش قهرمان سازی برای شخص وزیر ساخته نمی شود
درود بر همه عزیزان... متاسفانه حدود یکساله که هیچ شبکه تلویزیونی با من قرارداد تولید نمی بنده و در علت و چرایی عدم تمایل به بستن قرارداد بلافاصله به بحث کمبود بودجه اشاره میکنن و پشت بند این پاسخ بلافاصله پیشنهاد یافتن اسپانسر به بنده داده و میدن. این در حالیه که حقیر بیش از یک دهه اس برنامه هایی برای شبکه های سراسری و استانی تلویزیون تهیه کرده و جوایزی هم از جشنواره های داخلی و بین الملیی کسب کردم. متاسفانه این یه واقعیته که آقای سرافراز رئیس سابق سازمان هم اشاره داشتن که زدوبندها و فسادهای مالی فراوانی در این رسانه ملی که تمام بودجش از بیت المال تامین میشه وجود داره. توسکا و هزاران مدل مشابه به توسکا تنها سیگنالای کوچکی از فساد عظیمیست که در پشت پرده این سازمان وجود داره و امیدواریم تا دیرتر نشده سازمانهای نظارتی و نهادهای امنیتی که هنوز دغدغه مردم ودلسوزی ملی دارن به بحث هزینه کردها و اسپانسرها و منابع مالی صداوسیما ورود کنن
متاسفانه مردم هم گول جایزه ۵ میلیونی برنامه ها رو خورده و میلیاردها پول به این برنامه کمک میکنند
برای مثال در برنامه حالا خورشید تعداد ۶۰۰ هزار پیامک ارسال میشه و هزینه هر پیامک برای ارسال کننده ۶۰۰ ت میشود
۶۰۰۰۰۰*۶۰۰=۳۶۰۰۰۰۰۰۰ که از این مبلغ فقط 5 میلیون ناقابل به برنده میدن و بقیش رو کلاه سر مردم رفته
اگر این شرکت هزینه هشتاد برنامه‌ تلویزیون را می‌دهد، بودجه صداوسیما کجا هزینه می‌شود؟!___________بودجه صدا وسیما را میدهند به کسانی که ادای حزب الهی ها ومردان میدان جنگ را درمی آورند به امثالکسانی که درنظر سنجیهای تقلبی دخیلند البته صدا وسیما نماد انحصارطلبان است
واقعا خبلی دوس داشتم به عنوان یک ایرانی بدونم دقیقا بودجه صدا سیما صرف چی میشه
چقدرش حقوق و چقدر در کجا و بابت چیا پرداخت شده برای تولید
یک سوال ، صدا وسیما مگر خصوصی است ؟
اصولا چطور می توان باور کرد سازمانی به این اهمیت افسار برنامه های خود را به طور انحصاری به شرکتی ظاهرا خصوصی دهد ؟
بهتر نیست سازمان صداوسیما را تعطیل کرده و از توسکا بخواهیم مستقل و با کارمندانی بسیار کمتر برنامه تولید کند ؟
دلیل وجود دهها شبکه ای که فقط برنامه های تکراری پخش می کنند چیست ؟
مگر تقلب در نظرسنجی محرض نشده است ؟
پس چرا به جای برکناری رئیس شبکه ، تشویق و تمجید هم می شود؟

و در آخر اینکه اگر ما هم به صدا سیما پیشنهاد بدهیم ، حاضرند تامین مالی دهها برنامه تلوزیونی را به ما بسپارند یا این غنیمت عده ای خاص است ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار